Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo ettei lähde kiertämään lakkiaisia 30.5. Samaan aikaan lätkän MM:n välierät

Vierailija
18.05.2026 |

Mitä teen? 

Kommentit (249)

Vierailija
161/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vuosi oli, kun oli loppuottelu jääkiekossa jossa Suomi oli usean maalin johdossa mutta Ruotsi rymisti  voittoon . No jokatapauksessa  oli samaanaikaan suuret häät.    Sen ottelun näki uusintana,  häistä nautittiin ihan  ainutkertaisesti..  Eipä vuotta ennen häitä suunnitellessa tiedä  mitä kyseisenä päivänä tapahtuu.

Aika vanhoja muistelet. Lisäksi se päivä oli sunnuntai.

Vierailija
162/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas esimerkki siitä, miten esim. joku lätkä on joillekin ihmisille omia läheisiä tärkeämpi asia. Eihän tuommoisesta parane kuin sillä, että hurahtanut kasvaa korviensa välistä aikuiseksi ja herää todellisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vuosi oli, kun oli loppuottelu jääkiekossa jossa Suomi oli usean maalin johdossa mutta Ruotsi rymisti  voittoon . No jokatapauksessa  oli samaanaikaan suuret häät.    Sen ottelun näki uusintana,  häistä nautittiin ihan  ainutkertaisesti..  Eipä vuotta ennen häitä suunnitellessa tiedä  mitä kyseisenä päivänä tapahtuu.

Aika vanhoja muistelet. Lisäksi se päivä oli sunnuntai.

Jos hääjuhlat on hyvät niin eihän sitä nyt ihan kaikkea muista.

Vierailija
164/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet juhliin, jos haluat ja mies jää kotiin. 

No hivenen outoa mennä hänen sukulaisten juhliin ilman miestä

 

Ap

Miten niin? Voit sanoa, että mies jäi katsomaan jääkiekkoa, toivottavasti sinä riität. :)

En ole koskaan tajunnut näitä pakkovierailuja. Miksi niitä tehdään? Äitini oli samaa maata ja saatettuaan anoppinsa hautaan ei enää osallistunut yksiinkään hautajaisiin. 

Toki lakkiaiset on hieman kivempi aihe juhlia. Mutta yleensä tylsät ohjelmaltaan, jota ei ole, ja tarjottavista tulee yleensä huono olo, esim. hedelmäsalaattia ei ole koskaan, josta ei tulisi ällö olo. Minusta lakkiaiset on lähisuvun juttu, nykyään.

Tylsät ohjelmaltaan? Onko täällä jollain jotain kaavoihin kangistunutta ohjelmaa juhlapaikalla? Aika monissa yo-juhlissa olen vieraillut ja kaikissa menty samalla kaavalla eli vapaata seurustelua ja kahvin juontia. Joskus ihan ruokaakin tarjolla, mutta todella rennolla otteella. Jos on monet juhlat, niin aika ymmärrettävää ettei voi koko iltaa norkoilla samassa paikassa ja hyvällä syyllä voi jättää visiitin lyhyeksi. Kuohuvan kilistely, lahjan ja/tai ruusun antaminen ja muutama sana ylioppilaan kanssa. 1/2-1 tunnissa ehtii todella paljon. 

Vierailija
165/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas esimerkki siitä, miten esim. joku lätkä on joillekin ihmisille omia läheisiä tärkeämpi asia. Eihän tuommoisesta parane kuin sillä, että hurahtanut kasvaa korviensa välistä aikuiseksi ja herää todellisuuteen.

Ei olla oikeasti tekemisissä kuin ylioppilasjuhlissa mutta kovasti ollaa läheisiä kun kerran ollaan sukua. Varsinkin jos toiveissa on saada muistamisia.

Vierailija
166/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet juhliin, jos haluat ja mies jää kotiin. 

No hivenen outoa mennä hänen sukulaisten juhliin ilman miestä

 

Ap

Miten niin? Voit sanoa, että mies jäi katsomaan jääkiekkoa, toivottavasti sinä riität. :)

En ole koskaan tajunnut näitä pakkovierailuja. Miksi niitä tehdään? Äitini oli samaa maata ja saatettuaan anoppinsa hautaan ei enää osallistunut yksiinkään hautajaisiin. 

Toki lakkiaiset on hieman kivempi aihe juhlia. Mutta yleensä tylsät ohjelmaltaan, jota ei ole, ja tarjottavista tulee yleensä huono olo, esim. hedelmäsalaattia ei ole koskaan, josta ei tulisi ällö olo. Minusta lakkiaiset on lähisuvun juttu, nykyään.

Tylsät ohjelmaltaan? Onko täällä jollain jotain kaavoihin kangistunutta ohjelmaa juhlapaikalla? Aika monissa yo-juhlissa olen vieraillut ja kaikissa menty samalla kaavalla eli vapaata seurustelua ja kahvin juontia. Joskus ihan ruokaakin tarjolla, mutta todella rennolla otteella. Jos on monet juhlat, niin aika ymmärrettävää ettei voi koko iltaa norkoilla samassa paikassa ja hyvällä syyllä voi jättää visiitin lyhyeksi. Kuohuvan kilistely, lahjan ja/tai ruusun antaminen ja muutama sana ylioppilaan kanssa. 1/2-1 tunnissa ehtii todella paljon. 

Yo-juhlathan on useimmiten tilaisuus, jossa vain piipahdetaan. Samana päivänä on kaikkien juhlat, joten on ihan luonnollista että kaikki eivät tule samaan aikaan, eivätkä ole kauan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa tv pauhaa kuitenkin otteluita, kun vieraiden joukossa on kisoja katsovia.

Vierailija
168/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kumpi olisi hirveämpää kidutusta, random yo juhlat vai jäkisottelun kattominen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Ja joutuu viihdyttämään koko suvun, pitkä ilta seisoskellessa

Vierailija
170/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kumpi olisi hirveämpää kidutusta, random yo juhlat vai jäkisottelun kattominen. 

Ensimmäisessä saa ilmaista kuohuvaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Ja joutuu viihdyttämään koko suvun, pitkä ilta seisoskellessa

Jos ei alle parikymppisenä jaksa omissa juhlissaan seistä, niin tulevaisuus ei näytä valoisalta.

Ja välillä voi istuakin.

Vierailija
172/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Ja joutuu viihdyttämään koko suvun, pitkä ilta seisoskellessa

Jos ei alle parikymppisenä jaksa omissa juhlissaan seistä, niin tulevaisuus ei näytä valoisalta.

Ja välillä voi istuakin.

Kannattaa jättää juhlat ehdottomasti väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitten voi voi.

Vierailija
174/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Ja joutuu viihdyttämään koko suvun, pitkä ilta seisoskellessa

Jos ei alle parikymppisenä jaksa omissa juhlissaan seistä, niin tulevaisuus ei näytä valoisalta.

Ja välillä voi istuakin.

Kannattaa jättää juhlat ehdottomasti väliin.

Kenen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Ja joutuu viihdyttämään koko suvun, pitkä ilta seisoskellessa

Jos ei alle parikymppisenä jaksa omissa juhlissaan seistä, niin tulevaisuus ei näytä valoisalta.

Ja välillä voi istuakin.

Kannattaa jättää juhlat ehdottomasti väliin.

Kenen?

Ihan kaikkien. Jos juhlittava ei ole juhlimisen arvoinen eikä toisten tavat juhlia miellytä niin on syytä jättää väliin koko juhlat.

Vierailija
176/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan kaikkien. Jos juhlittava ei ole juhlimisen arvoinen eikä toisten tavat juhlia miellytä niin on syytä jättää väliin koko juhlat."

 

 

 

No se on totta. Tuossa nyt puhuttiin siitä miten juhlakalu ei jaksa seistä.

Vierailija
177/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan kaikkien. Jos juhlittava ei ole juhlimisen arvoinen eikä toisten tavat juhlia miellytä niin on syytä jättää väliin koko juhlat."

 

 

 

No se on totta. Tuossa nyt puhuttiin siitä miten juhlakalu ei jaksa seistä.

Kas kun ei lerssi. Mutta miksi juhlia ylioppilasta jolla ei vieraan tai juhlan järjestäjän mielestä ole tulevaisuutta.

Vierailija
178/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa tv pauhaa kuitenkin otteluita, kun vieraiden joukossa on kisoja katsovia.

Tai kumppani, joka ei pysty menemään juhliin yksin.

Vierailija
179/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Ja joutuu viihdyttämään koko suvun, pitkä ilta seisoskellessa

Kyllä yo-juhlista poistutaan ennen iltaa. Nuorilla on omat juhlansa illalla, tai vaikka ei olisikaan niin ei sinne jäädä nitkumaan.

Vierailija
180/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa tv pauhaa kuitenkin otteluita, kun vieraiden joukossa on kisoja katsovia.

Meillä on musiikkilukiolainen ja ohjelmassa klassista musiikkia sekä tuoreen ylioppilaan että vieraiden esittämänä, tuskin kukaan katsoo jääkiekkoa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä