Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 89 vuotiaalle annetaan kalliita syöpähoitoja?

Vierailija
19.05.2026 |

Tuon ikäinen voisi itse kieltäytyä hoidoista ja antaa periksi. Elinaikaa todennäköisesti kuitenkin vain muutama vuosi jäljellä.

Kommentit (205)

Vierailija
81/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintakykyinen, virkeä vanhus hoidettakoon, jos on odotettavissa elämänlaadun paranemista.  Toisaalta rankat hoidot voivat tehdä loppuajasta todella kurjan, kurjemman kuin itse sairaus.   Vaikeasti muistisairas, jo sängyssä elävä vanhus tuskin hyötyy ja haluaakaan kurjuutta pitkittävä hoitoa. Jotkut omaiset ehkä sitäkin.

Vierailija
82/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset viedään sairaalaan ihan pyörtymisenkin takia ja monitoroidaan ja mitataan kaikki mahdollinen. Ei vaan nuorempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sen tiedät, että on muutama vuosi enää edessä? Voi vaikka olla 12 vuotta!

Ihan sama vaikka olisi 112 vuotta kun ei euroakaan enää veroja maksa. Monttuun vaan ja sassiin. 

Sinä et todellakaan maksa veroja, minä maksan eläkkeestäni veroa 26 % ja otan hoitoja niin kauan kuin haluan. 

Vierailija
84/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu kunnosta ketä hoidetaan ja ketä ei.

Tosin itse olen huomannut, että vanhuksia myös tutkitaan hämmästyttävän paljon myös sellaisten vaivojen takia, joiden hoidosta ei ole enää juurikaan hyötyä verrattuna riskeihin. Esimerkiksi otetaan olkapäiden ja muiden raajojen magneettikuvia yms., joihin työikäinen ei pääse millään julkisella puolella.

Vierailija
85/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä muitakin turhia ihmisiä, joille annetaan kuin vanhoja. Esimerkiksi työttömät. Että haluatko alkaa inhorealistiksi?

Ei aitosuomalaiset työttömät ole turhia! Turhia ovat tänne kelapaikkaa hakeneet ulk.jotka elävät tuilaa vuosia tai kymmeniä vuosia. 

Kyllä ovat. Monttuun vaan tukiloiset. 

Työttömyys ei ole OMA SYY.  Ja useinmiten työllistyminen tapahtuu uudelleen. nämäkin viikottain irtisanotut pitkin maakuntia, ovat hädässä perheineen mm nyt taas jo valiokin jne.  kukaan heistä jotka työttömiä, eivät ota siksi opintolainaa- valitse koulutusta 2-7 vuotta ---jäädäkseen työttömäksi maksaen opintolainaa ja alkanutta asuntolainaa- elämä pilalla.

muuten mene pois- mene vaan pois oksetat.

Vierailija
86/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset viedään sairaalaan ihan pyörtymisenkin takia ja monitoroidaan ja mitataan kaikki mahdollinen. Ei vaan nuorempia. 

Näinpä. Ovat sairaalassa päiväkausia. 

Vierailija
87/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, että noin vanhalle harpulle annetaan hoitoa. Tiedän ihmisiä ikävuosilta 40-50 joille ei annettu hoitoja. Ja joille olisi kuulunut antaa. Tuollaiset ikäloput riesat vanhukset sais kipatasuoraan monttuun! Niihin ei kannata panostaa. Ovat hirveä taakka yhteiskunnalle. Suurin osa maksellut vain vähän verojakin, joten ei mitään oikeutta mihinkään kalliksiin hoitoihin! Aina nää vanhukset vie nuoremmilta kaiken!

Vai suurin osa maksellut vain vähän veroja. Sanoisin, että kun korkeaan ikään ehtii, on maksellut niin paljon veroja, että harva nuorempi enää sellaiseen veromäärään tässä pätkätöiden ja työttömyyden aikakautena enää pääseekään.Kauheaa kirjoittelua, että joku vanhus olisi taakka yhteiskunnalle, kun omat läheisesi ovat siinä iässä, niin taitaa sanomiset muuttua.

Kun omat läheiseni ovat tuossa iässä työnnän heidät alas sukujyrkkämästä jos eivät ole ymmärtäneet itse jo kuolla siihen mennessä. 

Sinulla ei ole mitään takuita, ettetkö itse kuolisi heitä ennen. 

Vierailija
88/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sen tiedät, että on muutama vuosi enää edessä? Voi vaikka olla 12 vuotta!

Ihan sama vaikka olisi 112 vuotta kun ei euroakaan enää veroja maksa. Monttuun vaan ja sassiin. 

Ai? Kyllähän eläkkeistä maksetaan veroja käsittääkseni.

Vierailija
89/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Eläkkeestä maksetaan veroa, samoin kaikesta kulutuksesta maksetaan veroa. Oletko idiootti?

Ei, vaan olen oikeassa. Se että maksat vähän takaisin verovaroista kustannetusta eläkkeestä ei ole mitään verojen maksamista saatanan ääliö. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?

ei niin pahasti kuin sinulla. Sinä olet idiootti. 

Sinä rassukka et tiedä mitään eläkejärjestelmästä tai sen rahoituksesta. 

Vierailija
90/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä muitakin turhia ihmisiä, joille annetaan kuin vanhoja. Esimerkiksi työttömät. Että haluatko alkaa inhorealistiksi?

Kaikkein turhin ihminen olet sinä.

Vierailija
91/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, että noin vanhalle harpulle annetaan hoitoa. Tiedän ihmisiä ikävuosilta 40-50 joille ei annettu hoitoja. Ja joille olisi kuulunut antaa. Tuollaiset ikäloput riesat vanhukset sais kipatasuoraan monttuun! Niihin ei kannata panostaa. Ovat hirveä taakka yhteiskunnalle. Suurin osa maksellut vain vähän verojakin, joten ei mitään oikeutta mihinkään kalliksiin hoitoihin! Aina nää vanhukset vie nuoremmilta kaiken!

Vai suurin osa maksellut vain vähän veroja. Sanoisin, että kun korkeaan ikään ehtii, on maksellut niin paljon veroja, että harva nuorempi enää sellaiseen veromäärään tässä pätkätöiden ja työttömyyden aikakautena enää pääseekään.Kauheaa kirjoittelua, että joku vanhus olisi taakka yhteiskunnalle, kun omat läheisesi ovat siinä iässä, niin taitaa sanomiset muuttua.

Kun omat läheiseni ovat tuossa iässä työnnän heidät alas sukujyrkkämästä jos eivät ole ymmärtäneet itse jo kuolla siihen mennessä. 

Senkin rikas porvari! Ei meillä kaikilla ole sukujyrkännettä!

Vierailija
92/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sä tarvitset ainakin psykiatrista pikahoitoa. käyttäydy. käytä asiallista kieltä vanhuksista. älä nimittele .

moinen rääväsuisuus voi kostautua monin eri tavoin sulle. ns elämä näyttää kaapin paika, itket polvillasi.

olet kouluttamaton mutta myös sivistymätön-  jotka nuokin voivat olla erillisiä.

hymy hyytyy vielä--olet kehityksenpolullasi vielä alkumetreillä.

nyt noloa mikä räävä olet.  ei ole eväitä annettu himassa. ja mistä aineksista  sinut on tehty- nii--i

Vierailija
93/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalle sen ikäiselle annetaan. 

Ehkä hän on yksityisellä hoidossa ja maksaa ne itse. 

Vierailija
94/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Kyllähän eläkkeistä maksetaan veroja käsittääkseni.

Minun pienestä työeläkkeestänikin pidätetään veroa 25 %, joten otan vastaan syöpähoitoni - sairastuin 64-vuotiaana eikä hoitava lääkäri edes kysynyt suostunko hoitoon, sanoi vain että nyt aloitetaan.

Vierailija
95/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Ovat sairaalassa päiväkausia. 

Monesti he ovat sairaalassa päiväkausia koska ei ole muuta paikkaa johon heidät voi turvallisesti palauttaa. Tässä on viime vuosina uudistettu systeemejä niin hienosti että on onnistuttu luomaan tämmöinenkin loukku.

Vierailija
96/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 90+, anoppini on 80+, appeni 90+ ja itse olen 60+. Lääkäriin ja tutkimuksiin on äärimmäisen vaikeaa! Puhelinajan saattaa saada jos hyvin sattuu, ja jos puhelimeen vastannut sh on myöntyväinen. Yritin saada ajan yhdelle heistä hengenahdistuksen takia ja sh lupasi vastaanottojonoon. Kului kuukausia ja ei aikaa vaikka hoputin. Lopulta ambulanssilla saikulle infarktin takia. Yritin saada aikaa itselleni silmäoireiden takia, ei tippunut vaan komento mennä yksityiselle. Kirpaisi mutta menin. Verkkokalvossa reikiä! Yksi iäkkäistä kaatui sisällä ja soitin ambulanssin. Kului tunti, ei ambulanssia. Soitin uudestaan, ambulanssi ei ollut lähtenytkään!! Tiukkasin että nyt stana on tultava. Tuli 2 tunnin päästä ja hyvä kun tuli sillä kyseessä lonkkamurtuma ja vanhus lattialla koko 3 tuntia. Voisin kertoa enemmänkin. Olen vuosia huolehtinut em. vanhuksista ja saanut taistella terveydonhoidon kanssa. Vanhukset eivät saa apua, mutta nuoremmat hoidetaan. Tämä 2 eri kunnan alueen kokemus 🤬

Vierailija
97/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiatonta sättimistä täällä oikein ylläpidetään. Argumentit loppuivat.

Vierailija
98/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä logiikkaa itsekin. Nimimerkillä lähipiirissä yli 90 v muistisairas. On annettu vielä syöpähoitoa, leikattu kaihia yms, vaikka ihminen on jo huonossa kunnossa. En käsitä tätä elämän pitkittämistä.

Jos omaiset on vaatineet?

Vierailija
99/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aitosuomalaiset työttömät ole turhia! Turhia ovat tänne kelapaikkaa hakeneet ulk.jotka elävät tuilaa vuosia tai kymmeniä vuosia. 

Kyllä ovat. Monttuun vaan tukiloiset. 

Oletpa julma. Omat lapseni ovat vielä pieniä ja jäisivät kaipaamaan äitiään. 

Vierailija
100/205 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu kunnosta ketä hoidetaan ja ketä ei.

Tosin itse olen huomannut, että vanhuksia myös tutkitaan hämmästyttävän paljon myös sellaisten vaivojen takia, joiden hoidosta ei ole enää juurikaan hyötyä verrattuna riskeihin. Esimerkiksi otetaan olkapäiden ja muiden raajojen magneettikuvia yms., joihin työikäinen ei pääse millään julkisella puolella.

Tän täytyy riippua hviksestä, koska äitini ei pääse lonkkaleikkaukseen, koska pystyy vielä kävelemään vaikka kivut on järkyttävän kovia. Aikanaan siskonsa n.20 vuotta sitten leikattiin huomattavasti aikasemmassa vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan