Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu Suomessa yrittäjävihamielisyys

Vierailija
20.05.2026 |

Jos on vaikka ihan vain pienyrittjä, joka elättää itsensä. Jos ei työllistä kuin itsensä, pidetään mitättömänä ja ahneena, vaikka nettotienestit jäisivät pienemmäksi kuin palkka vastaavasta työstä - syynä yrittäjyyteen voi olla se, että saa paremmin töitä yrittäjänä kuin palkallisena, koska jotkut ostavat mieluummin alihankintaa.  Tämä "miksi kukaan ostaisi palveluja sinulta jos ei kukaan palkkaa sinua" tyyppi voi nyt olla hiljaa, olet lapsellinen ja tyhmä, tuo laskutuspalvelun suosiminen on riskitöntä ja voi mennä meidänkin alalla projekti kerrallaan, mm. siksi. 

 

Sitten jos työllistää, pidetään ahneena riistäjänä. 

 

PK-yritykset kuitenkin työllistävät määrällisesti enemmän kuin isot. Silti pieniä yrittäjiä vihataan enemmän, niitäkin, joiden kanssa ei ole mitään skismaa tai edes ei kuulu asiakaskuntaan. Miksi? Miksi halutaan kommunismi, eli pelkkä valtion työllistämisohjelma? Sitähän se tarkoittaa. Oikeisto nyt ylipäätään vihaa pienyrittäjiä ja vasemmisto yrittäjiä ylipäänsä. Keskusta on ehkä yrittäjäystävällisin puolue, mutta aika paljon siinäkin on pääoman kannattajia.  Pienet puolueet nyt ei ymmärrä yrittäjyydestä oikein mitään ideologiansa takaa.  

Kommentit (291)

Vierailija
201/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.

Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.

Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.

Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.

Suurin osa pienyrittäjistä ei ikinä maksa osinkoa. Koska on edullisempaa verotuksen kannalta maksaa itselleen palkkaa. 

Tämäkin on niitä yleisiä väärinkäsityksiä, että yrittäjät saisivat etua, kun osingot ovat mukamas verovapaata tuloa. Oikeasti mitään verovapaata osinkoa ei ole olemassa. En edes tiedä onko joskus ollut, vai mistä tuo virheellinen käsitys on peräisin. Mutta joka tapauksessa osingosta maksetaan aina vero. Veron määrä kyllä nousee portaittain, mutta se pienenkään vero ei ole nolla. Osingon lisäksi se yritys maksaa myös yhteisöveron, joten kyllä veroja tulee maksettavaksi ihan riittämiin, vaikka miten kikkailisi. Paras kikka tosiaan on, että maksaa palkkaa tai osinkoa mahdollisimman vähän ja jättää rahan yritykseen sisään esim. investointeja varten.

Vierailija
202/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Niin, ja punikin kateus sekä katkeruus omasta olemattomuudestaan.

Sinä et ainakaan ole yrittäjä.

Jos ei asenne muutu, älä ainakaan yritystä perusta.

Yrittäjyyteen ei kuulu poliittinen öyhötys eikä ihmisten haukkuminen.

Näkisitpä kepulaisten pyrkyreiden öyhötyksen. Ja kaikki muukin poliittinen kiihottaa niin, että kuusikymppiset setämiehetkin kuivaavat touhutippaa toukan kärjestä jos joku poliitikko sattuu lähipiiriin.

Kepu on perinteisesti ollut maanviljelijöiden puolue.

Kepu ei ole yrittäjien puolue.

Sinä taas kuulostat kunnon vanhan ajan tulipunaiselta kommunistilta.

Muistan lapsuudestani, että nimenomaan äärikommunistit saattoivat puhua kuten sinä.

Niin rumaa ja vihaista puhetta että savu nousee korvista.

Cry me a river 🌹 Ehkä minulla on tulipunaiset kommunistijuuret. Tai ehkä näen vain asiat kuten ne ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koska yrittäjät on vanhan rahan miljonääripohattoja jotka omistavat tehtaat ja pankit. Loput kansasta on maanviljelijöitä tai tehdastyöläisiä.

Moni elää edelleen tuon kaltaista punakapinan aikaa. He ajattelevat edelleen, että jos työtön menettää firmansa, niin voi vetäytyä viettämään vapaaherran elämää suvun residenssille alpeille. Siksi yrittäjillä ei käytännössä ole sosiaaliturvaa. Mitä upporikkaiden sukujen miljonäärivesat sellaisella tekisi?

Voi voi, kun maailma on muuttunut tuosta jo yli puoli vuosisataa sitten ja sen toiminimellä yrittävän parturikampaajan porukat ovat yleensä vielä enemmän persaukisia kuin "yrityspamppu" itse. 

Vierailija
204/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päasiassa yrittäjiä vihataan, koska yrittäjät käyttäytyvät huonosti, ja lakien vastaisesti ja räyhäävät että työntekijöille twi asiakkaille ei kuulu mitään. 

Esin ympäristölakeja rikkovat rutiininomaisesti, jätteet ja myrkyt kaadetaan suoraan lähimetsäänn (huom, yleensä jonkun muun omistamaan metsään) tai jokeen. 

Kun palkkatöitä tekevä sähköasentaja tai kassamyyjä käy dumppaamassa vanhan sohvakaluston metsään, kyse on ympäristöstä välinpitämättömistä, ajattelemattomista yksilöistä. Ei suinkaan sanota, että sähköasentajat yleensäkin ovat ympäristörikollisia.

Kun yrittäjä syyllistyy samanlaiseen tekoon, hän ei olekaan vastuuton yksilö -hän edustaa kaikkien yrittäjien ajatusmaailmaa?

Noh, tuo joka syyttää yrittäjiä rikollisiksi on todennäköisimmin vain kuvitellut nähneensä jotain. Jotkut jahtaavat yrittäjiä ja esittävät perättömiä väitteitä ympäristörikoksista tai muusta. Ja kun asiaa tutkitaan, niin mitään rikosta ei ole tapahtunut.

Tuo aiempikin väitteen esittäjä sanoi vain nähneensä jotain raskauttavaa, mutta ilmeisesti mitään viranomaisia kiinnostavaa ei ole oikeasti tapahtunut, sillä hänhän ei kerro edes ilmoittaneensa viranomaisille. Jos jotain oikeasti olisi tehty väärin, niin totta kai hän olisi kuuliaisena kansalaisena ilmoittanut asiasta eteenpäin.

Vierailija
205/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisessa kulttuurissa epäonnistumista ja etenkin yrityksen konkurssia pidetään edelleen sosiaalisena ja taloudellisena stigmama. GEM-tutkimuksen mukaan epäonnistumisen pelko on Suomessa merkittävä este yrittäjyydelle. Riski menettää oma omaisuus ja joutua sosiaaliturvan ulkopuolelle koetaan liian suurena suhteessa mahdollisiin hyötyihin.

Suomessa on edelleen leikkauksista ja kansan yleisestä negatiivisuudesta huolimatta verrattain hyvä sosiaaliturva. Yhteiskunnan turvaverkko, jolla nimellä sitä ennen kutsuttiin. Se pehmentää sairauden, työttömyyden tms. vuoksi tapahtuvan putoamisen niin, että yksilö selviää, vaikkakin kolhiintuu.

Yrittäjä on pitkälti tämän järjestelmän ulkopuolella. Esimerkiksi työttömyystukea saadakseen tulee pitkä karenssi yrityksen lopettamisen jälkeen -ja saattaa olla aikaa vievä prosessi konkurssin kanssa, ennen kuin laskuri lähtee edes käyntiin. Yrittäjän turvaverkko täytyy olla itse rakennettu vakuutuksien ja muiden vastaavien avulla. Sellaisen puuttuessa -kuten monella pienituloisella yrittäjällä- jälki on epäonnisumisen hetkellä rumaa.

Ei ihme, että epäonnistumisen pelko on suuri este yrittämiseksi ryhtymiseksi Suomessa. Asenne on erilainen maissa, joissa jokaisen vastuu omasta selviämisestä on enemmän omissa käsissä -kun siinä ei ole eroa palkansaajan ja yrittäjän välillä.

Riskit ovat valtavat kuten myös byrokratian määrä verrattuna moneen muuhun maahan. Ei ihme ettei yrittäminen kiinnosta kun voi vaan chattailla täällä keskellä arkipäivää ilman huolia.

Mitähän se valtavan byrokratian määrä on? Itse en ole noin 20 vuoden yrittäjäkokemuksella sellaista huomannut. Tietenkin veroilmoitukset pitää tehdä ja autot katsastaa yms. mutta näin se on kaikkialla ehkä jotain vinkuintiaa lukuunottamatta. Niissä pitää sitten yleensä maksaa käteistä sopiviin paikkoihin.

Vierailija
206/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.

Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.

Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.

Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.

Suurin osa pienyrittäjistä ei ikinä maksa osinkoa. Koska on edullisempaa verotuksen kannalta maksaa itselleen palkkaa. 

Sinä taidat olla melkoinen ns. jauholakki. Kommentoit pää märkänä tietämättä asioista mitään. ;D

Onko trolleilla nykyään metrilaskutus, asiasisälllöstä viis veisataan.

Eikö sinun kirjanpitäjäsi ole huomannut kertoa sinulle, että ansiotulossa on pienempi vero kuin osinkotulossa?

Eihän tuo tietenkään kaikkiin tilanteisiin päde. Mutta pienistä tuloista menee niin vähän veroa, että pieninkin osinkovero on suurempi kuin tuo pienten tulojen ansiotulovero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.

Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.

Tämä. Tukia kiskotaan porkkanoina ovista ja ikkunoista. Käyttäydytään kuin maailmanherrat. Hyväksikäyttäviä pyrkyreitä narsistisin piirtein. Ihan itse ansaittua mainetta. 

Mitä tukia yrittäjä saa? En ole kuullut mistään muusta kuin huoltovarmuuksista tms. Edes työttömyystukea ei yrittäjä saa, jos kauppa ei käy.

Yrittäjäeläkkeitä maksetaan suoraan budjetista vuosittain yli 400 miljoonaa ja maatalousyrittäjille yli 800 miljoonaa  muiden miljardien päälle.

Olen yhden miehen keskituloinen toiminimiyrittäjä. Maksan YEL -maksuja 5000 euroa vuodessa. Työeläkeyhtiö lähettää laskun jokaisena parillisena kuukautena, tuloista riippumatta. Maksamalla viisi tonnia saan laskennallisesti hivenen päälle 20 euron bruttokorotuksen tulevaan eläkkeeseeni -jos sellaista tullaan edes maksamaan. Ei paljon napostele maksaa tällaisia maksuja.

Se, ettei nämä maksut riitä kattamaan eläkeellä olevien yrittäjien eläkkeitä, ei ole aktiiviyrittäjien vika. Koko järjestelmä on fiasko.

Vierailija
208/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Vasemmistoliitto nimenomaan tulee ja kannattaa pienyrittämistä. Ainoastaan kritisoi monikansallisia, jotka ei maksa mitään Suomeen. Voitot ja verot menee muualle, mutta saattaavat saada yritystukia Suomesta. 

Minulla ei ole manfaattia puhua Vasemmistoliiton puolesta, mutta sen mitä heidän asiaa tunnen.  Se on joidenkin propagandaa, jos väitetään ettei vasemmisto olisi yrittäjien tai maatalouden puolella.  Ovat ja vahvasti. 

Missään teoissa tämä ei vain näy 😄

Puheet on mitä sattuu, mutta teot ovat erittäin yrittäjä- ja yritysvastaisia. 

Jep. On yritysvastaista vaatia yrityksiä - esimerkiksi - noudattamaan lakia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
209/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasemmistolaiset eivät itse toimi yrittäjinä, jos he niin kannattavat sitä?

Miksi hyökkäät muiden kimppuun?

Etkö muuta osaa?

Vierailija
210/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto ei todellakaan vihaa pienyrittäjiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
211/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.

Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.

Miksei vasemmistolainen ala sitten itse yrittäjäksi tai maanviljelijäksi? Rahaahan tulee ovista ja ikkunoista eikä tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
212/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ei todellakaan vihaa pienyrittäjiä

Varmasti ei vihaa.

Eikä demarit.

Tiedän lähipiiristänikin yrittäjiä jotka ovat demareita.

 

Onko tämä öyhötys taas jonkun persun vaaliöyhötystä?

Tiedoksi persuille, että SDP tulee olemaan seuraava pääministeripuolue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
213/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Niin, ja punikin kateus sekä katkeruus omasta olemattomuudestaan.

Sinä et ainakaan ole yrittäjä.

Jos ei asenne muutu, älä ainakaan yritystä perusta.

Yrittäjyyteen ei kuulu poliittinen öyhötys eikä ihmisten haukkuminen.

Näin sen pitäisi olla.

Yrittäjyyden ehtona ei tulevaisuudessakaan pidä olla myytävän tuotteen hyväksyttäminen vaikkapa poliittisesti oikeaoppisena. Tai pelko siitä että tulee jollain tavoin häväistyksi jos myytävä tuote loukkaa tiettyjä vaikutusvaltaisia tahoja.

Vierailija
214/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on edelleen yksi Euroopan epäsopuisimpia yhteiskuntia. Vuoden 1918 tapahtumia ja 90-luvun lamaa ei olla käsitelty lainkaan ja tästä seurasi kateutta, narsismia ym. pahoinvointia. Varsinkin 70-luvulla yrittäjävihamielisyys oli huipussaan. "Helppohan siinä on rahalla mällätä ja meitä köyhiä riistää" sai kuulla setäni kylänraitilla aloittaessaan oman suutarifirman ahdasmielisessä, uskonnollisessa pikkukunnassa. Täysin nollasta aloitti, ei saanut alussa edes lainaa. Nämä kommenttien laukojat olivat yleensä virkamiehiä ym. ihan ok-palkkaisilla suojatyöpaikoilla.

Myös uskonnon, eli luterilaisen valtionkirkon vankka asema yhteiskunnassa näkyy tässä. Pitää kituuttaa ja kärsiä ja pitäisi tehdä työtä riistäjän vallan alla. Mitään ei saa kokeilla, ja ei saa epäonnistua. Tämä näkyy myös meidän sosiaaliturvajärjestelmässä.

On paljon myös ns. pakkoyrittäjiä. Töitä ei saa muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
215/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.

Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.

Miksei vasemmistolainen ala sitten itse yrittäjäksi tai maanviljelijäksi? Rahaahan tulee ovista ja ikkunoista eikä tarvitse tehdä mitään.

Niin. 

Persuthan käyttävät poliittisia iskulauseitaan vaalipropagandassaan kuten:

Vasemmisto. Vihervasemmisto. Sosialisti.

Maaahammuutto ja mitä kaikkia kuluneita ja väsyneitä sanoja niitä heillä on.

 

Ei tehoa. Teette turhaa työtä ihmisten haukkumisella.

Myös niitä persujen vihaamia vasemmistolaisia ja sosialisteja on yrittäjinä, kuten muun muassa demareita.

Sitten kauan sitten kun vielä oli todellisia aatteen miehiä ja naisia, tiesin myös tosi tulipunaisen kommunistipariskunnan joilla oli pienyritystoimintaa.

Mies oli jonon etunenässä punalipun kanssa kun oli kommunistien vappumarssi.

Ihan ok.

Arvostan suuresti ihmisiä joilla on rohkeutta alkaa yrittäjiksi.

Puolueesta viis.

Vierailija
216/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku sanoi tosi hyvin yrittäjyydestä:

Että yrittäjyys on mielentila.

Vierailija
217/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi yrityselämässä kun persut ja kokoomus pääsivät hallitukseen?

Ei käynyt hyvin.

Noin 4000 yritystä meni konkurssiin.

On ollut järkyttävää katsella sivusta miten nykyhallitus on tuhonnut Suomea ja yrittäjyyttä.

 

Toivon koko sydämestäni, että SDP on seuraava pääministeripuolue. Arvostan suuresti heidän sivistynyttä tyyliään puhua ihmisille.

Ja tosiaankin, demareita on yrittäjinä siinä missä muitakin.

Vierailija
218/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät on ihan itse maineensa aiheuttanut rahan ahneudella, kieroilulla ja lakien rikkomisella. Se on tuo yrittäjien asenne voittojen maksimointi keinoja kaihtamatta mikä tämän yrittäjä vihan on aiheuttanut. 

Rehellinen veroja maksava ja lakeja noudattavat yrittäjä on harvinaisempi kuin yksisarvinen

Vierailija
219/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta. 

Kateutta mistä? Jos yrittäjiä on uskominen, niin tässä maailmassa ei niin kauheaa kohtaloa olekaan kuin yrittäjäksi päätyminen. Sitähän ne on toitottaneet lehdissä jo vuosikymmeniä. 

No ei varmasti olekkaan jos konkurssin tekee. Siinä touhussa menee maine, rahat ja terveys. Yrittäminen on aina riski ja koskaan ei voi tietää mitä tulee eteen (korona, ukrainan sota, lakimuutokset, sairastuminen..) vaikka olisi kuinka ahkera yrittäjä.

Sehän riippuu ihan siitä mistä se konkurssi johtuu. Jos se on seurausta maksamattomista veroista tai muusta keinottelusta, niin se on ihan ymmärrettävää. Eihän kukaan mistään muustakaan varkaudesta mitään sankarinleimaa saa. Epäonnistumisesta muuten ei kyllä solvata sen enempää kuin vaikka potkut saanutta. 

Käytännössä jokaisella konkurssiin joutuneella yrityksellä on verovelkoja. Verottaja lieneekin suurin konkurssihakemusten alulle panija. Kun yritykss joutuu maksuvaikeuksiin, eli kun tulot eivät riitä kattamaan menoja, eihän silloin olla ensimmäisenä laittamassa lappua luukulle. Yritys hakee toimintaa varten rahoitusta. Kun sellaista ei enää järkevään hintaan ole saatavilla kassavajeen yhä jatkuessa, alkaa laskujen maksu viivästyä. Ensin jäävät maksamatta sellaiset laskut, joiden maksamatta jättäminen ei aiheuta akuuttia katastrofia -kuten jotkin verot ja vakuutukset. Viimeiseksi jää maksamatta lainanlyhennykset (ettei niitä irtisanottaisi) ja tilaukset (ettei tilausten lähettäminen loppuisi). Siinä vaiheessa, kun nämäkin maksut sakkaavat, on moni pk -yrittäjä jo pantannut talonsakin. Yrittäessään, koska ei halua luovuttaa, ennen kuin on pakko.

Veroveloilla konkurssiin menevällä yrityksellä ei lähtökohtaisesti ole mitään tekemistä epärehellisyyden, saati rikollisuuden kanssa.

Jos jättää tietoisesti verot maksamatta niin kyllä se on nimenomaan kieroilua ja epärehellisyyttä. Vainoletko sinä yrittäjänä sitä mieltä että se on ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää etkä vaadi korkoja tai kuluja ja annat velan anteeksi jos joku asiakas jättää sinun laskut maksamatta koska heillä ei ole rahaa?

Vierailija
220/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyyden perus ajatus on huijata asiakkaat maksamaan tuotteesta enemmän kuin sen todellinem arvo on eli katetta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi