Demarit haluaa koulu puvut Suomeen
Kommentit (120)
Hyvännäköisiä nuo Britannian tyttöjen koulupuvut. Mutta ei tietenkään Suomessa jotain brittityyliä olisi, vaan suomalaista tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvon nimissäkö? Sitten ne puvut pitäisi olla ilmaisia, koska kaikilla perheillä ei ole varaa ostaa erillisisä kouluvaatteita.
Eikä se nykyajan koulupuku varmaankaan mikään univormu sentään olisi, vaan lultavasti se olisi joku lyhyt- tai pitkähihainen trikoopaita tai vastaava rento vaate, joita nykyään ekäytetään.
Onhan niitä muistaakseni jotain luokkapaitoja jo ennen vanhaankin haluttu ja teetetty ihan muuten vaan.
Britit ovat ratkaisseet asian siten, että koulupukuihin kuuluvien vaatteiden alv on olematon ja sen vuoksi ne ovat edullisia. Nehän ovat sisävaatteita luokkahuone- ja liikuntatuntikäyttöön. Jokainen hankkii sellaiset päällysvaatteet, jotka katsoo tarpeelliseksi.
Vaatteet voidaan suunnitella kohderyhmän ilmanalaan sopivaksi. Virossakin on koulupukuja käyttävä koulu, joka taitaa olla eliittikoulu.
Vierailija kirjoitti:
Arvatenkin tyttöjen koulupuku olisi sitten kaapu huppuineen.
Älylasien yleistyessä tuo on ainoa tapa huolehtia omasta yksityisyydestään. Näin siis k-päisten ihmisten vuoksi.
Näinkö demarit puolueena ajattelee vai oliko vain heidän nuorisoryhmässään virinnyt idea? Mitä väliä tällaisilla on? Tuliko siitä yhtäkkiä koko puolueen ajama asia?
Muistan omana kouluaikanani kadehtineeni niitä, joilla oli koulupuvut käytössä. Ja edelleen tykkään niistä. N58 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ehdotus ajatellen nykyajan maahanmuuttoa islamistisista maista.Tytötkin vapautuisivat . Ei olisi pakko vetää mustaa huivia pään ympärille eikä kiusattaisi vähävaraisempia.
Täällä koulupuku varmaan sisältäisi juurikin tuon huivin.
Koska muuten rasismi.
No tietenkin se sallisi sen, sehän on itsestäänselvyys ja niin sen kuuluukin olla. Koko naamaa ei tietenkään saa peittää.
Musliminaisen kasvot tulee olla peitettynä julkisella paikalla. Tämän määrää Koraani. Suomen laki ei voi olla Koraanin yläpuolella.
Kaikkien länsimaiden laeissa määritellään koulupukeutuminen ja ne lait ovat uskontojen "sääntöjen" yläpuolella. Tai lastasi ei tarvitse hyväksyä oppitunneille. Siihen ei Koraanit, Raamatut ja muut satukokoelmat vaikuta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Niin, demariNUORET. Saahan sitä kaikkea ehdotella lämpimikseen.
Miksi demarinuoret pitäisi erotella demareista? Ethän sinä niin tee kokoomusnuorten tai persunuortenkaan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Niinno, jos varallisuuserot eivät näy vaatteissa, niin näkyvät sitten kännyköissä ja kaikessa muussa tavarassa. En usko, että käytännössä lisäisi tasa-arvoa merkittävästi oppilaiden keskuudessa.
Tämä.
Lisäksihän esim. asusteet ovat ne, millä koulupukumaissa lapset erottuvat toisistaan. Ja se, ostatko koulupuvun uutena ja hyvin istuvana vai käytettynä ja reilunkokoisena.
Luulisi demarinuorten sen verran perehtyneen koulupukumaiden kokemuksiin, että nämä faktat olisivat tiedossa.
>> Onhan niitä muistaakseni jotain luokkapaitoja jo ennen vanhaankin haluttu ja teetetty ihan muuten vaan. <<
Gemini kertoi, että 1980-luvun luokkapusero (koulupusero) oli usein yksivärinen, poolokauluksellinen tai V-aukkoinen puuvillaneule tai collegpaita. Se toimi luokan tai koulun yhtenäisyystunnuksena ja ryhmähengen kohottajana, ja siihen saatettiin painaa koulun tai luokan nimi ja tunnuslause. Puseron hankinta tapahtui yleensä yhteistilauksena esimerkiksi luokkaretken rahoittamiseksi tai koulun tapahtumia varten.
Meillä oli tämmöinen pusero yläasteella 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, demariNUORET. Saahan sitä kaikkea ehdotella lämpimikseen.
Miksi demarinuoret pitäisi erotella demareista? Ethän sinä niin tee kokoomusnuorten tai persunuortenkaan kohdalla.
Mistä sä sen tiedät? Kyllä mä erottelen. Kerroin kuinka älytön oli kokoomusnuorten ehdotus kieltää vanhojen äänestäminen - tiedän, ettei kokoomus siihen ikinä suostuisi.
Koulupuvut ja karttakeppi käyttöön
Vierailija kirjoitti:
>> Onhan niitä muistaakseni jotain luokkapaitoja jo ennen vanhaankin haluttu ja teetetty ihan muuten vaan. <<
Gemini kertoi, että 1980-luvun luokkapusero (koulupusero) oli usein yksivärinen, poolokauluksellinen tai V-aukkoinen puuvillaneule tai collegpaita. Se toimi luokan tai koulun yhtenäisyystunnuksena ja ryhmähengen kohottajana, ja siihen saatettiin painaa koulun tai luokan nimi ja tunnuslause. Puseron hankinta tapahtui yleensä yhteistilauksena esimerkiksi luokkaretken rahoittamiseksi tai koulun tapahtumia varten.
Meillä oli tämmöinen pusero yläasteella 80-luvulla.
Meillä oli lukiossa 80-90-lukujen taitteessa. Mutta harvoilla se oli päällä koko aikaa, itsellänikin vain joskus. Yhä löytyy kaapin perukoilta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain se ensimmäinen askel kohti tasa päistävää totalitaarista valtiota. Seuraavaksi sitten tulee kaikille ammateille omat puvut ja työttömillekin omat. Muistakaa tämä kun äänestätte Demareita.
No eihän niistä Hanna Nohynekin hihamerkkipuheistakaan kovin kauaa ole...
Kuitenkin ne koulupuvut valmistettaisiin polyesteristä, joka on tukalaa päällä, ja rumannäköistä. Muovia kun on.
Uskomukset eivät saa määritellä maan lakeja.
Eikä muualta tulleilla ole mitään Oikeuksia tehdä omia juttujaan?
Kotiinpaluu omaan maahan on edessä jotka ei kuulu tänne.
Höpön höpön aika on ohi kaikessa. Joka maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatenkin tyttöjen koulupuku olisi sitten kaapu huppuineen.
Ei tietenkään, vaan kaikilla olisi samanlainen puku. Ei nykyaikaan kuulu erotella, että tytöille nämä ja pojille nämä vaatteet. Jos koulupuku olisi kaapu huppuineen, se olisi sitä kaikille, jos se olisi minihame ja napapaita, se olisi sitä kaikille sukupuoleen katsomatta.
Tulee sellaisia muodottomia pallopäitä kaikista ettei vaan ketään syrhittäisi XD
Järjellisissä maissa tytöillä ja pojilla on vielä omat sukupuoleen sopivat vaatteet.
Alushousut on ainoa vaate jossa sukupuolella on merkitystä. Pojissa ja tytöissä molemmissa on eri kokoisia ja mallisia ihmisiä, joten ainoa vaate joka käy tasapuolisesti kaikille on muodoton säkki.
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköisiä nuo Britannian tyttöjen koulupuvut. Mutta ei tietenkään Suomessa jotain brittityyliä olisi, vaan suomalaista tyyliä.
Nää on tuttuja pornovideoista
Ai koulussako? Oikeastiko siellä on kokonaan hunnutettuja tyttöjä? Käsittääkseni heillä on vain huivit. No joka tapauksessa, tämä ei ole tän ketjun aihe, en jatka keskustelua.