Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen äitienpäivä minulla:

Vierailija
13.05.2007 |

Heräsin aamulla itkuisen vauvan huutoon ja laitoin kaksi isompaa lasta valmiiksi siinä samassa hörinässä. Mies nukkui kuin tukki. Heräsi kuitenkin jonkin ajan kuluttua ja antoi kukan eli ihan ok.

No, kuinkas ollakaan, mieheni ilmoitti, että hänen kaksi ex-liittonsa lasta sitten tulevatkin tänään yllättäen meille. Heidän ei pitänyt tulla tänään, mutta hänen ex-vaimonsa kuulemma on lähdössä rentoutumaan risteilylle ja hän on luvannut ottaa lapset tänne, mutta unohtanut kertoa sen minulle. Aivan. Niinpä. Minä kun olin suunnitellut, että mennään minun vanhemmilleni käymään yms, mutta eihän tämmöinen revohka sitten enää autoonkaan mahdu.

Aika erikoista, että mies lupaa exälleen tällaista, että pääsee exä rentoutumaan. Tänne sitten pelmahtaa kaksi esimurrosikäistä isoa lasta marisemaan ja mankumaan passattavaksi äitenpäivänä. Kun olin vähän sitten nyreän oloinen, että ei ole varattu edes ruokaa yms eikä

kukaan oo minulle kertonut, ni eipä tullut miehelleni mieleenkään ravintolaan meno, vaan hän vaan tokaisee, että " teethän sä kuitenkin ruokaa niin paljon, että siitä riittää..." .

Siis en ole niuho, muta nyt kyllä otti pattiin ja kovasti. " Teethän sä ruokaa" . Ihana äitienpäivä, ku miehen ex-liiton lapsetkin tulee spontaanisti vierailulle, jotta heidän äitinsä saa paljon ansaittua rentouttavaa vapaa-aikaa. Äitipuoli sitten häärää ja passaa tässä muun ohessa heidätkin kolmen pikkutenavan ohella. Mitä v........a ton miehen päässä liikkuu? En ole mikään lahjojen mankuja, mutta ois voinut edes ehdottaa ravintolassa syömistä. Ei olla edes ihan nuoria enää, miehellä on hyvä palkka ja varaa kyllä olis. Mutta kun ei ole tajua ni ei ole. Ja kaiken huipentuma on se, että mies ihan tosissaan sanoi, että exä on aika uupunut ja tarttee rentouttavaa aikaa. Hän tosissaan itse oli lupautunut ja ehdottanut tätä. Siis mitä hittoa? Ovat eronneet aikapäiviä sitten ja meillä on mieheni kanssa kolme lasta. Siis mitä?! Minäkö en tartte mitään? Minä kyllä puunaan tässä vielä lapsipuoletkin, jotta heidän äitinsä saa laatuaikaa, jonka ansaitsee?

No, kunpa tässä oliskin kaikki. Mutta ei. Kun sitten tämä tieto tuli, ni soitin vanhemmilleni, että tulevat sitten kahville tänne meille. Emmehän mahdu autoon, ku noi esiteinit on täällä. Rupesin leipomaan valtavaa kakkua aamupäivällä muiden juttujen lisäksi ja täytin sitä ja jätin vähäksi aikaa keittiöön, kun ei mahtunut jääkaappiin. Se siis oli koristeluja vailla valmis, mutta siis selkeästi keskeneräinen. Esiteinit tiesivät, että mun vanhemmat oli tulossa meille kahville myöhemmin. Itse tein kakun, esiteinit eivät eväänsä väräyttäneet, vaikka mies ehdotti, että voisitte auttaa minua leipomisessa. Ei ni ei. Tais toinen tokaista jotain, ettei jaksa ( ihan kuin siinä mainoksessa). Itse olin niin ärtynyt, etten viitsinyt ruveta anelemaan. Kaiken kukkuraksi kuulin, kun esiteini tokaisi miehelleni jossain kauempana, että " Eihän se mun mutsi oo, en mä sille jaksa mitään tehä."

No, ette usko, mitä seuras. Lähdettiin sitten ulos pienempien kanssa vähäksi aikaa. Esiteinit ei tietenkään " jaksaneet" lähteä minnekään, mutta eivät kuitenkaan jaksaneet auttaa salaatinkaan teossa ( johon myös heitä ystävällisesti pyydettiin, kun valittivat tekemisen puutetta). Mies ei komentanut sanallakaan, kun toinen teini sanoi, ettei jaksais tehä mitään. Itse olin niin kypsä, etten sanaa saanut suusta. Joo, älkää vaan auttako tai tehkö yhtään mitään.

No, kun tultiin ulkoa, ni kakusta oli leikattu noin viidesosa pois. Toinen teini oli SYÖNYT puolivalmiista kakusta ison palasen ja ottanut näköjään lisääkin oiken useaan otteeseen. Siis SYÖNYT PERKELE MUN ÄITIENPÄIVÄKAKUSTA PALAN! Se oli tarkoitus antaa mun äidille ja hänen aloittaa se ja siinä oli vielä päällyskin tekemättä. Siis esiteini oli syönyt sitä ja kun en järkytykseltäni mitään sanaakaan saanut suusta ni mieskin jopa ärsyyntyi ja kysyi, että mitä ihmettä tää on. Ja esiteini vastaa: " EI kukaan sanonut, ettei sitä saa syödä" . Siis perkele.

Mulla meni koko päivä pilalle ja otin sitten pakkasesta jonkun valmiin pakastekakun. En mä nyt viitsi syötyä kakkua pöytään laittaa. Toi hitsin vetelä pentu ei mitään jaksa tehdä eikä auta vaikka salaattia pyydettiin tekemään. Ja sitten menee ja syö kakun. On jo sen ikäinen, että kyllä jo tasan tarkkaan pitää tajuta, että sitä ei oltu tarkoitettu hänen syötäväkseen ennen ku se edes oli valmis koko kakku. Ja mitä sanoo mies: No eihän se nyt oo niin nokonuukaa, sattuuhan sitä. Jep

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun niiiiin korostat että on äitienpäivä niin hyvä äiti ei ole " äiti" ainoastaan omille lapsilleen.

olet typerä ämmä.

Vierailija
2/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen miettiä, miksi mies ylipäätään on joutunut kiertoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin omalle lapsellekin vastaavassa tilanteessa. Ehkä sun kuitenkin kannattaisi ymmärtää, että ne lapset ovat miehesi lapsia. Yhtä tärkeitä ja rakkaita kuin yhteisetkin, vaikka itse et tunne samoin.

Vierailija
4/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua v.tuttais myös niin että katoaisin kauas joko yksin tai sitten omien muksujeni kanssa. Huh-huh!!! Koitappa jaksaa ap.

Vierailija
5/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muijat mankuu, jos saa vääränlaisia lahjoja. Kyllä tuommonenkin stressaa, kun pidetään piikana miehen ja isojan lasten taholta. Mutta äitipuolethan on kuin sontaa, jota voi aina haukkua.

Vierailija
6/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ilman exien lapsiakin. Kyllä meilläkin on tänään kaksi kakkua pitänyt laittaa...

Nuo jutut luulisi ottavan huomioon kun tekee perhettä miehen kanssa jolla jo on lapsia. Ne tulee " asumaan" teille aina silloin sun tällöin, eikä sen tarvitse olla aina silloin kun sulle sopii?

Vierailija
7/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksi v...un kuuseen. Ja hemmetin nopeesti sittenkin!!!!

Olet idiootti!

t: ei ap

Vierailija
8/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen ilmoittaa, että lapset on tulossa. Sen lisäksi olis mies sitten voinut järjestää ravintolareissun, jotta ei tarttis vaimon passata koko porukkaa. Kyllä harmittaa, kun ex-vaimo rentoutuu risteilyllä ja lapset tungetaan isälleen, joka ei kysy ollenkaan, että mitä vaimo haluaisi tehdä. On sentään äitienpäiväkin ja vaimo suunnitellut kyläilyä yms.

Kokonaan toinen asia on se, että kyllä tosiaan maristaan omistakin murrosikäisistä saati sitten muiden lapsista, jotka käyttäytyy tuolla tavoin. Se ero vaan on, että äitipuoli saa paskan niskaan, mutta bioäidit saa sympatiaa.

Vierailija
9/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidillesi ja miehesi olisi jäänyt kotiin lapsiensa kanssa. En tajua tollasta avuttomuutta, että joka paikkaa pitää mennä kimpassa.

Vierailija
10/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mitenkään hyvin tällä hetkellä mene parisuhde, mutta mieheni paistoi tänään pihvit. Viini jäi ostamatta, kun emme ehtineet alkoon. Hoiti osan tiskeistä, ym pientä. Lahjoja eiemillä ostella, mutta täytyykin kohta käydä kiittämässä häntä ihanasta äitienpäivä ateriasta lisukkeineen.

Ap:lle nuku yön yli, yleensä rauhottaa ja selkeyttää omiakin ajatuksia. Juttele miehesi kanssa ja kerro miltä sinusta tuntui. Yritän tässä oman mieheni kanssa keskustella, mutta kovin tuppisuulta toinen vaikuttaa ... ja kohta alkaa jääkiekon loppuottelu. Sitten ei ainakaan puhu mitään.

Vierailija
11/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMAT LAPSENI ja pakannut autoon ja lähtenyt oman äitini luokse kylään. Olisivat mies ja kakarat saaneet jatkaa pellossa eloaan ja syödä nälkäänsä vaikka sen kakun lopun. Voi tsiisus mitä kakaroita ukko mukaan lukien. Koita jaksaa ap!

Vierailija
12/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä vaan on niin turhaa valittaa miehen lapsista jos on miehen kanssa yhteen mennessä tiennyt että tällä on aikaisemmasta liitosta lapsia!!!

ÄÄLIÖ AP

Vierailija
13/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun jaksoi syödä sitä kakkua niin varmaan jaksaa sen nyt myös koristella ja laita se koristeleen se ja syö nautinnolla :)

ymmärrän sun suuttumuksen!

Vierailija
14/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan myös olla, etteivät nämä ex-lapset niin intona ole teille tullessaan. Kun kaverit kysyy mitä teitte äitienpäivänä: oltiin isällä? Ja miksi kun äiti on niin uupunut, sehän jos mikä on teineistä noloo.

Vierailija
15/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap ittees niskasta ja lopeta tollasen paskan nieleminen. Jokainen on oman onnensa seppä, näin se monesti kyllä on.

Vierailija
16/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se että teini siellä on, ole sen teinin vika.

Vierailija
17/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on miehen kyvystä organisoida asioita ja näiden teinien typerästäkäytöksestä. Tuolla logiikalla on ihan turha ikinä valittaa mistään omistakaan lapsiin liittyvästä, kuten väsymyksestä tai yhtään mistään, koska itsehän olet lapsesi tehnyt. Idioottimainen logiikka sinulla. Taidat olla aika ääliö.

Vierailija
18/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tullut mieleen miettiä, miksi mies ylipäätään on joutunut kiertoon?

kyllä av-mammat elää jossain omassa todellisuudessaan! tottakai ero on aina miehen syy! tietysti nainen pistää kelvottoman nahjuksen ulos!

Vierailija
19/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän TÄYSIN fiiliksesi, ap. Meillä exän vanhin lapsi tapasi olla meillä kuin parhaalla lomamatkalla, ei kyllä uskonut minua pätkän vertaa. Eikä isänsä kehdannut kieltää tai käskeä, kun tietty poti huonoa omaatuntoa siitä kun oli pettämistouhuillaan saanut kenkää esikoisen äidiltä. (Ja sitten sai pettämistouhujen vuoksi kenkään myös minulta).

Mutta lapsihan tuo esiteini vielä on, ja ehkei sillä oikeasti ymmärrys vielä toimi. Tai sitten oli jotakin kiusaa?

Miehellesi antaisin kyllä kylmää kyytiä tästä päivästä, vitsi mikä moukka. Vähintäänkin jos lapset tulee yllättäen, olisi miehen pitänyt ensinnäkin sitoutua tekemään ihan kaikki ruuat tai sitten olisi pitänyt viedä teidät syömään. Ehkä kannattaa harkita rangaistustoimia ;)?

Vierailija
20/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tilanne on, eikä pungertaa sen kanssa kolmea lasta ja sitten havahtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä