Jos vihaisit työtäsi, irtisanoutuisitko ennen uuden työn löytymistä?
Kommentit (141)
Olen kerran sen tehnyt. Hyppy tuntemattomaan, mutta nopeasti löytyi uudet haasteet eri alalta.
Irtisanouduin jo enkä ole katunut yhtään. Mieluummin köyhempi kuin alle 60v hautaan stressaantuneena.
Kyllä, koska elintasoni ja menoni ovat sen verran matalat, että pärjäisin asumistuella ja (leikatulla) toimeentulotuella karenssin ajan. Yksi loppuunpalaminen on tarpeeksi yhdelle elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen irtisanoutunut, jos työssä on ollut epäkohtia tai siellä on ahdistanut olla jostain syystä, esim. työturvallisuusongelmia.
Kuusi kertaa olen irtisanoutunut ja neljästä ei tullut karenssia. Kahdesta tuli mutta sain uuden työn.
Hyvin olet sitten löytänyt aina uuden paikan.
Noina kahtena kertana olen löytänyt paikan nopeasti, kyllä. Muissa tapauksissa on mennyt joitain kuukausia.
Kyllä, jos fyysinen tai henkinen hyvinvointi olisi vakavasti uhattuna. Muuten sietäisin epämukavuutta ja hakisin uutta paikkaa ahkerasti.
Lennosta työkkärin kurssin kautta lopputili. Näin vältin karenssin. Joku viikko tais olla palkatonta, olikohan omavastuu tms. Vuosi rennosti. Nyt taas aktiivinen työnhaku käynnissä.
Etsisin uuden työn ja sitten irtisanoutuisin. Miksi olla tyhmä ja satuttaa itseään?
Työnantajallesi se on ihan sama milloin irtisanoudut.
sanoudu irti heti työ toverisi ovat kyllästyneet sinun jatkuvaan vali valiin. tie vaikka saisit turpaasi kun oikein ärsytät töistään nauttivia.
Vierailija kirjoitti:
Koeta saada samalle päivälle tai parin päivän ajalle työhaastatteluja ja ota saikkua. Sitten odottele kunnes tulee työtarjous.
MIkäs sen parempi lähtökohta uuteen duunin kuin perättömien saikkujen viettäminen .... Voipi tulla koeaikapurkua aika vikkelään kun ex-työnantajalta lipsahtaa tuosta tieto.
Joo joo ei saa lain mukaan kertoa mitään kenestäkään mutta pienet on monesti piirit.
En nyt vihaa mutta kyllästynyt. Todella vaikeaa on töiden saaminen on sitten työtön tai työpaikan vaihtaja.
Määräaikainen soppari joka joko jatkuu tai ei. Inhoan työtäni, sen yksitoikkoisuutta jne. mutta eniten sieppaa surkea palkka. En todellakaan sanoutuisi itse irti nyt kun työmarkkinoilla ei ole oikein mitään tarjolla. Ikääkin mulla on sen verran että tämän työn jälkeen en tule työllistymään ikäsyrjinnän takia. Kärvistellään tässä niin kauan kuin tätä kestää.
Riippuu ja roikkuu monesta eri asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, onko rahaa säästössä.
Miten paljon sitä mielestäsi pitäisi olla...?
Kerropa?
No?
Entäs jos koeajalla tuntuisi, että pomo yrittäisi etsiä työstäsi vikoja niin että varmaan suunnittelee työsuhteen purkua koeajalla? Onko parempi lähteä kuin tulla erotetuksi, siis uuden työn saannin kannalta?
En. Irtisanouduin kesällä 2019 enkä ole vieläkään palannut työelämään. Ehkä sitten joskus...
M56
Vierailija kirjoitti:
No sehän on paljolti siitä kiinni, mikä on rahatilanne. Jos olisi varaa elellä säästöillä sen aikaa, että löytää uutta, niin sitten ehkä irtisanoutuisin heti, jos en millään sietäisi olla siellä enää.
Tosin rahaa siitä vihatusta työstäkin saa, joten kannattavaa sekin on, jos repii kaiken hyödyn siitä paskapaikasta, kunnes saa paremman paikan.
Mistä voi tietää, että saa töitä just sen jälkeen kun rahat on lähes loppu? Jos niin tarkkaan tietää, niin voi varmasti sinnitellä työssä kunnes työtä oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos koeajalla tuntuisi, että pomo yrittäisi etsiä työstäsi vikoja niin että varmaan suunnittelee työsuhteen purkua koeajalla? Onko parempi lähteä kuin tulla erotetuksi, siis uuden työn saannin kannalta?
Ei ole yhtään parempi lähteä, jos kuitenkin jää työttömäksi. Voi olla, että olet seuraavat kaksi vuotta työtön ja sen jälkeen ketään ei kiinnosta lähditkö itse vai purettiinko työsuhteesi.
Sinnittele jotenkin rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Sinnittele jotenkin rahan takia.
Oi-joi-joi-joi, elämä on julmaa
Mun on pakko twerkkaa, että saisin fyrkkaa
Joten ylös ja duuniin rahan takii
Taas mennään rahan takii
Kello on melkein 7.45