Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen äitienpäivä minulla:

Vierailija
13.05.2007 |

Heräsin aamulla itkuisen vauvan huutoon ja laitoin kaksi isompaa lasta valmiiksi siinä samassa hörinässä. Mies nukkui kuin tukki. Heräsi kuitenkin jonkin ajan kuluttua ja antoi kukan eli ihan ok.

No, kuinkas ollakaan, mieheni ilmoitti, että hänen kaksi ex-liittonsa lasta sitten tulevatkin tänään yllättäen meille. Heidän ei pitänyt tulla tänään, mutta hänen ex-vaimonsa kuulemma on lähdössä rentoutumaan risteilylle ja hän on luvannut ottaa lapset tänne, mutta unohtanut kertoa sen minulle. Aivan. Niinpä. Minä kun olin suunnitellut, että mennään minun vanhemmilleni käymään yms, mutta eihän tämmöinen revohka sitten enää autoonkaan mahdu.

Aika erikoista, että mies lupaa exälleen tällaista, että pääsee exä rentoutumaan. Tänne sitten pelmahtaa kaksi esimurrosikäistä isoa lasta marisemaan ja mankumaan passattavaksi äitenpäivänä. Kun olin vähän sitten nyreän oloinen, että ei ole varattu edes ruokaa yms eikä

kukaan oo minulle kertonut, ni eipä tullut miehelleni mieleenkään ravintolaan meno, vaan hän vaan tokaisee, että " teethän sä kuitenkin ruokaa niin paljon, että siitä riittää..." .

Siis en ole niuho, muta nyt kyllä otti pattiin ja kovasti. " Teethän sä ruokaa" . Ihana äitienpäivä, ku miehen ex-liiton lapsetkin tulee spontaanisti vierailulle, jotta heidän äitinsä saa paljon ansaittua rentouttavaa vapaa-aikaa. Äitipuoli sitten häärää ja passaa tässä muun ohessa heidätkin kolmen pikkutenavan ohella. Mitä v........a ton miehen päässä liikkuu? En ole mikään lahjojen mankuja, mutta ois voinut edes ehdottaa ravintolassa syömistä. Ei olla edes ihan nuoria enää, miehellä on hyvä palkka ja varaa kyllä olis. Mutta kun ei ole tajua ni ei ole. Ja kaiken huipentuma on se, että mies ihan tosissaan sanoi, että exä on aika uupunut ja tarttee rentouttavaa aikaa. Hän tosissaan itse oli lupautunut ja ehdottanut tätä. Siis mitä hittoa? Ovat eronneet aikapäiviä sitten ja meillä on mieheni kanssa kolme lasta. Siis mitä?! Minäkö en tartte mitään? Minä kyllä puunaan tässä vielä lapsipuoletkin, jotta heidän äitinsä saa laatuaikaa, jonka ansaitsee?

No, kunpa tässä oliskin kaikki. Mutta ei. Kun sitten tämä tieto tuli, ni soitin vanhemmilleni, että tulevat sitten kahville tänne meille. Emmehän mahdu autoon, ku noi esiteinit on täällä. Rupesin leipomaan valtavaa kakkua aamupäivällä muiden juttujen lisäksi ja täytin sitä ja jätin vähäksi aikaa keittiöön, kun ei mahtunut jääkaappiin. Se siis oli koristeluja vailla valmis, mutta siis selkeästi keskeneräinen. Esiteinit tiesivät, että mun vanhemmat oli tulossa meille kahville myöhemmin. Itse tein kakun, esiteinit eivät eväänsä väräyttäneet, vaikka mies ehdotti, että voisitte auttaa minua leipomisessa. Ei ni ei. Tais toinen tokaista jotain, ettei jaksa ( ihan kuin siinä mainoksessa). Itse olin niin ärtynyt, etten viitsinyt ruveta anelemaan. Kaiken kukkuraksi kuulin, kun esiteini tokaisi miehelleni jossain kauempana, että " Eihän se mun mutsi oo, en mä sille jaksa mitään tehä."

No, ette usko, mitä seuras. Lähdettiin sitten ulos pienempien kanssa vähäksi aikaa. Esiteinit ei tietenkään " jaksaneet" lähteä minnekään, mutta eivät kuitenkaan jaksaneet auttaa salaatinkaan teossa ( johon myös heitä ystävällisesti pyydettiin, kun valittivat tekemisen puutetta). Mies ei komentanut sanallakaan, kun toinen teini sanoi, ettei jaksais tehä mitään. Itse olin niin kypsä, etten sanaa saanut suusta. Joo, älkää vaan auttako tai tehkö yhtään mitään.

No, kun tultiin ulkoa, ni kakusta oli leikattu noin viidesosa pois. Toinen teini oli SYÖNYT puolivalmiista kakusta ison palasen ja ottanut näköjään lisääkin oiken useaan otteeseen. Siis SYÖNYT PERKELE MUN ÄITIENPÄIVÄKAKUSTA PALAN! Se oli tarkoitus antaa mun äidille ja hänen aloittaa se ja siinä oli vielä päällyskin tekemättä. Siis esiteini oli syönyt sitä ja kun en järkytykseltäni mitään sanaakaan saanut suusta ni mieskin jopa ärsyyntyi ja kysyi, että mitä ihmettä tää on. Ja esiteini vastaa: " EI kukaan sanonut, ettei sitä saa syödä" . Siis perkele.

Mulla meni koko päivä pilalle ja otin sitten pakkasesta jonkun valmiin pakastekakun. En mä nyt viitsi syötyä kakkua pöytään laittaa. Toi hitsin vetelä pentu ei mitään jaksa tehdä eikä auta vaikka salaattia pyydettiin tekemään. Ja sitten menee ja syö kakun. On jo sen ikäinen, että kyllä jo tasan tarkkaan pitää tajuta, että sitä ei oltu tarkoitettu hänen syötäväkseen ennen ku se edes oli valmis koko kakku. Ja mitä sanoo mies: No eihän se nyt oo niin nokonuukaa, sattuuhan sitä. Jep

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaneet todellakin muuttua käytökseltään. Murrosikää yms, mutta siltikin mun mielestä sietämätöntä käytöstä. Jotenkin on vaan taas tunne, että exä on puhunut omia juttujaan ja näkökulmiaan tästä meidänkin elosta nyt lapsien korviin.

Mies on yleensä vielä aika tiukka ja aika vanhanaikainen eli ihmettelen nyt tätä suht löperöä suhtautumista näihin teinien " mä en jaksa" -marinoihin. Hehän eivät ole jaksaneet mitään. Mutta syönti ja sohvalla makoileminen sujuu kiitettävästi. Ja ikää on jo tosiaan niin paljon, että tajua on kyllä, että esimerkiksi se kakku ei ollut tarkoitettu heidän syötäväkseen ennen ku edes oli kahvit pöydässä ja vieraat paikalla.

Vierailija
22/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinit on teinejä oli omia tai ei, mutta miehesi käyttäytyi kyllä ääliömäisesti! Olisit tosiaan sinä lähtenyt lasten kanssa ulos syömään ja äidilles kahville. Jos toinen elää niinkuin haluaa niin samoin on sinulla oikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska joutuu kestämään teinejään enemmän kuin sinä.

Vierailija
24/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla niin vetelä idiootti, ettei tajua että äitienpäivänä tekeillä oleva kakku on takuulla sitä varten että se yhdessä aloitetaan ja syödään ihmismäisesti pöytään katettuna? Ja ap luopui kyläilystä varmaan siksi, että yllätysvieraille ei olisi tullut pahaa mieltä siitä että ovat aiheuttaneet perheessä vaivaa ja suunnitelmien muutosta. Vai liekö tuommoiset edes siitä tajunneet olla pahoillaan?

Vierailija
25/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä tosiaan lähtenyt itse lastesi kanssa vanhemmillesi. Vähän jämeryyttä peliin omaankin käyttäytymiseen ja mies aisoihin!

Vierailija
26/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin (ehkä) sanonut miehelle suoraan että en tee ruokaa, nyt ravintolaan.

Tuollaiset jutut jää muuten kaivertamaan mieltä pitkäksi aikaa, ottaisit puheeksi miehesi ja mahdollisesti hänen lastensa kanssa.

Vierailija
27/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin saanut niin megalomaanisen raivarin ettei mitään rajaa... Antaisin kyllä miehen kuulla kunniansa, todella...

Vierailija
28/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisit saanu suus auki ja sanonu nmiehelles jotain, typerä ämmä

Vierailija
29/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla nuoremman huutoon ja nousin ylös klo 7. Mies jatkoi uniaan. Pian toinenkin lapsi heräsi. Tein aamupesut ja syötiin aamupalaa. Aamukahvilla laitoin pöytään miehen ostamaa herkullista suklaavadelmakakkua. Mieskin heräsi aamupalalle. Vanhempi lapsista antoi kerhossa askartelemansa ihanan sydämen ja kortin. Oli malttanut pitää ne minulta piilossa äitinpäivään saakka. Mies vei lapset ulos. Minä valmistelin perunamuusia ja pihvejä, luin sanomalehteä ja kävin netissä. Nautimme ruoasta, kun tulivat sisälle. Miestä harmitti, että oli unohtanut ostaa kukkia ja laittoi ruokapöytään löytämänsä kangaskukan (ei kyllä sanonut mitään kukista, mutta näin arvelisin). Sain sydämenmallisen suklaarasian käsintehtyjä konvehteja. Mies lähti työmatkalle ja kyseli lähtiessään, että mitä voisi tuoda minulle tullessaan. Pyysin tuomaan tiettyjä ihonhoitotuotteita.

Ihana äitienpäivä. En odota mitään erityistä äitienpäivältä, kun mies on niin huomaavainen arkenakin ja enhän ole mieheni äiti. Mies tuo monesti ruusuja ja välillä herkkujakin, kun tulee töistä. Tekee kotitöitä. Hoitaa lapsia. Antaa minun nukkua välillä kauan.

Vierailija
30/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisithan voinut lähteä ilman miestä ja lapsipuolia kyläilemään...

Vierailija
31/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toki miehesikin kanssa kannattaa pitää perheneuvottelu MIKSI hän unohti kertoa sinulle SINUN juhlapäivänäsi ylimääräsistä vieraista-

miehesi kai arasteli kertoa sinulle---

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ JOKATAPAUKSESSA AP:LLE!!!

KOKO NAISVERKOSTON puolesta!

VOIMIA ja

UKKO kuriin:)))

Ps. Pyydä mieheltäsi jotakin hyvityksestki-

vähintään ylimääräinen RUUSUPUSKA

tai

jalkahoitolahjakortti

tai kampaamoreissu:)

Vierailija
32/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi minullakin päreet palaneet... Otan osaa ap, esimurkut ovat rasittavia, varsinkin jos eivät ole omia... =)

t. murkun äiti

Vierailija
33/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älä välitä noista huutelijoista niistä moni on niitä yh-mammoja, jotka vie pentunsa toisten naisten hoidettavaksi, kun " äiti on vähän väsynyt" !

Vierailija
34/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tälläsiä kommentteja edes voi tulla täysijärkiseltä aikuselta. Ex sä saatanan taukki tajua viestin pointtia vai ootko oikeesti noin TYHMÄ?????

Niinku joku sanoi tolla logiikalla ei voisi harmittaa/ valittaa mistään.

Ja muille tiedoksi helppo se on sanoa että olisit lähteny ja olisit avannu suusi. Kun ei tiedetä edes kunnolla tilannetta. Ap :lla ei välttämättä ole edes ajokorttia tms.. Ja halusi kuitenkin yrittää edes järjestää kivan äitienpäivän.

Ja paha mieli siitäkin olisi jäänyt myös lapsille jos äiti olisi alkanut vielä kaikenpäälle tappelemaan isän kanssa. mutta tyypillisten av:laisten mielestä ap:n olisi pitänyt tehdä kaikki toisin niin asiat olisivat paaaaaaljooooon paaaaljoooon paremmin.

Ei voi kuin ihmetellä tollasia VITTUNAAMOJA jotka ap:ta haukutte.

Vierailija:

mun mielestä vaan on niin turhaa valittaa miehen lapsista jos on miehen kanssa yhteen mennessä tiennyt että tällä on aikaisemmasta liitosta lapsia!!!

ÄÄLIÖ AP

Vierailija
35/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2) Ei kannata hankkia 3 lasta tyhmälle miehelle

3) Ei kannata jatkaa elämää jos on noin tiukkisniuhonipoppipi

Vierailija
36/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa joka sitä voi valistaa olet sinä.

-mikset sanonut että vie meidät sitten ravintolaan

- mikset sanonut että tuollain et anna lapsesi puhua minulle

- mikset sanonut kun kakku oli syöty että nyt mies ja kakara hakee sitten kioskilta tarjottavaa tai leipoo uuden kakun. Ja jos mies murisee niin sanot sille selvät sävelet.

terveisin yksi entinen kynnysmatto-äitipuoli. Kaikki sympatia sulle mutta valitettavasti ainoa jota voit muuttaa on itsesi. Ja vaativammaksi, muista.

Vierailija
37/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' hysteerisenä* Kerroin miehelleni mitä hihitän, ja hän kommentoin esiteinien käytöstä " aika rumaa" .

Muuten, yleensä kun mies on todettu epäkelvoksi ja laitettu kiertoon, ei se siitä miksikään muutu :D

Vierailija
38/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset huomasivat heti, että olit naama nyrpällään heidän tulemisestaan ja loukkaantuivat siitä, jonka vuoksi alkoivat käyttäytyä huonosti. Mietin, jos olisin lapsena itse joutunut äitienpäivänä menemään jonkun muun kuin oman äitini luo. Olisin ollut loukkaantunut ja vihainen. Miehesi rakastaa lapsiaan, eikä halua pakottaa heitä heti auttamaan kotitöissä, koska kenties huomasi, että hänen lapsillaan oli paha mieli teille tulemisesta. Ei ole olemassa pahoja lapsia.

Vierailija
39/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liikuntakyvytön.

Vierailija
40/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä arvostaisin miestä, joka pitää exän pääkopastakin huolta. Äidin tyytyväisyys on lapsille hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme