Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä häiritse se, että kansa on nykyään jakautunut huono-osaisiin ja hyväosaisiin?

Vierailija
18.05.2026 |

Toiset kamppailevat pysyäkseen hengissä ja toiset ostelevat osakkeita, sijoitusasuntoja, matkoja ja ravintolaillallisia.

Kommentit (334)

Vierailija
221/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on, ja näin se on aina ollut.

Ei ole ollut. Sosiaalituet ja työllisyys on tällä hetkellä ennätyksellisen alhaiset, ja samalla hinnat kohonneet pilviin.

Ap

Aika kultaa muistot. Tai sitten et ole elänyt 1990-luvun lama-aikaa. Tai et ole ehkä kuullutkaan 1940-luvusta. Tämä aika, jota nyt elämme, ei ole sen kurjempi kuin aiemmatkaan pula-ajat. Ja vaikeisiinkin aikoihin kuuluu, että hyväosaisimmat kärsivät niistä vähiten. 

Höpö höpö. 

Oikeistosta on tullut joukko, joka nauttii toisten kärsimyksestä. 

Se on muuttunut. 

Ei vaan oikeisto ei enää suostu olemaan hiljaa. 

Vierailija
222/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyväosainen, joka työskentelee huono-osaisten kanssa. Yli 20 työvuoden aikana olen nähnyt miten hyväosaisesta voi tulla huono-osainen..Nykyisen hallituksen päätökset ovat helpottaneet ja nopeuttaneet tätä pudotusta. 

Juuri näin. Akateeminen köyhyys Suomessakin yleistä. 

Ja miljönääri voi olla hetkessä rutiköyhä, vaikka olisi vanhaa rahaa suvussa, näin kävi 90-luvulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

Enemmän häiritsee se että kaikille pitäisi taata lokoisa keskiluokkainen elämä vaikka eivät osaa vit tua kaan eivätkä yritä yhtään mitään.

Rikkaus ei välttämättä korreloi älykkyyden ja osaamisen kanssa. Moni rikas on muutenkin yrittäjä, eivätkä välttämättä korkeakoulutettuja, joita te ihmiset yleensä ylistätte älykkäiksi ja ahkeriksi.

Vierailija
224/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyväosainen, joka työskentelee huono-osaisten kanssa. Yli 20 työvuoden aikana olen nähnyt miten hyväosaisesta voi tulla huono-osainen..Nykyisen hallituksen päätökset ovat helpottaneet ja nopeuttaneet tätä pudotusta. 

Minä myös työskentelen huono-osaisten kanssa ja oma kokemus on opettanut, että vaikka köyhille kaadettaisiin rekkalasteittain rahaa, ne eivät koskaan nouse omille jaloilleen ja pärjää itse tekemällään palkalla. 

Vierailija
225/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea."

https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki/

Suurin osa ei saa. Omistusasunto. Eivät ole ikäpolvea, joka olisi edes tottunut mihinkään tukiin. 

Vierailija
226/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolle on kauhistus jos se joutuu käyttämään elämiseensä omaa rahaansa. Säästämään ja kuluttamaan kohtuullisesti. Muiden rahoilla sitä pitää päästä olemaan.

Oikeistolaiselle on itsestään selvää, että oma apu paras apu ja itse yritetään pärjätä viimeiseen asti. 

Siinä on näiden kahden ideologian ero, joten ei ole mikään ihme, ettei yhteistä säveltä helposti löydy.

Muista se, että ukrainalaiset ja venäläiset ovat kotoisin kommunistisen NL:n alueelta ja he kuppaavat Suomen sosiaalituet.

Suomalaiset vain äärimmäisessä hädässä, koska meillä on ollut aina perisatteena selvitä itse.

Vierailija
227/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kommentti.

Äärioikeistolaisilla on tuttuina pelkästään toisia äärioikeistolaisia. Heidän yhteinen harrastuksensa on ideologia ja koko maailma värittyy ideologian kautta joka perustuu valheelle.

Heillä on mustavalkoinen äärimmäisen ahdas todellisuuskäsitys.

He eivät tiedä live - elämästä mitään. Heillä on äärimmäisen rajoittunut tuttavapiiri.

Vierailija
228/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että pääomaa suositaan nykyään verotuksessa ja muutenkin työnteon kustannuksella. 

Tämähän ei ollut näin ennen kasaria ja neoliberalismia, joka on muutenkin tulossa tiensä päähän talousjärjestelmänä. 

Moni länsimaa on ihan finaalissa tässä systeemissä, esimerkiksi Britannia. Suomi on toinen. 

Eiköhän tekoälyn tulo viimeistään hsjoita korttitalon. 

Jonkinlainen romahdus on tulossa. Tämä Hormuzin salmikin voi olla viimeinen niitti. 

Monien maiden heikkoon talouteen vaikuttaa sotien lisäksi se, että mahtavat kansainväliset yhtiöt eivät maksa kunnolla veroja rahasta, jota tekevät tietyssä maassa. Niillä on monenmoisia verojärjestelyjä ja näennäistä on velkaa,  minkä avulla saadaan toiminta näyttämään kannattamattomalta. Jos se olisi oikeasti niin kannattamatonta, niin yritys menisi konkurssiin ja toiminta loppuisi.

Vierailija
229/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaset täällä taas luulee, että vasemmisto on huono-osaista ja oikeisto hyväosaista. Kuinka helvetin tyhmä pitää olla, jos luulee että se menee niin, että kaikki on mustavalkoista elämässä? Persuistakin on kadonnut äänestäjiä just köyhien kurittamisen takia eli sieltä heitä löytyy, kuten varmasti kokoomuksestakin. Itse olen hyväosainen vasemmistolainen, koska olen normaali ihminen, jolla omatunto ja kykyä empatiaan - enkä onneksi ole odellakaan ainutlaatuinen.

Vierailija
230/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös työskentelen huono-osaisten kanssa ja oma kokemus on opettanut, että vaikka köyhille kaadettaisiin rekkalasteittain rahaa, ne eivät koskaan nouse omille jaloilleen ja pärjää itse tekemällään palkalla. 

Jos noin on, niin mistä Suomen yksityisomaisuus on tullut. Nytkin makaa emmätysmäärä rahaa pankissa. 

Suomessa rikkaita on todella vähän ja vanhojasukuja, vain mutaman prosentin, samoin, joiden tulotaso on yli 14.000 euroa kuukausessa.  Ja asunnoistakin suurin osa pienituloisten omistuksessa, joiden tulot muutama tonni kuukadesaa.

Vierailija
231/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia että vauraus jakautuu epätasaisesti, mutta ideologinen ja tahallinen kurjuuttaminen on mielenterveyden häiriö, osastohoidon kriteerit täyttyy.

Vierailija
232/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskaahan tämä on. 

Eniten kuitenkin ärsyttää samalla koko ajan voimistuva valitus heikosta syntyvyydestä. Suoraa seurausta talouspolitiikasta. Ihmisillä ei ole varaa lapsiin. 

Mulle alkaa olla ihan sama, jos Suomi haluaa oikeiston johdolla ajaa itsensä sukupuuttoon. Lopettakaa se ulina. 

Näin ajattelee ne jotka ovat vain YLE:n ja Hesarin varassa. Tosiasiassa suomalaisten työttömyysaste on alhainen, ihan tilastollisesti. Maamut ovat työttömänä ja tämä nostaa prosenttia.

Me olemme keskituloinen tavallinen perhe. Lapsemme ovat aikuistuneet ja aikuistumisen kynnyksellä. Opiskelevat, tekevät töitä, harrastavat. He ja heidän ystävänsä menevät kihloihin, käyvät festareilla, reissaavat, järjestävät polttareita, häitä, vauvakutsuja jne. Ihan normaalia elämää. Me aikuiset olemme töissä, harrastamme ja matkustelemme. Emme ole rikkaita, mutta saamme palkkamme riittämään ja myös säästöön.

Vihervassari mediat uutisoivat vain perheistä, joille pitäisi maksaa Linnanmäen liput, kun heillä ei ole varaa. Huumeidenkäyttäjistä, asunnottomista, maamuista yms. Varmasti näitä on, aina on ollut ja aina tulee olemaan, mutta medioista saa vääristyneen käsityksen. 

Vierailija
233/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaset täällä taas luulee, että vasemmisto on huono-osaista ja oikeisto hyväosaista. Kuinka helvetin tyhmä pitää olla, jos luulee että se menee niin, että kaikki on mustavalkoista elämässä? Persuistakin on kadonnut äänestäjiä just köyhien kurittamisen takia eli sieltä heitä löytyy, kuten varmasti kokoomuksestakin. Itse olen hyväosainen vasemmistolainen, koska olen normaali ihminen, jolla omatunto ja kykyä empatiaan - enkä onneksi ole odellakaan ainutlaatuinen.

Vasemmistolla just ei ole empatiaa. Ilkeämpää porukkaa en ole kuunaan tavannut. Siksi niiden äänestämisen lopetinkin.

Vierailija
234/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Persut edstavat äärioikeistoa ja ovat tutkitusti pienituloisia ja vähän koulutettuja.. 

Taas vaemmisto on aina edustanut korkeaa koulutustasoa ja kun katsoo Vasemmiston edustajia, siellä on paljon esim. lääkäreitä, yliopiston proffia jne. 

Vierailija
235/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaiset ihmiset on oikeasti aika harvassa. Valitettavasti. 

Vierailija
236/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskaahan tämä on. 

Eniten kuitenkin ärsyttää samalla koko ajan voimistuva valitus heikosta syntyvyydestä. Suoraa seurausta talouspolitiikasta. Ihmisillä ei ole varaa lapsiin. 

Mulle alkaa olla ihan sama, jos Suomi haluaa oikeiston johdolla ajaa itsensä sukupuuttoon. Lopettakaa se ulina. 

Syntyvyysulinakin on tekosyy että voitaisiin tuoda sikiäjiä lisää ulkomailta joka tietysti parantaa asiaa kaikin puolin

Vierailija
237/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

T: hyväosainen

Niin. Eikös se ole tarkoituskin? Hyvinvointiyhteiskunta on vanhanaikainen käsite kun jotkut siitä saivat jo osansa eikä kiinnosta laittaa hyvää eteen päin kun voi kerätä itselleen aina vähän isommat tuotot sijoituksille.

Yhden eliniän se hyvinvointiyhteiskunta kesti :D Joku sai jo osansa niin son moro

Vierailija
238/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea."

https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki/

Suurin osa ei saa. Omistusasunto. Eivät ole ikäpolvea, joka olisi edes tottunut mihinkään tukiin. 

Eläkeläisen asumistukea nimenomaan saa omistusasuntoon.

Yleistä asumistukea ei saa omistusasuntoon, jos irtisanotaan töistä tai sairastuu syöpään ja on työikäinen.

Vierailija
239/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on AINA jakautunut hyvä ja huono osaisiin

No ei tässä määrin kuin nykyään. Eriarvoistuminen on kasvanut aivan valtavasti edelliset 20 vuotta, myös Suomessa. 

Siksipä ollaan päädytty peräti kahdelle EU tarkkailuluokalle, toiselle velkaantumisen ja toiselle sosiaalisen kehityksen vuoksi. 

Vierailija
240/334 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin on, niin mistä Suomen yksityisomaisuus on tullut. Nytkin makaa emmätysmäärä rahaa pankissa. 

Suomessa rikkaita on todella vähän ja vanhojasukuja, vain mutaman prosentin, samoin, joiden tulotaso on yli 14.000 euroa kuukausessa.  Ja asunnoistakin suurin osa pienituloisten omistuksessa, joiden tulot muutama tonni kuukadesaa.

Emmä tiedä miten muut rahansa ovat tehneet, mutta itse olen tehnyt aina helvetisti töitä ja kouluttautunut, samoin puoliso. Perheen yhteenlaskettu omaisuus on nyt n. 800 000. Varsinaiset rikkaat ovat yleensä peräisin suvuista, joissa on otettu isoja riskejä ja perustettu firmoja. Rikkain kaverini on suvusta, jossa pyöritettiin tehdasta sukupolvesta toiseen. Alkuksi tietenkin pantiin pääomat likoon siihen uskoen, että kannattaa. Persaukisille rahaa kaatamalla ei rikastu kukaan, mutta köyhtyy normaali keskiluokka ja silti ne persaukiset räkii sun päälles. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi