kai mä saan hiukan ihmetellä tämmöistä juttua..?
parasta sanoa heti kärkeen että en ole loukkaantunut, eikä tämä ole elämäni suurin murhe. osaan ymmärtää vanhan ihmisen aivoituksia suunnilleen, ja osaan olla myös kiitollinen avusta ja kauniista ajatuksista.
mutta..
mikä ihme on, että kun isoäitini tulee kutsuttuna vieraana juhliin meille, niin hänellä on aina mukana jotain tarjottavaa, usein useampaakin sorttia? meillä oli tänään lapsen synttärikahvitus vanhemmille ihmisille (eilen oli lapsiperheitä ja meno sen mukainen, ajateltiin että vanhempien sukulaisten on kiva tulla erikseen), ja isoäiti toi tullessaan kauhean klohmon täytekakkua. olivat ennen meille tuloaan nauttineet minun isäni yms. kanssa äitienpäiväkahveet isoäidin luona, ja ajatus kakun tuomisessa oli käsittääkseni että minäkin saan maistaa palan kakkua. eikä yhtään tullut mieleen että meillä on synttärit jo toista päivää, että on saatettu syödä kakunpala jos toinenkin.
no mulla on nyt täytekakkua pakastin väärällään, saanpahan vedellä sieltä jos täytekakun himo yllättää. ehkä ensin vedän kuitenkin muutaman kermamunkin, isäni nimittäin toi pussillisen sellaisia tullessaan. eikä tullut mieleen että meillä tosiaan on synttärit käynnissä jo toista päivää, että saattaisi olla herkkuja omastakin takaa.
miehelle asiaa naureskelin ja hän sanoi ajattelevansa että vanhemmilla ihmisillä nyt saattaa olla tapana tuoda jotain tullessaan, jeesata vähän nuorempiaan. näinhän se vissiin on. kuitenkin mulle tulee jotenkin nolo olo, tuntuu että me " teinit" ei oikein osattais itse järjestää edes simppeleitä pulla-kahvituksia, että ilman vanhempien apua meillä ois suunnilleen kahvia ja maitoa tarjolla ja ihmeteltäis sitten pöytään käytäessä että ois tosiaan voinu jotain keksiä laittaa mutta eihän me tajuttu..
Kommentit (5)
ettei kylään saa koskaan mennä tyhjin käsin... luulen että mummollesikin.
tietysti isälläni ja isoäidilläni oli mukana myös synttärilahjat lapselle, että eivät olisi olleet tyhjin käsin ilman noita leipomuksiakaan.
ja kyllä mäkin mielelläni vien jotain kylään mennessäni, mutta mun mielestä on eroa perus-kyläilyllä (jolloin on kiva viedä vaikka paketti keksiä mukanaan) ja sitten juhlilla, joihin on kutsuttu hyvissä ajoin tiettynä päivänä (ja jolloin voisi siis olettaa että juhlien järjestäjät huomaa järjestää jotain tarjottavaa myös).
:D tuo kukkakimppu morsiamelle-juttu oli riemastuttava! mistäs sen tosiaan tietää onko morsian muistanut kaikki yksityskohdat.
ap
hän on ' samaa' porukkaa ja osallistuu tuomalla ruokaa!
mun mieheni mummu lastaa aina meille mukaan evästä ihan hirveät määrät, kun ollaan oltu siellä kylässä. Muovikassillisen vähintään. Siis ei pelkästään pöydän antimia, vaan antaa pakastimesta isoja rasiallisia lihapullia ym. Ja kyselee joka käynnillä, että tehdäänkö meillä ruokaa kotona ja hokee että syökää nyt vahvasti.
Ymmärrän, että osoittaa rakkautta ruuan avulla, mutta vähän tulee olo, että epäilee meidän elävän kaupan valmispizzalla...
ja yleensä syötävää... niin tosin en sillon jos meen synttäreille. Ehkä sun mummoskin haluis vaikka osallistua ja sen mielestä se on tärkeetä että tuo jotain. Voisit vaikka pyytää häntä leipomaan jos tiedät että sen kuitenkin tekee. Mä ainakin pyydän aina mummoa leipomaan kakkupohjan kun tiedän että se siltä sujuu ja se tykkää. Aina se tuo meillekin kääretorttua sun muuta vaikka en pyytäis. Pakastin pullollaan :) pitäähän muorin mielen virkeenä jos pyytää apua