Mies sanoo ettei lähde kiertämään lakkiaisia 30.5. Samaan aikaan lätkän MM:n välierät
Mitä teen?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Miten läheisiä sukulaisia ne ylioppilaat ovat miehelle? Veljien ja siskojen lapsiako? Eivätkö heidänkin isänsä joudu tinkimään lätkämatsista lakkiaispäivänä? Kuinka moni teistä loukkaantuisi kun omat sisarukset eivät malta tulla juhliinne, koska samaan aikaan on joku saatanan lätkämatsi.
Minun isäni tosin osasi huudattaa telkkaria myös silloin kun oli talo täynnä vieraita.
Kenelle ne sukulaiset loukkaantuu jos ap mies ei lähde juhliin? Ja entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi minäkään vaikka en jäkiksestä välitä. Ei kiinnosta pätkän vertaa jotkut lakkiaisjuhlat. Ja ihmettelen miten noita nyt kierrettäväksi saakka riittää.
Mua kiinnostais niiden tarjoilut. Kakkukahvit, aah. Voileipäkakku, oih. Muttei olisi varaa lahjoihin. No, eipä ole kutsujakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkiaiset ovat ylioppilaiden vanhempien juhlat. Nuorten itsensä mielestä ne ovat perseestä, ja teidänkin tapauksenne todistaa että ne ovat pelkkää pakkopullaa.
No kyllä ainakin meidän nuoret välittivät juhlistaan
Meidän eivät. Liukenivat paikalta heti kun se oli mahdollista.
Etenkin jos juhlat vielä alkaa noinkin myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun naisena tarvi kantaa vastuuta miehen sukulaisista! Kannat ne omat. Se riittää.
Ehkä ovat jo kuin yhtä perhettä ja vaimo heistä se sosiaalisempi, jonka kautta tapahtuu useammin kommunikointi myös miehen suvun suuntaan, joten hän voi olla ikävässä välikädessä, jos ei halua valehdella eikä myöskään kertoa, miksi mies ei haluaisi juhliin?
Miksi ei halua kertoa miksi mies jää kotiin?
Minä ainakin häpeäisin silmät päästäni, jos joutuisin myöntämään olevani yhdessä itsekkään mieslapsen kanssa.
Ohis
Miksi olisit miehen kanssa jota häpeät?
En olisi. Jotkut ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun naisena tarvi kantaa vastuuta miehen sukulaisista! Kannat ne omat. Se riittää.
Ehkä ovat jo kuin yhtä perhettä ja vaimo heistä se sosiaalisempi, jonka kautta tapahtuu useammin kommunikointi myös miehen suvun suuntaan, joten hän voi olla ikävässä välikädessä, jos ei halua valehdella eikä myöskään kertoa, miksi mies ei haluaisi juhliin?
Miksi ei halua kertoa miksi mies jää kotiin?
Minä ainakin häpeäisin silmät päästäni, jos joutuisin myöntämään olevani yhdessä itsekkään mieslapsen kanssa.
Ohis
Miksi olisit miehen kanssa jota häpeät?
En olisi. Jotkut ovat.
Niin eli ongelma on ihan jossain muualla kuin lakkiaisissa tai jääkieossa.
"Niin eli ongelma on ihan jossain muualla kuin lakkiaisissa tai jääkieossa."
Miten niin? Jos mieslapsi ottaisi pään pois per seestään ja osallistuisi juhliin, häntä ei tarvitsisi hävetä.
Jos kaikki ajattelis noin itsekkäästi niin sitten kun sitä omaa lasta tms juhlitaan ja puolet jää tulematta niin sitten tajuaa, että olisi ihan kohteliasta mennä. On myös omille lapsille hyvää esimerkkiä mennä kun on kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Kierrät itse kaikki lakkiaiset yksin ja hakeudut hyville jatkoille ja biletät nuorten miesten kanssa aamuun asti! Anna puolisosi nauttia ihanasta lätkäviikolopusta, kun mm-kisat on vain kerran vuodessa.
Tuskin katsovat ylioppilasjuhlien jatkoilla, kun palstamamma änkeää sinne. Antaa nuorten juhlia keskenään.
Meillä alkaa juhlat klo 15. Lakitus on vasta klo 12, joten ennen kolmea ei olla edes kotona.
Nuoriso on lähdössä viimeistään seitsemältä katsomaan Mestarien liigan finaalia. Jääkiekkoa ei meillä seurata. Mutta nyt rupesin pohtimaan, että jos Suomen peli on juuri tuolloin, voisiko telkkari olla auki. Osa vieraista varmaan arvostaisi. Ja voisi olla tavallaan ihan hauskakin seurata kollektiivisesti kahvin lomassa peliä. Ei juhlien tarvitse olla jäykkää pönöttämistä tai pelkkää sivistynyttä small talkia.
Vierailija kirjoitti:
Miten läheisiä sukulaisia ne ylioppilaat ovat miehelle? Veljien ja siskojen lapsiako? Eivätkö heidänkin isänsä joudu tinkimään lätkämatsista lakkiaispäivänä? Kuinka moni teistä loukkaantuisi kun omat sisarukset eivät malta tulla juhliinne, koska samaan aikaan on joku saatanan lätkämatsi.
Minun isäni tosin osasi huudattaa telkkaria myös silloin kun oli talo täynnä vieraita.
Jos veikata pitää niin siellä lakkiaisissa jossakin huoneessa katsotaa lätkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen välierä on klo 16.20, eiköhän sitä ennen ehdi edes jossain juhlissa piipahtaa.
Kutsuja on tullut klo 15 ja klo 16 alkaen
Ap
Jätä se sika ja hanki itsellesi joku toiboi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä alkaa juhlat klo 15. Lakitus on vasta klo 12, joten ennen kolmea ei olla edes kotona.
Nuoriso on lähdössä viimeistään seitsemältä katsomaan Mestarien liigan finaalia. Jääkiekkoa ei meillä seurata. Mutta nyt rupesin pohtimaan, että jos Suomen peli on juuri tuolloin, voisiko telkkari olla auki. Osa vieraista varmaan arvostaisi. Ja voisi olla tavallaan ihan hauskakin seurata kollektiivisesti kahvin lomassa peliä. Ei juhlien tarvitse olla jäykkää pönöttämistä tai pelkkää sivistynyttä small talkia.
Muistan jo lapsena ihmetelleeni sukulaismiesten surkeita käytöstapoja, kun jossain sukukinkereissä piti katsoa urheilua telkkarista. Oikeasti, olin varmaan jotain 10 v kun ekan kerran ajattelin että jeesus miten tympeää. Akat on laittaneet kämpän ja pöydän koreaksi, ukot sitten tönöttävät kakkulautaset edessään tuijottamassa jotain lätkää tai futista töllöstä.
Noloa.
Järkevä mies. En minäkään lähtisi "kiertämään lakkiaisia" vaikka siihen ei olisi mitään syytäkään.
Onko mies sanonut, ettei lähde lakkiaisiin lätkän vuoksi vai ettei muuten tykkää kiertää lakkiaisia. Itse en välitä lätkästä enkä puolivieraiden lakkiasista.
Vierailija kirjoitti:
"Niin eli ongelma on ihan jossain muualla kuin lakkiaisissa tai jääkieossa."
Miten niin? Jos mieslapsi ottaisi pään pois per seestään ja osallistuisi juhliin, häntä ei tarvitsisi hävetä.
Onhan se aika iso ongelma jos on ottanut itsellee lapsipuolison.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä mies. En minäkään lähtisi "kiertämään lakkiaisia" vaikka siihen ei olisi mitään syytäkään.
Mikä siitä tekee järkevää ettei mene?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä alkaa juhlat klo 15. Lakitus on vasta klo 12, joten ennen kolmea ei olla edes kotona.
Nuoriso on lähdössä viimeistään seitsemältä katsomaan Mestarien liigan finaalia. Jääkiekkoa ei meillä seurata. Mutta nyt rupesin pohtimaan, että jos Suomen peli on juuri tuolloin, voisiko telkkari olla auki. Osa vieraista varmaan arvostaisi. Ja voisi olla tavallaan ihan hauskakin seurata kollektiivisesti kahvin lomassa peliä. Ei juhlien tarvitse olla jäykkää pönöttämistä tai pelkkää sivistynyttä small talkia.
Muistan jo lapsena ihmetelleeni sukulaismiesten surkeita käytöstapoja, kun jossain sukukinkereissä piti katsoa urheilua telkkarista. Oikeasti, olin varmaan jotain 10 v kun ekan kerran ajattelin että jeesus miten tympeää. Akat on laittaneet kämpän ja pöydän koreaksi, ukot sitten tönöttävät kakkulautaset edessään tuijottamassa jotain lätkää tai futista töllöstä.
Noloa.
Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?
Lakkiaiset ovat ihania ! Tänä vuonna vain yhdet! Jääkiekko tulee uusintana ja veivataan pitkin iltaa tuloksia ja maaleja. Nuoren juhla on ainutkertainen, tässä ja nyt. Siksi valitsen juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Kierrät itse kaikki lakkiaiset yksin ja hakeudut hyville jatkoille ja biletät nuorten miesten kanssa aamuun asti! Anna puolisosi nauttia ihanasta lätkäviikolopusta, kun mm-kisat on vain kerran vuodessa.
illalla on vielä Mestareiden liigan finaalikin. Kaupunkien terassit täynnä nuoria futareita kisakatsomoissa. Enjoy!
Meidän eivät. Liukenivat paikalta heti kun se oli mahdollista.