Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla väkivalta

20.05.2026 |

Tämän päivän artikkelissa Iltasanomissa lukee brittiuutisten jälkeen, että suomalaisen ensitreffit-parin liitossa oli todistetusti väkivaltaa. Tässä ei sanota tuotantokautta. Mietin vaan, miksi nainen oli noinkin kauan suhteessa. Miksi sieti huonoa kohtelua? Miksei lähtenyt ensimmäisen kerran jälkeen? Tämä on kuulemma melko yleistäkin, ettei nainen lähde väkivaltaisen miehen luota. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012019885.html

Kommentit (357)

Vierailija
121/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieslapsi ei löytänyt housujaan ja sen johdosta löi vaimoaan

Vierailija
122/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta ihan toiseen ääripäähän, näin tänään Triplan Prismassa viime kauden Matin. Oli tosi sympaattisen oloinen ihan siinä ruokaostoksillakin. Melkein moikkasin ennen kuin tajusin, että eihän me itse asiassa tunneta. :) 
Matti oli tuossa suhteessa se kaltoinkohdeltu, joskaan ei yhtä karmivalla tavalla kuin tämä Iltiksen nainen.

Ei liity ketjun aiheeseen, mutta näitä matteja on ollut niin hemmetisti, että ei kyllä yhtään muista kuka se viime kauden Matti oli. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://anna.fi/ihmiset/ensitreffit-alttarilla-pari-sari-ja-antti-nautt…;

Sopis kuvioon

Mitä hittoa... Eletään väkivaltaista perhehelvettiä, ja sitten annetaan tuollaista aurinkoista haastattelua lehteen.

Vierailija
124/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopis kuvioon

"Antti on suurin tukeni ja kannustajani. Jos minä onnistun jossain, Antti kokee siitä hirveän suurta onnistumista ja myötäelää minun onneani. " 
MIksi kusettaa jos väkivalta kerran oli kuvioissa jo kuvausten aikaan. Vai onko raivoaminen, lyöminen ja kuristaminen kannustusta ja tukea?

Vierailija
125/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 pahoinpitelyä ja 9 kk ehdollista. Mitä helvettiä??

Suomi Finland

Vierailija
126/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta ihan toiseen ääripäähän, näin tänään Triplan Prismassa viime kauden Matin. Oli tosi sympaattisen oloinen ihan siinä ruokaostoksillakin. Melkein moikkasin ennen kuin tajusin, että eihän me itse asiassa tunneta. :) 
Matti oli tuossa suhteessa se kaltoinkohdeltu, joskaan ei yhtä karmivalla tavalla kuin tämä Iltiksen nainen.

Ei liity ketjun aiheeseen, mutta näitä matteja on ollut niin hemmetisti, että ei kyllä yhtään muista kuka se viime kauden Matti oli. 😁

Sinitukkainen Elisan mies. Tosin tukka ei enää ole sininen.

Vierailija
127/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopis kuvioon

"Antti on suurin tukeni ja kannustajani. Jos minä onnistun jossain, Antti kokee siitä hirveän suurta onnistumista ja myötäelää minun onneani. " 
MIksi kusettaa jos väkivalta kerran oli kuvioissa jo kuvausten aikaan. Vai onko raivoaminen, lyöminen ja kuristaminen kannustusta ja tukea?

On kyllä todella imelä haastattelu! Miksi pitää suoltaa tuollaista soopaa ja kulissia, jos todellisuudessa elää perhehelvetissä, jossa mies uhkaa tappaa ja pahoinpitelee/ alistaa, mikä kerkeää! Tästä tulee hyvä päivä. Right.

Vierailija
128/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että toivon kovasti että henkilöt ovat juurikin nämä ketjussa spekuloidut S ja A, muuten saa kyllä syytön henkilö todella paljon paskaa niskaan... 

Vierailija
129/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina ja Heikki olivat jonkun aikaa naimisissa. Ja erosivat myöhemmin. Heikki jo kuvauksissa kommentoi piikikkäästi Miinan ulkonäköä ja olo muutenkin vähän outo…

Vierailija
130/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopis kuvioon

Tuollaisissa henkisesti väkivaltaisissa suhteissa kuvio usein on, että tekijä haukkuu, mitätöi ja vähättelee uhriaan alun jälkeen suurimman osan aikaa, sitten kun joskus haluaa jotain tai uhri meinaa karata, kehuu tätä asioista, ja sitten jatkossa aina muistuttelee, että miten paljon minä sinua tuen ja kehun, eikö mikään sinulle riitä. Uhri saattaa siis ihan tosissaan olla niin manipuloitu, että kokee, että toinen tukee häntä vaikka hän ei sitä ollenkaan ansaitsisi ja todellisuus on se, että kerran sanottu, että hyvin teit, saako nyt seksiä kun kehuin, miksi ei saa, miksi olet aina tuollainen, hyvä on minä menen vieraisiin se on sinun vikasi.

Vierailija
131/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaside. 

Vierailija
132/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopis kuvioon

Miten voi olla noin kovin vaikeaa olla positiivinen, jos kaikki on hyvin? Jotenkin outoa jenkkihenkistä voittajahenkistä evankeliumia koko haastattelu. Epäaitoa.

"Positiivisuuden eteen on tehtävä töitä. Itseään pitää tsempata joka ikinen aamu, Antti sanoo."

Vierailija
133/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopis kuvioon

Väkivaltaisiin suhteisiin taitaa usein liittyä

vahva tarve pitää kulisseja yllä .

Vierailija
134/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 pahoinpitelyä ja 9 kk ehdollista. Mitä helvettiä??

Suomi Finland

Uskomattoman pieni tuomio. Suimessa saa hakata vaimoa ilman, että joutuu linnaan. Jenkeissä olisi tullut 9 VUOTTA VANKEUTTA. Vähintään. Mikä olisi oikein vaimon hakkaajalle.

Vierailija
135/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopis kuvioon

On heillä varmaan ollut hyviäkin hetkiä paljon, ja kuvitteletko, että väkivaltaisessa suhteessa elävä tuosta noin vain avautuisi asiasta lehteen kun kerran kysytään? Hiukan ymmärrystä nyt.

Vierailija
136/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miina ja Heikki olivat jonkun aikaa naimisissa. Ja erosivat myöhemmin. Heikki jo kuvauksissa kommentoi piikikkäästi Miinan ulkonäköä ja olo muutenkin vähän outo…

Heikkihän asui siellä poikamiesboksissa. Ei heillä ollut mitään mökkiä. Sitä paitsi, jutussa kerrotut asiat on selvästi tapahtuneet pidemmällä aikavälillä. Miina ja Heikki eivät olleet naimisissa vuottakaan.

Vierailija
137/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä niin tunteisiin tällaset typerääkin typerämmät  "miksei vaan lähteny väkivaltaisen miehen luota" kommentit. Vuosi 2026 ja vielä joutuu opettamaan perusasioita, huoh!

Ei tuollaisesta suhteesta noin vaan lähdetä. Ensimmäiset väkivallan teot on aina järkytys ja shokki uhrille ja lamaannuttaa ihmisen. Jokainen voi itse miettiä miten toimisi, jos joku käy yllättäen käsiksi. Ei ihminen pysty siinä tilanteessa toimimaan rationaalisesti. Ja kun kyse on vielä omasta puolisosta, vanhemmasta, lapsesta tms. niin siinä on niin vahva tunneside ja halu uskoa siitä omasta lähimmäisestä hyvää. Ja juuri tällä tavalla väkivaltaiset ihmiset koukuttaakin toisen ansaan, niillä hyvillä hetkillä ja vahvalla tunnesiteellä. Ja myös pelolla, uhri ei uskalla lähteä. Lopuksi uhri on niin väsynyt ja hyväksynyt kohtalonsa, että siitä kierteestä pois pääseminen on todella raskasta ilman apua. Ja apuahan ei tällaisessa tilanteessa usein helpolla pyydetä, koska häpeä ja lojaalius omaa lähimmäistä kohtaan. 

Vierailija
138/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly mainitsi Antin

Tekoäly analysoi netistä löytyvää aineistoa.

Aikanaan 2.kauden Antista keskusteltiin täälläkin  PALJON.

Oli jotenkin feikki.

Ilmainen jokamiehen tekoäly ei analysoi aineistoa, se ennustaa matemaattisia todennäköisyyksiä sanojen esiintymiselle. Se ei tee mitään luonneanalyyseja. Voi korkeintaan koota yhteen tiedon, että tällaista ovat muut kirjoittaneet. Ei se nyt herrantähden ole mikään psykologinen analysointikone! Ja vielä nettikirjoitusten pohjalta! Joku järki tähän ai-sekoiluun!

AI on tällä hetkellä vaarallinen disinformaation lähde, koska sitä ei osata käyttää. 

Vierailija
139/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miina ja Heikki tuskin kyseessä, Miina olis lähtenyt ekan lyönnin jälkeen tai oikeastaan jo ennen sitä. Eivätkä olleet yhdessä kuin puoli vuotta ohjelman jälkeen. 

Vierailija
140/357 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopis kuvioon

Tuollaisissa henkisesti väkivaltaisissa suhteissa kuvio usein on, että tekijä haukkuu, mitätöi ja vähättelee uhriaan alun jälkeen suurimman osan aikaa, sitten kun joskus haluaa jotain tai uhri meinaa karata, kehuu tätä asioista, ja sitten jatkossa aina muistuttelee, että miten paljon minä sinua tuen ja kehun, eikö mikään sinulle riitä. Uhri saattaa siis ihan tosissaan olla niin manipuloitu, että kokee, että toinen tukee häntä vaikka hän ei sitä ollenkaan ansaitsisi ja todellisuus on se, että kerran sanottu, että hyvin teit, saako nyt seksiä kun kehuin, miksi ei saa, miksi olet aina tuollainen, hyvä on minä menen vieraisiin se on sinun vikasi.

Tähän on olemassa ihan termikin. Ylistämällä alistettu. Väkivaltainen osapuoli kehuu ja ikäänkuin luo tietynlaiset odotukset sille minkälainen toisen pitää olla. Niistä asioista tulee kehuja, jotka sopivat hänen käsitykseensä. Muuten tuleekin sitten pataan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan