Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo ettei lähde kiertämään lakkiaisia 30.5. Samaan aikaan lätkän MM:n välierät

Vierailija
18.05.2026 |

Mitä teen? 

Kommentit (249)

Vierailija
141/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä mies. En minäkään lähtisi "kiertämään lakkiaisia" vaikka siihen ei olisi mitään syytäkään.

Mikä siitä tekee järkevää ettei mene?

No onhan se järkevämpää pysyä poissa, kun ne juhlat on tylsiä. Juhlikoot ne, joita kiinnostaa.

Aaa, niin, aivan. Minäminäminä. Tylsääääääää, en mene. Ei huvita.

Ihan samalla tavalla se on toisern suuntaan minäminäminä koska "haluan että tulet mukaan". Jokainen meistä on erilaisia ja sitä pitåä kunnioittaq jos jotain juhlat ei kiinnosta niin ei mene, ja toisin päin. 

Vierailija
142/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet juhliin, jos haluat ja mies jää kotiin. 

No hivenen outoa mennä hänen sukulaisten juhliin ilman miestä

 

Ap

No kerrot hymyillen että mies jäi kotiin katsomaan jääkiekkoa. Ei tule uusia kutsuja minnekkään. Problem solved.

Mistä päättelet että ei tule? Epäilen että suurelle osalle se ei ole kovin iso ongelma että aina ei ole aikaa lähteä juhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänä keväänä lakkiaiset ja minä en kyllä loukkaanu, jos joku kutsuttu vieras ei tulekaan. Jos on kivempi katsoa kotona jääkiekkoa kuin käydä ylioppilaan luona kakkukahveilla niin se on täysin ok! Ei ole pakko jos ei taho. 

Vierailija
144/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Melko ikävää puhutella juhlijaa kaluksi.

Aivan. Onneksi sanavarastosi kasvoi taas tänään.

Vierailija
145/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi aina kulkea yhdessä? Hakea siitä riidanaihe. Itse olen vieraillut useimmissa yo juhlissa yksin tai omien lasten kanssa. Ylioppilas meille ystäväpiirissä ei niinkään mieheni. Monet muutkin juhlat vierailtu näin.

En kyseenalaista mieheni toimia,hänen tapansa.

Vierailija
146/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ollaan menossa juhliin ja piti olla hotellissa yötä ja tehdä jotain kivaa kaupungilla illalla. Tajusin sitten, että tästähän tulikin ihan urheilumatka, eli mies nököttää jossain sporttibaarissa siitä lähtien kun nopeasti käydään kukat viemässä.

Ja illalla vielä Champparien Finaali!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Melko ikävää puhutella juhlijaa kaluksi.

Aivan. Onneksi sanavarastosi kasvoi taas tänään.

No ei todellakaan kasva. Oma sanavarostoasi voisit kyllä kasvttaa tai ainakin nykyaikaistaa.

En nimittäin yhtää ihmettele jos ihmiset mieluummin ovatkotona kuin tulevat järjestämiisi kalu juhliin.

Vierailija
148/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Melko ikävää puhutella juhlijaa kaluksi.

Aivan. Onneksi sanavarastosi kasvoi taas tänään.

No ei todellakaan kasva. Oma sanavarostoasi voisit kyllä kasvttaa tai ainakin nykyaikaistaa.

En nimittäin yhtää ihmettele jos ihmiset mieluummin ovatkotona kuin tulevat järjestämiisi kalu juhliin.

"No ei todellakaan kasva. Oma sanavarostoasi voisit kyllä kasvttaa tai ainakin nykyaikaistaa.

En nimittäin yhtää ihmettele jos ihmiset mieluummin ovatkotona kuin tulevat järjestämiisi kalu juhliin."

 

 

 

Tulevat hyvin mielellään. Itseasiassa järjestin hiljattain juhlat 50 vieraalle, joista yksi jäi pois kuumeen takia.

Olin onnellinen juhlakalu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekin ollaan menossa juhliin ja piti olla hotellissa yötä ja tehdä jotain kivaa kaupungilla illalla. Tajusin sitten, että tästähän tulikin ihan urheilumatka, eli mies nököttää jossain sporttibaarissa siitä lähtien kun nopeasti käydään kukat viemässä.

Ja illalla vielä Champparien Finaali!!!

Nimenomaan, se vielä kruunaa tuon illan.

Vierailija
150/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Melko ikävää puhutella juhlijaa kaluksi.

Aivan. Onneksi sanavarastosi kasvoi taas tänään.

No ei todellakaan kasva. Oma sanavarostoasi voisit kyllä kasvttaa tai ainakin nykyaikaistaa.

En nimittäin yhtää ihmettele jos ihmiset mieluummin ovatkotona kuin tulevat järjestämiisi kalu juhliin.

"No ei todellakaan kasva. Oma sanavarostoasi voisit kyllä kasvttaa tai ainakin nykyaikaistaa.

En nimittäin yhtää ihmettele jos ihmiset mieluummin ovatkotona kuin tulevat järjestämiisi kalu juhliin."

 

 

 

Tulevat hyvin mielellään. Itseasiassa järjestin hiljattain juhlat 50 vieraalle, joista yksi jäi pois kuumeen takia.

Olin onnellinen juhlakalu.

Tapolan Lärvisen juhlakalu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi aina kulkea yhdessä? Hakea siitä riidanaihe. Itse olen vieraillut useimmissa yo juhlissa yksin tai omien lasten kanssa. Ylioppilas meille ystäväpiirissä ei niinkään mieheni. Monet muutkin juhlat vierailtu näin.

En kyseenalaista mieheni toimia,hänen tapansa.

Tämä on kyllä ihan hyvä kysymys.

Itselleni parisuhteessa on tärkeää, että kuljetaan yhdessä monissakin jutussa. Juhlat kuuluvat niihin juttuihin.

Vierailija
152/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka järjestää juhlat vasta klo 16 jälkeen? Nuorethan lähtee jo klo 18 jälkeen iltaa viettämään. Lakitus yleensä puolenpäivän tienoilla. Voisi kuvitella, että kahvittelemaan pääsisi paljon aikaisemmin. Tietenkin jos on paljon porukkaa tulossa ja sen johdosta porrastusta, niin aina voi sopia tulevansa ensimmäisten joukossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet juhliin, jos haluat ja mies jää kotiin. 

No hivenen outoa mennä hänen sukulaisten juhliin ilman miestä

 

Ap

Miten niin? Voit sanoa, että mies jäi katsomaan jääkiekkoa, toivottavasti sinä riität. :)

En ole koskaan tajunnut näitä pakkovierailuja. Miksi niitä tehdään? Äitini oli samaa maata ja saatettuaan anoppinsa hautaan ei enää osallistunut yksiinkään hautajaisiin. 

Toki lakkiaiset on hieman kivempi aihe juhlia. Mutta yleensä tylsät ohjelmaltaan, jota ei ole, ja tarjottavista tulee yleensä huono olo, esim. hedelmäsalaattia ei ole koskaan, josta ei tulisi ällö olo. Minusta lakkiaiset on lähisuvun juttu, nykyään.

Vierailija
154/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en kierrä lakkiaisia enkä katon mitää lätkää. Istun mökillä ja juon kaljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi aina kulkea yhdessä? Hakea siitä riidanaihe. Itse olen vieraillut useimmissa yo juhlissa yksin tai omien lasten kanssa. Ylioppilas meille ystäväpiirissä ei niinkään mieheni. Monet muutkin juhlat vierailtu näin.

En kyseenalaista mieheni toimia,hänen tapansa.

Tämä on kyllä ihan hyvä kysymys.

Itselleni parisuhteessa on tärkeää, että kuljetaan yhdessä monissakin jutussa. Juhlat kuuluvat niihin juttuihin.

No silloin varmasti kannattaa valita puoliso joka ajattelee samalla tavalla eikä jää mieluummin katsomaan lätkää.

Vierailija
156/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"

 

 

Täh?

Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.

Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.

Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?

Ylioppilasjuhlissa?

Mikä hexx kalu?

Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.

Melko ikävää puhutella juhlijaa kaluksi.

Aivan. Onneksi sanavarastosi kasvoi taas tänään.

No ei todellakaan kasva. Oma sanavarostoasi voisit kyllä kasvttaa tai ainakin nykyaikaistaa.

En nimittäin yhtää ihmettele jos ihmiset mieluummin ovatkotona kuin tulevat järjestämiisi kalu juhliin.

En ole tuo jota kommentoit, mutta ilmeisesti sinä et nuoremman sukupolven jäsenenä tiedä, että "juhlakalu" on ihan korrekti ilmaus, ainakin ollut, ennen kuin ihmiset sekosi pornoon ja sana "kalu" sai voimakkaita lisämerkityksiä ihan arkikielessä. (Katsotko paljon pornoa?)

Kielitoimiston sanakirjassa sanalle annetaan leikillinen sivumerkitys ja päämerkitys tarkoittaa "juhlinnan kohdetta", "päivänsankaria".

Sinä sanot, että vanhemman ihmisen pitäisi nykyaikaistaa kieltään. Entä jos sinä ottaisit vähän asioista selvää ennen kuin vedät herneen nenään jostain sanasta.  

Entä onko sana "työkalu" sulle liikaa? :)

Vierailija
157/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi aina kulkea yhdessä? Hakea siitä riidanaihe. Itse olen vieraillut useimmissa yo juhlissa yksin tai omien lasten kanssa. Ylioppilas meille ystäväpiirissä ei niinkään mieheni. Monet muutkin juhlat vierailtu näin.

En kyseenalaista mieheni toimia,hänen tapansa.

Tämä on kyllä ihan hyvä kysymys.

Itselleni parisuhteessa on tärkeää, että kuljetaan yhdessä monissakin jutussa. Juhlat kuuluvat niihin juttuihin.

No silloin varmasti kannattaa valita puoliso joka ajattelee samalla tavalla eikä jää mieluummin katsomaan lätkää.

Niin tein.

Vierailija
158/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet juhliin, jos haluat ja mies jää kotiin. 

No hivenen outoa mennä hänen sukulaisten juhliin ilman miestä

 

Ap

Miten niin? Voit sanoa, että mies jäi katsomaan jääkiekkoa, toivottavasti sinä riität. :)

En ole koskaan tajunnut näitä pakkovierailuja. Miksi niitä tehdään? Äitini oli samaa maata ja saatettuaan anoppinsa hautaan ei enää osallistunut yksiinkään hautajaisiin. 

Toki lakkiaiset on hieman kivempi aihe juhlia. Mutta yleensä tylsät ohjelmaltaan, jota ei ole, ja tarjottavista tulee yleensä huono olo, esim. hedelmäsalaattia ei ole koskaan, josta ei tulisi ällö olo. Minusta lakkiaiset on lähisuvun juttu, nykyään.

A) Missä juhlissa nykyään tarjotaan hedelmäsalaattia? :D

B) Jos normaaleista kakkukahvitarjoiluista tulee aina huono olo, voisi labrakäynti olla paikallaan.

Vierailija
159/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vuosi oli, kun oli loppuottelu jääkiekossa jossa Suomi oli usean maalin johdossa mutta Ruotsi rymisti  voittoon . No jokatapauksessa  oli samaanaikaan suuret häät.    Sen ottelun näki uusintana,  häistä nautittiin ihan  ainutkertaisesti..  Eipä vuotta ennen häitä suunnitellessa tiedä  mitä kyseisenä päivänä tapahtuu.

Vierailija
160/249 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vuosi oli, kun oli loppuottelu jääkiekossa jossa Suomi oli usean maalin johdossa mutta Ruotsi rymisti  voittoon . No jokatapauksessa  oli samaanaikaan suuret häät.    Sen ottelun näki uusintana,  häistä nautittiin ihan  ainutkertaisesti..  Eipä vuotta ennen häitä suunnitellessa tiedä  mitä kyseisenä päivänä tapahtuu.

Hyvät oli ainakin häät kun vuosikin on jo unohtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi