Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu Suomessa yrittäjävihamielisyys

Vierailija
20.05.2026 |

Jos on vaikka ihan vain pienyrittjä, joka elättää itsensä. Jos ei työllistä kuin itsensä, pidetään mitättömänä ja ahneena, vaikka nettotienestit jäisivät pienemmäksi kuin palkka vastaavasta työstä - syynä yrittäjyyteen voi olla se, että saa paremmin töitä yrittäjänä kuin palkallisena, koska jotkut ostavat mieluummin alihankintaa.  Tämä "miksi kukaan ostaisi palveluja sinulta jos ei kukaan palkkaa sinua" tyyppi voi nyt olla hiljaa, olet lapsellinen ja tyhmä, tuo laskutuspalvelun suosiminen on riskitöntä ja voi mennä meidänkin alalla projekti kerrallaan, mm. siksi. 

 

Sitten jos työllistää, pidetään ahneena riistäjänä. 

 

PK-yritykset kuitenkin työllistävät määrällisesti enemmän kuin isot. Silti pieniä yrittäjiä vihataan enemmän, niitäkin, joiden kanssa ei ole mitään skismaa tai edes ei kuulu asiakaskuntaan. Miksi? Miksi halutaan kommunismi, eli pelkkä valtion työllistämisohjelma? Sitähän se tarkoittaa. Oikeisto nyt ylipäätään vihaa pienyrittäjiä ja vasemmisto yrittäjiä ylipäänsä. Keskusta on ehkä yrittäjäystävällisin puolue, mutta aika paljon siinäkin on pääoman kannattajia.  Pienet puolueet nyt ei ymmärrä yrittäjyydestä oikein mitään ideologiansa takaa.  

Kommentit (291)

Vierailija
181/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta. 

Kateutta mistä? Jos yrittäjiä on uskominen, niin tässä maailmassa ei niin kauheaa kohtaloa olekaan kuin yrittäjäksi päätyminen. Sitähän ne on toitottaneet lehdissä jo vuosikymmeniä. 

No ei varmasti olekkaan jos konkurssin tekee. Siinä touhussa menee maine, rahat ja terveys. Yrittäminen on aina riski ja koskaan ei voi tietää mitä tulee eteen (korona, ukrainan sota, lakimuutokset, sairastuminen..) vaikka olisi kuinka ahkera yrittäjä.

Sehän riippuu ihan siitä mistä se konkurssi johtuu. Jos se on seurausta maksamattomista veroista tai muusta keinottelusta, niin se on ihan ymmärrettävää. Eihän kukaan mistään muustakaan varkaudesta mitään sankarinleimaa saa. Epäonnistumisesta muuten ei kyllä solvata sen enempää kuin vaikka potkut saanutta. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/janne-kataja-kertoo-yrityksensa-kon…

Vierailija
182/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Kyllä se on tällä hetkellä oikeisto, joka vihaa ihmisiä ja tekee kaikkensa painaakseen suurimman osan kansasta elintason rottien kanssa samalle tasolle. 

Tämä. Etenkin kaikkein heikoimpien; sairaiden ja vanhusten. Tämä tuottaa oikeistolle sadisitista mielihyvää ja sitten rinkirunkataan yhdessä kärsimykselle ja kuolemalle. Etenkin pyrkyripiireissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain toinen pyrkyri ajattelee noin. Olen pahoillani. Suurelle yleisölle konkan tehnyt on ikuinen luuseri.

(Paskapalstan lainaus ei toimi.)

Höpö höpö, tässä on ihan sama vinouma kuin kaikessa muussakin epävarmuudessa, eli kuvitellaan ihmisten ajattelevan itseä paljon enemmän kuin todellisuudessa ajattelevatkaan. Suurinta osaa ihmisistä ei yksinkertaisesti kiinnosta pskan vertaa muiden konkurssit tai juuri muutkaan vastoinkäymiset. 

Suomalaisia ei kiinnosta onnistumiset vaan epäonnistumiset. Kuolemat, sairastumiset ja konkurssit on aina kiinnostavimpien artikkeleiden joukossa.

Vierailija
184/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Niin, ja punikin kateus sekä katkeruus omasta olemattomuudestaan.

Vierailija
185/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Niin, ja punikin kateus sekä katkeruus omasta olemattomuudestaan.

Juurihan pyrkyrit narisivat että on niin kovaa ja vaikeaa?

Vierailija
186/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain toinen pyrkyri ajattelee noin. Olen pahoillani. Suurelle yleisölle konkan tehnyt on ikuinen luuseri.

(Paskapalstan lainaus ei toimi.)

Höpö höpö, tässä on ihan sama vinouma kuin kaikessa muussakin epävarmuudessa, eli kuvitellaan ihmisten ajattelevan itseä paljon enemmän kuin todellisuudessa ajattelevatkaan. Suurinta osaa ihmisistä ei yksinkertaisesti kiinnosta pskan vertaa muiden konkurssit tai juuri muutkaan vastoinkäymiset. 

Suomalaisia ei kiinnosta onnistumiset vaan epäonnistumiset. Kuolemat, sairastumiset ja konkurssit on aina kiinnostavimpien artikkeleiden joukossa.

Mikä on sellainen maa, varsinkaan länsimaa, missä ei jonkin sortin tragediat olisi seuratuimpia aiheita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät ovat itse maineensa rakentaneet. Todellakin. Vaasa.

Ai Sinä taas. 

Kuitenkin yritit itse pummata rahaa nimenomaan yrittäjiltä - et palkansaajilta - koronahysterian aikaan kun olit itse hassannut kaikki talousrahasi "lisähappeen" ja mihin toiseen juttuun se oli, torjuaksesi sairautta, jota ei edes ollut olemassa: oli vain tavanomainen pikkuflunssa, jonka henkilökohtaiset, ylimitoitetut ja vainoharhaiset torjuntarituaalisi yritit maksattaa yrittäjillä. Miksi et palkansaajia lähetynyt silloisessa huijausyrityksessäsi?

Tekopyhyytesi on vuorenkorkuinen.

Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä

Anteeksi? 😳 Psykoosit tulilla?

Tuo sama Vaasan mies, joka käyttää sanaa "pyrkyri", kirjoitteli palstalle muutama vuosi sitten korona-aikaan ja aneli palstan yrittäjiltä "avustusta", ja perusteli rahan kerjäämistään sillä, että hän oli "joutunut hankkimaan lisähappea" ja joitain muita ylimääräisiä (turhia) lääkkeitä niin että hänellä oli taloudellinen ahdinko, koska hän pelkäsi koronaa niin valtavasti. Juuri silloin "tutustuinkin" häneen palstalla. 

Tunnistan hänen kirjoitustapansa ja tuon eriskummallisen yrittäjävihansa. Hän vihaa yrittäjien lisäksi myös asunnon omistajia ja perinnön saajia, ja kannattaa niin yritysten, asuntovarallisuuden kuin perintöjenkin pakkokollektivisointia valtiolle - eli kommunismia. Hän on sairaalloisen kaunainen, ja hän syyttää omista vääristä valinnoistaan johtuvista elämänhallintaongelmistaan aina yrittäjiä, asunnon omistajia sekä perinnön saajia. 

Hän on tuttu palstahahmo, eräänlainen palstajulkkis siis. Etkö tunne häntä?

Tällainen on se "psykoosi" joka on "tulilla".

Ole hyvä.

Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä

Vierailija
188/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät ovat itse maineensa rakentaneet. Todellakin. Vaasa.

Ai Sinä taas. 

Kuitenkin yritit itse pummata rahaa nimenomaan yrittäjiltä - et palkansaajilta - koronahysterian aikaan kun olit itse hassannut kaikki talousrahasi "lisähappeen" ja mihin toiseen juttuun se oli, torjuaksesi sairautta, jota ei edes ollut olemassa: oli vain tavanomainen pikkuflunssa, jonka henkilökohtaiset, ylimitoitetut ja vainoharhaiset torjuntarituaalisi yritit maksattaa yrittäjillä. Miksi et palkansaajia lähetynyt silloisessa huijausyrityksessäsi?

Tekopyhyytesi on vuorenkorkuinen.

Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä

Anteeksi? 😳 Psykoosit tulilla?

Tuo sama Vaasan mies, joka käyttää sanaa "pyrkyri", kirjoitteli palstalle muutama vuosi sitten korona-aikaan ja aneli palstan yrittäjiltä "avustusta", ja perusteli rahan kerjäämistään sillä, että hän oli "joutunut hankkimaan lisähappea" ja joitain muita ylimääräisiä (turhia) lääkkeitä niin että hänellä oli taloudellinen ahdinko, koska hän pelkäsi koronaa niin valtavasti. Juuri silloin "tutustuinkin" häneen palstalla. 

Tunnistan hänen kirjoitustapansa ja tuon eriskummallisen yrittäjävihansa. Hän vihaa yrittäjien lisäksi myös asunnon omistajia ja perinnön saajia, ja kannattaa niin yritysten, asuntovarallisuuden kuin perintöjenkin pakkokollektivisointia valtiolle - eli kommunismia. Hän on sairaalloisen kaunainen, ja hän syyttää omista vääristä valinnoistaan johtuvista elämänhallintaongelmistaan aina yrittäjiä, asunnon omistajia sekä perinnön saajia. 

Hän on tuttu palstahahmo, eräänlainen palstajulkkis siis. Etkö tunne häntä?

Tällainen on se "psykoosi" joka on "tulilla".

Ole hyvä.

Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä

Vaasan mies?


Tämä selvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Kyllä se on tällä hetkellä oikeisto, joka vihaa ihmisiä ja tekee kaikkensa painaakseen suurimman osan kansasta elintason rottien kanssa samalle tasolle. 

Kukas se haavelikaan ilmaisesta rahasta kaikille eli kansalaispalkasta? Joka ei todellakaan tule olemaan toteutuessaan kuin ehkä tonni kouraan. Senkin eteen saattaa joutua käyttäytymään oikein joka on myös vasemmiston lempilapsiajatus: moitteeton käytös ja ajattelu.

Vierailija
190/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Kyllä se on tällä hetkellä oikeisto, joka vihaa ihmisiä ja tekee kaikkensa painaakseen suurimman osan kansasta elintason rottien kanssa samalle tasolle. 

Kukas se haavelikaan ilmaisesta rahasta kaikille eli kansalaispalkasta? Joka ei todellakaan tule olemaan toteutuessaan kuin ehkä tonni kouraan. Senkin eteen saattaa joutua käyttäytymään oikein joka on myös vasemmiston lempilapsiajatus: moitteeton käytös ja ajattelu.

Tai siis pölliä ja hulinoida saa mielin määrin niitä Hirveän Pahoja kohtaan 😏 

Muuten ollaan tahrattomia kuin ihanneihmiset konsanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikaan ei saa lainaa ja pääse koskaan yrittämään, niin ei tule tietämään miltä yrittäjistä tuntuu. Työläisiltä otetaan kaikki rahat pois. Säästöön ei ole tarkoituskaan jättää mitään puskuriin. Tämä on karu tosiasia tavan työläiselle kaupungissa. Yksinkertainen auton hankintakin on tehty taloudellisesti mahdottomaksi yritykseksi. Ainakin se on kivisempi tie kuin julkisen liikenteen kortin lataaminen. 

Matalalla palkalla ei jää säästöön mitään ja pankki ei myönnä mitään lainoja pätkätyöläiselle. Joten yrittäminen ei tule koskaan kuuloonkaan. Ne hyväosaiset, jotka on suhteilla saaneet hyviä töitä ja säästöön rahaa ja sitä kautta pankilta ison lainan, niin ovat yrittäjiä, mutta sekään ei takaa että olisivat hyviä yrittäjiä. Monet on epäonnisia ja keskinkertaisia älykkyydeltään, heidän itsetunto on tavanomainen, mutta uho on kova ja usko valheellinen.

Moni epäonnistuu yrittäessä ja vain harvat onnistuu. Yrityksistä sanotaankin että menestykäkseen yrityksen pitäisi olla neljän sukupolven ikäinen. Suomessa on lyhyt pinna yrittämisen suhteen. Moni yrittää yrittää menestyä yhden sukupolven aikana. 

Esimerkiksi Japanissa menestyneimmät yritykset on satoja vuosia vanhoja. Suomalaiset oikeistolaisetkin on niin vasemmistolaisia ja entisiä taistolaisia, etteivät ymmärrä mitä todellinen yrittäminen on. Se on sitä että yritetään ja yritetään, mutta ei onnistuta, koska sun omat lapsetkaan ei tule vielä oman elämänsä aikana onnistumaan, mutta sitten joskus ehkä heidän lapsenlapset näkee menestyksen alun. 

 

Tämä on se juoni yrittämisessä ja järkevä kun sen tajuaa, niin onko realistista lähteä yrittämään vai elää elämäänsä. Moni yrittäjä elää yrittääkseen ja yrittäminen on mielentila. Siinä mielessä ei oikein voida eritellä työtä tekevää ja itse yrittäjää toisistaan erillisinä olentoina. Koska ihminen on juuri sellainen, ette se osaa olla paikallaan pitkään. Siksi se yrittää aina vain uudestaan. 

Japanissa itseasiassa menestyneimmät firmat on tuhansia vuosia vanhoja! Mikä on Suomen vanhin yritys?

 

Miksi yrittäjät aina myy yrityksensä äkkiä pois kun se vähänkin menestyy? Miksi meillä ei synnyt jatkuvuutta?

Vierailija
192/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisessa kulttuurissa epäonnistumista ja etenkin yrityksen konkurssia pidetään edelleen sosiaalisena ja taloudellisena stigmama. GEM-tutkimuksen mukaan epäonnistumisen pelko on Suomessa merkittävä este yrittäjyydelle. Riski menettää oma omaisuus ja joutua sosiaaliturvan ulkopuolelle koetaan liian suurena suhteessa mahdollisiin hyötyihin.

Suomessa on edelleen leikkauksista ja kansan yleisestä negatiivisuudesta huolimatta verrattain hyvä sosiaaliturva. Yhteiskunnan turvaverkko, jolla nimellä sitä ennen kutsuttiin. Se pehmentää sairauden, työttömyyden tms. vuoksi tapahtuvan putoamisen niin, että yksilö selviää, vaikkakin kolhiintuu.

Yrittäjä on pitkälti tämän järjestelmän ulkopuolella. Esimerkiksi työttömyystukea saadakseen tulee pitkä karenssi yrityksen lopettamisen jälkeen -ja saattaa olla aikaa vievä prosessi konkurssin kanssa, ennen kuin laskuri lähtee edes käyntiin. Yrittäjän turvaverkko täytyy olla itse rakennettu vakuutuksien ja muiden vastaavien avulla. Sellaisen puuttuessa -kuten monella pienituloisella yrittäjällä- jälki on epäonnisumisen hetkellä rumaa.

Ei ihme, että epäonnistumisen pelko on suuri este yrittämiseksi ryhtymiseksi Suomessa. Asenne on erilainen maissa, joissa jokaisen vastuu omasta selviämisestä on enemmän omissa käsissä -kun siinä ei ole eroa palkansaajan ja yrittäjän välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain toinen pyrkyri ajattelee noin. Olen pahoillani. Suurelle yleisölle konkan tehnyt on ikuinen luuseri.

(Paskapalstan lainaus ei toimi.)

Mutta ei muille yrittäjille.

Konkan tehnyt yrittäjä ei välttämättä ole muille yrittäjille luuseri.

Vierailija
194/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Niin, ja punikin kateus sekä katkeruus omasta olemattomuudestaan.

Sinä et ainakaan ole yrittäjä.

Jos ei asenne muutu, älä ainakaan yritystä perusta.

Yrittäjyyteen ei kuulu poliittinen öyhötys eikä ihmisten haukkuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Niin, ja punikin kateus sekä katkeruus omasta olemattomuudestaan.

Sinä et ainakaan ole yrittäjä.

Jos ei asenne muutu, älä ainakaan yritystä perusta.

Yrittäjyyteen ei kuulu poliittinen öyhötys eikä ihmisten haukkuminen.

Näkisitpä kepulaisten pyrkyreiden öyhötyksen. Ja kaikki muukin poliittinen kiihottaa niin, että kuusikymppiset setämiehetkin kuivaavat touhutippaa toukan kärjestä jos joku poliitikko sattuu lähipiiriin.

Vierailija
196/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisessa kulttuurissa epäonnistumista ja etenkin yrityksen konkurssia pidetään edelleen sosiaalisena ja taloudellisena stigmama. GEM-tutkimuksen mukaan epäonnistumisen pelko on Suomessa merkittävä este yrittäjyydelle. Riski menettää oma omaisuus ja joutua sosiaaliturvan ulkopuolelle koetaan liian suurena suhteessa mahdollisiin hyötyihin.

Suomessa on edelleen leikkauksista ja kansan yleisestä negatiivisuudesta huolimatta verrattain hyvä sosiaaliturva. Yhteiskunnan turvaverkko, jolla nimellä sitä ennen kutsuttiin. Se pehmentää sairauden, työttömyyden tms. vuoksi tapahtuvan putoamisen niin, että yksilö selviää, vaikkakin kolhiintuu.

Yrittäjä on pitkälti tämän järjestelmän ulkopuolella. Esimerkiksi työttömyystukea saadakseen tulee pitkä karenssi yrityksen lopettamisen jälkeen -ja saattaa olla aikaa vievä prosessi konkurssin kanssa, ennen kuin laskuri lähtee edes käyntiin. Yrittäjän turvaverkko täytyy olla itse rakennettu vakuutuksien ja muiden vastaavien avulla. Sellaisen puuttuessa -kuten monella pienituloisella yrittäjällä- jälki on epäonnisumisen hetkellä rumaa.

Ei ihme, että epäonnistumisen pelko on suuri este yrittämiseksi ryhtymiseksi Suomessa. Asenne on erilainen maissa, joissa jokaisen vastuu omasta selviämisestä on enemmän omissa käsissä -kun siinä ei ole eroa palkansaajan ja yrittäjän välillä.

Riskit ovat valtavat kuten myös byrokratian määrä verrattuna moneen muuhun maahan. Ei ihme ettei yrittäminen kiinnosta kun voi vaan chattailla täällä keskellä arkipäivää ilman huolia.

Vierailija
197/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta. 

Kateutta mistä? Jos yrittäjiä on uskominen, niin tässä maailmassa ei niin kauheaa kohtaloa olekaan kuin yrittäjäksi päätyminen. Sitähän ne on toitottaneet lehdissä jo vuosikymmeniä. 

No ei varmasti olekkaan jos konkurssin tekee. Siinä touhussa menee maine, rahat ja terveys. Yrittäminen on aina riski ja koskaan ei voi tietää mitä tulee eteen (korona, ukrainan sota, lakimuutokset, sairastuminen..) vaikka olisi kuinka ahkera yrittäjä.

Sehän riippuu ihan siitä mistä se konkurssi johtuu. Jos se on seurausta maksamattomista veroista tai muusta keinottelusta, niin se on ihan ymmärrettävää. Eihän kukaan mistään muustakaan varkaudesta mitään sankarinleimaa saa. Epäonnistumisesta muuten ei kyllä solvata sen enempää kuin vaikka potkut saanutta. 

Käytännössä jokaisella konkurssiin joutuneella yrityksellä on verovelkoja. Verottaja lieneekin suurin konkurssihakemusten alulle panija. Kun yritykss joutuu maksuvaikeuksiin, eli kun tulot eivät riitä kattamaan menoja, eihän silloin olla ensimmäisenä laittamassa lappua luukulle. Yritys hakee toimintaa varten rahoitusta. Kun sellaista ei enää järkevään hintaan ole saatavilla kassavajeen yhä jatkuessa, alkaa laskujen maksu viivästyä. Ensin jäävät maksamatta sellaiset laskut, joiden maksamatta jättäminen ei aiheuta akuuttia katastrofia -kuten jotkin verot ja vakuutukset. Viimeiseksi jää maksamatta lainanlyhennykset (ettei niitä irtisanottaisi) ja tilaukset (ettei tilausten lähettäminen loppuisi). Siinä vaiheessa, kun nämäkin maksut sakkaavat, on moni pk -yrittäjä jo pantannut talonsakin. Yrittäessään, koska ei halua luovuttaa, ennen kuin on pakko.

Veroveloilla konkurssiin menevällä yrityksellä ei lähtökohtaisesti ole mitään tekemistä epärehellisyyden, saati rikollisuuden kanssa.

Vierailija
198/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.

Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.

Tämä. Tukia kiskotaan porkkanoina ovista ja ikkunoista. Käyttäydytään kuin maailmanherrat. Hyväksikäyttäviä pyrkyreitä narsistisin piirtein. Ihan itse ansaittua mainetta. 

Mitä tukia yrittäjä saa? En ole kuullut mistään muusta kuin huoltovarmuuksista tms. Edes työttömyystukea ei yrittäjä saa, jos kauppa ei käy.

Yrittäjäeläkkeitä maksetaan suoraan budjetista vuosittain yli 400 miljoonaa ja maatalousyrittäjille yli 800 miljoonaa  muiden miljardien päälle.

Vierailija
199/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.

Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.

Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.

Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.

Suurin osa pienyrittäjistä ei ikinä maksa osinkoa. Koska on edullisempaa verotuksen kannalta maksaa itselleen palkkaa. 

Meilläkin on ollut yritys jo oli kymmenen vuotta, eikä sieltä ole vielä ikinä maksettu osinkoja. Ehkä sekin aika tulee, mutta tähän asti raha on mennyt alkuinvestoinnin kuolettamiseen ja juokseviin menoihin.

Vierailija
200/291 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen ihmisviha.

Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.

Niin, ja punikin kateus sekä katkeruus omasta olemattomuudestaan.

Sinä et ainakaan ole yrittäjä.

Jos ei asenne muutu, älä ainakaan yritystä perusta.

Yrittäjyyteen ei kuulu poliittinen öyhötys eikä ihmisten haukkuminen.

Näkisitpä kepulaisten pyrkyreiden öyhötyksen. Ja kaikki muukin poliittinen kiihottaa niin, että kuusikymppiset setämiehetkin kuivaavat touhutippaa toukan kärjestä jos joku poliitikko sattuu lähipiiriin.

Kepu on perinteisesti ollut maanviljelijöiden puolue.

Kepu ei ole yrittäjien puolue.

Sinä taas kuulostat kunnon vanhan ajan tulipunaiselta kommunistilta.

Muistan lapsuudestani, että nimenomaan äärikommunistit saattoivat puhua kuten sinä.

Niin rumaa ja vihaista puhetta että savu nousee korvista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi