Naisia on tapettu tänä vuonna poikkeuksellisen paljon: vuodesta uhkaa tulla yksi synkimpiä pitkään aikaan
Naisjärjestöjen kattojärjestön Nytkis ry:n pääsihteeri Taru Anttonen penää hallitukselta välittömiä toimia naisiin kohdistuvan väkivallan torjumiseksi.
Parisuhdesurmia tapahtuu Suomessa suhteellisesti enemmän kuin muissa pohjoismaissa.
HS.fi
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun mukaan olen naisten pahoinpitelijä, sortaja ja raiskaaja, koska olen suomalainen mies.
Pitänee alkaa toteuttaa käytännössä, niin saavat feministit katetta sanoilleen
Niin että helpompaa alkaa väkivaltaiseksi ja todistaa naisten pointti kuin olla naisille parempi? Selkeää.
En ole koskaan ollut väkivaltainen yhdellekään naiselle (ex-tyttöystävä oli kyllä väkivaltainen). Miten tästä voi parantaa? Jos on nolla väkivallantekoa naisia kohtaan ja silti syyllistetään muiden ihmisten väkivallasta ja pelkkä miehenä oleminen on jo syntiä, mitä oikein voi tehdä? Muuta kuin haistattaa paskat ja radikalisoitua?
Ottaa osaa yhteiskunnalliseen keskusteluun ja pohtia miten miesten tekemän väkivallan saisi loppumaan.
Miten köyhyyden saa loppumaan? Tai sotien?
Ei minulla ole tähän vastausta. Feministinen retoriikka, jossa miehenä oleminen on väärin ja synti, ja muiden miesten teot ovat kaikkien miesten vastuulla lähinnä lisää vastakkainasettelua. Ei minulla ole keinoja puuttua jonkun tuntemattoman pariskunnan väkivaltaan. Se on viranomaisten tehtävä.
No kui ne naiset on nui ärsyttäneet vai onko ulkomaista osaamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun mukaan olen naisten pahoinpitelijä, sortaja ja raiskaaja, koska olen suomalainen mies.
Niin että helpompaa alkaa väkivaltaiseksi ja todistaa naisten pointti kuin olla naisille parempi? Selkeää.
En ole koskaan ollut väkivaltainen yhdellekään naiselle (ex-tyttöystävä oli kyllä väkivaltainen). Miten tästä voi parantaa? Jos on nolla väkivallantekoa naisia kohtaan ja silti syyllistetään muiden ihmisten väkivallasta ja pelkkä miehenä oleminen on jo syntiä, mitä oikein voi tehdä? Muuta kuin haistattaa paskat ja radikalisoitua?
Ottaa osaa yhteiskunnalliseen keskusteluun ja pohtia miten miesten tekemän väkivallan saisi loppumaan.
Millä foorumilla? Täälläkin suurin osa viesteistä poistetaan feministien toimesta. Millekään bluesky- tai vastaavalle alustalle, jossa feministit viihtyvät on turha mennä. Tulee vaan maalitetuksi ja canceloiduksi. Jos argumentti ei miellytä feministiä/marxistia, käydään henkilöön tai hiljennetään, sen sijaan että keksitään parempi argumentti.
Mutta tuohan on hienoa että väkivaltaa tapahtuu vain Suomessa. Asianosaisille raskasta, mutta muutto ulkomaille ja tadaa, ei enää väkivaltaa. 😀
Ei tarvitse olla valmiita vastauksia. Voi arvailla ja pohtia mikä kaikki vaikuttaa kaikkeen ja mitä asioille voisi tehdä. Ole analyyttinen.
Vierailija kirjoitti:
Miesten tappamisella ei niin väliä olekaan, vaikka he paljon useammin henkirikoksen uhreja ovatkin.
Parisuhdeväkivalta on hirveää, mutta ei sen hirveämpää kuin muukaan väkivalta.
Suurin ero on media suhtautumisella. Nuoren naisen surma aiheuttaa valtavan reaktion, keski-ikäisen miehen tappo ei useimmiten ylitä edes uutiskynnystä.
Ei tietenkään. Miehet ovat arvottomia, ja keski-ikäiset ovat niistä kaikista arvottomimpia ja sikamaisimpia.
Naisella on ihmisarvo, miehellä on välinearvo. Naisella on oikeuksia, miehillä vastuita.
Iso osa narkkeja tai juoppoja näistä naisten tappajista. Ottakaa kunnollinen työssäkäyvä mies jonka ainoa pahe on pelata pleikkarilla sillointällöin tunti tai kaks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei aina itsekään tiedosta valmiuttaan väkivaltaan, ennekuin joku tekijä ärsyttää tai joutuu sijaiskärsijäksi. Nämä jotka ei nuoresta asti ole istuneet vankilassa. Naiselle jo jälkeläisten hoivaaminen karsii taipumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se panee miettimään, mikä näitä varsinkin nuoria miehiä vaivaa kun eivät kestä suhteen päättymisiä. Jatkuvasti uutisoidaan tapoista ja väkivallasta puolisoa/tyttöystävää kohtaan, onko niin ettei vastoinkäymisiä ole elämässä aiemmin ollut eikä niihin osata suhtautua?
Nehän on nykyään täysin sekaisin. Maksavat väkivaltavideoista jne. Kunnon ihminen ei sellaisia katso, saati maksa niistä. Koulukiusaamisen paheneminen ja se, että lapselle ei tule mistään mitään seuraamuksia. Saa perseillä miten vaan, eikä rangaistusta tule.
Kunnon kartellivideo, jossa nyljetään joku Michoacanilainen elävältä on ihan parasta viihdettä, ja ilmaista. Uni tulee hyvin.
Katso sinä vaan niitä temppareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten tappamisella ei niin väliä olekaan, vaikka he paljon useammin henkirikoksen uhreja ovatkin.
Suurin ero on media suhtautumisella. Nuoren naisen surma aiheuttaa valtavan reaktion, keski-ikäisen miehen tappo ei useimmiten ylitä edes uutiskynnystä.
Omaan kumppaniin, eli omaan rakkaaseen pitäisi pystyä luottamaan. He ovat aiemmin rakastuneet, ehkäpä rakastelleet. Kyllä sellaisen tappamaksi tuleminen on pahempaa, kuin tuntemattoman. Tuntemattoman kanssa ei ole jaettu yhteisiä hetkiä, ei koettu ihmeellisiä asioita, ei tehty lapsia, ei menty naimisiin. Sen oman rakkaan pitäisi olla läheisin tässä maailmassa. Kumppaneiden tulisi suojella toisiaan.
Hohhoijaa. Nyt selitellään jo naisuhrit miehiä tärkeämmiksi. Meikäläinen menetti tässä empatian naisia kohtaan. Jos nostatte itse itsenne miesten ohi jollekin uhrijalustalle, niin olen jatkossa teitä vastaan, en teidän puolellanne.
HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄ mulla persereikä soitti sävelen
Kusinen vitunläpeni läpätti tuulessa outieni tuulettui
Naisille alettava kuljettaa ulkomailta selväpäisiä komeita miehiä. Vaikka länsimaista. :s
Paskanen persereikäni paukahti. Banjot soi taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan kumppaniin, eli omaan rakkaaseen pitäisi pystyä luottamaan. He ovat aiemmin rakastuneet, ehkäpä rakastelleet. Kyllä sellaisen tappamaksi tuleminen on pahempaa, kuin tuntemattoman. Tuntemattoman kanssa ei ole jaettu yhteisiä hetkiä, ei koettu ihmeellisiä asioita, ei tehty lapsia, ei menty naimisiin. Sen oman rakkaan pitäisi olla läheisin tässä maailmassa. Kumppaneiden tulisi suojella toisiaan.
Hohhoijaa. Nyt selitellään jo naisuhrit miehiä tärkeämmiksi. Meikäläinen menetti tässä empatian naisia kohtaan. Jos nostatte itse itsenne miesten ohi jollekin uhrijalustalle, niin olen jatkossa teitä vastaan, en teidän puolellanne.
Lainaamasi kirjoittaa "kumppani" ja "rakas". Onko mielestäsi parisuhteessa vain yksi kumppani ja yksi rakas ja se on aina mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinulla empatiaa koskaan naisia kohtaan ollutkaan. Muutenhan olisit tajunnut, että teksti koskee molempia parisuhteen osapuolia.
Ei ole. Miehet ovat sikoja ja heidän pitääkin kuolla
T. Feministi