Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset kulkevat aina eräretkeilyvaatteissa?

Vierailija
23.05.2026 |

Siis ihan aina! Kertokaa? Minusta vastenmielistä. 

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa haisee hiki oikein mukavasti, kun rupeaa hellerajat paukkumaan!

Vierailija
22/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vähän pulsuvibat tuollaisesta pukeutumisesta. Pulsut palelevat kesälläkin ja kulkevat monitaskuhousuissa ja eräretkiparkatakeissa, vaikka olisi 30 astetta lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioloissa ne on kätevimmät, jos harrastaa ulkoilua. Pääsee suoraan metsään kävelylle tai puutarhahommiin vaihtamatta vaatteita. Samoilla kuteilla käyn sitten lähikaupassakin. Ja samoilla vaatteilla voi lähteä mökille. Käytän niitä vaikka en ole mikään kunnon eräjorma. Töissä tai jossain Hgin keskustassa sitten eri vaatteet.

Vierailija
24/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies viihtyy vihreässä. Vihreä collari, vihreä parka tai metsästystakki ja vihreät reisitaskut on ihan vakio, viimeisiä on monet. Kamppeet ovat kyllä puuvillaa käyttömukavuuden vuoksi. Samat on käytössä jopa retkeillessä. Nuorena epäkäytännöllisyys ei häirinnyt, ja nyt vanhempana kalustossa on kosteudenpoisto. Ennen asusteltiin kuukausi teltassa ja nykyään useampia autossa, joten laiskoja ja epäsiistejä ollaan kyllä, ei suihkusta tietoakaan päiväkausiin. Ihanaa.

Inhottaisi olla päiväkaudet ilman suihkua sivistyneessä maailmassa. Taitaa aikamoinen eliöyhdyskunta jo elellä siellä vihreissä reisitaskuhousuissa yms. En haluaisi noin epähygieenisen ihmisen lähelle. Vihreässä vaatetusvärinä ei ole mitään vikaa - päin vastoin. 

Mä taas elän tuolle harrastukselle ja käyn töissäkin lähinnä rahoittaakseni sen. Vuodet pakottivat luopumaan teltassa, mutteivät Jäämeren tuulista. Parhaat nurkat ovat niitä, missä ei ole suihkuja lähimailla.

Vierailija
25/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäksi on kevyitä ulkoiluvaatteita

Vierailija
26/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska oon lenkiltä tulossa tai lenkille menossa ja matkalla saatan käydä hoitamassa asioita, käydä vaikka kaupassa... 

Erävaatteet eivät ole lenkkeilyvaatteita.

Vierailija
27/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat niin metsäläisiä. 

Vierailija
28/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pahinta" on kai se, että näitä tämän tyylisiä vaatteita ei tajuta pestä riittävän usein. Siitä tulee nuhjuinen mielikuva. Samoilla vermeillä hinkataan kuukauden päivät ja haju ja ulkonäkö ovat sen mukaiset. 

Vierailija
29/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräreissuilla ja -vaelluksilla ja metsästysreissuilla näyttävät asianmukaisilta, mutta muuten en ymmärrä miksei voi käyttää muita vaatteita arjessa. Suomijunttiutta big time. Naisissakaan ei ole naisellisuuden hiventäkään, kun turpeat lyhyttukkaiset emännät töpöttävät enstex-pyjamassa pipo päässä ja nastakengät jalassa. 

Vierailija
30/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäksi on kevyitä ulkoiluvaatteita

Perholiivi ja camo-shortsit?

Vierailija
31/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sopivat moneen, etenkin aktiivisella ihmisellä. Ovat nykyään usein tyylikkäitäkin ja tekniset ominaisuudet toki normiriepuja paremmat.

Ymmärrän, jos ollaan lähdössä vaeltamaan tai retkeilemään, mutta ei normaalissa kaupunkiasioinnissa tarvita teknisiä vaatteita. Usein tämän tyyliset vaatteet ovat vielä likaisia ja huonosti hoidettuja. Minusta laiskan ja epäsiistin ihmisen vaatetus. Vastakkainen sukupuoli tässä asussa ei houkuttele.

Nuo vaatteet maksavat sen verran paljon että ne hoidetaan hyvin.

Vierailija
32/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen uusi kansallispuku; eräjormavaatteet ja se iänikuinen REPPU selässä. 

Se olen minä! 🙋‍

Vierailija
33/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sopivat moneen, etenkin aktiivisella ihmisellä. Ovat nykyään usein tyylikkäitäkin ja tekniset ominaisuudet toki normiriepuja paremmat.

Ymmärrän, jos ollaan lähdössä vaeltamaan tai retkeilemään, mutta ei normaalissa kaupunkiasioinnissa tarvita teknisiä vaatteita. Usein tämän tyyliset vaatteet ovat vielä likaisia ja huonosti hoidettuja. Minusta laiskan ja epäsiistin ihmisen vaatetus. Vastakkainen sukupuoli tässä asussa ei houkuttele.

Höpsis. Kalliimpia ja parempikuntoisia kuin ne sun osmotexin malesiassa tehdyt lökäpöksyt.

Vierailija
34/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräreissuilla ja -vaelluksilla ja metsästysreissuilla näyttävät asianmukaisilta, mutta muuten en ymmärrä miksei voi käyttää muita vaatteita arjessa. Suomijunttiutta big time. Naisissakaan ei ole naisellisuuden hiventäkään, kun turpeat lyhyttukkaiset emännät töpöttävät enstex-pyjamassa pipo päässä ja nastakengät jalassa. 

Kannattaisi joskus käydä ulkomailla niin näkisit ihan oikeita juntteja. 

Vierailija
35/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän kyllä tuntuu siltä. Suurin osa suomalaisista liputtaa epähygieenisyyden puolesta ja on ihan ok, kun talinen päänahka löyhkää muiden nenään. Ja auta armias, jos joku tyylikonsultti uskaltaa sanoa kuinka osa suomalaisista ei välitä miltä näyttävät, niin johan ollaan haukkomassa henkeä. Tottahan se on.

Kertoo jotain katukuvasta, kun yksi päivä minulla oli mustat nahkaiset loaferit, chinot ja neule, hiukset siististi ja kevyt meikki, eli arkilookkini, niin tunsin itseni ylilaitetuksi. Vaikka olen ihan perusduunari, niin haluan näyttää arjessa siistiltä. Trikoot, vaellushousut ym. vermeet kuuluu niille tarkoitettuun tilanteeseen.

Vierailija
36/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkihousut ja duunarin tyähousut erottaa siitä että työhousuissa ei ole persvahviketta.

Vierailija
37/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän kyllä tuntuu siltä. Suurin osa suomalaisista liputtaa epähygieenisyyden puolesta ja on ihan ok, kun talinen päänahka löyhkää muiden nenään. Ja auta armias, jos joku tyylikonsultti uskaltaa sanoa kuinka osa suomalaisista ei välitä miltä näyttävät, niin johan ollaan haukkomassa henkeä. Tottahan se on.

Kertoo jotain katukuvasta, kun yksi päivä minulla oli mustat nahkaiset loaferit, chinot ja neule, hiukset siististi ja kevyt meikki, eli arkilookkini, niin tunsin itseni ylilaitetuksi. Vaikka olen ihan perusduunari, niin haluan näyttää arjessa siistiltä. Trikoot, vaellushousut ym. vermeet kuuluu niille tarkoitettuun tilanteeseen.

Ja välimeren maiden naiset tuoksuu niin orvokilta kun levittävät elttaantunutta oliiviöljyä hiuksiinsa. Varmaan kivat tyynyliinat. En uskalla edes kuvitella mitä niiden karvaisten pakaroiden välistä löytyy.

Vierailija
38/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo vaatteet maksavat sen verran paljon että ne hoidetaan hyvin.

Ei ainakaan meillä päin. Saumat repsottavat ja lahkeiden- ja hihojen suut ovat likaiset ja epäsiistit mitä olen ympärilleni katsellut. 

Vierailija
39/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein kaupassa vaellushousut jalassa, koska käytän niitä töissä kesät talvet. Saatanpa käyttää joskus muulloinkin. En voi kuin pahoitella sitä, että jotakuta tuokin ahdistaa. Voimia.

Vierailija
40/85 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on usein kaupassa vaellushousut jalassa, koska käytän niitä töissä kesät talvet. Saatanpa käyttää joskus muulloinkin. En voi kuin pahoitella sitä, että jotakuta tuokin ahdistaa. Voimia.

Olisit varmasti enemmän eduksesi muunlaisissa vaatteissa. Ja persoonallisempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi