Ysin päättäjäisiin puku vai eikö ole tapana?
Meillä on ysin päättäjäiset tulossa kohta, ja aloin nyt miettiä, meneekö puku jo vähän yli. Katsottiin eilen netistä yhtä siistiä tummansinistä pukua, mutta tuli sellainen olo, että onko se liian juhlava peruskoulun lopetukseen. Onko teillä ollut tapana, että ysiluokkalaiset menevät puku päällä, vai riippuuko enemmän paikkakunnasta?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Asu on vapaa.
Kunhan se on puku.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli pojilla puvut päällä (kun ne oli jo hommattu rippijuhliin) Espoossa.
Ja Tampereen naapurikunnassa Lempäälässä.
Valtaosalla pojista edelliskesän rippipuku sopii vielä hyvin, sillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asu on vapaa.
Kunhan se on puku.
Heikot antaa muiden pompottaa.
Joku yrittää selvästi saada huomiota.
Eiköhän vedetä happea ja mietitä uudelleen.
Seuraavaksi sä kai sanot, että lehmät lentää.
Kyllä meillä Lauttasaaressa, mutta me ollaankin eliittiä.
Voisitko olla hieman diplomaattisempi?
Otin suuhuni mustan makkaran majoneesilla
Suosio laski kun sensuuri kasvoi.
Sä oot ihan kuin susikoiran ja kultakalan sekoitus.
Kyllä elämä opettaa, jos ei muuten niin kantapään kautta.
Tuollaisissa perheissä saatetaan pilkata teiniä todella paljon, jos ja kun hän haluaa pukeutua siististi juhliin. Siinä voi olla kynnys saada pukea silitetty paita ja chinot olla todella korkealla kun vanhempi kettuilee ja nälvii siinä vieressä. Niitä siistejä kauluspaitoja, chinoja ja irtotakkejakin on aika ajoin kirpputoreilla. Sieltä minun opiskelijapoikanikin on omansa löytänyt edullisesti. Hän on ihan itse tullut siihen lopputulokseen, että on hyvä olla yksi sellainen vaatekerta kun kerran voi tulla yllättäviä menoja ja tilaisuuksia.