Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten turha komentelu

Vierailija
17.05.2026 |

Oletteko huomanneet, että joillakin vanhe mmilla ( ja iso-) on tapana komennella lapsiaan koko ajan ja huomauttaa ihan normaaleistakin asioista? Mihin tällä tähdätään?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä lasten ja nuroten kohdalla nähdään erittäin hyvin mitä siitä seuraa kun kuria ei pidetä. Pitäkää siis kuria!

Kuri on lasun paikka. Kukaan asiantuntija ei ole suositellut kurin pitämistä enää vuosikymmeniin.

Lapselle saa – ja pitää – asettaa rajoja, mutta kaikenlainen fyysinen tai henkinen väkivalta on laissa kielletty. Kurinpidon tulee perustua turvallisuuteen ja ohjaamiseen, ei rangaistuksiin.

Siitä vaan asettamaan rajoja näille teini jenginuorille.Menet ja kerrot mitä ei saa tehdä.puhu rauhallisesti ettei teini ahdistu.,..

Vierailija
42/46 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lapsi ei ole aikuisen orja. Ihmisoikeudet koskevat myös lapsia."

Voi Pyhä Sylvi! No. Antakaahan lastenne juosta vilkkaalle kadulle autojen sekaan ja hukkua veteen. Minä ainakin kiellän lapsiani tekemästä sellaisia asioita, joista voi seurata jollekin vahinkoa.

Nyt meni tunteisiin :D

Taidat olla se vanhempi joka papattaa lapselleen taukoamatta "älä mene sinne, älä koske siihen, älä juokse, älä hypi, älä hengitä noin, älä älä älä älä älä".

Ei mikään ihme, että lapsesi haluaa juosta auton alle. 

Kerta riittää. Sitten ohjataan jo kädellä.

Eli loukataan lapsen koskemattomuutta. Miltä sinusta tuntuisi jos vaikka naapurisi tarttuisi sinusta kiinni jos joku mitä teet ei olisi naapurin mieleen?

Ymmärrät tai et lapsilla ja aikuisilla on hieman eri säännöt,KOSKA VANHEMMAT OVAT VASTUUSSA LAPSISTAAN tätä eivät kaikki vanhemmat näköjään tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikään näin uimahallissa äidin ehkä parivuotiaan lapsensa kanssa. Äiti KOKO AJAN kyseli lapselta, haluaako Tiina-Taavi peseytyä, ai eikö Tiina-Taavi halua peseytyä, haluaako Tiina-Taavi ottaa suihkun omaan käteen, ai eikö Tiina-Taavi nyt haluakaan suihkua, haluaako Tiina-Taavi laittaa itse uikkarin päälle, ai eikö Tiina-Taavi halua, ja niin edelleen loputtomasti. Vieläpä äidin ääni oli niin lässyttävä että jo se otti hermoon. Oman lapseni kanssa en koskaan ole jaksanut lässyttää. Pesulle, uikkarit päälle ja altaaseen ja siinä se, neuvottelun varaa ei ole ollut.

Vierailija
44/46 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua pitää neuvoa mutta kaikki turha pois.Sekottaa vaan lasta.Lasta pitää opettaa,olla erimieltä.Sana älä ja ei on sallittu.Me kasvatamme välittömiä kunnon kansalaisia ei mitään minä minä narsisteja.Aikusena kun joku mättää niin sehän on hirveetä..pettymyksetkin kuuluu elämään!!Lapsesta jolla ei ole rajoja tuntuu,hänestä ei välitetä.Meillä on heitä päihteet astuneet kuvaan,faija heittää satkun mee ulos..siitä se alkaa.Älä hanki lapsia jos et pysty kasvattamaan.Kotiintuloajat,rajat.

Vierailija
45/46 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin muksut juoksee pitkin käytäviä ja huutaa, huutelevat sopimattomuuksia sekä aikuisille että lapsille, törmäillään ja ajellaan pyörällä parkkipaikalla autojen keskellä. Näitä lapsia ei koskaan komenneta, vaikka mielestäni kyllä pitäisi. Vanhemmat vaikuttavat muilta osin asiallisilta, eli ehkä on jokin ideologia tai ymmärryksen puute? 

Yritän omalle lapselle kuitenkin käyttää näitäkin esimerkkinä, että X on huonoa käytöstä ja huonokäytöksisten lasten kanssa ei monet halua olla. 

Vierailija
46/46 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt meni tunteisiin :D Taidat olla se vanhempi joka papattaa lapselleen taukoamatta "älä mene sinne, älä koske siihen, älä juokse, älä hypi, älä hengitä noin, älä älä älä älä älä". Ei mikään ihme, että lapsesi haluaa juosta auton alle."

En minä aio estää lapsiasi juoksemasta auton alle, enkä hukkumasta veteen. Minä huolehdin omista lapsistani :-D Tällä hetkellä heillä on meneillään rauhallinen askartelutuokio. Ostin heille tuvan täyteen kaikkia mukavia juttuja. 

Tämä! Jos kuolee niin onpahan maailmassa taas yksi kauhukakara vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän