Emilia kertoo olevansa niin kaunis, että kadulla pysäytetään
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011991716.html
Joko tämä on käsitelty täällä?
Emiliaa kehutaan joka puolella, kadullakin, kun hän on niin kaunis.
Muiden tyttöjen kanssa on ollut vähän vaikeuksia kaverisuhteissa, kun he ovat olleet Emilialle kateellisia kauneudesta.
Kommentit (942)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan hän ihan itse ollut lehteen yhteydessä... Vaatii mielestäni tietynlaista luonteenpiirrettä, että on pokkaa mennä lehteen itsekehumaan omalla kauneudella tuohon tapaan.
...ja tuolla aivan tavan tallaajan ulkonäöllä.
Onhan tämä tietysti yksi tapa saada huomiota ja oma 5 minuuttinsa julkisuudessa. Jutun lukijat ovat varmaan pettyneitä, kun kuvassa ei ollutkaan mitään klikkiotsikossa luvattua.
Osa tässä ketjussa on ollut positiivisesti yllättyneitä, ettei kyseessä ollut stereotyyppinen muokattu ja meikattu nainen.
Toisaalta jos tuo artikkelin nainen ottaisi ystäväkseen ns. instabeibin, niin ei tarvitsisi puhua siitä, että vain hän saa miehiltä huomiota ja muut ovat hänelle kateellisia. Niille instabeibeille kun on omat ihailijansa ja silloin huomio ei enää kohdistuisikaan häneen. Olisi kiva kuulla, mitä hän ajattelisi, että jää itse huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
EMILIAN ASIAT ON HUONOSTI
Ei kannata ainakaan olla kateellinen. 33 vuotiasta Emiliaa pelottaa vanheneminen, se on paha juttu. Hän pohtii myös muitten ihmisten tunteita, siis niitä joita hän ajattelee itse aiheuttaneensa.
Välillä Emilia myös kokee kaikenlaisia tuntemuksia, liittyen omaan itseensä. Kauneuden katoaminen myös kumisee lujaa, ei kuulosta ihan terveeltä sekään. Emiliaa myös kauhistuttaa, ja tämä liittyy taas ikään.
Toivottavasti Emilia on hakenut itselleen terapiaa tms, vaikka rohkenen epäillä sitä. Mieluummin tulee kertomaan iltalehteen omasta ulkonäöstään.
Sekin on eräänlaista terapiaa, ja sitä Emilia taitaa tarvita.
Olishan tosta voinut tehdä ulkonäköön liittyvän ihan kivankin jutun. Mutta ei, pelko ja kauhistuminen täytyy olla ainakin mainittuna. Mitä mahdollisesti toiset ajattelee jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä juttua ollenkaan. Tai siis - ymmärtäisin jutun, jos se olisi tehty kauniista naisesta. Mutta Emilia on korkeintaan nätti, noin "tieteellisesti" analysoituna liian jykevät leuat ja leveä nenä että voisi sanoa kauniiksi. Vastaavannäköisiä on Suomessa 11 tusinassa, ei mitään poikkeuksellista siis. Sinänsä hyvä aihe pilattu väärällä haastateltavalla.
Eikä oo mikään normi nainen. "Jykevät leuat" on aika harvinaista naisella, tuo on hänen yksi valttikorttinsa ja erikoisuutensa jolla erottuu joukosta. "Korkeintaan nätti" on aikamoista vähättelyä ja kertoo susta ehkä jotain...
Mikä tarve sulla on vähätellä toisen kaunista/nättiä ulkonäköä ja painaa alas ja väittää että naisella on vaan kusi noussut hattuun ja kuvittelee liikoja itsestään? Miksi on väärin että nainen huomaa olevansa kaunis/nätti ja tiedostaa sen? Virkistäväähän tämä hänen asenne on eikä sitä ainaista teinityttömäistä surkuttelua että yhyy oon ruma (vaikka oikeesti olis ihan normaali kaunis nuori nainen).
Menee lehteen kehumaan omaa kauneuttaan. Montako kertaa hän jutussa mainitsee, että on kaunis? Niin. Kyllä todella niin överi veto, että ihan hirvittää hänen puolestaan.
Jutun aiheena oli miten hyvällä ulkonäöllä voi saada elämässään etuja. Ihan faktaahan se on. Mikä ongelma sulla on kun et voi hyväksyä että joku ihminen pystyy näkemään ulkonäkönsä hyvässä valossa? Nainen on kaunis, ei hän missään deluusiossa elä että oikeasti olisi tosi ruma.
Saman ilmiön oli huomannut se yks nainen joka laihdutti ja alko saamaan parempaa kohtelua kun ulkonäkö parani. Sellainenkin juttu oli vähän aika sitten, tää on vaan jatkumoa sille samalle aiheelle.
Entä noilla vaatteilla ja yleisimeellä? Jotenkin vaatteet epäsiistit ja ryppyiset? Ei ole ollut paikalla ammattipukijaa ja maskeeraajaa.
Kauneshan on paljon muuta, kuin kasvot.
Hyvä ulkonäkö ei ole mikään tae työpaikan saamisesta. Järkyttävää jos tätä nuorille markkinoidaan koska on olemassa ilmiö nimeltään pretty punishment, ja jos joku tarvii graduunsa aiheesta tietoa niin minulla sitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä juttua ollenkaan. Tai siis - ymmärtäisin jutun, jos se olisi tehty kauniista naisesta. Mutta Emilia on korkeintaan nätti, noin "tieteellisesti" analysoituna liian jykevät leuat ja leveä nenä että voisi sanoa kauniiksi. Vastaavannäköisiä on Suomessa 11 tusinassa, ei mitään poikkeuksellista siis. Sinänsä hyvä aihe pilattu väärällä haastateltavalla.
Eikä oo mikään normi nainen. "Jykevät leuat" on aika harvinaista naisella, tuo on hänen yksi valttikorttinsa ja erikoisuutensa jolla erottuu joukosta. "Korkeintaan nätti" on aikamoista vähättelyä ja kertoo susta ehkä jotain...
Mikä tarve sulla on vähätellä toisen kaunista/nättiä ulkonäköä ja painaa alas ja väittää että naisella on vaan kusi noussut hattuun ja kuvittelee liikoja itsestään? Miksi on väärin että nainen huomaa olevansa kaunis/nätti ja tiedostaa sen? Virkistäväähän tämä hänen asenne on eikä sitä ainaista teinityttömäistä surkuttelua että yhyy oon ruma (vaikka oikeesti olis ihan normaali kaunis nuori nainen).
Menee lehteen kehumaan omaa kauneuttaan. Montako kertaa hän jutussa mainitsee, että on kaunis? Niin. Kyllä todella niin överi veto, että ihan hirvittää hänen puolestaan.
Jutun aiheena oli miten hyvällä ulkonäöllä voi saada elämässään etuja. Ihan faktaahan se on. Mikä ongelma sulla on kun et voi hyväksyä että joku ihminen pystyy näkemään ulkonäkönsä hyvässä valossa? Nainen on kaunis, ei hän missään deluusiossa elä että oikeasti olisi tosi ruma.
Saman ilmiön oli huomannut se yks nainen joka laihdutti ja alko saamaan parempaa kohtelua kun ulkonäkö parani. Sellainenkin juttu oli vähän aika sitten, tää on vaan jatkumoa sille samalle aiheelle.
Entä noilla vaatteilla ja yleisimeellä? Jotenkin vaatteet epäsiistit ja ryppyiset? Ei ole ollut paikalla ammattipukijaa ja maskeeraajaa.
Kauneshan on paljon muuta, kuin kasvot.
Kaunis on kaunis ryppyisissä vaatteissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emilia on tehty tekoälyllä.
Niin varmaan onkin. Voisiko joku tutkia, löytyykö Emiliasta mitään muita tietoja kuin tämä artikkeli?
Hei valoja päälle nyt ihmiset! Kyllähän tuo on ilmiselvästi feikkijuttu ja feikkiprofiili. Uskon hyvin, että kyseessä on joku kulttuuriantropologinen tutkimus. Ai miksi sitten ei ole tajuttu antaa feikkiprofiilile jotain muuta tutkimussuuntaa? No, joskus ihmiset vaan eivät osaa ajatella niin pitkälle.
Eihän tuollaista ihmistä oikeasti olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kaikki, mitä sanoo. Ihmiset rakastavat luonnollista kauneutta.
Miten Emilia hyödyntää ulkonäköään tulevaisuutta ajatellen, onko hän naimisissa? Jatkuuko hänen kauneutensa seuraavissa sukupolvissa, vai meneekö keskittyminen pelkästääm itsestä nauttimiseen tässä-ja-nyt?
Ilman arvomaailman kestävyyttä - asia, jota koulujärjestelmä ei suosi - kaikki on katoavaista, pohjimmiltaan merkityksetöntä. Kulutusyhteiskunnassa mikään ei riitä. Kaikki on vain hetkellisesti hyväksikäytettävää. "Menettäminen" pelottaa, sillä mitä jää jäljelle, kun keskiössä ei ole itsenäistä mieltä?
Eikö se ole melko pelottavaa ja arveluttavaa, jos työn saaminen ja valinta tapahtuu ulkonäön perusteella ja myös palkka muodostuu sen perudteella, kuten Emilia kertoo. Hän vaan avaa ovia ja ottaa sen työn minkä haluaa, kun on kaunis. Enpä haluasi sellaista lääkäriä tai lapselleni opettajaa.
Hyvä ulkonäkö on usein osoitus shukla-praarabdha-karma-phalan (koettavaksi "kypsyneen" hyvän karman "palan") suomista edullisista geeneistä yhdistyen se monesti muihinkin hyviin ominaisuuksiin, kuten korkeaan ÄÖ:hön!
Your Facial Features and Characteristics are ONE
😅
Toivottavasti tämä juttu on tehty valmiiksi jotakin agendaa ajamaan ja sitten haettu joku kaunis ihminen kuviin ja vastaaman kysymyksiin kuten onko kauneutesi etu?. On meinaan sen verran ikävämpi homma, jos todella uskoo kauneuden olevan laajassa kuvassa itseisarvo ja avaavan ovia.
Kyllä ihmiset kohteliaisuuksia ihan kadulla jakaa, mikä on ystävällistä ja kiva, mutta ihan itse me se elämämme rakennetaan eikä se että kuulee (ja tietää) olevansa kaunis tai hyvän näköinen saa muodostua itselle ylpeilyn aiheeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Kun omanikäisiltä ei tullut hyväksyntää, Emilia alkoi hakea sitä muualta. Baareissa, illanvietoissa ja tapahtumissa hän sai helposti huomiota miehiltä. Emilia kertoo ajautuneensa suhteisiin, joissa miehet olivat ensisijaisesti kiinnostuneita siitä, miltä hän näytti.
Kiinnosti se häntä itseäänkin. Ulkonäöstä tuli valttikortti, jota piti varjella. Nuoruuden poikaystävä sanoi, että näytät muuten täydelliseltä, mutta peppu on liian pieni. Emilia alkoi heti käydä kuntosalilla.
Toinen mies sanoi pelkäävänsä, että Emilia lihoo. Emilia oli tuolloin lähes alipainoinen.
– Seuraava mies sanoi, että minusta eroaminen on hankalaa, koska olen niin kaunis.
Välillä Emilia kokee, että hänet on nähty vain ruumiinosien kokoelmana, ei kokonaisena ihmisenä.
Häntä on katsottu, mutta ei nähty. Se on saanut hänet vain hakemaan lisää huomiota miehiltä.
– Kun on saanut sitä huomiota ja ihailua ja hyväksyntää osakseen, sitä haluaa jatkossakin."
Minä olen todella huonoitsetuntoinen ihminen, mutta minä en ole silti ikinä ollut valmis muuttamaan itseäni toisten vuoksi. Tämä ulkonäköönkin liittyen. En myöskään ole hakenut huomiota miehiltä ja ajatellut että minun pitäisi saada huomiota muilta tuolla tavalla. Tämän kaiken jälkeen mietin, että onko hänellä sitten mukamas hyvä itsetunto. Minusta ei, sillä minä huonoitsetuntoinen ihminenkin totean, etten muuttaisi itseäni muiden vuoksi. Pystyn siihen ja en ikinä edes nuorempana olisi ollut valmis kuuntelemaan muilta sitä millainen minun pitäisi olla tai miten minun pitäisi esim ulkonäöllisesti olla. Minua on pilkattu ulkönäöstä välillä paljonkin. Silti minä alkaisi itseäni muuttaa. Näin totean, että hyvä minä. Jossain sentään ajattelen oikein ja olen siinä mielessä vahva ihminen kuitenkin.
Niin minäkin ja silti kun eka poikkis ehdotti silareita nauroin hänet maanrakoon!
Eka poikkis kyllä muokkasi aika paljon asioita minussa, muttei mitään peruuttamatonta.
Mutta vaikka ympäristö on ylistänyt ulkonäköäni niin koulussa opettajat eivät sietäneet minua.
Olin ujo ja introvertti ja laiska. Sitä ei ulkonäöllä pelasteta, jos luonne ja käytös ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan hän ihan itse ollut lehteen yhteydessä... Vaatii mielestäni tietynlaista luonteenpiirrettä, että on pokkaa mennä lehteen itsekehumaan omalla kauneudella tuohon tapaan.
...ja tuolla aivan tavan tallaajan ulkonäöllä.
Onhan tämä tietysti yksi tapa saada huomiota ja oma 5 minuuttinsa julkisuudessa. Jutun lukijat ovat varmaan pettyneitä, kun kuvassa ei ollutkaan mitään klikkiotsikossa luvattua.
Osa tässä ketjussa on ollut positiivisesti yllättyneitä, ettei kyseessä ollut stereotyyppinen muokattu ja meikattu nainen.
Toisaalta jos tuo artikkelin nainen ottaisi ystäväkseen ns. instabeibin, niin ei tarvitsisi puhua siitä, että vain hän saa miehiltä huomiota ja muut ovat hänelle kateellisia. Niille instabeibeille kun on omat ihailijansa ja silloin huomio ei enää kohdistuisikaan häneen. Olisi kiva kuulla, mitä hän ajattelisi, että jää itse huomiotta.
Sitä huomiotta jäämistään hän pelkää vanhenemisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan onkin. Voisiko joku tutkia, löytyykö Emiliasta mitään muita tietoja kuin tämä artikkeli?
Hei valoja päälle nyt ihmiset! Kyllähän tuo on ilmiselvästi feikkijuttu ja feikkiprofiili. Uskon hyvin, että kyseessä on joku kulttuuriantropologinen tutkimus. Ai miksi sitten ei ole tajuttu antaa feikkiprofiilile jotain muuta tutkimussuuntaa? No, joskus ihmiset vaan eivät osaa ajatella niin pitkälle.
Emilia on stereotyyppi kauniista ja älykkäästä naisesta hyväksikäytön kulttuurissa. Hänellä vain on tavallista enemmän, mitä hyväksikäyttää myös omaksi edukseen: koti ja koulu ei voi täysin pilata perimän suomia etuja.
"Kouluaikoina Emilia koki, että hänet suljettiin ulkopuolelle. Vasta vuosia myöhemmin hän ymmärsi, että sekin saattoi johtua ulkonäöstä."
"Koki" ja "saattoi johtua"... Juttu perustuu paljolti hänen omaan fiilikseen, eli ts. epävarmuuteen itsestä ja pelkkiin arveluihin mistä muiden toiminta voisi johtua.
"Toinen mies sanoi pelkäävänsä, että Emilia lihoo. Emilia oli tuolloin lähes alipainoinen." "Lähes alipainoinen" eli toisin sanoen oli normaalipainoinen, mutta pitäähän sitä yrittää saada herätettyä sääliä Emiliaa kohtaan.
"Siksi Emilia yrittää nyt päästä ulkonäkökeskeisyydestä irti. Identiteetin ja itsetunnon pitäisi rakentua myös muiden asioiden varaan." Miten muka? Teettämällä jutun omasta ulkonäöstään?
Vierailija kirjoitti:
Sivun kolmannessa kuvassa hänellä pullistuu jokin paakku oikean käden kainosta, varmaankin jäänyt sinne vahingossa feikkikuvan valmistuksen yhteydessä, kun jutussa ei ollut mitään mainintaa syövästä tms aiheuttajasta.
https://images.sanoma-sndp.fi/28adc45fbff1cc9269baa33c0f7f2102/normal/9…
ja ranteesta kyynärpäähän iho roikkuu kuin allilla
hyvä osoitus miten vaikea tekoälyllä tehtyä kuvaa on tunnistaa
Ei ole välttämättä mukavaa olla erottuva. Aikoinaan itse 20-35 vuotiaana astellessani heteromiehenä baariin, niin valtaosan naisten päistä kääntyi ja ei saanut rauhassa kävellä, kun nousuhumalassa olevat muidut puristeli persausta. Erakoiduin sittemmin ja viihdyn paremmin yksin kuin haaremin ympäröimänä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä juttu on tehty valmiiksi jotakin agendaa ajamaan ja sitten haettu joku kaunis ihminen kuviin ja vastaaman kysymyksiin kuten onko kauneutesi etu?. On meinaan sen verran ikävämpi homma, jos todella uskoo kauneuden olevan laajassa kuvassa itseisarvo ja avaavan ovia.
Kyllä ihmiset kohteliaisuuksia ihan kadulla jakaa, mikä on ystävällistä ja kiva, mutta ihan itse me se elämämme rakennetaan eikä se että kuulee (ja tietää) olevansa kaunis tai hyvän näköinen saa muodostua itselle ylpeilyn aiheeksi.
Tietysti kauneus on valtava etu. Jopa pienet lapset tulevat puhumaan tuntemattomalle, kauniille ihmiselle. Ja rumia he karttavat, jos voivat. Se on luonnollista: meitä kiehtoo menestys, johon kauneus kytkeytyy. Mukavalta tuntuva seura merkitsee turvallisuutta.
Itse en tykkää mitenkään erikoisen isoista tisseistä, koska ne johtuvat yleensä silareista, tai sitten puhtaasti siitä että kantaja on läski. Sellaiset sopivat kiinteät timmmikroppaisella naisella on parhaat. Tuollainen Emiliamainen kakkosnelonen ei iske, muutenkaan kroppa ei mitenkään erikoinen, rumat hiukset ja naama näyttää laatikolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaajaksi on merkitty Harri Mäenpää, jolla on websivu https://studiokorento.fi/ joka täysin raakile, "työn alla".
Kauneus ei ole vain ulkoista vaan myös sisäistä. Ja itseään kehuskeleva on automaattisesti heti rumempi vaikka kuinka olisi "kaunis".
taas yksi ulkonäkönarsisti joka tik tokkaa omia kuviaan tik tokkiin ja instagrammiin ja odottaa ihailua
"Emilian mielestä työpaikan saaminen ei ole koskaan ollut vaikeaa. Tällä hetkellä hän opiskelee yliopistossa kulttuuriantropologiaa."
lol = työttömyyskortisto edessä, ellei myy itseään "kauneudellaan" jonnekin politiikkaan kuten sannis
eiköä tuo nyt niin kaunis edes ole