Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen äitienpäivä minulla:

Vierailija
13.05.2007 |

Heräsin aamulla itkuisen vauvan huutoon ja laitoin kaksi isompaa lasta valmiiksi siinä samassa hörinässä. Mies nukkui kuin tukki. Heräsi kuitenkin jonkin ajan kuluttua ja antoi kukan eli ihan ok.

No, kuinkas ollakaan, mieheni ilmoitti, että hänen kaksi ex-liittonsa lasta sitten tulevatkin tänään yllättäen meille. Heidän ei pitänyt tulla tänään, mutta hänen ex-vaimonsa kuulemma on lähdössä rentoutumaan risteilylle ja hän on luvannut ottaa lapset tänne, mutta unohtanut kertoa sen minulle. Aivan. Niinpä. Minä kun olin suunnitellut, että mennään minun vanhemmilleni käymään yms, mutta eihän tämmöinen revohka sitten enää autoonkaan mahdu.

Aika erikoista, että mies lupaa exälleen tällaista, että pääsee exä rentoutumaan. Tänne sitten pelmahtaa kaksi esimurrosikäistä isoa lasta marisemaan ja mankumaan passattavaksi äitenpäivänä. Kun olin vähän sitten nyreän oloinen, että ei ole varattu edes ruokaa yms eikä

kukaan oo minulle kertonut, ni eipä tullut miehelleni mieleenkään ravintolaan meno, vaan hän vaan tokaisee, että " teethän sä kuitenkin ruokaa niin paljon, että siitä riittää..." .

Siis en ole niuho, muta nyt kyllä otti pattiin ja kovasti. " Teethän sä ruokaa" . Ihana äitienpäivä, ku miehen ex-liiton lapsetkin tulee spontaanisti vierailulle, jotta heidän äitinsä saa paljon ansaittua rentouttavaa vapaa-aikaa. Äitipuoli sitten häärää ja passaa tässä muun ohessa heidätkin kolmen pikkutenavan ohella. Mitä v........a ton miehen päässä liikkuu? En ole mikään lahjojen mankuja, mutta ois voinut edes ehdottaa ravintolassa syömistä. Ei olla edes ihan nuoria enää, miehellä on hyvä palkka ja varaa kyllä olis. Mutta kun ei ole tajua ni ei ole. Ja kaiken huipentuma on se, että mies ihan tosissaan sanoi, että exä on aika uupunut ja tarttee rentouttavaa aikaa. Hän tosissaan itse oli lupautunut ja ehdottanut tätä. Siis mitä hittoa? Ovat eronneet aikapäiviä sitten ja meillä on mieheni kanssa kolme lasta. Siis mitä?! Minäkö en tartte mitään? Minä kyllä puunaan tässä vielä lapsipuoletkin, jotta heidän äitinsä saa laatuaikaa, jonka ansaitsee?

No, kunpa tässä oliskin kaikki. Mutta ei. Kun sitten tämä tieto tuli, ni soitin vanhemmilleni, että tulevat sitten kahville tänne meille. Emmehän mahdu autoon, ku noi esiteinit on täällä. Rupesin leipomaan valtavaa kakkua aamupäivällä muiden juttujen lisäksi ja täytin sitä ja jätin vähäksi aikaa keittiöön, kun ei mahtunut jääkaappiin. Se siis oli koristeluja vailla valmis, mutta siis selkeästi keskeneräinen. Esiteinit tiesivät, että mun vanhemmat oli tulossa meille kahville myöhemmin. Itse tein kakun, esiteinit eivät eväänsä väräyttäneet, vaikka mies ehdotti, että voisitte auttaa minua leipomisessa. Ei ni ei. Tais toinen tokaista jotain, ettei jaksa ( ihan kuin siinä mainoksessa). Itse olin niin ärtynyt, etten viitsinyt ruveta anelemaan. Kaiken kukkuraksi kuulin, kun esiteini tokaisi miehelleni jossain kauempana, että " Eihän se mun mutsi oo, en mä sille jaksa mitään tehä."

No, ette usko, mitä seuras. Lähdettiin sitten ulos pienempien kanssa vähäksi aikaa. Esiteinit ei tietenkään " jaksaneet" lähteä minnekään, mutta eivät kuitenkaan jaksaneet auttaa salaatinkaan teossa ( johon myös heitä ystävällisesti pyydettiin, kun valittivat tekemisen puutetta). Mies ei komentanut sanallakaan, kun toinen teini sanoi, ettei jaksais tehä mitään. Itse olin niin kypsä, etten sanaa saanut suusta. Joo, älkää vaan auttako tai tehkö yhtään mitään.

No, kun tultiin ulkoa, ni kakusta oli leikattu noin viidesosa pois. Toinen teini oli SYÖNYT puolivalmiista kakusta ison palasen ja ottanut näköjään lisääkin oiken useaan otteeseen. Siis SYÖNYT PERKELE MUN ÄITIENPÄIVÄKAKUSTA PALAN! Se oli tarkoitus antaa mun äidille ja hänen aloittaa se ja siinä oli vielä päällyskin tekemättä. Siis esiteini oli syönyt sitä ja kun en järkytykseltäni mitään sanaakaan saanut suusta ni mieskin jopa ärsyyntyi ja kysyi, että mitä ihmettä tää on. Ja esiteini vastaa: " EI kukaan sanonut, ettei sitä saa syödä" . Siis perkele.

Mulla meni koko päivä pilalle ja otin sitten pakkasesta jonkun valmiin pakastekakun. En mä nyt viitsi syötyä kakkua pöytään laittaa. Toi hitsin vetelä pentu ei mitään jaksa tehdä eikä auta vaikka salaattia pyydettiin tekemään. Ja sitten menee ja syö kakun. On jo sen ikäinen, että kyllä jo tasan tarkkaan pitää tajuta, että sitä ei oltu tarkoitettu hänen syötäväkseen ennen ku se edes oli valmis koko kakku. Ja mitä sanoo mies: No eihän se nyt oo niin nokonuukaa, sattuuhan sitä. Jep

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään uskoisi, että aikuisten ihmisten kirjoituksia (ainakin oletan) Ymmärrän täysin ap. n tilannetta. Meillä miehellä yksi lapsi ex- liitostaan ja vaikka onkin vielä ala-asteikäinen, niin välillä tekee elämästämme helvetin. Tai pikemminkin hänen äitinsä tekee. Minä olen meillä se joka pyörittää arkea eteenpäin ja usein saan vasta h-hetkellä tietää lapsen tulosta meille. Mies saattaa olla töissä ja ex ilmoittaa hänelle sinne töihin suunnitelmistaan, eikä mies ehdi/ muista mulle ilmoittaa mitään. Joskus vituttaa kympillä.

Ja teille jotka aina vetoatte siihen, että mitäs otatte eronneita miehiä, niin eipä sitä heti ensimmäisillä treffeillä tule kysyttyä mahtaako herralla olla vittumaisia ex naisia olemassa ja heidän välillä vielä vielä vittumaisempia lapsia

Vierailija
42/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme mukulaa ja sitten ruikuttaa?

Ja kyllä minä ainakin itse asiassa ottaisin tasan selvää noista asioista ensin ja sitten vasta jatkaisin suhdetta. Jos jatkaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se olisi kuitenkin tässä tapauksessa niin että Tuo saatanan luuseri äiti olisi voinut viettää äitienpäivän omien kakaroidensa kanssa kun on niitä hankkinut ja niistä noin vittumaisia kasvattanut!!

Vierailija
44/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei olisi noin avuton ja liikuntakyvytön. Ihan naurettavaa, että istuu kolmen lapsen kanssa ilman ajokorttia, eikä sitten pääse omiin menoihinsa. Jos se siis siitä autosta on kiinni, eikä yleisestä saamattomuudesta.

45

Vierailija
45/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen törppö joisain asioissa eli ei muista merkkipäiviä yms kovinkaan. Mutta ei ole tyhmä; hienossa ammatissa yms mikäli niillä kriteereillä mitataan jotain älykkyyttä ( kuten tällä palstalla yleensä).

Erosta sen verran, että jos kaikki eronneet on jotenkin luusereita, ni sittenhän avoliitosta eronneetkin mukaan laskettuina reilusti yli puolet ihmisistä omn täysiä taukkeja.

Joo; ei olla mitään teinejä. Tiedossa oli tämä uusperhejuttu, mutta rajansa kaikella. Jos olisin tiennyt tän, ni en olis tähän lähtenyt.

Joo, olisin voinut lähteä vanhemmilleni yksin. Mutta sekin olis ollut aikamoinen mielenosoitus. kun suutun, ni sitten yleensä käännyn sisäänpäin. Mitä se ois auttanut, että olisin ruvennut huutamaan noille. Ei se hyödytä mitään.

Vierailija
46/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti oli kirjoitettu ´puolivallattomasti´ eli ei niin tosissaan, vaikka pieni totuudensiemen viestissäni kyllä oli, mutta en tarkoittanut sitä niin kirjaimellisen tosissaan :)

Ja pieni matka menneisyyteen kaikille, kuinka moni oli niin täydellinen teini-ikäisenä?

Vierailija
47/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeita tilanteita varmasti tulee ja paljon kun on yhteisiä ja omia lapsia. ikävä juttu.

Vierailija
48/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele avaamaan suusi hyvä nainen!

Vierailija
49/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä ole avuton vaikka mulla on kaksi lasta ja ei ajokorttia. Miehellä on kortti ja se saa meidän perheessä riittää. Ja käsittääkseni ap ei pitänyt vierailua vanhempiensa luona " omana asianaan" vaan oletti että myös mies liittyisi seuraan.

52

Vierailija:

että ei olisi noin avuton ja liikuntakyvytön. Ihan naurettavaa, että istuu kolmen lapsen kanssa ilman ajokorttia, eikä sitten pääse omiin menoihinsa. Jos se siis siitä autosta on kiinni, eikä yleisestä saamattomuudesta.

45

Vierailija
50/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitte kaikilla ollut hyvä mieli?

Olisivatko nuo teinit muuttuneet kilteiksi ja pyytäneet anteeksi?

Olisivatko kaikki pyytäneet anteeksi ja laulaneet ap:lle laulun ja kaikki olisi ollut hyvin?

Ap:n mies olisi yhtäkkiä saanutkin pöydän ravintolasta ja tilannut tilataksin viemään koko konkkaronkan ulos syömään?

Olisivatko en-mä-jaksa-tehdä-mitään- teinit leiponeet uuden kakun?

MITÄS LUULET??

Mun oma villi arvaus olisi ollut että nuo teinit olivat vaan nauttineet kun olisivat saaneet Ap:n ja miehen kinaamaan..

Valittaisivat äidilleen ap:n käytöstä heitä kohtaa ja tästä suurempi tappelu

Ap:n lapset olisivat saaneet pahan mielen kaikkien kinastelusta ja tunnelma olisi ollut vielä vaivautuneempi!!!!

Mutta joo, jos sun mielestä kaikki on ap:n vikaa niin en voi kuin ihmetellä minkälainen ihminen oot!!

Vierailija
51/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta parikymppinen, mutta ymmärrän jotain siitä harmaasta alueesta mustan ja valkoisen keskellä. Siis haloo mamitsut, lukekaa vähän rivien välistä ja muistakaa, että vaikka " minä tekisin näin" , niin eri ihmiset toimii eri tavalla ja ovat luonteeltansa aivan erilaisia. Toinen suuttuu ulospäin, toinen sisäänpäin.

Olisin itse pitänyt enemmän meteliä koko hommasta, mutta kurja juttu, toivottavasti puhut miehelle aiheesta nyt näin jälkeenpäin. Teinejä varmaan vtutti isän luo tulo äitienpäivänä ja ymmärrän sellaisen yleisen teiniolemuksen, mutta teineilläkin pitäisi olla käytöstavat ja jonkinlaista älyä siitä, että epävalmista kakkua ei syödä tai sitten anteeksipyyntökykyä. Tai sitten välit ovat tulehtuneet ap:een niin pahasti, että teinit vaan yrittävät ruokkia tätä pahan kehää. Miten on?

Vierailija
52/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan mielestä nämä teinit käyttäytyivät siis ihan normaalisti?

Kukaan ei paheksu teinien äitin käytöstä lykätä omat lapsensa äitienpäivänä isälleen?

Mä pidän ap:ta fiksuna kun jaksaa edes yrittää viettää tuollaisten ihmisten kanssa äitienpäivän ei tosiaan ala riitelemään kun asia ei varmaan mitään auta.

Kyllä jumalauta jos tollasia teinejä kasvatatte niin mitä helvettiä tästä maailmasta tulee??

Vierailija
53/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ap:tä, mutta jos heittäytyy marttyyriksi, niin ei saa mitään koskaan. Olisit heti sanonut miehellesi, että ok, sitten mennään ravintolaan syömään ja pyydetään vanhukset mukaan. Olisit päässyt helpolla.

Vierailija
54/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki olis hoilannu et " ja meilla kaikilla oli niin mukavaa....."

Vierailija
55/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa. Ehkä mieskin olis silloin hoksannut sanoa että ai niin, kutsuin lapset meille! No, kun et kertonut, ja lapset tulivat, olisit tosiaan voinut todeta miehellesi että hän varmaan sitten tarjoaa ravintolapäivällisen koko porukalle. Tajuan että sua ärsyttää, mutta osa ärsyynnyksestä nyt kyllä ihan itseaiheutettua.

Vierailija
56/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tsemppiä ap:lle!. Ymmärrän, että uusperhekuviot voivat olla hankalia, vaikka etukäteen sen tiedostaisikin, eli ihan turhaa joidenkin on jauhaa, että " tiesithän ryhtyessäs..." Minä ainakin äitinä häpeäisin, jos minun teini-ikäiseni käyttäytyisivät noin huonosti, kuin ex-vaimon lapset. Tosin, en haluaisi omia lapsiani äitienpäivänä muille lykätäkään, kuten ex-vaimo!

Kyllä tuntuisi olevan anteeksipyynnön paikka teineillä ja keskustelu miehen kanssa. Kerropa miehellesi, millainen fiilis sinulle jäi SINUN äitienpäivästäsi! Olihan se sinunkin päiväsi!

Onneksi siis olet ilmeisesti oikeasti aikuinen ja fiksu ihminen, että et omilta lapsiltasi pilannut äitienpäivää, vaikka etälapset sitä kovasti yrittivätkin.

Valittamalla ja jopa raivoamalla saa muuten monet juhlapäivät menemään pieleen. Meillä kun monesti on erilaisia odotuksia niiden suhteen. Joskus on ihan hyvä nielaista ne valitukset ja keskustella niistä juhlan jälkeen vasta ja olla itse se kypsä aikuinen!

Kerrohan meille jatkoa ap!

Vierailija
57/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen minä ainakin oletan että jos näinkin " tärkeänä" päivänä meille tullaan niin siitä kyllä ilmoitetaan ihan sama onko minä suunitellut jotain vai en, varsinkin jos minuhn oletaan tekevän ruuat jne.. tämä on myös minun kotini, vaikka kuinka olisivat miehen lapsia.

Ja tuo käytös, mä olisin laittanut teinit ulos, koska tuon he tekivät tahallaan ja tiesivät sen... Takaisin sisälle olisin päästänyt kun ymmärtävät pyytää anteeksi.

Vierailija:

Ajoissa. Ehkä mieskin olis silloin hoksannut sanoa että ai niin, kutsuin lapset meille! No, kun et kertonut, ja lapset tulivat, olisit tosiaan voinut todeta miehellesi että hän varmaan sitten tarjoaa ravintolapäivällisen koko porukalle. Tajuan että sua ärsyttää, mutta osa ärsyynnyksestä nyt kyllä ihan itseaiheutettua.

Vierailija
58/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttel rauhallisesti ja sovitte teidän kodin säännöistä mm. se, että jos sinua ei tarvitse totella niin sitten ei sinullakaa ole velvollisuuksia laittaa ruokaa ja huolehtia miehesi lapsista. Minua alkoi ärsyttää nössö miehesi. Hän ei ollut sinulle kertonut lasten tulosta ja auttoiko hän sinua ollenkaan ruoan laitossa. Mies ei myöskään ilmeisesti saa jälkikasvuaan kuriin. Avaa itsekin suusi ja tee selväksi, ettei nämä lapset ole tervetulleita, jos sinun tekemää työtä ja sinun sääntöjäsi ei kunnioiteta. Teidän koti on myös sinun kotisi, joten mies ei voi ottaa sinne lapsiaan ilman sinun suostumustasi.

Ehkä miehesi lapset olivat pettyneitä, kun äiti nakkasi heidät teille eikä halunnut viettää äitienpäivää lasten kanssa. Paha mieli saa joskus tekemään pahoja asioita. Selväksi kuitenkin näille lapsille on tehtävä se, että isäntäväkeä on kunnioitettava. Vaikka miehesi on lasten isä niin lasten koti on heidän äitinsä luona. He ovat teillä siis kylässä ja kylässä on käyttäydyttävä tai sitten heille on näytettävä ovea. Tiedän, että on raakaa tekstiä, mutta esiteini-ikäiset lapset ovat jo niin isoja, että käytöstavat pitää olla selkärangassa. Kiukuttelu kuuluu pikkulapsille.

Vierailija
59/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien lapset

Vierailija
60/60 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisithan voinut myös itse ehdottaa/määrätä, että " nyt lähdetäänkin sitten ravintolaan syömään, kun minulle ei ole mitään tästä yllätyksestä puhuttu." Kai ymmärrät kertoa miehellesi samat asiat kuin meille (eli mikä sinua ottaa päähän), sillä miehet eivät tunnetusti ole mitään ajatustenlukijoita. Hyvää kohtelua pitää osata myös vaatia! Ymmärrän siis todella, että ketuttaa mutta sitä en ymmärrä, että kaikki niellään kiltisti ja ruikutetaan sitten muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä