Mistä johtuu Suomessa yrittäjävihamielisyys
Jos on vaikka ihan vain pienyrittjä, joka elättää itsensä. Jos ei työllistä kuin itsensä, pidetään mitättömänä ja ahneena, vaikka nettotienestit jäisivät pienemmäksi kuin palkka vastaavasta työstä - syynä yrittäjyyteen voi olla se, että saa paremmin töitä yrittäjänä kuin palkallisena, koska jotkut ostavat mieluummin alihankintaa. Tämä "miksi kukaan ostaisi palveluja sinulta jos ei kukaan palkkaa sinua" tyyppi voi nyt olla hiljaa, olet lapsellinen ja tyhmä, tuo laskutuspalvelun suosiminen on riskitöntä ja voi mennä meidänkin alalla projekti kerrallaan, mm. siksi.
Sitten jos työllistää, pidetään ahneena riistäjänä.
PK-yritykset kuitenkin työllistävät määrällisesti enemmän kuin isot. Silti pieniä yrittäjiä vihataan enemmän, niitäkin, joiden kanssa ei ole mitään skismaa tai edes ei kuulu asiakaskuntaan. Miksi? Miksi halutaan kommunismi, eli pelkkä valtion työllistämisohjelma? Sitähän se tarkoittaa. Oikeisto nyt ylipäätään vihaa pienyrittäjiä ja vasemmisto yrittäjiä ylipäänsä. Keskusta on ehkä yrittäjäystävällisin puolue, mutta aika paljon siinäkin on pääoman kannattajia. Pienet puolueet nyt ei ymmärrä yrittäjyydestä oikein mitään ideologiansa takaa.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta.
Kateutta mistä? Jos yrittäjiä on uskominen, niin tässä maailmassa ei niin kauheaa kohtaloa olekaan kuin yrittäjäksi päätyminen. Sitähän ne on toitottaneet lehdissä jo vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Vasemmistoliitto nimenomaan tulee ja kannattaa pienyrittämistä. Ainoastaan kritisoi monikansallisia, jotka ei maksa mitään Suomeen. Voitot ja verot menee muualle, mutta saattaavat saada yritystukia Suomesta.
Minulla ei ole manfaattia puhua Vasemmistoliiton puolesta, mutta sen mitä heidän asiaa tunnen. Se on joidenkin propagandaa, jos väitetään ettei vasemmisto olisi yrittäjien tai maatalouden puolella. Ovat ja vahvasti.
Missään teoissa tämä ei vain näy 😄
Puheet on mitä sattuu, mutta teot ovat erittäin yrittäjä- ja yritysvastaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta historiaa kirjoissa ja kansissa mistä voi katsoa kuinka kommunistivaltioille kävi. Silti syöksytään syvemmälle vasemmistolaisuuteen. Tasan nolla kertaa toiminut historiassa. Pelkkää nälänhätää, vapaudenmenetystä ja kuolemaa tarjonnut, mutta tällä kertaa utopia onnistuu!
Tällä kertaa onnistuu koska ne ovat nyt ihan varmasti pahoja ja väärässä kun taas me sivistyneet vain hyviä ja oikeassa.
Tässäpä paraatiesimerkki paremmiston ymmärryksen tasosta https://sarolehti.net/lehti/kirje-teille-jotka-aanestatte-vaarin/
Väärin äänestäminen tarkoittaa sitä ettei äänestä intersektionaalisen feminismin ihmiserottelua?
Miten kukaan järjissään oleva voi haluta pseudoälyllistä leimojen lätkimisen pakkomiellettä. Jossa taide on muutettu surutta propagandan pelinappulaksi kuten hyvin monestta nykyfiktiosta näkee. Tätä hyvät/kelpaavat ja pahat/kelvottomat - pönkitystä. Ilman sitä ei ole propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta.
Kateutta mistä? Jos yrittäjiä on uskominen, niin tässä maailmassa ei niin kauheaa kohtaloa olekaan kuin yrittäjäksi päätyminen. Sitähän ne on toitottaneet lehdissä jo vuosikymmeniä.
Tämähän se on. Pyrkyri ja manipuloija kertoo kuinka on vaikeaa, raskasta ja kovaa. Samanaikaisesti kaikki kadehtivat porsasta.
Miksi vasemmistolaiset eivät itse toimi yrittäjinä, jos he niin kannattavat sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Vasemmistoliitto nimenomaan tulee ja kannattaa pienyrittämistä. Ainoastaan kritisoi monikansallisia, jotka ei maksa mitään Suomeen. Voitot ja verot menee muualle, mutta saattaavat saada yritystukia Suomesta.
Minulla ei ole manfaattia puhua Vasemmistoliiton puolesta, mutta sen mitä heidän asiaa tunnen. Se on joidenkin propagandaa, jos väitetään ettei vasemmisto olisi yrittäjien tai maatalouden puolella. Ovat ja vahvasti.
Yrittäminen (=voiton tavoittelu) ei sovi vasemmistolaisuuden kanssa yhteen. Vasemmiston suurin pelko on, että joku vaurastuu, tai jopa rikastuu yrittämisellä, ja siksi vasemmiston politiikan ydintä on keppien tunkeminen elinkeinoelämän rattaisiin. Heti perään sitten itketään, kun yrityksillä menee huonosti, eivätkä ne työllistä. Vaaleja ennen toki jutellaan kuten edellinen.
tämä sotii ihan talousrealismia vastaan, koska yritys ei tule tuottamaan voittoa vielä yhden tai kahden johtajan sukupolven aikana juurikaan mitään. Aluksi eletään rutkasti velassa ja kädestä suuhun. Se realismi mikä yrittäjilä on Suomessa on tosi valheellisen optimistinen.
Kuvitellaan että nyt rikastutaan ja näin.
Se ei mene niin tosielämässä. Jos hyvin käy, niin yritys alkaa menestyä vasta viidenkymmenen vuoden päästä. Siis jos hyvin käy.
Se on tosi kivinen tie ja vaatii uskollisia ymmärtäväisiä uurastajia ympärille. Jos heidät karkoittaa huonolla käytöksellä ja maksamattomilla palkoilla tai muulla kusettamisella, niin tulee olemaan vaikeampaa jatkossa. Kaiken perusta on että yrityksessä on kannttavaa käydä tekemässä.
Yrittäjä ottaa riskit. Suomessa nyt tuntuu kovasti etenkin aloittelevissa yrityksissä vähän sille että sysätään se yrittäjän työ ja riskit työntekijälle.
Siinä kärsii sitten työolot ja se miksi työläinen alunperin valitsi olla työläinen, eikä yrittäjä.
Työntekijöille kaadetaan yrittäjän työ ja työtunnit niskaan. Se ei ole oikein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Vasemmistoliitto nimenomaan tulee ja kannattaa pienyrittämistä. Ainoastaan kritisoi monikansallisia, jotka ei maksa mitään Suomeen. Voitot ja verot menee muualle, mutta saattaavat saada yritystukia Suomesta.
Minulla ei ole manfaattia puhua Vasemmistoliiton puolesta, mutta sen mitä heidän asiaa tunnen. Se on joidenkin propagandaa, jos väitetään ettei vasemmisto olisi yrittäjien tai maatalouden puolella. Ovat ja vahvasti.
Yrittäminen (=voiton tavoittelu) ei sovi vasemmistolaisuuden kanssa yhteen. Vasemmiston suurin pelko on, että joku vaurastuu, tai jopa rikastuu yrittämisellä, ja siksi vasemmiston politiikan ydintä on keppien tunkeminen elinkeinoelämän rattaisiin. Heti perään sitten itketään, kun yrityksillä menee huonosti, eivätkä ne työllistä. Vaaleja ennen toki jutellaan kuten edellinen.
Uskotko itse olkiukkoosi vai levitätkö tietoisesti propagandaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta.
Kateutta mistä? Jos yrittäjiä on uskominen, niin tässä maailmassa ei niin kauheaa kohtaloa olekaan kuin yrittäjäksi päätyminen. Sitähän ne on toitottaneet lehdissä jo vuosikymmeniä.
No ei varmasti olekkaan jos konkurssin tekee. Siinä touhussa menee maine, rahat ja terveys. Yrittäminen on aina riski ja koskaan ei voi tietää mitä tulee eteen (korona, ukrainan sota, lakimuutokset, sairastuminen..) vaikka olisi kuinka ahkera yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vasemmistolaiset eivät itse toimi yrittäjinä, jos he niin kannattavat sitä?
Huonot pätkätyöpalkat ei kerrytä pääomaa ja pankit ei myönnä lainoja pätkätyöläisille. He ehkä näkee realistisen yrityksen säästää vuosikymmeniä ajokorttiin ja autoon rahaa, että saisi kauempaa töitä ja työmahdollisuuksia. Tämä on se tavallisen ihmisen realismi yrittämisessä. Yritetään saada kallis menopeli, jolla pääsisi töihin ja saisi lisää töitä, mutta palkat no pienet ja säästöä ei kerry. Pesukone hajoaa ja säästöt menee taas nollille. Se voi olla kymmenien vuosien työ säästää autoon rahat.
Tottakai piemyrittäjä saa helpommin töitä kuin palkansaaja. Jos on nii tyhmä että laskuttaa niin vähän että tuntikustannus on sama tai vähemmän. Eikä kykyne sitten maksamaan edes siedettävää eläkettä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta.
Kateutta mistä? Jos yrittäjiä on uskominen, niin tässä maailmassa ei niin kauheaa kohtaloa olekaan kuin yrittäjäksi päätyminen. Sitähän ne on toitottaneet lehdissä jo vuosikymmeniä.
No ei varmasti olekkaan jos konkurssin tekee. Siinä touhussa menee maine, rahat ja terveys. Yrittäminen on aina riski ja koskaan ei voi tietää mitä tulee eteen (korona, ukrainan sota, lakimuutokset, sairastuminen..) vaikka olisi kuinka ahkera yrittäjä.
Konkurssi ei vie yrittäjältä mainetta ellei ole tarkoituksellisesti keplotellut jotain, eli huijannut pankilta ja rahastoilta rahoja ilman tarkoitustakaan tuottaa mitään rahanarvoista etua toiminnallaan.
Konkurssi on konkurssi. Sitä sattuu. Lapsi voi kaatua opetellessaan kävelemään, juoksemaan. Siitä menee maine, jos yrittää suhmuroida tai tehdä voittoa petoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vasemmistolaiset eivät itse toimi yrittäjinä, jos he niin kannattavat sitä?
Huonot pätkätyöpalkat ei kerrytä pääomaa ja pankit ei myönnä lainoja pätkätyöläisille. He ehkä näkee realistisen yrityksen säästää vuosikymmeniä ajokorttiin ja autoon rahaa, että saisi kauempaa töitä ja työmahdollisuuksia. Tämä on se tavallisen ihmisen realismi yrittämisessä. Yritetään saada kallis menopeli, jolla pääsisi töihin ja saisi lisää töitä, mutta palkat no pienet ja säästöä ei kerry. Pesukone hajoaa ja säästöt menee taas nollille. Se voi olla kymmenien vuosien työ säästää autoon rahat.
Niin kyllä jos yrittäminen helppoa ja automaattisesti tuottavaa olisi, jokaisella vasurilla olisi 10 firmaa.
Niin tai asiakkailta, näitäkin on nähty. Rehti konkurssi sen sijaan, eli toiminta ei ollut kannattavaa eikä yrittäjällä ollut riittävästi voimaa puhaltaa hiiltä, ei ole millään tavalla väärin. Siitä oppii. Tietysti hyvä yrittäjä katsoo ainakin sen verran, ettei tuhoa kaatuessaan pienempiään.
Vain toinen pyrkyri ajattelee noin. Olen pahoillani. Suurelle yleisölle konkan tehnyt on ikuinen luuseri.
(Paskapalstan lainaus ei toimi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ovat itse maineensa rakentaneet. Todellakin. Vaasa.
Ai Sinä taas.
Kuitenkin yritit itse pummata rahaa nimenomaan yrittäjiltä - et palkansaajilta - koronahysterian aikaan kun olit itse hassannut kaikki talousrahasi "lisähappeen" ja mihin toiseen juttuun se oli, torjuaksesi sairautta, jota ei edes ollut olemassa: oli vain tavanomainen pikkuflunssa, jonka henkilökohtaiset, ylimitoitetut ja vainoharhaiset torjuntarituaalisi yritit maksattaa yrittäjillä. Miksi et palkansaajia lähetynyt silloisessa huijausyrityksessäsi?
Tekopyhyytesi on vuorenkorkuinen.
Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä
Anteeksi? 😳 Psykoosit tulilla?
kateus - suomalaisten pahin kansantauti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta.
Kateutta mistä? Jos yrittäjiä on uskominen, niin tässä maailmassa ei niin kauheaa kohtaloa olekaan kuin yrittäjäksi päätyminen. Sitähän ne on toitottaneet lehdissä jo vuosikymmeniä.
No ei varmasti olekkaan jos konkurssin tekee. Siinä touhussa menee maine, rahat ja terveys. Yrittäminen on aina riski ja koskaan ei voi tietää mitä tulee eteen (korona, ukrainan sota, lakimuutokset, sairastuminen..) vaikka olisi kuinka ahkera yrittäjä.
Sehän riippuu ihan siitä mistä se konkurssi johtuu. Jos se on seurausta maksamattomista veroista tai muusta keinottelusta, niin se on ihan ymmärrettävää. Eihän kukaan mistään muustakaan varkaudesta mitään sankarinleimaa saa. Epäonnistumisesta muuten ei kyllä solvata sen enempää kuin vaikka potkut saanutta.
Vierailija kirjoitti:
Vain toinen pyrkyri ajattelee noin. Olen pahoillani. Suurelle yleisölle konkan tehnyt on ikuinen luuseri.
(Paskapalstan lainaus ei toimi.)
Höpö höpö, tässä on ihan sama vinouma kuin kaikessa muussakin epävarmuudessa, eli kuvitellaan ihmisten ajattelevan itseä paljon enemmän kuin todellisuudessa ajattelevatkaan. Suurinta osaa ihmisistä ei yksinkertaisesti kiinnosta pskan vertaa muiden konkurssit tai juuri muutkaan vastoinkäymiset.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Kyllä se on tällä hetkellä oikeisto, joka vihaa ihmisiä ja tekee kaikkensa painaakseen suurimman osan kansasta elintason rottien kanssa samalle tasolle.
Suomalaisessa kulttuurissa epäonnistumista ja etenkin yrityksen konkurssia pidetään edelleen sosiaalisena ja taloudellisena stigmama. GEM-tutkimuksen mukaan epäonnistumisen pelko on Suomessa merkittävä este yrittäjyydelle. Riski menettää oma omaisuus ja joutua sosiaaliturvan ulkopuolelle koetaan liian suurena suhteessa mahdollisiin hyötyihin.