Mulla on alaselkä ollut monta päivää kipeä! Mistä tunnistaa, onko ne sisäelimet vai jumi?
Viikon särkenyt enemmän ja vähemmän. Olen juonut jonkin verran alkoholia.
Mistä tietää onko se sisäelimistä johtuvaa vai vain jotain jumia? Ja mitä liikettä suosittelisitte?
Kommentit (18)
Liiku vähän ja jumppaa, menee ihan sillä ohi.
Jumia on, jos tulee ja menee. Älä makoile vaan pysy liikkeellä.
Elimelliset vain pahenee ja tulee kuumetta.
Käymällä lääkärissä verikokeissa selviää onko sisäelimet, jos ei sieltä löydy mitään niin sitten on muuta. Jos on vain lievää kipu on melko varmasti lihasperäistä.
No ihan siitä, että tietää, missä ne sisäelimet sijaitsevat. Yksikään niistä ei ole alaselässä.
Vierailija kirjoitti:
Sisäelimet on mahan puolella.
Munuaiset kyllä sattuvat selän puolelta, kokemusta on.
Mulla oli kanssa, mutta meni onneksi ohi. Mikä lie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäelimet on mahan puolella.
Munuaiset kyllä sattuvat selän puolelta, kokemusta on.
Mutta eivät sijaitse alaselässä. Ovat huomattavasti ylempänä.
sisuskalut paskana....kohta pieret verta..
todennäköisesti selkäjumi, ainakin itelle tulee talvisin kun joutuu kävellessä jännittää vääriä lihaksia ettei kaadu tuolla ulkona.
Kyllä munuaiskipu alaselkään säteilee. Itse en kyllä sitä lihaskipuun sekoita. On sen verran erilainen ja aivan sietämätön. Tuntuu jokseenkin samalta kuin supistukset synnytyksessä.
Olen venytellyt mutta edelleen pirun ilkeää tekee selkään. Ihan sama missä asennossa olen niin särkee. Väsyttävä kipu.
Ap
Eiköhän se ole joku jumi, jos lähinnä makaat kotona ja ryyppäät.
Käy kävelyllä, venyttele, lopeta alkoholin kittaus.
Soita terveydenhuollon neuvontaan. Siellä kysyvät tärkeimmät kysymykset kivun syyn selvittämiseksi. Se ei onnistu tämän palstan kautta luotettavasti.
Mulla jeesasi ihan vaan rauhallinen kävelylenkki eli se pahin kipu/jumi meni sillä veks, mutta alta viikko myöhemmin alkoi aivan julmettu räkätauti joka paljastui sittemmin koronaksi ja mietin, että noinkohan se tuo kipu/jumi olikin se eka koronaoire.. Sen jälkeen on nimittäin särkenyt ja juiminut niveliä ympäri kroppaa eikä tuolle alaselkäkivulle ollut sinällään mitään syytä.
Suosittelen Prismaa.