KELA kieltäytyy korvaamasta lihavuuslääkitystä, ei edes sairaalloisen lihaville tipu korvauksia. Mitä ajattelette tästä???
Kirjoittakaahan mielipiteenne, miksi emme yhteiskuntana voi auttaa heitä?
Kommentit (121)
Laihduttaminen tulee halvaksi. Siinähän vaan säästyy rahaa kun alkaa syödä vähemmän. Ei tarvita Kelaa mihinkään.
laihduttajat on tuomittu lihoamaan. Laihdutus ei ole niin yksinkertaista kuin suurin osa täällä näyttää ajattelevan. Toki hetkellisesti voit laihtua, mutta sittenpä paino tuleekin takaisin korkojen kera. Kenelläkään ei riitä motivaatiota loppuelämäksi
Lääkkeillä lihavat voivat siirtää vastuun lääkkeillä.
Lääketehtaat keksivät kalliita hoitomuotoja ihmisille jotka eivät itse maksa hoitojaan. Siksi hinnat ovat tähtitieteelliset.
Ei pitäisi korvata myöskään mt-häiriön hoitamattomuuden takia tehtäviä sukupuolenvaihto leikkauksia. Nuo on tarpeettomia kalliita leikkauksia pelkkien mielen harhojen takia.
Tyttöilköön miehet ilman plastiikka kirurgisia leikkauksia kun ei heistä naisia kuitenkaa tule pelkkiä tyttöilijöitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi korvata myöskään mt-häiriön hoitamattomuuden takia tehtäviä sukupuolenvaihto leikkauksia. Nuo on tarpeettomia kalliita leikkauksia pelkkien mielen harhojen takia.
Tyttöilköön miehet ilman plastiikka kirurgisia leikkauksia kun ei heistä naisia kuitenkaa tule pelkkiä tyttöilijöitä ovat.
Lääketeollisuus ja lääkärit keksivät uusia sairauksia ja kalliita hoitoja niihin.
Lääkäriliitto on lääkärimafia joka on päässyt rajoittamaan lääkäriksi opiskelevien määrää jo vuosikymmeniä. Sillä se on onnistunut huonontamaan suomalaisten terveyttä ja nostamaan terveydenhoitokuluja.
Lääkäriliitto on myös syyllinen Soten epäonnistumiseen ja maan talouden huonoon tilaan, koska terveysmenot nousevat suhteettomasti vanhenevan kansan lisäksi. Me vanhememme ja tarvitsemme enemmän lääkäreitä.
läskit voi syödä vähemmän, niin säästyy rahaa lääkkeisiin.
silloin ei tosin enää tarvitsisi laihdutuslääkkeitä, kun laihtuisi muutenkin ylensyönnin lopetettuaan.
ehkä pitäisi laskea läskien tukia, ettei niillä olisi varaa syödä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokeiltu liikunnan ja ruokavalion muutoksen kautta painonpudotusta lainkaan? Ei ne lääkkeethään mitään ihmeitätekeviä ole eikä ratkaisu kaikkeen.
Lisäksi olemme kaikki yksilöllisiä.
Kannattaisi ensin tarkistaa lääkärin kanssa esim. muut mahdolliset lääkitykset, jotka voivat olla sopimattomia ja erityisesti yhteisvaikutuksiltaan jo itsessään. Kannattaisi kartoittaa ylipäätänsä pintaa syvemmälle oireiden kokonaiskuva, ja teettää verikokeita mm. puutostilat yms.
Kaikki on niin sirpaleista, kokonaiskuva jää uupumaan ja ihminen kärsii seuraukset siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kokeiltu liikunnan ja ruokavalion muutoksen kautta painonpudotusta lainkaan? Ei ne lääkkeethään mitään ihmeitätekeviä ole eikä ratkaisu kaikkeen.
Tämä. Kalliit lääkkeet ja leikkaukset pitäisi olla se viimeinen vaihtoehto.
No jos kerta itse maksaa ne kalliit lääkkeet, niin silloin niitä saa käyttää ja ei se sinun lompakkoa kevennä tai persettä kutita sen enempää. Täällä huomaa, että asiaa kommentoivat ne, jotka ovat joko luonnostaan hoikkia tai onnistuneet laihduttamaan sillä perinteisellä keinolla (syö vähän&liiku enemmän), eli kroppa ja aineenvaihdunta toimii normaalisti. No kivat teille. Kyllä minäkin mielelläni olisin laihduttanut niin, ja yritys oli kova, kunnes sairaus ja siihen annettu lääkitys sotki aineenvaihdunnan ihan täysin. Ylipaino on kuitenkin vakava terveysriski, ja altistaa muille sairauksille. Jos ihminen pysyy normaalipainoisena, niin se tulee pitkässä juoksussa myös yhteiskunnalle edullisemmaksi. Jos lääkkeet auttavat elämäntapamuutoksen tukena, miksi niitä ei saisi käyttää? Siksikö, että sinun piti liikkua laihtuaksesi, joten nyt kukaan muu ei saa laihtua millään muulla tavalla? Tää on just tätä perisuomalaista ajattelua, että ollaan valmis maksamaan 100euroa jotta naapuri ei saa viittäkymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Hauska lukea tässäkin ketjussa kuinka laiskat ihmiset kertoo että minä en ainakaan voi liikunnalla ja ruokavaliolla laihduttaa vaan minun pakko saada se helpoin ratkaisu eli lääkkeet kun minä en halua itseni rasittaa liikunnalla enkä halua puuttua syömiseeni vaan haluan nauttia elämästä heruttelemallq ja laiskottelemalla mutta haluan laihtua niin siksi halua yhteiskunnan maksamana laihdutuslääkkeet
Sitten lihon takaisin ja vanhenen, liikkuminen ei enää onnistukaan. Yhteiskunta maksaa pyörätuolin, erikoisleveän toki, muut apuvälineet, ja hoitajan kotiin. Hoitaja käy neljä kertaa päivässä, koska tarvitsen apua ruokailussa. Ateriapalvelu tuo valmiita aterioita, mutta "En mä tykkää, heitä roskiin se, otetaan pasteijoita, vanukas ja päälle kahvit ja viineri. Jätä munkkia tuohon pöydälle, niin voin syödä käyntien välissäkin, niin ja täytä sipsikulho, avaa colapullo!" Ihan totta. Lopulta yhteiskunta auttaa siinä lihottamisessa. Eikä kyse ole vanhuksista. Lihavat saa itsensä tuohon kuntoon jo paljon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vakavasti ylipainoisista lihoo uudestaan vaikka laihtuisikin lääkkeellä. Ihan turhaa rahanmenoa.
Tällä logiikalla myös syöpien hoito on aikalailla kyseenalaista puuhaa, kun syöpien uusitumisprosenttikin on aika suuri.
Kelan ei kuulu korvata tollasia. Lihavuus on seurausta omista valinnoista. Ihan sama miten päin väännät asian, olisit miettiny ajoissa elämäntapoja. Kyllä, tämä koskee myös minua itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kalliit lääkkeet ja leikkaukset pitäisi olla se viimeinen vaihtoehto.
No jos kerta itse maksaa ne kalliit lääkkeet, niin silloin niitä saa käyttää ja ei se sinun lompakkoa kevennä tai persettä kutita sen enempää. Täällä huomaa, että asiaa kommentoivat ne, jotka ovat joko luonnostaan hoikkia tai onnistuneet laihduttamaan sillä perinteisellä keinolla (syö vähän&liiku enemmän), eli kroppa ja aineenvaihdunta toimii normaalisti. No kivat teille. Kyllä minäkin mielelläni olisin laihduttanut niin, ja yritys oli kova, kunnes sairaus ja siihen annettu lääkitys sotki aineenvaihdunnan ihan täysin. Ylipaino on kuitenkin vakava terveysriski, ja altistaa muille sairauksille. Jos ihminen pysyy normaalipainoisena, niin se tulee pitkässä juoksussa myös yhteiskunnalle edullisemmaksi. Jos lääkkeet auttavat elämäntapamuutoksen tukena, miksi niitä ei saisi käyttää? Siksikö, että sinun piti liikkua laihtuaksesi, joten nyt kukaan muu ei saa laihtua millään muulla tavalla? Tää on just tätä perisuomalaista ajattelua, että ollaan valmis maksamaan 100euroa jotta naapuri ei saa viittäkymppiä.
Laihduta miten lystäät, mutta maksa se ite. Tekosyitä ylipainolle löytyy aina.
Vierailija kirjoitti:
Käännetäänpä tämä auttamisprosessi toisinpäin? Mikseivät lihavat itse voisi auttaa yhteiskunnan maksutaakkaa? Pelkästään omaa syöntiä vähentämällä sairauksien määrä ja sosiaalipuolen menot laskisivat... Ja vain ainoastaan energian saantia rajoittamalla. Helppo ja kustannusneutraali ratkaisu, eli helppoa kuin heinänteko....
PS Ei kustannusneutraali vaan kustannuspositiivinen ratkaisu...
Mikseivät työttömät itse voisi helpottaa yhteiskunnan maksutaakkaa? Pelkästään töihin menemällä työttömyyskorvauksien ja toimeentulotukien määrä laskisivat ... ja vain ainoastaan tekemällä töitä. Helppo ja kustannus neutraali, tai oikeastaan kustannuspositiivinen, ratkaisu...
Mikä järki on ostaa ruokaa niin paljon että lihot, ja siihen päälle vielä laihdutuslääkkeet?
Kalliiksi tuonkin maksaminen tulee yhteiskunnalle, koska tuotahan pitää loppuelämä käyttää. Lopettamisen jälkeen nimittäin tulee läskit takaisin suurimmalle osalle.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vakavasti ylipainoisista lihoo uudestaan vaikka laihtuisikin lääkkeellä. Ihan turhaa rahanmenoa.
Jospa hänen elimistönsä tarvitsee lääkettä jatkuvasti, koska elimistössä on jotain vinossa?
Tehokkain tuki sairaalloisen ylipainoiselle onkin lihavuusleikkaus.
Lääkkeet eivät ole tarpeeksi tehokkaita. Kela taitaa korvata tuon lihavuusleikkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa hänen elimistönsä tarvitsee lääkettä jatkuvasti, koska elimistössä on jotain vinossa?
Suurin osa länsimaalaisista on ylipainoisia. Mites länsimaissa yhtäkkiä melkein kaikilla on jotenkin viallinen elimistö? Ja millä rahoilla yhteiskunta maksaa puolelle kansasta kalliit laihdutuslääkkeet koko elämän ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska lukea tässäkin ketjussa kuinka laiskat ihmiset kertoo että minä en ainakaan voi liikunnalla ja ruokavaliolla laihduttaa vaan minun pakko saada se helpoin ratkaisu eli lääkkeet kun minä en halua itseni rasittaa liikunnalla enkä halua puuttua syömiseeni vaan haluan nauttia elämästä heruttelemallq ja laiskottelemalla mutta haluan laihtua niin siksi halua yhteiskunnan maksamana laihdutuslääkkeet
Sitten lihon takaisin ja vanhenen, liikkuminen ei enää onnistukaan. Yhteiskunta maksaa pyörätuolin, erikoisleveän toki, muut apuvälineet, ja hoitajan kotiin. Hoitaja käy neljä kertaa päivässä, koska tarvitsen apua ruokailussa. Ateriapalvelu tuo valmiita aterioita, mutta "En mä tykkää, heitä roskiin se, otetaan pasteijoita, vanukas ja päälle kahvit ja viineri. Jätä munkkia tuohon pöydälle, niin voin syödä käyntien välissäkin, niin ja täytä sipsikulho, avaa colapullo!" Ihan totta. Lopulta yhteiskunta auttaa siinä lihottamisessa. Eikä kyse ole vanhuksista. Lihavat saa itsensä tuohon kuntoon jo paljon aikaisemmin.
Tämähän on kiristystä!
Lihavat voisivat ottaa itse vastuuta elintavoistaan ja kasvattaa läskifobiaa.
Läskifobia motivoi ihmisiä syömään terveellisesti ja liikkumaan enemmän.
Läskifobia kouluihin oppiaineeksi.