KELA kieltäytyy korvaamasta lihavuuslääkitystä, ei edes sairaalloisen lihaville tipu korvauksia. Mitä ajattelette tästä???
Kirjoittakaahan mielipiteenne, miksi emme yhteiskuntana voi auttaa heitä?
Kommentit (121)
Ihan ok. Jokainen laihduttakoon ihan itse ja omin rahoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vakavasti ylipainoisista lihoo uudestaan vaikka laihtuisikin lääkkeellä. Ihan turhaa rahanmenoa.
Kuules seuraavaa.. on parempi sanoa "lihottavat itsensä uudelleen.." ei "lihoo uudestaan.." Sillä lihoamiseen tarvitaan aktiivista omaa toimintaa, siis ei passiivissa...
Kyllä varmaan suurin osa tajuaa homman nimen ilman että tarvitsee rautalankaa. Jos sinä tarvitset niin ok.
Katsoin telkkarista naisvankilan joulunviettoa ja ajattelin, että pitäisiköhän tehdä joku rikos, niin pääsisi nauttimaan noin mukavasta joulusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokeiltu liikunnan ja ruokavalion muutoksen kautta painonpudotusta lainkaan? Ei ne lääkkeethään mitään ihmeitätekeviä ole eikä ratkaisu kaikkeen.
Tuo on totta mutta ei saa yleistää.
Olen itse saanut laihdutuslääkkeet pitkän keskustelun jälkeen jonka aikana on kartoitettu ruokavalio ja liikunta ja yleiset elintavat. Itse kannustaisin että nämä asiat selvitetään lääkettä annettaessa.
Itse on pakko kertoa että ei se ruokavalio (kalorien merkintä puntareineen), Terveellinen monipuolinen yhdistelmä sekä aerobinen sekä rasvanpoltto liikunnat ei laihduta meitä kaikkia. Itse olen veriarvoineni todella terve ihminen mutta paino ja ulkonäkö kertoo muuta, yhden lääkkeen avulla tiputin jo 10kg mutta vaihto tuli eteen kun tuntui että nyt loppui lääkkeeltä teho.
Eli jos alatte jeesustelemaan että ruoka liikunta kombo auttaa aina, niin ei auta. Toisaalta ruuattomuus ja maratonille treenaus voisi laihduttaa mutta onko se terveydelle hyväksi, tässäkin pitää kannustaa että saa ne terveelliset elintavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kärsinyt endometrioosista parikymppisestä lähtien. Ainoa, joka on kipuihin ja muihin oireisiin auttanut, on e-pillerit ja niiden yhtäjaksoinen käyttö. Näin kuukautiset tulevat vain n. kerran vuodessa ja aiheuttavat huomattavasti vähemmän sairaslomapäiviä. Kela ei todellakaan korvaa e-pillereitä, vaikka ne on sairauden hoitoon. Kiltisti olen omat vaivani ja niiden lääkityksen kustantanut, vaikka en koe, että tämä olisi millään tavalla itseaiheutettua. Toisin kuin liikalihavuus.
Minä minä minä ja minä eikä pisaraakaan empatiaa muita kohtaa. Minäkin voisin sanoa ettei minua kiinnosta tippaakaan sinun p*lluvaivasi, mutta en ole niin tunteeton sosiopaatti.
Läskillä meni tunteisiin jonkun toisen itseaiheuttamaton vaiva kun omansa on ihan itseaiheutettu?
Sinun tyhmyytesi taas on periytyvää laatua. Älä hanki lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Onko kokeiltu liikunnan ja ruokavalion muutoksen kautta painonpudotusta lainkaan? Ei ne lääkkeethään mitään ihmeitätekeviä ole eikä ratkaisu kaikkeen.
Ja niillä näyttää olevan pahojakin sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin telkkarista naisvankilan joulunviettoa ja ajattelin, että pitäisiköhän tehdä joku rikos, niin pääsisi nauttimaan noin mukavasta joulusta.
Olisit siellä hierarkian alin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kärsinyt endometrioosista parikymppisestä lähtien. Ainoa, joka on kipuihin ja muihin oireisiin auttanut, on e-pillerit ja niiden yhtäjaksoinen käyttö. Näin kuukautiset tulevat vain n. kerran vuodessa ja aiheuttavat huomattavasti vähemmän sairaslomapäiviä. Kela ei todellakaan korvaa e-pillereitä, vaikka ne on sairauden hoitoon. Kiltisti olen omat vaivani ja niiden lääkityksen kustantanut, vaikka en koe, että tämä olisi millään tavalla itseaiheutettua. Toisin kuin liikalihavuus.
Minä minä minä ja minä eikä pisaraakaan empatiaa muita kohtaa. Minäkin voisin sanoa ettei minua kiinnosta tippaakaan sinun p*lluvaivasi, mutta en ole niin tunteeton sosiopaatti.
Läskillä meni tunteisiin jonkun toisen itseaiheuttamaton vaiva kun omansa on ihan itseaiheutettu?
Lapsettomuus on kuitenkin periytyvää. Jos vanhemmillais ei ole lapsia, ei tule sinullekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on kuitenkin periytyvää. Jos vanhemmillais ei ole lapsia, ei tule sinullekaan.
Harmi, ettei äitisi osannut käyttää ehkäysä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteisiin🎶...
Menehän vaikka lenkille ja lopeta se pakonomainen mässyn ahtaminen koteloosi, jota myös suuksi kutsutaan, helpottaa tuo olosikin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, ettei äitisi osannut käyttää ehkäysä.
Kiitos, samoin. -eri-
Vierailija kirjoitti:
Kävelee 10k askelta päivässä, syö kerran päivässä, puottaa sokerit pois, lankuttaa 2min päivässä, 50 vatsalihasta päivässä ja 100 kyykkyä päivässä. 5 kiloa häviää jo 2 viikkoa. Tarvii mitään kelatukia siihen.
Muuten hyvä mutta yleensä viikon tai vähintään kahden päästä iskee hillitön ahmiminen energia vajeeseen. Itseasiassa moneen kertaan testattu ja jos vielä syö 4 kertaa pieniä aterioita niin sekin on liian vähän jos noin paljon liikkuu. Tämäkin on testattu. Se on vaikeaa löytää kohta missä liikunta ja ravinto on optimaalisessa suhteessa laihtumiseen.
T. Liikkuva lihatiski
Mässääjät "leireille". Miljoonin ihmiskokein 100% toimivaksi todettu menetelmä ;-).
Vain ruokavarkaat eivät laihtuneet.
Hyvä. En halua maksaa ihmisten itseaiheutetusta lihavuudesta.
Läskit saa itse maksaa laiskuudestaan kun kerran haluaa mennä sieltä mistä aita on matalin sen laihdutuksen suhteen
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on kaikki ylipainoiset kokeilleet. Huvittavaa kuinka ne joilla ei ole paino ongelmana tulevat kertomaan miten kannattaa tehdä. Sanoisin että 99% ylipainoisista on kokeillut kaikkea ja laihtunutkin. Se ei ole mikään uutinen, mutta ei toimi niin helposti kuin luulisi. Yleensä laihdutusohjelmissa onnistutaan kun elämä pyörii vain ja ainoastaan sen laihtumisen ruuan ym. Ympärillä. Harvalla on kuitenkaan normaali elämässä aikaa ja jaksamista pyöriä pelkän laihtumisen ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Mässääjät "leireille". Miljoonin ihmiskokein 100% toimivaksi todettu menetelmä ;-).
Vain ruokavarkaat eivät laihtuneet.
Ruokavarkaat? Miten ne on voineet ruokaa varastaa? Eikö ne ole olleet tuollaisella leirillä ne ruoat missään varmassa paikassa lukkojen takana tjtn?
Hauska lukea tässäkin ketjussa kuinka laiskat ihmiset kertoo että minä en ainakaan voi liikunnalla ja ruokavaliolla laihduttaa vaan minun pakko saada se helpoin ratkaisu eli lääkkeet kun minä en halua itseni rasittaa liikunnalla enkä halua puuttua syömiseeni vaan haluan nauttia elämästä heruttelemallq ja laiskottelemalla mutta haluan laihtua niin siksi halua yhteiskunnan maksamana laihdutuslääkkeet
Pitää vaan olla liian lihava niin kauan, että saa DM2, sitten Ozempickiin resepti.
Kuules seuraavaa.. on parempi sanoa "lihottavat itsensä uudelleen.." ei "lihoo uudestaan.." Sillä lihoamiseen tarvitaan aktiivista omaa toimintaa, siis ei passiivissa...