Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä häiritse se, että kansa on nykyään jakautunut huono-osaisiin ja hyväosaisiin?

Vierailija
18.05.2026 |

Toiset kamppailevat pysyäkseen hengissä ja toiset ostelevat osakkeita, sijoitusasuntoja, matkoja ja ravintolaillallisia.

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita. Näytä minulle köyhä niin näytän miksi köyhyys johtuu omista valinnoista. Toki sairaat tässä erikseen ja heitä ja muita vastaavia pitääkin tukea. Mutta jos olet terve aikuinen, niin kaikki tuet pitäisi poistaa ja todeta, että olet vastuussa itsestäsi.

Minä olen köyhä. Olen suorittanut ammattikoulututkinnon ja amk:n, en käytä päihteitä tai polta tupakkaa. Olen ollut aina työpaikalla ahkera ja tykätty. Mulla ei ole osamaksuja, autoa, lemmikkejä, tatuointeja, hiusvärejä, jatkeita tai täytteitä enkä tykkää shoppailusta. Syön itsetehtyä terveellistä kotiruokaa, liikun päivittäin ja olen hoikka. Ei maksuhäiriömerkintöjä tai ulosottovelkaa.

Odotan näyttöäsi.

Ap

Kyllä köyhyytesi joki syy löytyy kun oikein mietit. Olisiko huono talousosaaminen?

"Olisiko huono talousosaaminen?"

Tuskinpa on, kun saan rahat riittämään näin pitkäaikaistyöttömänäkin.

Ap

Laitatko aika ristiriitaista viestiä: olet töissä pidetty, mutta olet pitkäaikaistyötön. Pääsetkö työpaikkahaastatteluihin? Niihinkö homma sitten tyssää? Kelpaako pätkä- ja hanttityöt?

Olen ollut töissä useita vuosia elämäni aikana, mutta en pääse enää nykyään edes haastatteluihin. Fyysisesti raskaita töitä en pysty tekemään, joten "hanttityöt" on poissuljettu vaihtoehto.

Ap

Vierailija
102/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oikeistolainen kaveri ajattelee että ihan oikein että köyhät maat on köyhiä koska eivät kuulemma yritä tarpeeksi. Sama koskee suomalaisia, jokainen itse päättää kuulemma tulotasonsa. Näen tulevaisuudessaan paljon yllätyksiä kun elämä ei menekään aina suunnitelmien mukaan tai kysele hänen mielipidettään..

Niinpä. Kuka haluaa esim. olla sairas ja pienellä tk-eläkkeellä, ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa tilanteeseen. Mutta näitten mielestä olet laiska luuseri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me saadaan alussa sama osa elämää. Loppu on omissa käsissä. Töitä pitää tehdä ja käyttää järkeä valinnoissa jolla omaa osaansa voi ajan myötä kasvattaa ja parantaa. Laiskat kuvittelevat että köyhäinapua vaatimalla tai poliitikkojen valheisiin uskomalla heidän osa paranee. Ei parane.

Vierailija
104/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset priorisoi sijoitukset, ahkeroinnin sekä säästämisen ja toiset priorisoi elämykset, viihtymisen ja tuhlaamisen. Toiset panostaa opiskeluun ja Toiset panostaa bilettämiseen. Jokainen on itse vastuussa päätöksistään

Vierailija
105/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin Suomen politiikkaa 10 vuotta ja kauhulla katselin tätä ihan tahallista valtion alasajoa.

Nyt olen senkin nähnyt mitä seuraa, kun laitaoikeisto pääsee valtaan.

Nämä ovat ihmisiä joilla ei ole tunne - elämää eikä mitään ihmisyyttä.

Nämä ovat ihmisiä jotka eivät sääliä tunne.

Vrt. H i t l er, N a t s i - S a k s a, n a t s i t, k e s k i t y s l e i r i t.

Tuohon aloin perehtyä ja ottaa selvää jo 14 - vuotiaana.

Perussuomalaisten ylin johto lukee N - Saksan vaikuttajien teoksia, se paljastui jokin aika sitten.

mm. nämä nimet mainittiin: Halla - aho, Purra, Grönroos.

Vierailija
106/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita. Näytä minulle köyhä niin näytän miksi köyhyys johtuu omista valinnoista. Toki sairaat tässä erikseen ja heitä ja muita vastaavia pitääkin tukea. Mutta jos olet terve aikuinen, niin kaikki tuet pitäisi poistaa ja todeta, että olet vastuussa itsestäsi.

Minä olen köyhä. Olen suorittanut ammattikoulututkinnon ja amk:n, en käytä päihteitä tai polta tupakkaa. Olen ollut aina työpaikalla ahkera ja tykätty. Mulla ei ole osamaksuja, autoa, lemmikkejä, tatuointeja, hiusvärejä, jatkeita tai täytteitä enkä tykkää shoppailusta. Syön itsetehtyä terveellistä kotiruokaa, liikun päivittäin ja olen hoikka. Ei maksuhäiriömerkintöjä tai ulosottovelkaa.

Odotan näyttöäsi.

Ap

Koet olevasi köyhä, kun et ostele osakkeita, sijoitusasuntoja, matkoja ja ravintolaillallisia? Mitä sinulla nyt puuttuu? Suoja, vaatteet vai ruoka?

Ap kuvittelee olevansa köyhä porvarin kuvaamalla tavalla, köyhän pitää jättää Latte Macchiato ostamatta ja alkaa sillä rahalla indeksisijoittajaksi?

Vierailija
107/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oikeistolainen kaveri ajattelee että ihan oikein että köyhät maat on köyhiä koska eivät kuulemma yritä tarpeeksi. Sama koskee suomalaisia, jokainen itse päättää kuulemma tulotasonsa. Näen tulevaisuudessaan paljon yllätyksiä kun elämä ei menekään aina suunnitelmien mukaan tai kysele hänen mielipidettään..

Niinpä. Kuka haluaa esim. olla sairas ja pienellä tk-eläkkeellä, ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa tilanteeseen. Mutta näitten mielestä olet laiska luuseri. 

Terveyteen voi vaikuttaa omilla valinnoillaan ja elintavoillaan.

Vierailija
108/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tämäkin ketju meni taas työttömien hankkimiseksi. 

Vastaus kysymykseen: kyllä haittaa minua tämä meno. Ihmisten itsekkyys oksettaa. 

Itse olen sen verran pitkävihainen, että tasan tarkkaan muistan kaikki lähipiirin ihmiset, jotka ovat hallitusta äänestäneet. En tule riehumaan tai raivoamaan heille, mutta voitte olla varmoja, että kusen heidän muroihinsa aina, kuin vain voin. 

Tai lähinnä teen heille sen, mitä he tekevät minulle: en välitä heidän elämästään tai haluissaan paskaakaan. 

Vierailija
109/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan näyttöäsi.

Ap

Kyllä köyhyytesi joki syy löytyy kun oikein mietit. Olisiko huono talousosaaminen?

Ap

Laitatko aika ristiriitaista viestiä: olet töissä pidetty, mutta olet pitkäaikaistyötön. Pääsetkö työpaikkahaastatteluihin? Niihinkö homma sitten tyssää? Kelpaako pätkä- ja hanttityöt?

Olen ollut töissä useita vuosia elämäni aikana, mutta en pääse enää nykyään edes haastatteluihin. Fyysisesti raskaita töitä en pysty tekemään, joten "hanttityöt" on poissuljettu vaihtoehto.

Ap

Tulihan se syy sieltä. 

Vierailija
110/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Terveydenhuollon asiakas-maksuihin rajut korotukset."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011962981.html

Lääkäriliitto on pyytänyt että korotukset peruttaisiin.

Lääkäriliittokaan ei hyväksy laitaoikeiston sairasta politiikkaa.

Loppujen lopuksi nämä hinnat on maksimihintoja, sotealue voi päättää että kaikki on ilmaista. Katso siis alueesi päättäjiä älä syytä hallitusta. Täällä on idiootteja niin paljon että on Kepu voittoinen ja aina ollut suurin sallittu hinta 

Vierailija
111/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan näyttöäsi.

Ap

Ap

Ap

Elit tuolloin kuvitellen hyvienaikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja ja sinulle ei jäänyt mitään käteen työvuosista?

Vierailija
112/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS hajotettiin vuonna 2017. Puolueen n a t si s i i p i kaappasi persut. Hyvästi Soini ja inhimillinen vennamolainen ex - persut.

Halla - aholle ja Purralle puolue on "työväline"  jonka avulla he toteuttavat ideologiaansa.

Joka taas on etnonationalismi.

Etnonationalistiseen maahan eivät kuulu ulkomaalaiset, ei ruotsalaiset, ei köyhät, ei sairaat, ei vanhat, ei vammaiset.

Vrt. N - Saksa.

Älkää ihmetelkö enää mitään.

Vierailija
113/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan näyttöäsi.

Ap

Ap

Ap

Tulihan se syy sieltä. 

Niinpä. Kaikki muut paitsi fyysisesti raskaita töitä tekevät ovat köyhiä.

Eikun miten se menikään..

Vierailija
114/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valetta. Vika löytyy turhimmasta ja ahneimmasta luokasta, hoitajat. Heidän vuoksi me kaikki nyt kärsimme. Heidän ahneus ja uhkailut ovat tuhonneet soten ja nostaneet hinnat. 

Vierailija
115/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua häiritse se, että jako on tehty myös ahkeriin ja laiskoihin ja yllättäen ahkerat elättävät laiskat, joilla on jopa korkeampi elintaso kuin ahkerilla.

Ei, mutta minua aivan suunnattomasti häiritsee se, että on olemassa ahkeria ja kouluttautuneita, jotka eivät siltikään pääse töihin ja joilla kon matalampi elintaso kuin kaltaisillasi k - päillä.

Vierailija
116/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan tuet pois ja antaa luonnon hoitaa

Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa? Sitä, että hyväosaiset joutuvat asumaan vartioiduilla alueilla ja lapsia ei todellakaan päästetä yksin kävellen kouluun.

NIIN? onko huonoja puolia? 

Sekö ei ole huono puoli, että joutuu pelkäämään ryöstöjä ja kidnappauksia ja rajoittamaan omaa elämäänsä? Erikoista.

Jos on varaa asua aidatulla, niin eiköhän silloin makseta suojelustakin....

Onko kivaa, kun kävelylenkille tarvitaan henkivartija mukaan? 

Mihin sinä sitä henkivartijaa tarvitset? Asut jo aidatulla alueella jota vartoidaan. Lenkkelyhän siellä on hyvinkin turvallista.  

Vierailija
117/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me saadaan alussa sama osa elämää. Loppu on omissa käsissä. Töitä pitää tehdä ja käyttää järkeä valinnoissa jolla omaa osaansa voi ajan myötä kasvattaa ja parantaa. Laiskat kuvittelevat että köyhäinapua vaatimalla tai poliitikkojen valheisiin uskomalla heidän osa paranee. Ei parane.

En juuri enää jaksa vastata tällaisiin ulostemaisiin mielipiteisiin kun tietää ettei siitä ole hyötyä kun kommentin kirjoittaja on joko rölli tai niin oman propagandansa suossa ettei näe tai tajua maailmasta mitään muuta kuin oman perseensä.

Vierailija
118/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyteen voi vaikuttaa omilla valinnoillaan ja elintavoillaan.

Usko tai älä, mutta vaikka ihminen olisi nuori, kaunis, terve, suorastaan terveyden perikuva ja hänellä olisi viimeisen päälle terveet elintavat, korkea koulutus ja hyvä palkka, yhdessä ainoassa sekunnissa häneltä voi mennä terveys - fyysinen - peruuttamattomasti.

Mutta oikea live - elämä ei sovi sinun n a t s i - ideologiaasi.

Vierailija
119/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan näyttöäsi.

Ap

Ap

Ap

Elit tuolloin kuvitellen hyvienaikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja ja sinulle ei jäänyt mitään käteen työvuosista?

Kuinka monta vuotta meinasit muutaman tuhannen euron säästöjen riittävän? Ei mulla ole mitään vuosikymmenien työuraa takana. Kuusi vuotta sitten olin vielä opiskelija.

Ap

Vierailija
120/237 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valetta. Vika löytyy turhimmasta ja ahneimmasta luokasta, hoitajat. Heidän vuoksi me kaikki nyt kärsimme. Heidän ahneus ja uhkailut ovat tuhonneet soten ja nostaneet hinnat. 

Hei.

Nyt t u r p a kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi