Ensitreffit alttarilla väkivalta
Tämän päivän artikkelissa Iltasanomissa lukee brittiuutisten jälkeen, että suomalaisen ensitreffit-parin liitossa oli todistetusti väkivaltaa. Tässä ei sanota tuotantokautta. Mietin vaan, miksi nainen oli noinkin kauan suhteessa. Miksi sieti huonoa kohtelua? Miksei lähtenyt ensimmäisen kerran jälkeen? Tämä on kuulemma melko yleistäkin, ettei nainen lähde väkivaltaisen miehen luota.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Annan juttu on vuodelta 2017. Sari näyttää kuvassa onnelliselta. Jos mietin itseäni, niin jo ensimmäinen potkaisu murskasi koko suhteen. Vauva oli pieni. Joidenkin kuukausien päästä tuli toinen pahoinpitely. Suhteesta ei ollut enää mitään jäljellä, enkä olisi voinut ajatella seksiä. Iltaisin varmistelin ja tsekkailin, että tunnelma on rauhallinen, jotta uskaltaa käydä nukkumaan. Hain apua miehelle, mutta minua neuvottiin eroamaan. Tein niin ja miehestä tuli riesa eron jälkeen kiusatessaan ja lapsen tapaamisissa jatkuvia ohareita tehdessään. Väkivallan jälkeen olin kuin haamu entisestä.
Voimia sinulle! Hyvä, että pääsit pois väkivaltaisesta suhteesta. Oliko mitään merkkejä alkuvaiheessa suhdetta? Vai alkoiko väkivalta "ihan puskista"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan juttu on vuodelta 2017. Sari näyttää kuvassa onnelliselta. Jos mietin itseäni, niin jo ensimmäinen potkaisu murskasi koko suhteen. Vauva oli pieni. Joidenkin kuukausien päästä tuli toinen pahoinpitely. Suhteesta ei ollut enää mitään jäljellä, enkä olisi voinut ajatella seksiä. Iltaisin varmistelin ja tsekkailin, että tunnelma on rauhallinen, jotta uskaltaa käydä nukkumaan. Hain apua miehelle, mutta minua neuvottiin eroamaan. Tein niin ja miehestä tuli riesa eron jälkeen kiusatessaan ja lapsen tapaamisissa jatkuvia ohareita tehdessään. Väkivallan jälkeen olin kuin haamu entisestä.
Voimia sinulle! Hyvä, että pääsit pois väkivaltaisesta suhteesta. Oliko mitään merkkejä alkuvaiheessa suhdetta? Vai alkoiko väkivalta "ihan puskista"?
Ei mitään merkkejä. Miehen kanssa aiemmin yli 10v yhdessä ollut nainen totesi luulleensa, että tunsi miehen. Yllätti vuosien jälkeen hänetkin siis omassa liitossaan. Tosin miehen äiti kertoi miehen lapsena heitelleen sisarusta tavaroilla. Ilmeisesti käytökseen ei puututtu.
Toivottavasti joku Seiska nyt ainakin pian julkaisisi tyypin nimen. Linjaus, että alle kahden vuoden vankeustuomion saaneiden nimiä ei julkaista, koskee ainoastaan yksityishenkilöitä. Julkkiksista kerrotaan ihan kaikki.
Hitto, mietin vakavissani esitutkintapöytäkirjan tilaamista. Helsingin käräjäoikeudestahan tässä todennäköisesti on kyse kun ovat helsinkiläisiä, nimellä ja tuomion kuvauksella jo löytyisi..
Valitettavasti ei yllätä. Mukana on ollut aiempaa kumppania pahoinpidellyt mies. Sain selitykseksi, että tuotantoyhtiö keskustelee aiemmista suhteista osallistujien kanssa. En pystynyt katsomaan sitä kautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais Antti tehdä Axl Smithit. Bye bye urakiito. Seuraavaksi nimen vaihto?
Eikös hän lehtitietojen mukaan juuri nimetty asiakkuusjohtajaksi? Rikosrekisteri ei ole painanut johtajavalinnassa. Tällainen kuumakalle halutaan palkita vastuulla. Only in Finland. Management by Prkle yhä voimissaan! Voiko asiakkaat äänestää jaloillaan?
Tuo nimitys on viime vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla kiellettyjä mömmöjä siellä salilla tullut käyttöön kun on noin äkkivihainen, kuulostaa todella hormonihäiriökäyttäytymiseltä.
Tai sitten on vaan luonnehäiriöinen.
Miksi miehen väkivalta aina selitetään ulkopuolisella syyllä? Vaimon vika, äitin, yhteiskunnan, viinan, aineiden.Ei koskaan ole miehen oma syy?
Vierailija kirjoitti:
Hitto, mietin vakavissani esitutkintapöytäkirjan tilaamista. Helsingin käräjäoikeudestahan tässä todennäköisesti on kyse kun ovat helsinkiläisiä, nimellä ja tuomion kuvauksella jo löytyisi..
M- infossa juttua tästä, kerrotaan mitä tehty. Ei onnistu linkittäminen tänne. Jopa tuo M- infonimi aiheuttaa sen, että m o d....aan. Järkyttävää luettavaa se, mitä on tuo mies tehnyt....
Ihan hirveä tilanne.
Todennäköisesti eroamisesta ja asioiden esiin tuomisesta on tehnyt vielä vaikeampaa se, että on telkkarissa mennyt naimisiin. Varmasti nostanut kynnystä lähteä suhteesta.
Olen todella surullinen tästä.
Yleisesti mietin onko koko ohjelmassa mitään järkeä? Joka kaudella on vähintään yksi osallistuja joka on psyykkisesti rikki ja todennäköisesti satutettu aiemmissa ihmissuhteissa ja tämä naitetaan taasen henkilön kanssa joka oikeasti etsii loppuelämän rakkautta täydet lasissa ja lopputulema on yhden sijaan kaksi rikkinäistä ihmistä kun ohjelman lopussa, kun se jo alusta asti rikkinäinen rikkoo omalla pahalla olollaan sen joka yrittää 200% onnistua liitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M- infossa juttua tästä, kerrotaan mitä tehty. Ei onnistu linkittäminen tänne. Jopa tuo M- infonimi aiheuttaa sen, että m o d....aan. Järkyttävää luettavaa se, mitä on tuo mies tehnyt....
Löysin sieltä lyhyen langan, johon on kopsattu tuo IS:n artikkeli. Ei muuta lisätietoa vielä, esitutkintapöytäkirjan saamisessa voi kestää pari viikkoa. Artikkelissa kerrotut teot ovat kyllä hirvittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Menee kyllä niin tunteisiin tällaset typerääkin typerämmät "miksei vaan lähteny väkivaltaisen miehen luota" kommentit. Vuosi 2026 ja vielä joutuu opettamaan perusasioita, huoh!
Ei tuollaisesta suhteesta noin vaan lähdetä. Ensimmäiset väkivallan teot on aina järkytys ja shokki uhrille ja lamaannuttaa ihmisen. Jokainen voi itse miettiä miten toimisi, jos joku käy yllättäen käsiksi. Ei ihminen pysty siinä tilanteessa toimimaan rationaalisesti. Ja kun kyse on vielä omasta puolisosta, vanhemmasta, lapsesta tms. niin siinä on niin vahva tunneside ja halu uskoa siitä omasta lähimmäisestä hyvää. Ja juuri tällä tavalla väkivaltaiset ihmiset koukuttaakin toisen ansaan, niillä hyvillä hetkillä ja vahvalla tunnesiteellä. Ja myös pelolla, uhri ei uskalla lähteä. Lopuksi uhri on niin väsynyt ja hyväksynyt kohtalonsa, että siitä kierteestä pois pääseminen on todella raskasta ilman apua. Ja apuahan ei tällaisessa tilanteessa usein helpolla pyydetä, koska häpeä ja lojaalius omaa lähimmäistä kohtaan.
Tämä on niiiin totta. Tiedän kun olen itse elänyt tämmöisen miehen kanssa yli 10 vuotta. Vasta kun hän alkoi pahoin pitelemään meidän pientä lasta sain sisua ja rohkeutta lähteä.
Helppoa se ei ollut. Olin niin monta vuotta uskonut, että hänellä on vaan stressiä, vaikeuksia, huono lapsuus jne. Oli raskasta todeta, että mitään tästä ei tule milloinkaan ja olen elänyt valheessa kaikki nämä vuodet. Kaikki haaveet perhe-elämästä sortui. Ja samalla sortui se valheellinen kuva siitä miehestä, jonka olin itselleni uskotellut olevan normaali. Se häpeä ja myös viha itseä kohtaan, kun olin valinnut tuollaisen miehen ja valinnut hänet isäksi lapselleni. Antanut hänelle mahdollisuuden toisensa jälkeen lapsen kustannuksella.
Mietin vielä, milloin tuo tuomio mahtaa olla annettu. Erosta on viisi tai kuusi vuotta, ja jotenkin se, että A haki eroa yksin viittaa mielestäni siihen, että S on juuri tuolloin ollut ensimmäistä kertaa yhteydessä viranomaisiin. Perusmuotoinen pahoinpitely vanhenee rikoksena viidessä vuodessa ja törkeä pahoinpitely kahdessakymmenessä, mutta se tarkoittaa sitä, että syyte on nostettava tuon ajan sisällä tekohetkestä. Tuomion antoon voi mennä paljon pidempi aika. Eli tuomio voi olla ihan uusikin.
Heti kun toi uutinen tuli, guuglasin ensitreffit A ja mökki (heti tehty lehtiartikkeli) ja ensitreffit S ja opinnot (tämäkin löytyi). Joku muu sitten löysikin vielä tuon kamppailulajijutun.
Ei yllättänyt. Love bombingia alusta loppuun ja pikavauva jottei ehdi lähteä. Liian hyvää ollakseen totta. Ahdisti katsoa noita silloin eikä uutinen valitettavasti yllätä nyt.
Voimia kun äitinä tämän lapselle, ja lapselle kaikkea hyvää.
Kyllä hän taitaa olla ihan luonnevikainen ihminen. Uhkaillut naisia väkivallalla jo parikymmentä vuotta sitten. En ihmettelisi jos olisi myös toteuttanut näitä uhkauksiaan joillekkin, niin häiriintynyttä juttua heitti silloin.
Osaa kyllä valitettavan hyvin esittää herrasmiestä kunnes oikea luonne tulee esiin. Voimia uhrille (uhreille)!
Vierailija kirjoitti:
Julkisuus onnesta hehkuttamisineen on voinut tulla myös Antin puolelta laskelmointina. Rakentanut mielikuvaa, jota Sarin myöhemmin olisi vaikea lähteä uskottavasti rikkomaan.
Tällainen tulee mieleen. Tunnistan omassa aiemmassa suhteessani tuon, että ulospäin ollaan niin ihanaa ja hehkutetaan ja ylistetään. Sellaisesta on tosi vaikeaa lähteä pois kun sitä paskaa alkaakin tulla. Itse miettii että jospa minä jotenkin en nyt vaan osaa arvostaa sitä toista tarpeeksi tms.... Vasta kun tulee kunnolla ja riittävän pitkään pataan fyysisesti tai henkisesti, sitten vasta ymmärtää lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän taitaa olla ihan luonnevikainen ihminen. Uhkaillut naisia väkivallalla jo parikymmentä vuotta sitten. En ihmettelisi jos olisi myös toteuttanut näitä uhkauksiaan joillekkin, niin häiriintynyttä juttua heitti silloin.
Osaa kyllä valitettavan hyvin esittää herrasmiestä kunnes oikea luonne tulee esiin. Voimia uhrille (uhreille)!
Ihmettelen, että miten edes ottivat tuon telkkariin. Eivätkö aikaisemmat uhrit puhuneet?
Aivan hirvittävä tuon teon kuvaus! Tai tekojen, useitahan niitä oli... järkyttävää.
Seiska on varmaan alkanut penkoa "huvikseen" suomalaisten ETA-osallistujien vastaavia keissejä kun tuli nuo ulkomaisten osallistujien pahoinpitelyjutut esiin. Onkin sitten osunut penkoessaan "kultasuoneen" kun löysi oikeuden pöytäkirjoista tämän nyt keskustellun keissin....
Vai ymmärsinköhän oikein että näistä Suomen tapahtumista on jo hetken aikaa kulunut, vaikka nyt vasta uutisoitiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais Antti tehdä Axl Smithit. Bye bye urakiito. Seuraavaksi nimen vaihto?
Eikös hän lehtitietojen mukaan juuri nimetty asiakkuusjohtajaksi? Rikosrekisteri ei ole painanut johtajavalinnassa. Tällainen kuumakalle halutaan palkita vastuulla. Only in Finland. Management by Prkle yhä voimissaan! Voiko asiakkaat äänestää jaloillaan?
Tuo nimitys on viime vuodelta.
Erosivat keväällä 2020. Uutisessa kerrottua väkivaltaa oli noin 1,5v ennen eroa. Eron harkinta-aika on puolivuotta, joten tapahtumat olisi silloin vuodelta 2019 ja sitä ennen. Jos nyt on kyse tästä parista.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirvittävä tuon teon kuvaus! Tai tekojen, useitahan niitä oli... järkyttävää.
Seiska on varmaan alkanut penkoa "huvikseen" suomalaisten ETA-osallistujien vastaavia keissejä kun tuli nuo ulkomaisten osallistujien pahoinpitelyjutut esiin. Onkin sitten osunut penkoessaan "kultasuoneen" kun löysi oikeuden pöytäkirjoista tämän nyt keskustellun keissin....
Vai ymmärsinköhän oikein että näistä Suomen tapahtumista on jo hetken aikaa kulunut, vaikka nyt vasta uutisoitiin?
Näin on täytynyt tapahtua. Olisi lottovoiton todennäköisyyksiä, että samaan aikaan kun brittijutusta uutisoidaan, meilläkin tulisi tuomio.
Ja nyt tulee sitten vähän isommat vaikutukset. Eiköhän sitä ole töissä jo tänään keskustelut, että tämä on nyt valtava imagokatastrofi heille. Kuten onkin.