Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhusten palvelutalossa laimennettu kipulääkkeitä vedellä - ja jaettu lääkkeitä myöhässä

Vierailija
24.05.2026 |

Hämeenlinnalaisessa vanhusten palvelutalossa on laimennettu vahvaa opioidi kipulääkkeitä vedellä sekä jaettu lääkkeitä myöhässä. 

 

Miksi ?

 

LÄHDE 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012029317.html

 

 

Kommentit (259)

Vierailija
141/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.

Tuli sama mieleeni

Vierailija
142/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla lienee ollut todella hauskaa keskenään jo aika tovi siis jos kaikkea potilailta vietyä ei ole myyty. Potilaitahan ei ole juurikaan seurattu joten hoitajat ovat olleet tukevassa pöllyssä vuoden-parikin? Lääkeseurantahan on ollut täysin olematonta jo pitkään. Ns. johtoahan moinen ei vaivaa niin pitkään kuin tulospalkkionsa juoksevat jonka huomaa vastauksistaan. Lieneekö johto saanut oman osansa pillerisaaliista? Olisi mielenkiintoista nähdä hoitajien huumeseulat? Ollaanko vedetty kuinka pitkään ja paljonko. Vanhusten seulathan lienevät turhia koska kuolevat mummothan nyt menevät panadolilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika kovistella sosiaali-ja terveysministeriä ! Tule Sanni poterostasi ulos !

Vierailija
144/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.

Tuli sama mieleeni

Kumpi on tuomittavampaa se että siitä saa rahaa vai se että raha ei vaihda omistajaa?

Vierailija
145/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kameravalvonta lääkekaapille, kovien lääkkeiden kirjaaminen ka kulutus annettava poliisin tutkittavaksi. Sairaanhoitajalle/ sairaanhoitajille irtisanominen, näin on maan tapa. Miksei kukaan valvo? Esimies pölkylle !

Mitä hyödyttäisi että poliisi noin tutkisi? Jos siihen oikeasti haluttaisiin parannnusta niin ehkä mieluummin sitten farmaseutti vastasmaan lääkehoidosta.

Myös farmaseutti voi olla lääkkeiden väärinkäyttäjä, joka varastaa huumaavat lääkkeet omaan käyttöön. 

Vierailija
146/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kameravalvonta lääkekaapille, kovien lääkkeiden kirjaaminen ka kulutus annettava poliisin tutkittavaksi. Sairaanhoitajalle/ sairaanhoitajille irtisanominen, näin on maan tapa. Miksei kukaan valvo? Esimies pölkylle !

Mitä hyödyttäisi että poliisi noin tutkisi? Jos siihen oikeasti haluttaisiin parannnusta niin ehkä mieluummin sitten farmaseutti vastasmaan lääkehoidosta.

Myös farmaseutti voi olla lääkkeiden väärinkäyttäjä, joka varastaa huumaavat lääkkeet omaan käyttöön. 

Poliisi ei voi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.

Pillillä imetty prkl vanhuksille tarkoitettu lääkeneste omaan suuhun / myyntiin piilopulloon?

Kyllä pitää olla ihmisen alhainen. 

Miksi täällä heti mietitään, että on menneet käyttöön/myyntiin. Itse ajattelin, että säästösyistä pistäneet vajaita lääkkeitä.

Vanhukset maksavat itse lääkkeensä näissä laitoksissa. Ja jokaisella on henkilökohtaiset lääkkeet. Laimentaminen kertoo joko täydellisestä osaamattomuudesta tai väärinkäytöstä. 

Siellä on narkomaaneja töissä ja ne napsii vanhusten lääkkeet.

Eikö hoitajille teetetä huumeseuloja? Teollisuudessa ne ovat käytössä.

Vierailija
148/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vedetty pitkään paljon ja kaikkea joskaan ei potilaiden toimesta :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on saatu selville, että lääkettä annettu liian vähän ja loppuosa korvattu vedellä? Eikö se ole suoranaista varastamista?

Se on törkeä pahoinpitely.

Vierailija
150/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelin että jutussa mainittiin kaatuminen. 1h aiemmin käyty huoneessa ja toimitettu hoitoon asianmukaisesti. Silti oli mainittu jutussa. Tämä on arkipäivää.  Kaatumisia tulee, osa toimitetaan hoitoon ja osa ei, riippuen vammoista/hoitolinjoista. Välillä joku valitettavasti kuoleekin kaatuminen seurauksena.

Tuota lääkkeen laimentamista ihmettelen  toki, todennäköisesti hoitaja varastanut lääkkeen koska en keksi yhtään syytä miksi lääke laimennettaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.

Pillillä imetty prkl vanhuksille tarkoitettu lääkeneste omaan suuhun / myyntiin piilopulloon?

Kyllä pitää olla ihmisen alhainen. 

Miksi täällä heti mietitään, että on menneet käyttöön/myyntiin. Itse ajattelin, että säästösyistä pistäneet vajaita lääkkeitä.

Vanhukset maksavat itse lääkkeensä näissä laitoksissa. Ja jokaisella on henkilökohtaiset lääkkeet. Laimentaminen kertoo joko täydellisestä osaamattomuudesta tai väärinkäytöstä. 

Siellä on narkomaaneja töissä ja ne napsii vanhusten lääkkeet.

Eikö hoitajille teetetä huumeseuloja? Teollisuudessa ne ovat käytössä.

Säästösyistä niitä on vähennetty.

Vierailija
152/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä näyttää pahalta paperilla ja toki todellisuudessa onkin se että esim aamupalaa saa vasta klo 10 tai että vaippa vaihdetaan aamulla vasta klo 11.

Ei tätä kuitenkaan huvikseen näin tehdä.  Ei vaan ehditä aiemmin.

Pahinta on jos sattuu jotain, kaatuminen, sairaskohtaus, lääkevirhe tms. Tämä sotkee koko vuoron aikataulun, koska työparista toinen joudutaan irrottamaan hoitamaan äkillistä tilannetta, joskus molemmat osaston hoitajista. Tässä menee tunti tai ylikin, se on aika paljon jos tapahtuu ns aamuhommien aikana. 

Asiakkaat on yksin päiväsalissa, koska hoitajat on huoneissa. Ohimennen vilkaistaan että kaikki ok. 

Saattohoidosta en edes aloita. Pitäisi saada ylimääräinen hoitaja siihen, mutta ei sitä juuri koskaan tapahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 hoitajaa per 12 asiakasta olisi jo hienoa. Nyt on 2. 

Vierailija
154/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 hoitajaa per 12 asiakasta olisi jo hienoa. Nyt on 2. 

Kokoomus ajaa hoitajamitoituksesta luopumista kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelin että jutussa mainittiin kaatuminen. 1h aiemmin käyty huoneessa ja toimitettu hoitoon asianmukaisesti. Silti oli mainittu jutussa. Tämä on arkipäivää.  Kaatumisia tulee, osa toimitetaan hoitoon ja osa ei, riippuen vammoista/hoitolinjoista. Välillä joku valitettavasti kuoleekin kaatuminen seurauksena.

Tuota lääkkeen laimentamista ihmettelen  toki, todennäköisesti hoitaja varastanut lääkkeen koska en keksi yhtään syytä miksi lääke laimennettaisiin.

Kipulääkkeitä  ei laimennetta! Annoskokoa pienennetään tarvittaessa.

Eli tuossa tapauksessa on asukkaalle annettu esim puolet vähemmän määrätystä annoksesta, ja tätä laimennettu vedellä niin  että annosmäärä vanhuksesta ( ja muista hoitajista) näyttäisi määrätylle annokselle. " Laimennuksen" tehnyt Hoitaja itse nauttinut toisen puolen lääkkeestä!

Vierailija
156/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä näyttää pahalta paperilla ja toki todellisuudessa onkin se että esim aamupalaa saa vasta klo 10 tai että vaippa vaihdetaan aamulla vasta klo 11.

Ei tätä kuitenkaan huvikseen näin tehdä.  Ei vaan ehditä aiemmin.

Pahinta on jos sattuu jotain, kaatuminen, sairaskohtaus, lääkevirhe tms. Tämä sotkee koko vuoron aikataulun, koska työparista toinen joudutaan irrottamaan hoitamaan äkillistä tilannetta, joskus molemmat osaston hoitajista. Tässä menee tunti tai ylikin, se on aika paljon jos tapahtuu ns aamuhommien aikana. 

Asiakkaat on yksin päiväsalissa, koska hoitajat on huoneissa. Ohimennen vilkaistaan että kaikki ok. 

Saattohoidosta en edes aloita. Pitäisi saada ylimääräinen hoitaja siihen, mutta ei sitä juuri koskaan tapahdu.

"Maailman onnellisimmassa maassa" vanhukset kuolevat yksin ja ilman kipulääkitystä. Palvelukodissa vielä, muka hoidon piirissä.

Vierailija
157/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten hoitolaitokset tulisi pisteyttää, että ihmiset tietäisivät minne vievät läheisensä.

Jonkinnäköinen Ranking-lista paremmussjärjestyksessä.

Pisteytetäänhän helskutti vieköön jotain ruokaravintoloitakin Michelin-tähdillä.

 

Mihin enää uskallan viedä hauraan äitini/isäni/mummoni/pappani viettämään jäljellä olevia päiviään? Kenen käsiin?

Kenen se pitäisi tehdä? Kenen kustannuksella?

Arvon tarkastajien, Avin ja  asiakkaiden omaisten, vanhusten. Ihan sellainen julkinen rankig-lista. Tapaturmista omat luvut tietysti ja kuolemantapauksista. Rankkaa faktaa pöytään. Missä vähiten tapaturmia ja kuolleisuutta, jne. Miten lääkäri sun muut palvelut toimii arjessa, jne. Missä rahastetaan vähiten arjen palveluista. Missä laadukkain ruoka.

                                       (Eikä kysytä hoitajilta eikä esihenkilöiltä.)

Vierailija
158/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelin että jutussa mainittiin kaatuminen. 1h aiemmin käyty huoneessa ja toimitettu hoitoon asianmukaisesti. Silti oli mainittu jutussa. Tämä on arkipäivää.  Kaatumisia tulee, osa toimitetaan hoitoon ja osa ei, riippuen vammoista/hoitolinjoista. Välillä joku valitettavasti kuoleekin kaatuminen seurauksena.

Tuota lääkkeen laimentamista ihmettelen  toki, todennäköisesti hoitaja varastanut lääkkeen koska en keksi yhtään syytä miksi lääke laimennettaisiin.

Kipulääkkeitä  ei laimennetta! Annoskokoa pienennetään tarvittaessa.

Eli tuossa tapauksessa on asukkaalle annettu esim puolet vähemmän määrätystä annoksesta, ja tätä laimennettu vedellä niin  että annosmäärä vanhuksesta ( ja muista hoitajista) näyttäisi määrätylle annokselle. " Laimennuksen" tehnyt Hoitaja itse nauttinut toisen puolen lääkkeestä!

Onhan se kiva että on edes jotain työsuhde-etuja.

vanhushoitsujen ikioma Tyky-päivä

Vierailija
159/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten hoitolaitokset tulisi pisteyttää, että ihmiset tietäisivät minne vievät läheisensä.

Jonkinnäköinen Ranking-lista paremmussjärjestyksessä.

Pisteytetäänhän helskutti vieköön jotain ruokaravintoloitakin Michelin-tähdillä.

 

Mihin enää uskallan viedä hauraan äitini/isäni/mummoni/pappani viettämään jäljellä olevia päiviään? Kenen käsiin?

Kenen se pitäisi tehdä? Kenen kustannuksella?

Arvon tarkastajien, Avin ja  asiakkaiden omaisten, vanhusten. Ihan sellainen julkinen rankig-lista. Tapaturmista omat luvut tietysti ja kuolemantapauksista. Rankkaa faktaa pöytään. Missä vähiten tapaturmia ja kuolleisuutta, jne. Miten lääkäri sun muut palvelut toimii arjessa, jne. Missä rahastetaan vähiten arjen palveluista. Missä laadukkain ruoka.

                                       (Eikä kysytä hoitajilta eikä esihenkilöiltä.)

Kuka tarkastukset ja ko järjestelmän maksaa?

Vierailija
160/259 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän sanoin. Kipulääkettä ei laimennetaan enkä keksi yhtään syytä miksi joku olisi tehnyt niin. Eli tässä tapauksessa mennyt parempiin suihin. Valitettavasti hoitoalalla on myös kaikenlaisia ihmisiä. Suurinosa hoitaa niin hyvin kun ehtii, mutta joka paikassa on niitä että tehdään vain vuoron pakolliset hommat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi