Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä huomaatte että joku on ihastunut sinuun?

Vierailija
22.05.2026 |

Siinäpä se kysymys.

Jos sinuun ei ole ihastuttu, niin ei tarvitse vastata. En halua tähän keskusteluun jankkausta kuinka miehet/naiset ovat paskoja jne.

Kommentit (485)

Vierailija
101/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys? Naisethan juoksee karkuun kun mies kertoo että tykkään susta. Tiedä sit miks??

Vierailija
102/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiinnostunut olemassaolostani. Kyselee mitä kuuluu, viestittelee ja soittelee, laittelee kuvia hassuista asioista, muistaa kaiken mitä olen sanonut ja kertoo, jos esim. kirpparilta löytää jotain jota olen etsinyt. Reagoi kaikkiin sometarinoihini ja julkaisuihin.

Kun kiinnostus laantuu, eli hän on kiinnostunut jostain muusta tai oman puolison kanssa meneekin hyvin, niin minun olemassaoloni on unohtunut. Ei soittele eikä viestittele. Ei vastaa, jos minä otan yhteyttä vaikka minulla on ihan oikeaa asiaakin. Vastailee joskus myöhemmin, hyvin lyhyesti ja nuivasti, tai sitten ei edes vastaa. Ei regoi mihinkään somejulkaisuihin tai tarinoihin. Postailee omaan someensa miten rakastunut onkaan omaan puolisoonsa (jos ei ole sinkku).

Tuota se on aina, jatkuvasti. Moni "kaverimies" on kadonnut elämästäni kun ei saanutkaan minua (aloin seurustella jonkun muun kanssa, en kiinnostunut hänestä enkä eronnut puolisostani hänen vuokseen, tai hän löysi itselleen naisen). Eli minun kanssani kaveerataan vain silloin kun ei ole ketään muuta ja minua yritetään liehitellä tai oma puoliso kyllästyttää. Minua taas ei tuollaisten "kavereiden" seura kiinnosta, jotka kohtelevat puolisoaan huonosti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin palikka etten tunnista mistään

Vierailija
104/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katseesta.

Tämä on totta. Joku katseessa paljastaa.

Pakko sanoa että katseenkin voi tulkita väärin. Luulin kerran ihastuksen olevan molemminpuolista oikein upottavan katsekontaktin perusteella, mutta eipäs se ollutkaan. Oli siis aina sellaista syvälle silmiin katsomista ja katseeseen kiinni jäämistä, mistä en uskonut voivani erehtyä, mutta erehdyin silti! Ihastus kertoi pitävänsä minusta vain kaverina.

Noo ei välttämättä ole halunnut paljastaa todellisia tunteitaan. Kyllä se katse kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Olen kyllä aivan varma, että hän paljasti todelliset tunteensa eli sen, ettei ole kiinnostunut muusta kuin kaveruudesta. Minäkin ajattelin, että katse kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta opin, että katsekin on mahdollista tulkita väärin. Ehkä jollain ihmisillä vain on tapana tuijotella silmiin tavallista enemmän?

Ihastus on sellainen psykoosi, että ihastunut helposti etsii mitä tahansa merkkejä vastakaiusta ja tulkitsee ystävällisen kiinnostuksen sekä kaikki vähän pidemmät katseet toiveidensa mukaisesti.

Vierailija
105/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kiinnostunut olemassaolostani. Kyselee mitä kuuluu, viestittelee ja soittelee, laittelee kuvia hassuista asioista, muistaa kaiken mitä olen sanonut ja kertoo, jos esim. kirpparilta löytää jotain jota olen etsinyt. Reagoi kaikkiin sometarinoihini ja julkaisuihin.

Kun kiinnostus laantuu, eli hän on kiinnostunut jostain muusta tai oman puolison kanssa meneekin hyvin, niin minun olemassaoloni on unohtunut. Ei soittele eikä viestittele. Ei vastaa, jos minä otan yhteyttä vaikka minulla on ihan oikeaa asiaakin. Vastailee joskus myöhemmin, hyvin lyhyesti ja nuivasti, tai sitten ei edes vastaa. Ei regoi mihinkään somejulkaisuihin tai tarinoihin. Postailee omaan someensa miten rakastunut onkaan omaan puolisoonsa (jos ei ole sinkku).

Tuota se on aina, jatkuvasti. Moni "kaverimies" on kadonnut elämästäni kun ei saanutkaan minua (aloin seurustella jonkun muun kanssa, en kiinnostunut hänestä enkä eronnut puolisostani hänen vuokseen, tai hän löysi itselleen naisen). Eli minun kanssani kaveerataan vain silloin kun ei ole ketään muuta ja minua yritetään liehitellä tai oma puoliso kyllästyttää. Minua taas ei tuollaisten "kavereiden" seura kiinnosta, jotka kohtelevat puolisoaan huonosti. 

Sama mulla, mutta naisetkin tekee tuota, olen mieheni kohdalla huomannut, kun yllättäen vanhat nais kaverit ottavat mieheeni yhteyttä erojensa jälkeen ja pyytelevät kahville kun ei olla nähty niiiin pitkään aikaan niin olisi mukava jutustella! Niin, eivät ole nähneet 20 vuoteen kun menivät miestensä kanssa yksiin ja kaverimiehet jäi sen siliän tien. 

Vierailija
106/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa oikeasti lopulta vain, jos sanotaan suoraan. Mitään telepatiaa ei ole olemassa, eikä toisen pienistä vihjeistä pysty oikeasti päättelemään mitään, sillä kyse voi olla kohteliaisuudesta, uteliaisuudesta, pelkästä leikistä, testaamisesta, tai vain julmasta hyväksikäytöstä.

Kaikki em. koettu, pahin oli viimeisin, joka esitti ihastunutta niin kauan, että sai haluamansa (lahjoja jne.), jonka jälkeen ivaa ja pilkkaa ja päin naamaa nauramista. Se tuhosi lopullisesti luoton muihin ihmisiin ja itseeni. -m 38

PS. oletan, että tähän tulee saastapalstalle tyypillistä haistattelua ja ivaa, joten antaa mennä vaan jos siitä oma olo paranee - en aio lukea vastauksia.

Vierailija
107/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla, mutta naisetkin tekee tuota, olen mieheni kohdalla huomannut, kun yllättäen vanhat nais kaverit ottavat mieheeni yhteyttä erojensa jälkeen ja pyytelevät kahville kun ei olla nähty niiiin pitkään aikaan niin olisi mukava jutustella! Niin, eivät ole nähneet 20 vuoteen kun menivät miestensä kanssa yksiin ja kaverimiehet jäi sen siliän tien. 

Mitä? EI VOI OLLA TOTTA! Että nainenkin muka voisi olla ilkeä ja manipuloiva. Kuinka sä julkeat väittää jotain noin alhaista!

Vierailija
108/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on kananmunia uunissa.

Vierailija
109/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feromoneista.

Tämä. Ovuloivan naisen kyllä haistaa.

Vierailija
110/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt ja naisethan nyt luulevat näkevänsä tuota suunnilleen joka toisesta miehestä

Itse kuvittelet urpona tietäväsi, mitä tytöt ja naiset ajattelevat.

Vierailija
111/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan, kauan sitten olin korviani myöten ihastunut erääseen tyttöön (olen mies). Meillä oli hauskaa yhdessä. Vietettiin aikaa, juhlittiin, katsottiin elokuvia, oltiin lähekkäin. Eräänä iltana sitten hän pyysi, että voisinko saattaa kotiinsa. Matkalla hän sanoi, että hänen täytyy kertoa jotain tärkeää. Aika tuntui pysähtyvän ja sydän hakkasi rinnassa. "Olen aivan ihastunut XXXX:ään, luuletko että hän on minuun?". Tämä XXXX oli hyvä ystäväni.

Menin aivan lukkoon ja sanoin vain, että varmaan kannattaa kysyä, en osaa sanoa. No, he muuttivat tovin päästä yhteen ja me jäimme ystäviksi. En koskaan kertonut hänelle, sillä en halunnut tulla naurunalaiseksi. Myöhemmin sain kuulla, että XXXX oli kuristanut ja ollut sairaalloisen mustasukkainen ja että suhde oli kamala. Rakkaus todellakin on sokea. Tuon jälkeen meni 10 vuotta, että uskalsin luottaa toisiin ihmisiin, mutta jotain se silti rikkoi pysyvästi.

Vierailija
112/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katseesta.

Joskus näin vähän lasittuneen katseen mieheltä, joka oli parisuhteessa. Toinen taas etsi katsekontaktia yhtenään. Mietteissään oleminen, liian mietteissän. 

Lasittuneet silmät ei ole merkki ihastuksesta vaan juuri tuosta ajatuksissaan olemisesta.

Katsekontaktia etsivä pitää sinua viehättävänä tai mielenkiintoisena.

Ihastuneella naisella laajentuneet pupillit ja punastuminen.

Tai narkkari. Mistä vtusta näitä tietää.

Vierailija
113/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tarttuu peenikseen ja hieroo sitä sitten herään ja nyrkkikyllikki  saa hurjan tempoa olevan liikkeen , keitän aamukahvit ja mietin ehkäpä joku päivä.

Vierailija
114/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan, kauan sitten olin korviani myöten ihastunut erääseen tyttöön (olen mies). Meillä oli hauskaa yhdessä. Vietettiin aikaa, juhlittiin, katsottiin elokuvia, oltiin lähekkäin. Eräänä iltana sitten hän pyysi, että voisinko saattaa kotiinsa. Matkalla hän sanoi, että hänen täytyy kertoa jotain tärkeää. Aika tuntui pysähtyvän ja sydän hakkasi rinnassa. "Olen aivan ihastunut XXXX:ään, luuletko että hän on minuun?". Tämä XXXX oli hyvä ystäväni.

Menin aivan lukkoon ja sanoin vain, että varmaan kannattaa kysyä, en osaa sanoa. No, he muuttivat tovin päästä yhteen ja me jäimme ystäviksi. En koskaan kertonut hänelle, sillä en halunnut tulla naurunalaiseksi. Myöhemmin sain kuulla, että XXXX oli kuristanut ja ollut sairaalloisen mustasukkainen ja että suhde oli kamala. Rakkaus todellakin on sokea. Tuon jälkeen meni 10 vuotta, että uskalsin luottaa toisiin ihmisiin, mutta jotain se silti rikkoi pysyvästi.

Ainakin kuuntelit tyttöä. Nostan hattua siitä. Aina ne eivät mene päittäin. 

Mulla oli rakas ystävä. Mutta kerroin hänelle miehestä, johon olin korviani myöten ihastunut. Puhuin hänestä jatkuvasti. Tämä rakas   ystävä ohitti sen, ja ensimmäistä kertaa monivuotisen ystävyytemme aikana alkoi suudella. Se oli outoa, ja välimme huononivat. 

Vierailija
115/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? EI VOI OLLA TOTTA! Että nainenkin muka voisi olla ilkeä ja manipuloiva. Kuinka sä julkeat väittää jotain noin alhaista!

No en mä nyt tiedä mitä ilkeä tai manipuloiva tuossa oli. Kunhan vain sanoin että ihan samalla lailla ne naisetkin hylkäävät miespuolisia  kun löytävät itselleen kumppanin ja ihan samalla tavalla pyrkivät takaisin sitten kun ero tulee🤷‍

Vierailija
116/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä nyt tiedä mitä ilkeä tai manipuloiva tuossa oli. Kunhan vain sanoin että ihan samalla lailla ne naisetkin hylkäävät miespuolisia  kun löytävät itselleen kumppanin ja ihan samalla tavalla pyrkivät takaisin sitten kun ero tulee🤷‍

Noh tämän paikan keskustelukulttuurin tuntien on aika yleistä, että mies on aina tarinan konna ja nainen uhri ja/tai pyhimys. Mutta tämä onkin vauva.fi, eikä mikään järjen ja vuoropuhelun linnake.

Vierailija
117/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoiten elekielestä, hymyilystä, katsekontaktista jne. Mutta siis näin miehenä, todella usein joku nainen saattaa olla ihastunut enkä tule koskaan asiasta tietämäänkään, tai sitten kuulen siitä jotain kautta paljon myöhemmin, kuten on joskus tapahtunut. Naiset harvoin uskaltavat tehdä aloitteen, joten heiltä sitten menee sivu suun mahdollisuus olla miehen kanssa, johon ovat ihastuneita. Toki miestenkin kohdalla usein näin naisten suhteen. 

Vierailija
118/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Olen autisti. Joten vasta siinä vaiheessa kun joku kertoo että on ihastunut. Jostain kumman syystä..

Jopa viihdettä kuten elokuvia katsellessa mulla menee romanttinen kemia täysin ohi, vaikka siinähän sen vasta kuuluukin olla ilmiselvää, kun katsojille täytyy kertoa sanattomasti mitä joku hahmo ajattelee ja tuntee. Olen joskus ihan yllättynyt kun hahmot yhtäkkiä alkavat pussailla tai rakastella. Minulle se tulee puskista, muut sanoo että heidän välillä oli seksuaalista vetovoimaa alusta asti, vaikka kukaan ei ole sanonut mitään suoraan. Jotain katseita, äänenpainoja ja sanavalintoja.

Vierailija
119/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa.

Vierailija
120/485 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoiten elekielestä, hymyilystä, katsekontaktista jne. Mutta siis näin miehenä, todella usein joku nainen saattaa olla ihastunut enkä tule koskaan asiasta tietämäänkään, tai sitten kuulen siitä jotain kautta paljon myöhemmin, kuten on joskus tapahtunut. Naiset harvoin uskaltavat tehdä aloitteen, joten heiltä sitten menee sivu suun mahdollisuus olla miehen kanssa, johon ovat ihastuneita. Toki miestenkin kohdalla usein näin naisten suhteen. 

Kyse ei ole niinkään siitä ettei uskalleta lähestyä. Ajattele asiaa niin ettei kaikki ihastuminen ole tavoitteellista vaan se on ennen kaikkea tunne. Sosiaalisesti älykäs ihminen tiedostaa että vaikka tuntee ihastumista, se ei välttämättä tarkoita että se ihastumisen kohde on sopiva pari sinulle. Useinkaan sitä kohdetta ei edes kiinnosta takaisin. Joten ei ole mitään syytä heittäytyä pelkän tunteen vietäväksi ja sitten katua jälkeenpäin.