Jos vihaisit työtäsi, irtisanoutuisitko ennen uuden työn löytymistä?
Kommentit (141)
Viimeksi minulla kesti puoli vuotta aktiivista hakua päästä edes haastatteluun. Ja siitä 3kk, että onnistuin haastattelussa eli yhteensä 9kk työssä jo olevana. Ei se mitään takaa.
Kenen kuvan tarvitset irtisanoutumiseen? Tässä sinulle lupa, ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Kuvan????
En. En haluaisi vielä taloudellisiin vaikeuksiin. Vihatustakin työstä saatu palkka tekee elämästä silti parempaa, kunnes toivottavasti saa kivemman työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvan????
Kuva ois kiva
Joskus vuosia sitten olen irtisanoutunut tyhjän päälle kamalista työpaikoista, mutta nyt 2026 en kehtaisi, on sen verran hinnat ja kaikki kallistuneet ja uuden työn saaminen vaikeutunut.
Kerran olen tehnyt juuri näin. Maksoin kuitenkin opintolainat ensin pois ja säästin puskuria.
En ole irtisanoutunut, vaikka oravanpyörässä pyörinkin ja enimmäkseen vihaan työtäni. Mutta työn suola on ne sisäiset asiakkaat, en mä voi niitä jättää.
Kerran nuorena tein niin, siitä seurasi karenssi. Työkkäriä ei kiinnostanut pätkääkään, että olin 5. samasta paikasta putkeen koeaikana irtisanoutunut, työnantaja ei tehnyt kirjallista työsopimusta ja oli muutenkin aika "erikoinen" kaveri. Ei kiinnostanut liittoakaan. Olen kyllä tyytyväinen, että lähdin ja löytyi se uusi paikkakin. Enpä ole sen jälkeen pikku firmoihin hakenut.
Olisi kyllä tyhmin mahdollinen teko. Itse olen lähtenyt yhdestä paikasta muutaman kuukauden jälkeen, mutta itselläni oli jo tehty työsopimus toisen paikan kanssa. Työn alkuun vaan oli pari kuukautta.
Olen ja olen ollut töissä, joita vihaan, mutta olen aina odottanut määräaikaisuuden loppua. Ei ole mitään parempaakaan ja todennäköisempää, että en löytäisi työpaikkaa työttömänä pitkiin aikoihin, joten ei ole varaa irtisanoutua.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja olen ollut töissä, joita vihaan, mutta olen aina odottanut määräaikaisuuden loppua. Ei ole mitään parempaakaan ja todennäköisempää, että en löytäisi työpaikkaa työttömänä pitkiin aikoihin, joten ei ole varaa irtisanoutua.
Jos on vakituinen?
Olen tekemässä niin, mutta olen lähellä eläkeikää, enkä usko enää työllistyväni.
Nuorempana, sanotaan vaikka 40-vuotiaana, en olisi uskaltanut niin tehdä, koska vuosikymmenten mahdollinen työttömyys ei houkuttanut.
Mulla oli inhoamaani työhön vain määräaikainen soppari, joten ratkaisu oli selvä: kärvistelin sopimuksen loppuun. Tehtävään olisi ollut virkakin silloin haussa, mutta en hakenut. Olin 50v eli aika riskialtis homma jäädä tyhjän päälle. 3 kk olin työttömänä, tapahtui v 2019.
Nykytilanteessa pitää olla uusi paikka valmiina, vasta sitten irtisanoutuminen. Työttömänä vielä vaikeampaa saada työtä kuin työllisenä. Sisulla siihen asti, onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vakituinen?
Sitten eläkeikään asti.
Irtisanouduin ja jäin karenssin jälkeen ansiosidonnaiselle. Töitä en koskaan oikeasti hakenut, eikä rahan vuoksi edes tarvinnutkaan. Neljän paikan hakeminen oli helppoa, senkun keksi niitä eri alustoilta. Kaupunki kustansi terveystarkastukset, kulttuurin ja kuntosalin, päivät alkoivat sitten kun heräsi.
Riippuu siitä, miten hyvin pystyt yhdistämään työssäolon ja työnhaun.
Jos nykyinen työsi saa sinut joka päivä näyttämään ihmisrauniolta tai epätoivoiselta, kuulut viimeistään haastatteluvaiheessa sinne ihan samaa pinoon työttömien kanssa.
Jos pystyt suhtautumaan työnhakuun muusta arjestasi erillisenä projektina ja/tai sinulla on oikeasti myytävää osaamista, niin sitten varmaan parempi jatkaa nykyisessä ja kärkkyä tilaisuutta vaihtaa lennosta.
Been there, done both. Työssä olevana mulla kesti 6 kk aktiivista työnhakua saada uusi työ, ja oli sentään vuosi 2019 vielä. Että ei ne työnantajat oo ketään riemusta kiljuen ottamassa vain siksi, että joku on jo töissä. Työtön voi sitäpaitsi yleensä aloittaa nopeammin, kun ei ole irtisanoutumisaikaa. Hyvin moni työnantaja laittaa paikan hakuun liian myöhään, ja aloitustarve olisi ollut jo viime viikolla. Olen työttömänä ollut vahvoilla, kun olen voinut aloittaa jo huomenna.
t. vakityössä lomalla