Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten oppia nauttimaan ja käymään yksin paikoissa?

Vierailija
21.05.2026 |

Miten olette tehneet sen? 

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa aloittaa tunnistamalla, että mikä tekee yksin olemisesta epämieluisaa. Vaikeampi antaa mitään muuta neuvoa ennenkuin tähän kysymykseen saa vastauksen :)

Vierailija
2/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Osasin ennen käydä, nyt en saa itseäni enää lähtemään yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota varmuuden vuoksi kirja mukaan kun kenet yksin vaikka kahvilaan tai ravintolaan. Kirjan kanssa on aina helppo istua ihmisten keskellä ja joko lukea tai olla lukevinaan.

Vierailija
4/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin että jaettu ilo on se paras ilo.

Vierailija
5/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin Pariisiin, hotelli varattuna. Käytin monta päivää Louvressa, söin siellä lounaan ja taas jatkoin sulkemiseen asti. Ei ollut kukaan hoputtamassa ja ikävystymässä.

Vierailija
6/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Osasin ennen käydä, nyt en saa itseäni enää lähtemään yksin. 

osaatko yhtään sanoa tarkemmin mikä tekee siitä epämieluisa/ahdistavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Osasin ennen käydä, nyt en saa itseäni enää lähtemään yksin. 

osaatko yhtään sanoa tarkemmin mikä tekee siitä epämieluisa/ahdistavaa?

Kai se on joku huono itsetunto juttu. Myös ehkä et ei oo kenenkää jutella. Yksin vaan istut ja ihmettelet.

Vierailija
8/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyy itselle sopivin askelin. Käy vaikka ensin pyörähtämässä lähistöllä, toisella kertaa juomassa kahvin, sitten pidemmäksi aikaa. Jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota varmuuden vuoksi kirja mukaan kun kenet yksin vaikka kahvilaan tai ravintolaan. Kirjan kanssa on aina helppo istua ihmisten keskellä ja joko lukea tai olla lukevinaan.

Kännykkää kaikki selaavat jos eivät tee töitä. Hesaria tai instaa. Jossain vanhan maailman kahviloissa vielä lehtiä. 

Vierailija
10/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lensin Pariisiin, hotelli varattuna. Käytin monta päivää Louvressa, söin siellä lounaan ja taas jatkoin sulkemiseen asti. Ei ollut kukaan hoputtamassa ja ikävystymässä.

Kyllä mäkin päivisin tekemistä keksisin, mutta illat yksin hotellihuoneessa on ankeuden huippu. Myöskään yksin matkustaminen lentokoneella ei ole kivaa, kun ei ole juttukaveria kentällä, eikä koneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oppii samalla tavalla kuin muutkin asiat, tekemällä.

Vierailija
12/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä sinne missä ei ole ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta siinä on että voi tulla ja mennä miten huvittaa, kysymättä toisen mielipidettä.

Vierailija
14/140 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klubeista pysyisin kaukana. Jo ysärillä yksi kurja kokemus riitti. Kirjasto on paras paikka, siellä on kaikenlaista infoa ja lehdykkää. Jos julkiset kulkee hyvin, niillä pääsee kiertelemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/140 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klubeista pysyisin kaukana. Jo ysärillä yksi kurja kokemus riitti. Kirjasto on paras paikka, siellä on kaikenlaista infoa ja lehdykkää. Jos julkiset kulkee hyvin, niillä pääsee kiertelemään. 

Totta

Vierailija
16/140 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten sen oppii kun itse luonnostaan viihdyn paremmin yksin. 

Vierailija
17/140 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteminen on usein hankalinta, sitten kun on saanut itsensä liikkeelle, on useimmiten ihan kivaa. Mulle lentokentät tai -koneet, junat tms ei ole ongelma, aina kirja ja kudin mukana. Ja toki se kännykkä. 

Vierailija
18/140 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten sen oppii kun itse luonnostaan viihdyn paremmin yksin. 

Olipa taas turha kommentti

Vierailija
19/140 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lensin Pariisiin, hotelli varattuna. Käytin monta päivää Louvressa, söin siellä lounaan ja taas jatkoin sulkemiseen asti. Ei ollut kukaan hoputtamassa ja ikävystymässä.

Kuulostaa ihanalta!

Vierailija
20/140 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin että jaettu ilo on se paras ilo.

Kaikilla ei ole kaveria, jonka kanssa lähteä. Tai sitten on ihan eri kiinnostuksen kohteet.