Ensitreffit alttarilla -sulho pahoinpidellyt vaimoaan
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, Me, Vitec 💪
Vaikka oma taipaleeni täällä on vasta alussa, niin välillä tuntuu kuin olisin marssinut mukana jo hieman pidempään. Niin, sellaista marssia kaiken lisäksi, jossa kuljetaan hyvässä tahdissa, laulaen reippaasti ja iloisesti naapurikomppaniat hereille. Porukassa, jossa uskotaan aina asenteen, esimerkin ja innostuksen voimaan.
Kiitos kaikille, jotka teette meistä sen, mitä me ollaan, ja ennen kaikkea miksi me ollaan tulossa!
Lets go! 🔥🔥🔥
Ehdottomasti nyt kaikki ottamaan esimerkkiä herran innostuneesta asenteesta! 💪💪
Onkohan tuo AI:llä luotua tekstiä, kun on niin maireaa?
Kyllä se on varmasti herran omalta näppikseltä lähtöisin. Henkilöille, joilla on vahvoja narsistisia piirteitä, on tyypillistä koomisuuden puolelle lipsahtava ylinokkeluus ja -yrittäminen.
Tuo on muuten totta! Ylimielisimmät ovat kirjalliselta ulosanniltaan niitä sukkelimpia sanaseppoja. Tai eivät välttämättä edes ole, mutta yrittävät kovasti kielikukkasin ja korulausein. Kaikessa näkyy tarve saada huomio nimenomaan itseensä. Jos tunnustusta annetaan muille, sekin tehdään vain jotta nähdään kuinka hyvä ihminen olen, ja kuinka hienon ihmisen kanssa olen asioinut. Itseään alempiarvoiset eivät helmiä ansaitse.
Eivät he yleensä pohjimmiltaan edes ole verbaalisesti erityisen lahjakkaita, kunhan yrittävät fuulata mainitsemillasi kielikukkasilla ja korulauseilla. Osa ei edes ymmärrä sitä, mitä yrittää sanoa ja päätyy siksi mm. käyttämään sivistyssanoja, sananlaskuja tai kielikuvia väärässä asiayhteydessä. "Olen panostanut tähän projektiin kuin raivo härkä." "Johtamistyylini on relevantti."
Toinen tyypillinen piirre, mikä on tyypillisempää naispuolisille, on latteuksien ja opettavaisuuden viljely tekstissä. "Olemme oppineet toisiltamme niin paljon tällä rankalla mutta niin antoisalla matkalla." "Meidän tulisi hyväksyä haasteet ja olla niistä kiitollisia." Yksi tai kaksi fraasia ei tietenkään kerro vielä mitään mutta jos koko teksti on näennäistietoista ylhäältä päin opastusta, niin kyllä se jotain kirjoittajastaan kertoo.
Lainsäädäntöä pitäisi muuttaa. Kun kunnon seuraamuksia ei tule, niin naiset joutuvat pelkäämään omassa kotonaan. Henkinen väkivaltakin pitäisi tunnistaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tiesivätkö A:n vanhemmat tuomiosta ennen tätä julkisuutta?
Tuskinpa. Ja poitsu kyllä selittäisi asiat parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät välttämättä. Mies tuskin on kertonut yhtään kenellekään, ja veikkaan ettei myöskään vaimo, joitakin ihan lähimpiä luotettujaan lukuunottamatta.
Sen verran inhottavalta ja vaaralliselta tyypiltä vaikuttaa, että on luultavasti tuntunut turvallisemmalta nuolla haavoja aika hissuksiin.
Minusta tuon luokan persläpi ansaitsee kaiken julkisen huomion. Ihan itse on tittelin ansainnut, ilman epäilystäkään. Mutta uhrin asema ja traumatisoitunut mielenmaisema on tyystin erilainen. Hänelle soisin pelkkää rauhaa ja turvaa.
Onko A saanut aiemmin tuomioita samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kerroin omille appivanhemmilleni ex-miehen aggressiivisesta käytöksestä. Siinä vaiheessa oli pieniä lapsiakin. Anoppi hyssytteli, että tästä ei sitten puhuta muualla kuin perhepiirissä. Lähetteli minulle viestejä, että koita kestää. Ilmeisesti hänen ajatusmaailmassaan minun ja lasten olisi pitänyt kärsiä aivan kuten hänkin oli tehnyt. Hänelle oli tärkeämpää pitää kulissit kunnossa. Valitsin toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kerroin omille appivanhemmilleni ex-miehen aggressiivisesta käytöksestä. Siinä vaiheessa oli pieniä lapsiakin. Anoppi hyssytteli, että tästä ei sitten puhuta muualla kuin perhepiirissä. Lähetteli minulle viestejä, että koita kestää. Ilmeisesti hänen ajatusmaailmassaan minun ja lasten olisi pitänyt kärsiä aivan kuten hänkin oli tehnyt. Hänelle oli tärkeämpää pitää kulissit kunnossa. Valitsin toisin.
Tää on just se mitä naiset on joutunut tekemääm vuosisatoja, olemaan hiljaa. Mies saa olla sellainen kuin on, mutta naisen kuuluu vaieta ja sietää.
Älkää menkö tähän lankaan enää siskot! Olkaa vahvoja!
Jossain luki, että vaimo on joutunut menemään turvakotiin. Se kertoo todella paljon. Eli ei ole ollut vaan hetken pahoinpitely, jota pyytänyt heti perään anteeksi jne vaan käyttäytynyt niin uhkaavasti, että nainen joutunut lähtemään pois omasta kotoaan, ainakin hetkeksi, yhdeksi vai kahdeksi yöksi?
Jos tämä on oikeasti totta niin tilanne on kyllä ollut hyvin vaikea. Mitrn ihmeessä vielä osallistuneet siihen asunto sokkona sarjaankin, kun tilanne ollut hyvin tulehtunut varmasti jo tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun 3 ihmistä on laittanut julkista kommenttia A:n työnantajan faceen, on työnantajan otettava jotenkin kantaa. Ehkä on paikallaan ottaa yhteyttä juristiin ja someammattilaiseen, että miten reagoida. Kommenttien poisto antaisi väärän signaalin.
A:lla kuumottaa töissä… Onkohan saikulla?Mikä on A:n uskottavuus ja imagoarvo työssä tämän jälkeen?
Työnsä voi hoitaa hyvin, mutta uskottavuus esihenkilönä on minusta mennyttä. En ainakaan itse haluaisi työskennellä vaimon pahoinpitelijän alaisena, enkä miehenkään. Se on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Jossain luki, että vaimo on joutunut menemään turvakotiin. Se kertoo todella paljon. Eli ei ole ollut vaan hetken pahoinpitely, jota pyytänyt heti perään anteeksi jne vaan käyttäytynyt niin uhkaavasti, että nainen joutunut lähtemään pois omasta kotoaan, ainakin hetkeksi, yhdeksi vai kahdeksi yöksi?
Jos tämä on oikeasti totta niin tilanne on kyllä ollut hyvin vaikea. Mitrn ihmeessä vielä osallistuneet siihen asunto sokkona sarjaankin, kun tilanne ollut hyvin tulehtunut varmasti jo tuolloin.
Varmaan miehen vaatimuksesta, jotta kukaan ei ala epäillä kulisseja. Yhteinen asunto on myös yksi tapa lisää sitouttaa puoliso itseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen anoppi oli minullakin. Erosin.
Ensitreffit alttarilla -Sari hämmentyi miehensä hyvyydestä: ”En ole tottunut vastaavaan”
Myös Antti iloitsee häämatkan aikana kehittyneestä suhteesta tuoreen vaimoonsa.
–Tuntui, että kaikki meni nappiin, mitä ikinä teimmekään, Antti komppaa
–Olemme molemmat tunneihmisiä ja positiivisia ihmisiä, niin välillä tuntuu, että kaikki on jopa liian hyvää ollakseen totta, hän pähkäilee.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-alttarilla-sari-hamment…
Liian hyvää ollakseen totta. Totta.
Vierailija kirjoitti:
Lainsäädäntöä pitäisi muuttaa. Kun kunnon seuraamuksia ei tule, niin naiset joutuvat pelkäämään omassa kotonaan. Henkinen väkivaltakin pitäisi tunnistaa paremmin.
Tässä tapauksessa miehelle (kuka sitten onkin) on tullut ns sosiaalinen rangaistus. Asia on tullut julkisuuteen ha tänään jopa YLE kirjoitti artikkelin. Perheväkivalta on todella vakava asia on se sitten fyysistä tai henkistä.
"Sain viettää lapsuuteni maatilalla. Siellä ei puhuttu aktiivisesta elämäntavasta, koska elämä oli jo valmiiksi sitä. Ehkä jo silloin opin, että jos kaaduttiin, noustiin ylös. Jos kaaduttiin uudestaan, pyyyhkäistiin pölyt sekä silmäkulmat ja noustiin uudelleen…"
Hieman karmiva tuo viimeinen lause.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein häpeä on niin suuri, ettei raiskattu paljastata tapahtunutta. Etsii ehkä syytä itsestäänkin tapahtuneelle.
Tai ei uskalla erota koska pelkää puolison kostoa.
Luulen, että S antoi A:lle kunnian hakea eroa, jotta narsku saa kokea voittaneensa. Onneksi S ja lapsi selvisivät elossa.
Näinhän se kannattaa tehdä, jos henkilöstä haluaa siististi eroon. Saman olen tehnyt myös erittäin sairaassa ystävyyssuhteessa. Annetaan sen narsistin päättää suhde voitokkaasti, jotta yhteys katkeaa kerralla. Narsistista eroon pääseminen on todella työlästä ja kuluttavaa, ei pelkästään sen narsistin takia, vaan myös siksi, että ihmiset ympärillä eivät tunnista henkilön todellista luonnetta. Yrität itse irtaantua ja saada tukea, mutta kaikki kannustaa jäämään, koska sehän on huipputyyppi. Muutama suhde näissä saattaa palaa, mutta ainakin itse on vihdoin vapaa.
Vierailija kirjoitti:
"Sain viettää lapsuuteni maatilalla. Siellä ei puhuttu aktiivisesta elämäntavasta, koska elämä oli jo valmiiksi sitä. Ehkä jo silloin opin, että jos kaaduttiin, noustiin ylös. Jos kaaduttiin uudestaan, pyyyhkäistiin pölyt sekä silmäkulmat ja noustiin uudelleen…"
Hieman karmiva tuo viimeinen lause.
Mitään kitiseviä itkupillejähän ei kunnon alfa kattele. Turpakäräjän jälkeen akka pyyhkiköön pölyt sekä silmäkulmat ja olkoon hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa miehelle (kuka sitten onkin) on tullut ns sosiaalinen rangaistus. Asia on tullut julkisuuteen ha tänään jopa YLE kirjoitti artikkelin. Perheväkivalta on todella vakava asia on se sitten fyysistä tai henkistä.
Sosiaalista rangaistusta minusta ei ainakaan vielä ole tullut. Kuinka moni lopulta lukee tällaisia palstoja tai lähtee uteliaisuudesta selvittämään kuka ohjelman osallistuja voisi olla kyseessä. Tai kuinka moni edes on nähnyt nuo Ylen tai iltapäivälehtien jutut. Ne somekommentitkaan johonkin vanhaan yrityksen kuvaan eivät tavoita ihmisiä.
Hyvähän näitä on jälkikäteen huudella, mutta aikanaan kautta katsoneena tuli mietittyä että tossa äijässä on jotain mätää. No ylipäänsä kyllä ärsytti koko suhde kun se nainen oli jotenkin liian herkkä ja tuntui uskovan Antin kliseet. Ilmeisesti ärsytti Anttiakin, mutta ei nyt varmaan tarvi käydä pilliin kiinni
Miten tämä pahoinpitelyasia on vuotanut julkisuuteen? Kuka löysi mitä mistäkin ja osasi hakea? Toimittaja löytäneet? Ehdollisesta tuomiosta on kuitenkin jo aikaa. Ja kyllä, hyvä että tuli julkisuuteen.