Kuka minua, lapseton hoitaa, sittenkun olen vanhus?
Kommentit (43)
Pahinta kai on, ettei kukaan välitä. Ei välitä, saatko ja millaista hoitoa, ei välitä, pystytkö syömään tai saatko juotavaa tai pääsetkö pesulle. Lapset saattaisivat edes joskus tarkistaa tilanteen ja säälistä auttaakin ja vaatia hoitopaikalta toimia.
Kuolen sydänkohtaukseen 40-50 vuoden iässä, kuten muutkin sukuni miehet. Eipä tarvitse tuollaisia miettiä?
Vierailija kirjoitti:
Pahinta kai on, ettei kukaan välitä. Ei välitä, saatko ja millaista hoitoa, ei välitä, pystytkö syömään tai saatko juotavaa tai pääsetkö pesulle. Lapset saattaisivat edes joskus tarkistaa tilanteen ja säälistä auttaakin ja vaatia hoitopaikalta toimia.
Mites chat gtp`? Se on jo nyt kaverini.
Minä ajattelen tämän niin, että se hyvä puoli tässä lapsettomuudessa on, että voi sitten vanhana raihnaistua ja kuihtua ilman, että kukaan on minusta huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites chat gtp`? Se on jo nyt kaverini.
"Chättäämällähän" hoidettavat ihmiset tosiaan hoidetaan...eiku
Suurella todennäköisyydellä delaat ennen kuin tarvitset päivittäistä hoivaa
Ihan samat tahot ja ihmiset, jotka hoitaa myös ne, joilla on lapsia.
Aina joku tarjoaa välttämättömän hoivan palkkaa vastaan. Turha kuvitella, että omat lapsetkaan laajassa mittakaavassa vanhempiaan hoitaisivat
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole viisainta viheltää peli muutoinkin päättyneeksi tuossa vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa oikeasti olla joku veloja halveksiva provoilija.
No niitähän pitääkin halveksia, ovat itsekkäitä sikoja. Tai sitten ovat mahoja ja muka sanovat olevansa veloja.
Tuoreena kokemusasiantuntijana äitini ollesssa hoitokodissa ja siellä käydessäni toimintaa seuratessani sanoisin että lapsettomalla on hyvin vähän vieraita ja kukaan ei valvo etteivät esim. vaatteet häviä pyykinpesun jälkeen, lääkärikäynneille ei hoitajia riitä mukaan, kielitaitoista seuraa on niukasti tai edes vaihtelua päiviin. Tämä on suurempi ongelma, perushoito varmaan toimii.
Lapseton tosiaan voi varautua vanhuuteensa säästämällä rahaa. Hyvä neuvo keskustelijalta.
Minä olen ajatellut hoitaa itse asiani loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Samat ihmiset hoitaa kuin niitä 'lapsellisiakin': hoitajat.
Joo mutta hoitajien avun piiriin ei pääse ilman jonkun muun apua, yleensä ne lapset hoitaa silloin. Apteekkikäyntejä, lääkärikäyntejä yms. Siis kun yleensä vanhus ei havahdu siihen hoidontarpeeseen itse ajoissa. Sitten ei enää pää pelaa kun pitäisi hoitoa alkaa hommaamaan.
Eli ap, ole hereillä itse ja siirry asumaan johonkin seniori-taloon ajoissa, ennen kuin liikuntakyky tai toimintakyky kokonaan menee. Pitää ymmärtää ihan itse myydä nykyinen ja muuttaa sopivampaan asuntoon, jossa on palvelut lähellä. Kukaan ei sua sinne ok-taloon auta, jos et osaa itse pyytää ja ei lapsiakaan ole..... tai sitten joku sukulainen, jos ei omia lapsia ole niin onko ketään muuta läheistä? Itse auttelen tätiäni, jolla ei omia lapsia ole. Ei ole kyennyt yhteiskunnan apua itse hankkimaan
Hyvää neuvoa tuli tuossa 12.43 kommentissa. Hommasin ainoana elossa olevan lapsensa vanhempani palvelutalon vaikka vastustivat aluksi ja haukkuivat minua mutta tajusivat kun selitin isälle että äiti ei enää jaksa pasta isää kotona ja itse asui 500 kilometrin päässä. Äiti kaatui talvella liukkaalla pihalla postia hakiessaan laatikosta ja joutui Tampereelle asti sairaalahoitoon jossa kalloon tehtiin reikä jotta aivopaine saatiin laskemaan ja verihyytymä pois. Isä vaan odotti että äiti tulee sairaalasta päästyään hänelle puuroa keittämään kuten ennenkin mutta onneksi menin paikalle ja otin ohjat käsiini ja järjestin heille palvelutalopaikan jonne kuolivat ekaksi isä 96v ja kahden vuoden jälkeen äiti 94 vuotiaana.
Kokoomuslainen ottaa sinut ilmaiseksi luokseen houdettavakseen luopuen kaikesta omasta elämästään.
Sarkasmia oletan tuo viittaus höveliin kokoomuslaiseen😄
Kuka sinut perii? Onko säästöjä? Oletko antanut aikaasi ja hoitanut lasta, joka aikuistuttuaan voisi?