millainen on uimavaippa?
siinäpä se asia oli jo otsikossa et millainen on uimavaippa? olen ommellut lapselleni kestovaipat itse ja nyt kun on kesä tulossa olen miettinyt tuota uimavaippaa. en siis tarkoita mitää liberon kertakäyttö-uimavaippoja. onko uimavaipassa imua niin et pissat jää sinne vai onko se muovinen " kuori" joka pitää kakat vaan sisällä??? kertokaa joku valistunut...=)
Kommentit (25)
normaalit uikkarit riittää.
t 3 vuotta uineen lapsen äiti (ja ei yhtään vahinkoa uimaryhmässä ikinä)
lapsi on nyt 1 v. ja pissa ja kakka kyllä tulee vaippaan aika usein. koskaan ei ole uinut joten ei kokemusta.... kylpyveteen eik ole koskaan kakannut. ap
kuten kolmonen sanoi, kakkavahinkoja sattuu aniharvoin ja jos sattuu, allas pitää joka tapauksessa tyhjentää, oli uimavaippa tai ei.
Ja pissa on suht steriiliä tavaraa, sitä tulee uimaveteen vauvoilla vähän väliä kuitenkin.
Vauvauintiin kehotetaan varaamaan vauvalle lahkeelliset uikkarit ja pitämään tosiaan tunnin tankkaustauko ennen altaaseen menoa.
Se vaan on niin... vaikka siis muuten kakkaisivat tiheästi.
Vierailija:
lapsi on nyt 1 v. ja pissa ja kakka kyllä tulee vaippaan aika usein. koskaan ei ole uinut joten ei kokemusta.... kylpyveteen eik ole koskaan kakannut. ap
sitä uimavaippaa. siis kun rannalla oleillaan niin saattaa siinä kakkakin ehtiä tulla. normaali vaippa kuitenki kastuessaan vettyy ihan....ap
Vierailija:
sitä uimavaippaa. siis kun rannalla oleillaan niin saattaa siinä kakkakin ehtiä tulla. normaali vaippa kuitenki kastuessaan vettyy ihan....ap
Vierailija:
ihan hyvä idea tuo potta mut mut... meidän 1v. ei käy vielä potalla ollenkaa...eikä oo aikomustakaan vielä aloitella. ap
Vierailija:
ihan hyvä idea tuo potta mut mut... meidän 1v. ei käy vielä potalla ollenkaa...eikä oo aikomustakaan vielä aloitella. ap
t 8 kk pottaharjoitukset aloittanut, päivävaippa pois n 2 v ja yövaippa 2 v 5 kk pois.
käytännössä ei ole mitään hyötyä potattaa vielä. sanoi mulle näin neukkulan täti, itsekin viisi lasta kasvattanut... aloitetaan sitten kun lapsi itse on kiinnostunut edes hitusen.
eli millainen tämä uimavaippa sitten on? noin niinkuin rakenteeltaan? ap
tekö uimarannalla pottailitte? mun mielestä taas se on ihan hölmöä. eli siis jokainen tyylillään, jooko?
osoittanut siihen ennen sitä mitään kiinnostusta. Miten voi osoittaakaan kiinnostusta asiaan, jota ei ole aiemmin kokeillut? :-O
Vierailija:
käytännössä ei ole mitään hyötyä potattaa vielä. sanoi mulle näin neukkulan täti, itsekin viisi lasta kasvattanut... aloitetaan sitten kun lapsi itse on kiinnostunut edes hitusen.
Miksi et tee niin, että pidät lapsella vaippaa, paitsi uimaan mennessä jolloin lapsi ui joko alasti tai uikkareissa? Näin meillä ollaan aina tehty. Ei ole ollut tarvetta ostaa useita uimavaippoja.
Vierailija:
ja tuleeko joka kerta?
mikä on lapselle kivempaa. Ajoissa aloitetut pottailut ja kivat ohuet uikkarit.
Hävettääkö pottailu julkisesti? Voi voi.
Vierailija:
tekö uimarannalla pottailitte? mun mielestä taas se on ihan hölmöä. eli siis jokainen tyylillään, jooko?
Voi vain olla, että Suomessa juuri kukaan ei tunne uimavaippoja, koska a) niitä ei vauvauinnissa käytetä ja b) niitä ei juuri kaupoissakaan ole tarjolla.
JOS nyt et saa vastausta ap, niin mitäpä, jos ostaisit vaan ne lahkeelliset uikkarit ja varaisit mukaan muovipussin sekä paperia. Jos vauva rannalla kakkaa, kakka jää uikkareihin ja voit sen sieltä kaataa pussiin ja panna roskiin. Sitten pyyhit pepun märällä paperilla, huuhtelet uikkarit ja puet ne takaisin. Ei tää nyt niin vaikeaa ole... ja tuskin uimavaippa sen mukavampi on, kastuu sekin lapsen temmeltäessä rantavedessä.
Joka kerta tulee jotain pottaan, ulkoilun ja nyttemmin myös päiväunien (1½-2h) jäljiltäkin vaippa on lähes aina kuiva. Ei ole pissannut lattialle eikä housuun. Joskus pyytää itse päästä potalle, mutta yleensä minä vien heti aamulla, ruoan jälkeen, jne. Vaippoja menee vuorokaudessa 2 tai joskus 3.
Terveisiä vaan sille ap:n neuvolantädille, viiden lapsen äidille joka sanoo ettei ole mitään mieltä laittaa yksivuotiasta potalle ;)
Vierailija:
ja tuleeko joka kerta?
vastatkaa joku pliis...