Ensitreffit alttarilla -sulho pahoinpidellyt vaimoaan
Kommentit (557)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mies olisikin alistanut vaimoaan, hän voi silti olla ihan kelvollinen isä. Etenkin miehen lapsenmielisyys voi olla eduksi lapsen kanssa aikaa vietettäessä, tämän olen itse todistanut. Tuomio on saatu ja kärsitty. Mitään syytä ei ole hankaloittaa miehen elämää nyt. Se ei tee hänestä yhtään parempaa eikä muuta mennyttä. Totean tämän parisuhteessa pahoinpideltynä naisena. Vaikka aluksi pelkäsinkin, niin isäsuhteesta lapselleni tuli kuitenkin hyvä eron jälkeen. Isänä hän on hyvä.
Kelvollinen isä hakkaa, kuristaa ja/tai retuuttaa lapsensa äitiä lapsen läsnäollessa? Silloinkin kun äiti tai mies itse pitää lasta sylissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän kuukauden ehdollisen rangaistuksen jälkeen tuli toinen rangaistus. Se, että tapausta käsitellään laajalti lehdissä ja keskustelupalstoilla. Kumpi sitten on pahempi rangaistus? Toivottavasti henkilöt ovat oikeat.
Ongelmana on, että pahoinpitelevät miehet toistavat käytöstä uusissa suhteissa. Rangaistus ei tuo muutosta tähän. Netin kuvissa näkyy sormus miehen nimettömässä. Säälin uutta puolisoa, en miestä.
No toivon mukaan tämä uusi ei ole niin pahasti koukussa, että uskaltaa ottaa kaiken avun vastaan ja lähteä. Silti, vaikkei pahoinpitelyä vielä olisi ollutkaan. Ihan takuulla mies yrittää manipuloida naisen jotenkin puolustamaan hänen mainettaan.
On kyllä mies ollut huomion perään. Hänen kommenttinsa Linkedinissä ovat oikein klassikkoesimerkki epäterveestä itsekorostuksesta. Kukaan, jonka pitää julkisesti vakuutella, miten hänelle hyvät käytöstavat ovat tärkeitä ja miten tulee hymyiltyä ihmisille piristääkseen heidän päiväänsä ja oltua muutenkin niin erinomainen, ei ole ihan kunnossa. Kävin huvikseni katsomassa kymmenen muun samankaltaisessa asemassa olevan tyypin kommentteja, ja niissä puhuttiin järjestään tiukkaa asiaa työstä. Neutraalisti vertaisilleen, ilman kalastelua ja omia ah, niin ihanteellisia arvojaan tyrkyttäen. Heidän ei tarvitse, koska heille se on kuin julistaisi hengittävänsä monta kertaa päivittäin.
Kummalliselta kyllä kuulostaa, jos oikein kirjallisesti kehuu hymyilevänsä ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mies olisikin alistanut vaimoaan, hän voi silti olla ihan kelvollinen isä. Etenkin miehen lapsenmielisyys voi olla eduksi lapsen kanssa aikaa vietettäessä, tämän olen itse todistanut. Tuomio on saatu ja kärsitty. Mitään syytä ei ole hankaloittaa miehen elämää nyt. Se ei tee hänestä yhtään parempaa eikä muuta mennyttä. Totean tämän parisuhteessa pahoinpideltynä naisena. Vaikka aluksi pelkäsinkin, niin isäsuhteesta lapselleni tuli kuitenkin hyvä eron jälkeen. Isänä hän on hyvä.
Miten voit sanoa että on kelvollinen isä kun on pahoinpidellyt vaimoaan, lapsensa äitiä tuon lapsen nähden ja jopa niin että lapsi on ollut sylissä?! En ole ikinä edes kuullut kenenkään tekevän tuollaista, lyödä toista oliko peräti nyrkillä kun lapsi on sylissä. Ei jumalauta.
Miehissä on kusipäitä, mutta kyllä naisissakin joku valmistusvika on kun ei parinvalinnassa ole mitään päätä eikä häntää. Valtava määrä miehiä jätetään ihan tuosta vain kättä huiskaisemalla ihan mitättömistä syistä, mutta henkisesti ja fyysisesti pahoinpitelevää narsistia ei jätetä sitten kirveelläkään. Joo, ei sitä alussa huomaa mutta kyllä sen huomaa ennen kuin on 10 vuotta ja kolme lasta yhdessä tehtynä. Taitaa vain jollain alkukantaisella tasolla kiihottaa se miehen vittumaisuus ja arvaamattomuus. Eli kansankielellä jännämies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit sanoa että on kelvollinen isä kun on pahoinpidellyt vaimoaan, lapsensa äitiä tuon lapsen nähden ja jopa niin että lapsi on ollut sylissä?! En ole ikinä edes kuullut kenenkään tekevän tuollaista, lyödä toista oliko peräti nyrkillä kun lapsi on sylissä. Ei jumalauta.
Tervetuloa todellisuuteen! Minulla oli pikkuvauva sylissä, kun ex potkaisi. Eron jälkeen jonkun vuoden kiusattuaan ja kiukuteltuaan lapsen tapaamisissa pelkkiä ohareita tekemällä, hän ryhdistäytyi. Lapsi on jo aikuinen ja hänellä on hyvä suhde isäänsä. Toiseen pahoinpitelyyn olisin lääkärin arvion mukaan voinut kuolla. Minä siis kirjoitan kokemuksesta. Kommentoijat toitottavat omaa totuuttaan ennakkoluulojen pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Miehissä on kusipäitä, mutta kyllä naisissakin joku valmistusvika on kun ei parinvalinnassa ole mitään päätä eikä häntää. Valtava määrä miehiä jätetään ihan tuosta vain kättä huiskaisemalla ihan mitättömistä syistä, mutta henkisesti ja fyysisesti pahoinpitelevää narsistia ei jätetä sitten kirveelläkään. Joo, ei sitä alussa huomaa mutta kyllä sen huomaa ennen kuin on 10 vuotta ja kolme lasta yhdessä tehtynä. Taitaa vain jollain alkukantaisella tasolla kiihottaa se miehen vittumaisuus ja arvaamattomuus. Eli kansankielellä jännämies.
Olen isän hylkäämä tytär. Etsin hylkäämiseen syytä itsestäni. Uskoin, ettei minua voi rakastaa. Siksi tyydyin suhteessa vähään. Minut alistettiin ja pahoinpideltiin. Anoppikin vähätteli, myös kokemaani väkivaltaa.
Miehet, te olette tämän kaiken takana joko hylkäävinä iseinä, äitiä pahoinpitelevinä iseinä tai naista pahoinpitelevinä miehinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan tarkemmin Antin omaa perhetaustaa? Minulla on hämärä muistikuva, että hänellä olisi ollut jotenkin rikkonainen lapsuus. Kasvoiko hän vailla toista vanhempaa tms.?
Hänellä on ainakin ulkoisesti hyvä perhetausta ehjässä ja vakavaraisessa perheessä.
Olikohan ainut lapsi? Tällaisia nimittäin tiedän useamman, joita on pienestä pitäen pidetty suorastaan kuninkaallisena, puolustellen ja vertaillen muihin aina omaksi edukseen. Ovat sitten kasvaneet siihen erinomaisuuteensa, samalla kun ovat oppineet painamaan muita alemmas.
Enkä tietenkään väitä, etteikö sisarusten kanssa voisi käydä samoin.
Voisiko tuon stereotypian nyt oikeasti jo jättää johonkin muinaishistoriaan. Itsekkäitä ihmisiä on aivan lasten lukumäärästä riippumatta. Käsittämätöntä että tuo ajatus elää vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelvollinen isä hakkaa, kuristaa ja/tai retuuttaa lapsensa äitiä lapsen läsnäollessa? Silloinkin kun äiti tai mies itse pitää lasta sylissä?
Hyvä malli lapselle? Näin voi tehdä kun suututtaa? Ei hyvänen aika. Herätys. Aivan törkeän huono isän malli. Lapselle aiheuttaa ikuiset traumat.
Voisikohan olla, ettei lapsi edes muista tiedä koko asiaa kun on ollut niin pieni tapahtuma-aikaan. En kyllä osaa sanoa, mikä on hyvä ikä kertoa lapselle tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa todellisuuteen! Minulla oli pikkuvauva sylissä, kun ex potkaisi. Eron jälkeen jonkun vuoden kiusattuaan ja kiukuteltuaan lapsen tapaamisissa pelkkiä ohareita tekemällä, hän ryhdistäytyi. Lapsi on jo aikuinen ja hänellä on hyvä suhde isäänsä. Toiseen pahoinpitelyyn olisin lääkärin arvion mukaan voinut kuolla. Minä siis kirjoitan kokemuksesta. Kommentoijat toitottavat omaa totuuttaan ennakkoluulojen pohjalta.
No kiva ettet kuollut ja kiva että lapsella on suhde isäänsä, siltäkään hän ei todellakaan ole samalla viivalla niiden oikeasti kelvollisten isien kanssa.
IL: "– Kuten kaikissa tuotannoissa, myös tässä ohjelmassa tuotantoyhtiön mahdollisuudet vaikuttaa osallistujien yksityiselämän tapahtumiin ohjelman päättymisen jälkeen ovat rajalliset."
Olen tästä eri mieltä. Tuotanto voisi hyvin tarjota tukea myös jälkikäteen. Ja esimerkiksi asiantuntijoiden pitäisi mielestäni olla käytettävissä matalalla kynnyksellä "Heti jos teille tai jommalle kummalle tulee jotakin, niin olette meihin yhteydessä. Ollaan teidän tukena."
Tämä tapaus on saanut mut myös miettimään aiempien kausien pareja. Joillakin ero on tullut ohjelman aikana ja hyvin epämääräisistä syistä naisen taholta. Väistämättä mietin, onko näissä ollut jonkinlaista (henkisen) vä.kivallan uhkaa ja ovat heti ensimmäisestä epäilyttävästä merkistä halunneet lopettaa suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä malli lapselle? Näin voi tehdä kun suututtaa? Ei hyvänen aika. Herätys. Aivan törkeän huono isän malli. Lapselle aiheuttaa ikuiset traumat.
Lapselle aiheutuu myös hylkäämisestä ikuiset traumat. Puolet hänestä on isältä ja isän demonisoiminen lapsen kuullen on henkistä väkivaltaa myös lasta kohtaan. Miettikää oman lähipiirinne hyviä tyyppejä. Myös heissä on puolisoa pahoinpiteleviä ihmisiä. Joku ehti jo puolustelemaan töissä ilkeileviä ja kiusaavia, kun kyse ei ole fyysisestä väkivallasta. Ei, ei ole syytä puolustella henkistä väkivaltaa millään perusteella. Tutkitusti suomalaisissa pitkissä parisuhteissa on mykkäkoulua ja se on henkistä väkivaltaa. Huvittavinta on, että pitkissä suhteissa olevat nostavat itseään ihmissuhdetaidoissa muiden yläpuolelle ja töissäkin harrastavat mykkäkoulua.
Ei varmasti ole ollut vaimolla helppoa lähteä, jos liittoa on tituleerattu unelmaliitoksi. Ehkä on ajatellut, että ihmiset eivät uskoisi ja siksi on kerännyt todisteita.
Ihan oikein, että tuomio on tullut päivänvaloon tuon kansainvälisen keissin jäljiltä. Mies kantakoon vastuun teoistaan. Ei ole ollut mikään yksittäinen kerta. Toivon, että tästä koituu seuraamuksia hänelle töissä ja nykyinen kumppani tajuaisi nostaa kytkintä.
Se on pöyristyttävää, että tuomio oli noin pieni, eikä näytä vaikuttavan huoltajuuteen mitenkään. Suomessa vanhemman oikeus lapseen on aivan liian suuri, kun tällaisissakin tilanteissa vanhempi saa jatkaa huoltajana ja nähdä lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän ei ole ollut kelvollinen isä - on traumatisoinut lapsensa teoillaan jo moneen kertaan. Sitäpaitsi se väkivaltainen puoli on hänessä edelleen, ja jos on noinkin hermoheikko, se tulee näkymään arkielämässä muutenkin.
Itsellä ei ole minkäänlaista suhdetta alkoholisti isääni joka hakkasi äitiäni. En myöskään ole hyvissä väleissä äitiini joka jäi ja meidän lasten piti siinä paskassa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva ettet kuollut ja kiva että lapsella on suhde isäänsä, siltäkään hän ei todellakaan ole samalla viivalla niiden oikeasti kelvollisten isien kanssa.
Et tunne häntä. Oma isäni hylkäsi meidät lapset ja omistautui ryyppäämiselle toki töissä käyden. Ilmeisesti työt hoituivat pienessä sievässä. Lapseni isä teki lapsenmielisyydellään vaikutuksen myös päiväkodin johtajaan. Osasi lapsen lelujen nimetkin ulkoa ja kyseli niiden kuulumisia. Mustavalkoajattelun ei pitäisi enää aikuisena olla hallitsevana. Sanonta kuuluu: kukaan ei ole niin hyvä kuin luullaan tai niin paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisen asenteen naisia kohtaan hän on opettanut pojalleen? Miten tuollaisesta väkivallasta "ryhdistäydytään"?
Vierailija kirjoitti:
Mitään syytä ei ole lähetellä postia tämän miehen työpaikalle. Siis ettekö tiedä, miten paljon näitä pahoinpiteleviä miehiä on? Hänenkin työpaikassaan on varmaan muitakin ja todistetusti ihan kovissa yhteiskunnallisissa asemissa, kuten Häkämies. On turhaa ottaa yhtä tikunnokkaan. Lisäksi kärsijöiksi voivat joutua sekä ex-vaimo että lapsi. Jotain erittäin negatiivista kertoo myös halu lynkata tämä ihminen, kun se ei auta mitään eikä ketään. Se kertoo vain halusta kiusata.
No itse asiassa minulla hyvin harvoin on halua kiusata ketään, päinvastoin. Mutta tätä miestä kohtaan sellainen kieltämättä on syntynyt. Tuskin voisin olla kiusaamatta, jos hänet jotakin kautta tuntisin. Kaiken ulkopuolelle sulkeminen olisi hyvin potentiaalinen kiusaamisen muoto, eikä tuollainen mahdollisuuksien torppaaminenkaan huonolta kuulosta. Kyllä, niin vain löysin näköjään itsestänikin kiusaajan.
Totesin juuri, että naisten on ilmoitettava nämä teot eteenpäin. Sitten lähes nelikymppiselle miehellä ei ole puhdas rikosrekisteri eikä hän pääse jatkoon deittisarjoissa.