Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset kulkevat aina eräretkeilyvaatteissa?

Vierailija
23.05.2026 |

Siis ihan aina! Kertokaa? Minusta vastenmielistä. 

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaapa inselit helposti.

Vierailija
62/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaapit täynnä kaikkea mutta silti ne rennot väljät ulkoiluvaatteet mieluisimpia pitää. Tämä on muuttunut parissa vuosikymmenessä, Halosen ajoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käyttäähän ihmiset työvaatteitakin vapaa-ajallaan koska ne on niin mukavia. Ja onhan ne. En silti mitään erävaatteita saati työvaatteita käyttäisi missään muualla kuin töissä ja eräillessä. Mulla on mukavia vaatteita muitakin enkä taatusti lähde mistään pihahommista samoilla kuteilla johonkin lenkille tai kauppaan vaikka miten mukavia ovat. 

Vierailija
64/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on usein kaupassa vaellushousut jalassa, koska käytän niitä töissä kesät talvet. Saatanpa käyttää joskus muulloinkin. En voi kuin pahoitella sitä, että jotakuta tuokin ahdistaa. Voimia.

Olisit varmasti enemmän eduksesi muunlaisissa vaatteissa. Ja persoonallisempi. 

Mulla on ruumiillinen työ, jossa likaantuu. Siellä pitää olla käytännölliset ja työhön sopivat vaatteet, joissa on helppo liikkua. Mutta ei sinun tarvitse huolehtia minun pukeutumisestani. En minäkään huolehdi sinun pukeutumisestasi. Saat pukeutua niin kuin haluat, eikä mua yhtään kiinnosta, millaisia vaatteita käytät.

Töissä pukeudutaan työvaatteisiin. Muualla käytetään muunlaisia vapaa-ajan vaatteita. 

Niin, mä pukeutudn töissä työvaatteisiin, mutta kyllä ne mulla saattavat olla päällä myös vaikka kaupassa. Mutta ei mua mikään estä pitämästä niitä samoja vaellushousuja jossain muuallakin, jos niikseen tulee. Voithan sä vaikka polkea jalkaa kiukusta, jos huvittaa.

Vierailija
65/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän metsässä, kalassa ja retkillä farkkuja, hupparia ja lippistä, ja samoja vaatteita käytän muuallakin. m50

Toivottavasti peset ne (sekä itsesi) riittävän usein. 

Pesen vaatteeni ja itseni minulle sopivalta tuntuvin väliajoin. Mielestäni on tärkeää elää ja pukeutua sillä tavoin, kuin itsestä tuntuu hyvältä. m50

Vierailija
66/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelisit/pyöräilisit eli liikkuisit yhtään muualle kuin jääkaapille, tietäisit miksi.

Vierailija
67/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan näköistä kun äijällä on päällä perhosteluliivi, reisitaskuhousut ja päässä vielä leveälierinen kalastajanhattu. Kaikki tietysti beigenä tai oliivinvihreänä.

Vierailija
68/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavat jalassa ja näyttävät mielestäni ihan kivoilta. T. Haglöfsin retkeilyhousuja pitävä mies

Hyväkroppaisella siistillä remonttireiskalla näyttävät hyvältä TYÖTEHTÄVISSÄ. Muuten eivät.

Esim tässä mielestäni ihan hyvännäköiset ulkoiluvermeet vapaa-aikana käytettäviksi. T. M45

https://www.xxl.fi/haglofs-zircon-2-0-pant-miesten-vaellushousut-vihrea…

Vierailija
69/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkujen määrästä huomaa kuinka paljon tälläkin palstalla on wannabe-eräjormia ja -jormattaria. 

Kerro sä mulle, mitkä ovat mukavammat ja kätevämmät housut töihin, jossa liikutaan koko ajan ja oikeasti tehdään keholla töitä.

Nyt ei puhuttukaan TYÖAJASTA vaan siitä, että ko. vaatetusta käytetään AINA. Myös vapaa-ajalla ja ihan joka paikassa. Käytätkö sinä työvaatteitasi 24/7 ja vuoden ympäri?

Mistä sä tiedät, olenko mä tulossa töistä vai olenko muuten vain nuo housut jalassa kaupasassa? Saatan kyllä pitää niitä joskus vapaa-ajallakin. Yöllä en käytä vaatteita lainkaan, mutta vaellushousuja käytän kyllä vuoden ympäri. Toivottavasti pystyt jotenkin henkisesti kestämään tämän.

Vierailija
70/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaapa inselit helposti.

Tämä on niin totta!

Vierailija
71/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän metsässä, kalassa ja retkillä farkkuja, hupparia ja lippistä, ja samoja vaatteita käytän muuallakin. m50

Pesen vaatteeni ja itseni minulle sopivalta tuntuvin väliajoin. Mielestäni on tärkeää elää ja pukeutua sillä tavoin, kuin itsestä tuntuu hyvältä. m50

Ok. Kunhan et tule liian lähelle esim kassajonossa tai istu viereen missään paikassa.

Vierailija
72/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä "parhaimmillaan" epäsiisti hampputukka ja pitkä risuparta. Kuin olsiivat jostain t a le b a n -koulutusleiriltä tulossa. Hyi.

Lisää vielä "ja julkisella palkkalistoilla" niin alkaa olla täydellistä.

Vierailija
73/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kunhan et tule liian lähelle esim kassajonossa tai istu viereen missään paikassa.

Mielestäni on tärkeää voida olla kassajonossa ja julkisilla penkeillä rennosti ja siten kuin itsestä tuntuu hyvältä, lain puitteissa toki, ja niin toiminkin. m50

Vierailija
74/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräreissuilla ja -vaelluksilla ja metsästysreissuilla näyttävät asianmukaisilta, mutta muuten en ymmärrä miksei voi käyttää muita vaatteita arjessa. Suomijunttiutta big time. Naisissakaan ei ole naisellisuuden hiventäkään, kun turpeat lyhyttukkaiset emännät töpöttävät enstex-pyjamassa pipo päässä ja nastakengät jalassa. 

22 astetta lämmintä, niin tuskin enää pipoja ja nastoja on? 

Vierailija
75/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käyttäähän ihmiset työvaatteitakin vapaa-ajallaan koska ne on niin mukavia. Ja onhan ne. En silti mitään erävaatteita saati työvaatteita käyttäisi missään muualla kuin töissä ja eräillessä. Mulla on mukavia vaatteita muitakin enkä taatusti lähde mistään pihahommista samoilla kuteilla johonkin lenkille tai kauppaan vaikka miten mukavia ovat. 

Vähän noloa käyttää työvaatteita vapaalla. Tulee vähän säälittävät vibat että hlö on niin köyhä ettei ole varaa ostaa muita vaatteita.

Vierailija
76/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin maastokuvioidut vaatteet ja päällä huomioliivit. Siis haluatko tulla nähdyksi vai et?

Vierailija
77/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräreissuilla ja -vaelluksilla ja metsästysreissuilla näyttävät asianmukaisilta, mutta muuten en ymmärrä miksei voi käyttää muita vaatteita arjessa. Suomijunttiutta big time. Naisissakaan ei ole naisellisuuden hiventäkään, kun turpeat lyhyttukkaiset emännät töpöttävät enstex-pyjamassa pipo päässä ja nastakengät jalassa. 

Voi kuule meidän kaupungissa ainakin on senkinmoista tussuttajaa, että viimeksi eilen muutama mamma hiihteli kaupungilla pipo päässä. Ei taida riittävän lämmintä kesää tulla heille ollenkaan...

Vierailija
78/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli hyvä keli, ja kävinkin 12 km kävelyllä ihmisten ilmoilla samoissa farkuissa ja lippiksessä, joilla eilen olin metsässä. Huppari oli liian lämmin, joten käytin hihatonta relaxed fit paitaa. m50

Vierailija
79/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä piti erävaatteista, liikunnallinen hoikka mies.

Vierailija
80/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli hyvä keli, ja kävinkin 12 km kävelyllä ihmisten ilmoilla samoissa farkuissa ja lippiksessä, joilla eilen olin metsässä. Huppari oli liian lämmin, joten käytin hihatonta relaxed fit paitaa. m50

Hais teliv atko naiset ki iht yneenä tuoksuasi ja tuijo ttelivat perääsi kai hoi sasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän