Vanhusten palvelutalossa laimennettu kipulääkkeitä vedellä - ja jaettu lääkkeitä myöhässä
Hämeenlinnalaisessa vanhusten palvelutalossa on laimennettu vahvaa opioidi kipulääkkeitä vedellä sekä jaettu lääkkeitä myöhässä.
Miksi ?
LÄHDE
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012029317.html
Kommentit (259)
Hoitajilla lienee ollut todella hauskaa keskenään jo aika tovi siis jos kaikkea potilailta vietyä ei ole myyty. Potilaitahan ei ole juurikaan seurattu joten hoitajat ovat olleet tukevassa pöllyssä vuoden-parikin? Lääkeseurantahan on ollut täysin olematonta jo pitkään. Ns. johtoahan moinen ei vaivaa niin pitkään kuin tulospalkkionsa juoksevat jonka huomaa vastauksistaan. Lieneekö johto saanut oman osansa pillerisaaliista? Olisi mielenkiintoista nähdä hoitajien huumeseulat? Ollaanko vedetty kuinka pitkään ja paljonko. Vanhusten seulathan lienevät turhia koska kuolevat mummothan nyt menevät panadolilla.
Olisi aika kovistella sosiaali-ja terveysministeriä ! Tule Sanni poterostasi ulos !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.
Tuli sama mieleeni
Kumpi on tuomittavampaa se että siitä saa rahaa vai se että raha ei vaihda omistajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kameravalvonta lääkekaapille, kovien lääkkeiden kirjaaminen ka kulutus annettava poliisin tutkittavaksi. Sairaanhoitajalle/ sairaanhoitajille irtisanominen, näin on maan tapa. Miksei kukaan valvo? Esimies pölkylle !
Mitä hyödyttäisi että poliisi noin tutkisi? Jos siihen oikeasti haluttaisiin parannnusta niin ehkä mieluummin sitten farmaseutti vastasmaan lääkehoidosta.
Myös farmaseutti voi olla lääkkeiden väärinkäyttäjä, joka varastaa huumaavat lääkkeet omaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kameravalvonta lääkekaapille, kovien lääkkeiden kirjaaminen ka kulutus annettava poliisin tutkittavaksi. Sairaanhoitajalle/ sairaanhoitajille irtisanominen, näin on maan tapa. Miksei kukaan valvo? Esimies pölkylle !
Mitä hyödyttäisi että poliisi noin tutkisi? Jos siihen oikeasti haluttaisiin parannnusta niin ehkä mieluummin sitten farmaseutti vastasmaan lääkehoidosta.
Myös farmaseutti voi olla lääkkeiden väärinkäyttäjä, joka varastaa huumaavat lääkkeet omaan käyttöön.
Poliisi ei voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.
Pillillä imetty prkl vanhuksille tarkoitettu lääkeneste omaan suuhun / myyntiin piilopulloon?
Kyllä pitää olla ihmisen alhainen.
Miksi täällä heti mietitään, että on menneet käyttöön/myyntiin. Itse ajattelin, että säästösyistä pistäneet vajaita lääkkeitä.
Vanhukset maksavat itse lääkkeensä näissä laitoksissa. Ja jokaisella on henkilökohtaiset lääkkeet. Laimentaminen kertoo joko täydellisestä osaamattomuudesta tai väärinkäytöstä.
Siellä on narkomaaneja töissä ja ne napsii vanhusten lääkkeet.
Eikö hoitajille teetetä huumeseuloja? Teollisuudessa ne ovat käytössä.
Siellä on vedetty pitkään paljon ja kaikkea joskaan ei potilaiden toimesta :/
Vierailija kirjoitti:
Miten on saatu selville, että lääkettä annettu liian vähän ja loppuosa korvattu vedellä? Eikö se ole suoranaista varastamista?
Se on törkeä pahoinpitely.
Eniten ihmettelin että jutussa mainittiin kaatuminen. 1h aiemmin käyty huoneessa ja toimitettu hoitoon asianmukaisesti. Silti oli mainittu jutussa. Tämä on arkipäivää. Kaatumisia tulee, osa toimitetaan hoitoon ja osa ei, riippuen vammoista/hoitolinjoista. Välillä joku valitettavasti kuoleekin kaatuminen seurauksena.
Tuota lääkkeen laimentamista ihmettelen toki, todennäköisesti hoitaja varastanut lääkkeen koska en keksi yhtään syytä miksi lääke laimennettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.
Pillillä imetty prkl vanhuksille tarkoitettu lääkeneste omaan suuhun / myyntiin piilopulloon?
Kyllä pitää olla ihmisen alhainen.
Miksi täällä heti mietitään, että on menneet käyttöön/myyntiin. Itse ajattelin, että säästösyistä pistäneet vajaita lääkkeitä.
Vanhukset maksavat itse lääkkeensä näissä laitoksissa. Ja jokaisella on henkilökohtaiset lääkkeet. Laimentaminen kertoo joko täydellisestä osaamattomuudesta tai väärinkäytöstä.
Siellä on narkomaaneja töissä ja ne napsii vanhusten lääkkeet.
Eikö hoitajille teetetä huumeseuloja? Teollisuudessa ne ovat käytössä.
Säästösyistä niitä on vähennetty.
Ja kyllä näyttää pahalta paperilla ja toki todellisuudessa onkin se että esim aamupalaa saa vasta klo 10 tai että vaippa vaihdetaan aamulla vasta klo 11.
Ei tätä kuitenkaan huvikseen näin tehdä. Ei vaan ehditä aiemmin.
Pahinta on jos sattuu jotain, kaatuminen, sairaskohtaus, lääkevirhe tms. Tämä sotkee koko vuoron aikataulun, koska työparista toinen joudutaan irrottamaan hoitamaan äkillistä tilannetta, joskus molemmat osaston hoitajista. Tässä menee tunti tai ylikin, se on aika paljon jos tapahtuu ns aamuhommien aikana.
Asiakkaat on yksin päiväsalissa, koska hoitajat on huoneissa. Ohimennen vilkaistaan että kaikki ok.
Saattohoidosta en edes aloita. Pitäisi saada ylimääräinen hoitaja siihen, mutta ei sitä juuri koskaan tapahdu.
3 hoitajaa per 12 asiakasta olisi jo hienoa. Nyt on 2.
Vierailija kirjoitti:
3 hoitajaa per 12 asiakasta olisi jo hienoa. Nyt on 2.
Kokoomus ajaa hoitajamitoituksesta luopumista kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelin että jutussa mainittiin kaatuminen. 1h aiemmin käyty huoneessa ja toimitettu hoitoon asianmukaisesti. Silti oli mainittu jutussa. Tämä on arkipäivää. Kaatumisia tulee, osa toimitetaan hoitoon ja osa ei, riippuen vammoista/hoitolinjoista. Välillä joku valitettavasti kuoleekin kaatuminen seurauksena.
Tuota lääkkeen laimentamista ihmettelen toki, todennäköisesti hoitaja varastanut lääkkeen koska en keksi yhtään syytä miksi lääke laimennettaisiin.
Kipulääkkeitä ei laimennetta! Annoskokoa pienennetään tarvittaessa.
Eli tuossa tapauksessa on asukkaalle annettu esim puolet vähemmän määrätystä annoksesta, ja tätä laimennettu vedellä niin että annosmäärä vanhuksesta ( ja muista hoitajista) näyttäisi määrätylle annokselle. " Laimennuksen" tehnyt Hoitaja itse nauttinut toisen puolen lääkkeestä!
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä näyttää pahalta paperilla ja toki todellisuudessa onkin se että esim aamupalaa saa vasta klo 10 tai että vaippa vaihdetaan aamulla vasta klo 11.
Ei tätä kuitenkaan huvikseen näin tehdä. Ei vaan ehditä aiemmin.
Pahinta on jos sattuu jotain, kaatuminen, sairaskohtaus, lääkevirhe tms. Tämä sotkee koko vuoron aikataulun, koska työparista toinen joudutaan irrottamaan hoitamaan äkillistä tilannetta, joskus molemmat osaston hoitajista. Tässä menee tunti tai ylikin, se on aika paljon jos tapahtuu ns aamuhommien aikana.
Asiakkaat on yksin päiväsalissa, koska hoitajat on huoneissa. Ohimennen vilkaistaan että kaikki ok.
Saattohoidosta en edes aloita. Pitäisi saada ylimääräinen hoitaja siihen, mutta ei sitä juuri koskaan tapahdu.
"Maailman onnellisimmassa maassa" vanhukset kuolevat yksin ja ilman kipulääkitystä. Palvelukodissa vielä, muka hoidon piirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten hoitolaitokset tulisi pisteyttää, että ihmiset tietäisivät minne vievät läheisensä.
Jonkinnäköinen Ranking-lista paremmussjärjestyksessä.
Pisteytetäänhän helskutti vieköön jotain ruokaravintoloitakin Michelin-tähdillä.
Mihin enää uskallan viedä hauraan äitini/isäni/mummoni/pappani viettämään jäljellä olevia päiviään? Kenen käsiin?
Kenen se pitäisi tehdä? Kenen kustannuksella?
Arvon tarkastajien, Avin ja asiakkaiden omaisten, vanhusten. Ihan sellainen julkinen rankig-lista. Tapaturmista omat luvut tietysti ja kuolemantapauksista. Rankkaa faktaa pöytään. Missä vähiten tapaturmia ja kuolleisuutta, jne. Miten lääkäri sun muut palvelut toimii arjessa, jne. Missä rahastetaan vähiten arjen palveluista. Missä laadukkain ruoka.
(Eikä kysytä hoitajilta eikä esihenkilöiltä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelin että jutussa mainittiin kaatuminen. 1h aiemmin käyty huoneessa ja toimitettu hoitoon asianmukaisesti. Silti oli mainittu jutussa. Tämä on arkipäivää. Kaatumisia tulee, osa toimitetaan hoitoon ja osa ei, riippuen vammoista/hoitolinjoista. Välillä joku valitettavasti kuoleekin kaatuminen seurauksena.
Tuota lääkkeen laimentamista ihmettelen toki, todennäköisesti hoitaja varastanut lääkkeen koska en keksi yhtään syytä miksi lääke laimennettaisiin.
Kipulääkkeitä ei laimennetta! Annoskokoa pienennetään tarvittaessa.
Eli tuossa tapauksessa on asukkaalle annettu esim puolet vähemmän määrätystä annoksesta, ja tätä laimennettu vedellä niin että annosmäärä vanhuksesta ( ja muista hoitajista) näyttäisi määrätylle annokselle. " Laimennuksen" tehnyt Hoitaja itse nauttinut toisen puolen lääkkeestä!
Onhan se kiva että on edes jotain työsuhde-etuja.
vanhushoitsujen ikioma Tyky-päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten hoitolaitokset tulisi pisteyttää, että ihmiset tietäisivät minne vievät läheisensä.
Jonkinnäköinen Ranking-lista paremmussjärjestyksessä.
Pisteytetäänhän helskutti vieköön jotain ruokaravintoloitakin Michelin-tähdillä.
Mihin enää uskallan viedä hauraan äitini/isäni/mummoni/pappani viettämään jäljellä olevia päiviään? Kenen käsiin?
Kenen se pitäisi tehdä? Kenen kustannuksella?
Arvon tarkastajien, Avin ja asiakkaiden omaisten, vanhusten. Ihan sellainen julkinen rankig-lista. Tapaturmista omat luvut tietysti ja kuolemantapauksista. Rankkaa faktaa pöytään. Missä vähiten tapaturmia ja kuolleisuutta, jne. Miten lääkäri sun muut palvelut toimii arjessa, jne. Missä rahastetaan vähiten arjen palveluista. Missä laadukkain ruoka.
(Eikä kysytä hoitajilta eikä esihenkilöiltä.)
Kuka tarkastukset ja ko järjestelmän maksaa?
No niinhän sanoin. Kipulääkettä ei laimennetaan enkä keksi yhtään syytä miksi joku olisi tehnyt niin. Eli tässä tapauksessa mennyt parempiin suihin. Valitettavasti hoitoalalla on myös kaikenlaisia ihmisiä. Suurinosa hoitaa niin hyvin kun ehtii, mutta joka paikassa on niitä että tehdään vain vuoron pakolliset hommat.
Tuli sama mieleeni