Eikö teitä häiritse se, että kansa on nykyään jakautunut huono-osaisiin ja hyväosaisiin?
Toiset kamppailevat pysyäkseen hengissä ja toiset ostelevat osakkeita, sijoitusasuntoja, matkoja ja ravintolaillallisia.
Kommentit (334)
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
Vierailija kirjoitti:
Asiat eivät ole ihan sitä mitä mediakenttä yrittää meille myydä. Valta osa meistä elää ihan kelpo elämää.
Mikä sitten selittää sen valtavan halun bashkantaa niiden päälle, jotka elävät vähällä? Itsellä ei ole moisia tuntemuksia, mutta saksi-Purran herättämä himotus oli aika eloisaa katseltavaa.
Jos meillä monella on asiat hyvin, millä tämän selittää? Pitää olla joku jolla on TOSI huonosti, niin oma hyvinvointi tuntuu jossain?
Onneksi siis valtaosa ihmisistä ympärilläni kokee hyvinvointia, eivätkä halua huonontaa toisten asemaa. Ovat jopa niin säihkyviä pyhimyksiä, että ovat leikkauksia vastaan. Tai ihan vain järkeviä emmätiä. Pienen kansan murheet on erilaisia kuin isossa maailmassa, sekin pitäis ymmärtää. Eikä tuoda heidän lunta meidän tupaan.
Kyllä ulosottolaitos myy asunnot, kesämökit ja veneet, jos sut irtisanotaan eikä rahat riitä laskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuessakin on nykyään varallisuusraja. Eli ensin pitää käyttää asunnon myynnistä saatuja rahoja ennenkuin saa vuokra-asuntoon asumistukea.
No tietenkin! Varallisuutta juurikin kerrytetään pahan päivän varalle. Yhteiskunta tulee apuun vasta kun mitään ei enää ole.
Nuo kuvittelee että vassarin elämä on kaikilla muillakin. Voi kauheeta, siis sä ostit miljoonakämpän etkä saa siihen asumistukea???
Tuolla tavoin vasemmisto periaatteessa on elänytkin. Niillä on esimerkiksi köyhemmille tarkoitettuja halpoja asuntoja pilvin pimein ja silti ne itkee asumistuen perään. Just oli uutisissa Heinäluoma, jolla on kuulemma useita hitas asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaahan tämä on.
Eniten kuitenkin ärsyttää samalla koko ajan voimistuva valitus heikosta syntyvyydestä. Suoraa seurausta talouspolitiikasta. Ihmisillä ei ole varaa lapsiin.
Mulle alkaa olla ihan sama, jos Suomi haluaa oikeiston johdolla ajaa itsensä sukupuuttoon. Lopettakaa se ulina.
Miten saat sekoitettua syntyvyyden Ukrainan sotaan ja sen aiheuttamaan hintojen nousuun? Ei oikeistolla ole mitään tekemistä sodan alkamisen kanssa.
Oletko trolli vai oikeasti noin tyhmä?
Karavaanari ei saa tt-tukea, jos irtisanotaan töistä. Ensin pitää myydä se vaunu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me saadaan alussa sama osa elämää. Loppu on omissa käsissä. Töitä pitää tehdä ja käyttää järkeä valinnoissa jolla omaa osaansa voi ajan myötä kasvattaa ja parantaa. Laiskat kuvittelevat että köyhäinapua vaatimalla tai poliitikkojen valheisiin uskomalla heidän osa paranee. Ei parane.
Aivan sivuhuomautuksena, sinulla on jäänyt selkeästi Bourdieut, Foucaultit yms. lukematta.
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä. Ne jäävät perikuntien riesaksi.
Ei voi vuokrata sähkölämmitteistä asuntoa, koska kela maksaa yksin asuvalle 46 euroa kuukaudessa lämmitykseen maksimissaan.
Vuokra-asunnossa pitää olla kaukolämpö tai maalämpö mikä kuuluu vuokraan.
Jotta jää rahaa myös ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Johan tämäkin ketju meni taas työttömien hankkimiseksi.
Vastaus kysymykseen: kyllä haittaa minua tämä meno. Ihmisten itsekkyys oksettaa.
Itse olen sen verran pitkävihainen, että tasan tarkkaan muistan kaikki lähipiirin ihmiset, jotka ovat hallitusta äänestäneet. En tule riehumaan tai raivoamaan heille, mutta voitte olla varmoja, että kusen heidän muroihinsa aina, kuin vain voin.
Tai lähinnä teen heille sen, mitä he tekevät minulle: en välitä heidän elämästään tai haluissaan paskaakaan.
Allekirjoitan tämän aivan täysin.
...vaikka olen itse hyvätuloinen ja taloudellisesti hyvässä asemassa.
Olen myös ihminen. Liike-elämän tikapuilla kiipeillessä olen oppinut aivan erityisesti inhoamaan kuzipäitä
Aika moni on kyllästynyt elättämään suomalaisten arvoille irvisteleviä, mutta kaikki tuet ottavia m u s l i m e ja. Ei kiinnosta elättää toisten huonokäytöksisiä lapsia, kun pitäisi elättää ihan oma perhe ilman tukia.
Vastaus aloittajan kysymykseen, että ei häiritse. Aina on ollut köyhempiä ja rikkaampia ja se on maailman meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on olllut jakoja, mutta huolestuttaa keskiluokan tilanne, se on maan selkäranka.
100% tämä. Duunarina hirvittää ajatus vasemmistohallituksesta. Ihan kovin paljoa en tarvitse enää lisää veroja tai veroluonteisia maksuja, että heitän hanskat tiskiin ja toivoton onnea seuraavalle, joka haluaa menettää vapaa-aikaa "yhteisen hyvän" eteen. V*ttu mä en oo mikään hyväntekeväisyysjärjestö.
Juu ei veroja voi enää korottaa. Ne on ihan tapissa jo nyt.
Häiritsee. Aiheuttaa jatkuvaa ahdistusta miten saada tasaista tuloa niin, että selviää päivästä toiseen ja vielä voisi elää suhteellisen miellyttävässä ympäristössä. Ei mua muiden massit haittaa mutta oma ankea elämäni kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaahan tämä on.
Eniten kuitenkin ärsyttää samalla koko ajan voimistuva valitus heikosta syntyvyydestä. Suoraa seurausta talouspolitiikasta. Ihmisillä ei ole varaa lapsiin.
Mulle alkaa olla ihan sama, jos Suomi haluaa oikeiston johdolla ajaa itsensä sukupuuttoon. Lopettakaa se ulina.Miten saat sekoitettua syntyvyyden Ukrainan sotaan ja sen aiheuttamaan hintojen nousuun? Ei oikeistolla ole mitään tekemistä sodan alkamisen kanssa.
Oletko trolli vai oikeasti noin tyhmä?
Ei kukaan väittänyt, että oikeisto aloitti Ukrainan sodan. Pointti on siinä, miten kriisin seuraukset Suomessa päätettiin hoitaa.
Syntyvyys oli laskussa jo kauan ennen vuotta 2022. Nuoret aikuiset ovat vuosia sanoneet samoja asioita: asuminen liian kallista, epävarmat työt, määräaikaisuudet, velkaantuminen,päivähoito ja palvelut kuormittuvat,tulevaisuus näyttää epävarmalta!
Ja mitä tähän tarjotaan? Asumistukileikkauksia, työttömyysturvan heikennyksiä ja lisää painetta juuri niille ryhmille, joiden pitäisi uskaltaa perustaa perheitä.
Samaan aikaan ihmetellään syntyvyyttä kuin kyse olisi jostain mystisestä kulttuuri-ilmiöstä.
Ei ihmiset jätä lapsia tekemättä “ideologian” takia vaan siksi, ettei arki tunnu taloudellisesti turvalliselta. Hyvätuloiset kyllä pärjäävät edelleen. Ongelma näkyy erityisesti tavallisessa keskiluokassa, nuorissa aikuisissa ja pienituloisissa.
Eli ei, oikeisto ei aiheuttanut sotaa. Mutta kyllä politiikalla voidaan aivan hyvin pahentaa niitä olosuhteita, joissa ihmiset tekevät päätöksiä perheestä, asumisesta ja tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on, ja näin se on aina ollut.
Ei ole ollut. Sosiaalituet ja työllisyys on tällä hetkellä ennätyksellisen alhaiset, ja samalla hinnat kohonneet pilviin.
Ap
Aika kultaa muistot. Tai sitten et ole elänyt 1990-luvun lama-aikaa. Tai et ole ehkä kuullutkaan 1940-luvusta. Tämä aika, jota nyt elämme, ei ole sen kurjempi kuin aiemmatkaan pula-ajat. Ja vaikeisiinkin aikoihin kuuluu, että hyväosaisimmat kärsivät niistä vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on, ja näin se on aina ollut.
Ei ole ollut. Sosiaalituet ja työllisyys on tällä hetkellä ennätyksellisen alhaiset, ja samalla hinnat kohonneet pilviin.
Ap
Aika kultaa muistot. Tai sitten et ole elänyt 1990-luvun lama-aikaa. Tai et ole ehkä kuullutkaan 1940-luvusta. Tämä aika, jota nyt elämme, ei ole sen kurjempi kuin aiemmatkaan pula-ajat. Ja vaikeisiinkin aikoihin kuuluu, että hyväosaisimmat kärsivät niistä vähiten.
Höpö höpö.
Oikeistosta on tullut joukko, joka nauttii toisten kärsimyksestä.
Se on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun. Ne pitää myydä ja ostaa niillä rahoilla ruokaa lapsille, jos joutuu työttömäksi.
Mitä sen jälkeen kun nekin rahat on mennyt???
100% tämä. Duunarina hirvittää ajatus vasemmistohallituksesta. Ihan kovin paljoa en tarvitse enää lisää veroja tai veroluonteisia maksuja, että heitän hanskat tiskiin ja toivoton onnea seuraavalle, joka haluaa menettää vapaa-aikaa "yhteisen hyvän" eteen. V*ttu mä en oo mikään hyväntekeväisyysjärjestö.