Eikö teitä häiritse se, että kansa on nykyään jakautunut huono-osaisiin ja hyväosaisiin?
Toiset kamppailevat pysyäkseen hengissä ja toiset ostelevat osakkeita, sijoitusasuntoja, matkoja ja ravintolaillallisia.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Seurasin Suomen politiikkaa 10 vuotta ja kauhulla katselin tätä ihan tahallista valtion alasajoa.
Nyt olen senkin nähnyt mitä seuraa, kun laitaoikeisto pääsee valtaan.
Nämä ovat ihmisiä joilla ei ole tunne - elämää eikä mitään ihmisyyttä.
Nämä ovat ihmisiä jotka eivät sääliä tunne.
Vrt. H i t l er, N a t s i - S a k s a, n a t s i t, k e s k i t y s l e i r i t.
Tuohon aloin perehtyä ja ottaa selvää jo 14 - vuotiaana.
Perussuomalaisten ylin johto lukee N - Saksan vaikuttajien teoksia, se paljastui jokin aika sitten.
mm. nämä nimet mainittiin: Halla - aho, Purra, Grönroos.
Hanki apua itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valetta. Vika löytyy turhimmasta ja ahneimmasta luokasta, hoitajat. Heidän vuoksi me kaikki nyt kärsimme. Heidän ahneus ja uhkailut ovat tuhonneet soten ja nostaneet hinnat.
Hei.
Nyt t u r p a kiinni.
Miksi? koska olen oikeassa. Totuutta ei voi hiljentää.
Vierailija kirjoitti:
Toiset priorisoi sijoitukset, ahkeroinnin sekä säästämisen ja toiset priorisoi elämykset, viihtymisen ja tuhlaamisen. Toiset panostaa opiskeluun ja Toiset panostaa bilettämiseen. Jokainen on itse vastuussa päätöksistään
Taitaa kuitenkin olla politiikassa tehdyt päätökset 99% vastuussa mihin suuntaan elämä kulkee 1% luokkaa omat päätökset, jos puhutaan nyt ihan aikuisten oikeasti faktoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita. Näytä minulle köyhä niin näytän miksi köyhyys johtuu omista valinnoista. Toki sairaat tässä erikseen ja heitä ja muita vastaavia pitääkin tukea. Mutta jos olet terve aikuinen, niin kaikki tuet pitäisi poistaa ja todeta, että olet vastuussa itsestäsi.
Minä olen köyhä. Olen suorittanut ammattikoulututkinnon ja amk:n, en käytä päihteitä tai polta tupakkaa. Olen ollut aina työpaikalla ahkera ja tykätty. Mulla ei ole osamaksuja, autoa, lemmikkejä, tatuointeja, hiusvärejä, jatkeita tai täytteitä enkä tykkää shoppailusta. Syön itsetehtyä terveellistä kotiruokaa, liikun päivittäin ja olen hoikka. Ei maksuhäiriömerkintöjä tai ulosottovelkaa.
Odotan näyttöäsi.
Ap
Kyllä köyhyytesi joki syy löytyy kun oikein mietit. Olisiko huono talousosaaminen?
"Olisiko huono talousosaaminen?"
Tuskinpa on, kun saan rahat riittämään näin pitkäaikaistyöttömänäkin.
Ap
Laitatko aika ristiriitaista viestiä: olet töissä pidetty, mutta olet pitkäaikaistyötön. Pääsetkö työpaikkahaastatteluihin? Niihinkö homma sitten tyssää? Kelpaako pätkä- ja hanttityöt?
Olen ollut töissä useita vuosia elämäni aikana, mutta en pääse enää nykyään edes haastatteluihin. Fyysisesti raskaita töitä en pysty tekemään, joten "hanttityöt" on poissuljettu vaihtoehto.
Ap
Elit tuolloin kuvitellen hyvienaikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja ja sinulle ei jäänyt mitään käteen työvuosista?
Kuinka monta vuotta meinasit muutaman tuhannen euron säästöjen riittävän? Ei mulla ole mitään vuosikymmenien työuraa takana. Kuusi vuotta sitten olin vielä opiskelija.
Ap
Tarkoitin työvuosien aikana luotuja verkostoja ja suhteita.
Kyllä tuohon hyvä -ja huono-osaisten väliin mahtuu vielä satojatuhansia meitä taviksiakin, jotka puurramme päivät pitkät huonon ostovoiman omaavaa korvausta vastaan. Se on elämää, ei sen ihmeempää.
Suomessa ei kukaan kamppaile hengestään. Täällä on totuttu paapomiseen ja alkaa kauhea valitus heti, kun pitäisi enemmän ottaa vastuuta itsestään.
Valtaosa on ihan saman osaisia. Aina on joukossa joku rikkaampi tai köyhtempi tilapäisesti, en rupeaisi päitä katkomaan, jos ei sovi koko ajan aapeen muottiin-
Vai olisiko vaikka jakoperjantai joka viikko. Kaikki toisivat siihen tienestinsä ja vaikka myymistään tuotteista saamaansa rahat yhteen läjään, ja sitten jaettaisiin koko potti tasan kaikkien kesken?
Vierailija kirjoitti:
Valetta. Vika löytyy turhimmasta ja ahneimmasta luokasta, hoitajat. Heidän vuoksi me kaikki nyt kärsimme. Heidän ahneus ja uhkailut ovat tuhonneet soten ja nostaneet hinnat.
Höpö höpö. Soten toimimattomuus ei heistä ole kiinni. Sehän nyt on nähty viimeisen vuoden aikana. Hoitajia lähetetty kilometritehtaalle vaikka kuinka paljon ja kustannukset sen kuin paisuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita. Näytä minulle köyhä niin näytän miksi köyhyys johtuu omista valinnoista. Toki sairaat tässä erikseen ja heitä ja muita vastaavia pitääkin tukea. Mutta jos olet terve aikuinen, niin kaikki tuet pitäisi poistaa ja todeta, että olet vastuussa itsestäsi.
Minä olen köyhä. Olen suorittanut ammattikoulututkinnon ja amk:n, en käytä päihteitä tai polta tupakkaa. Olen ollut aina työpaikalla ahkera ja tykätty. Mulla ei ole osamaksuja, autoa, lemmikkejä, tatuointeja, hiusvärejä, jatkeita tai täytteitä enkä tykkää shoppailusta. Syön itsetehtyä terveellistä kotiruokaa, liikun päivittäin ja olen hoikka. Ei maksuhäiriömerkintöjä tai ulosottovelkaa.
Odotan näyttöäsi.
Ap
Kyllä köyhyytesi joki syy löytyy kun oikein mietit. Olisiko huono talousosaaminen?
"Olisiko huono talousosaaminen?"
Tuskinpa on, kun saan rahat riittämään näin pitkäaikaistyöttömänäkin.
Ap
Laitatko aika ristiriitaista viestiä: olet töissä pidetty, mutta olet pitkäaikaistyötön. Pääsetkö työpaikkahaastatteluihin? Niihinkö homma sitten tyssää? Kelpaako pätkä- ja hanttityöt?
Olen ollut töissä useita vuosia elämäni aikana, mutta en pääse enää nykyään edes haastatteluihin. Fyysisesti raskaita töitä en pysty tekemään, joten "hanttityöt" on poissuljettu vaihtoehto.
Ap
Elit tuolloin kuvitellen hyvienaikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja ja sinulle ei jäänyt mitään käteen työvuosista?
Kuinka monta vuotta meinasit muutaman tuhannen euron säästöjen riittävän? Ei mulla ole mitään vuosikymmenien työuraa takana. Kuusi vuotta sitten olin vielä opiskelija.
Ap
Eli olet vain muutaman vuoden tehnyt töitä ja maksanut veroja omalla työlläsi saadusta palkasta? Olet ollut suurimman osan elämästäsi nettosaaja ja kehtaat valittaa? Et sinä ole mihinkään nälkään kuolemassa, sinä vaan saat vähemmän muiden rahoja. Joku roti uhriutumisellakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kukaan kamppaile hengestään. Täällä on totuttu paapomiseen ja alkaa kauhea valitus heti, kun pitäisi enemmän ottaa vastuuta itsestään.
Näinpä. Työnvieroksujat sekä KELA hiipparit linnoittautuvat eduskuntatalon rappusille kun aletaan vaatimaan vastuunottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun oikeistolainen kaveri ajattelee että ihan oikein että köyhät maat on köyhiä koska eivät kuulemma yritä tarpeeksi. Sama koskee suomalaisia, jokainen itse päättää kuulemma tulotasonsa. Näen tulevaisuudessaan paljon yllätyksiä kun elämä ei menekään aina suunnitelmien mukaan tai kysele hänen mielipidettään..
Niinpä. Kuka haluaa esim. olla sairas ja pienellä tk-eläkkeellä, ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa tilanteeseen. Mutta näitten mielestä olet laiska luuseri.
Terveyteen voi vaikuttaa omilla valinnoillaan ja elintavoillaan.
Usko tai älä, mutta vaikka ihminen olisi nuori, kaunis, terve, suorastaan terveyden perikuva ja hänellä olisi viimeisen päälle terveet elintavat, korkea koulutus ja hyvä palkka, yhdessä ainoassa sekunnissa häneltä voi mennä terveys - fyysinen - peruuttamattomasti.
Mutta oikea live - elämä ei sovi sinun n a t s i - ideologiaasi.
Sinun kohdallasi taidetaan puhua lähinnä henkisen terveyden menettämisestä.
-eri
Ainahan kautta ihmishistorian se on näin ollut. Nyt huono-osaisista kuitenkin pidetään paremmin huolta kuin vaikkapa 200 vuotta sitten.
Kun rikas saa syövän , minä nautin niin etten saa edes nukutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan kautta ihmishistorian se on näin ollut. Nyt huono-osaisista kuitenkin pidetään paremmin huolta kuin vaikkapa 200 vuotta sitten.
200 vuotta sitten tavalliset kansalaiset olivat kaikki köyhiä eikä tällaisia tuloeroja ollut.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin häiritsee. Pienituloisista ei enää huolehdita, ennen oli edes jonkinmoinen inhimillisyys jos oli taloudellisesti vaikea elämäntilanne, pääsi juttelemaan kunnan sosiaalityöntekijälle.. tuli edes kuulluksi. Nykyään läimitään kelan päätökset etänä ja niistä voi sitten valittaa jos jaksaa..
Nykyisin onkin erilaiset tukinetit sun muut, jos tarvitsee vain keskusteluapua. Ymmärrän kyllä, että haluaisit jollekin maksettavan palkkaa siitä, että kuuntelee sua. Ikävä kyllä tällaiseen ei ole enää eikä tulevaisuudessakaan varaa. Ellei sitten joku perusta uutta Nokiaa.
Vierailija kirjoitti:
Katos. Paikallinen kylähullukin on herännyt ja taas paasaa samaa mantraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasin Suomen politiikkaa 10 vuotta ja kauhulla katselin tätä ihan tahallista valtion alasajoa.
Nyt olen senkin nähnyt mitä seuraa, kun laitaoikeisto pääsee valtaan.
Nämä ovat ihmisiä joilla ei ole tunne - elämää eikä mitään ihmisyyttä.
Nämä ovat ihmisiä jotka eivät sääliä tunne.
Vrt. H i t l er, N a t s i - S a k s a, n a t s i t, k e s k i t y s l e i r i t.
Tuohon aloin perehtyä ja ottaa selvää jo 14 - vuotiaana.
Perussuomalaisten ylin johto lukee N - Saksan vaikuttajien teoksia, se paljastui jokin aika sitten.
mm. nämä nimet mainittiin: Halla - aho, Purra, Grönroos.
Hanki apua itsellesi.
Sinä itse olet nyt kypsä hakemaan apua.
Jos itse olet perussuomalaisten poliitikko ja/tai äänestäjä, sinunkin olisi hyvä tietää mikä on se porukka jota tällä hetkellä kannatat.
Sivistä itseäsi edes sen verran.
Miten uskallat kannattaa jengiä josta et tiedä juuri yhtään mitään?
Minä en tee täällä mitään vaalivaikuttamista enkä enää äänestä.
Tuon faktoja esiin, koska seurasin Suomen politiikkaa 10 vuotta.
"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän häiritsee se, että kansa on jakautunut päihteidenkäyttäjiin ja päihteettömiin.
Päihteettömät ovat niitä ns. hyväosaisia, joilla rahat riittävät siihen oikeasti tarpeelliseen.
Se taas on aivan itsestä kiinni
Totta, näin on. Se on itsestä kiinni. Siksi se minua niin paljon häiritseekin.
Olen itse päihteetön. Minä en ole tämän vuoksi köyhä, vaan voin tehdä ihan mitä haluan. Rahaa tuppaa kertymään liikaakin, jollei sille keksi jotain järkevää käyttöä, kuten esim. matkustelu.
Mitäköhän sitten kun tulee vanhaksi, eikä jaksa matkustaa? Minulla ei ole suuret tulot, mutta on niin vaikeaa keksiä mihin sitä rahaa työntäisi, kun olen pieniruokainenkin.
Orpon hallituksen aikana sekä tulo- että varallisuuserot ovat lähteneet kasvuun. Syynä on yhdistelmä, jossa samaan aikaan leikataan sosiaaliturvaa ja kevennetään erityisesti suurituloisten verotusta.
Asumistuen leikkaukset, työttömyysturvan heikennykset ja ansiosidonnaisen porrastus osuvat eniten opiskelijoihin, työttömiin, pienituloisiin ja lapsiperheisiin. THL:n arvioiden mukaan muutokset lisäävät pienituloisuutta ja heikentävät perusturvan riittävyyttä.
Samaan aikaan suurituloiset hyötyvät veronalennuksista euroissa eniten. Hyvätuloisilla on myös enemmän sijoituksia, asunto-omaisuutta ja muuta varallisuutta, joiden asemaa hallitus ei ole merkittävästi kiristänyt verotuksella. Varallisuus siis kasautuu edelleen niille, joilla sitä jo on.
Lisäksi julkisten palvelujen heikentyminen kasvattaa eriarvoisuutta käytännössä: varakkaat voivat ostaa yksityisiä palveluja, mutta pienituloiset jäävät riippuvaisiksi ruuhkautuvista julkisista palveluista.
Erityisen suuri muutos näkyy nuorissa ja pienituloisissa: yhä useampi elää vuokralla, velkaantuu eikä pysty säästämään tai hankkimaan omaisuutta. Samaan aikaan hyväosaisilla omaisuus ja sijoitukset kasvattavat taloudellista turvaa edelleen.
Suomi ei ole muuttunut äärimmäisen eriarvoiseksi, mutta suunta on selvästi poispäin pohjoismaisesta hyvinvointivaltiomallista kohti yhteiskuntaa, jossa omaisuus, perhetausta ja tulotaso ratkaisevat aiempaa enemmän ihmisen mahdollisuuksia ja turvallisuutta.
Mitä sinä sössötät? Ajatteletko, että vaikkapa norjalaisella tai ruotsalaisella ei ole säästöjä ja sijoituksia? Newsflash, siellä on Ruotsissa jopa oma termi sille, kansankapitalismi. Siellä kannustetaan kansaa säästämään ja sijoittamaan ja toivotaan sukujen vaurastuvan. Siksi siellä ei ole perintöverojakaan. Suomi on siten ihan linjassa pohjoismaisten hyvinvointivaltioiden kanssa mikäli sen kansalaisten sijoitukset ja omaisuus kasvaa.
Olen ymmärtänyt ne elämän realiteetit jo parikymppisenä opiskelijana 90-luvulla.