Käykö sun kissa töissä?
Vai saako se ruokarahaa KELAsta (kissojen elatusavusta)
Kommentit (459)
Joo, polkupyörällä. Kaupassakin käy.
Jos minulla olisi kissa, niin todellakin saisi käydä töissä! Hiiritöissä.
Meidän Lilja käy aamulla lypsyllä ja lopun päivää ahkerasti kehrää!
Vierailija kirjoitti:
Meidän Lilja käy aamulla lypsyllä ja lopun päivää ahkerasti kehrää!
Ihana! Vähän sellaista perinteistä maatalousajan Suomenkin meininkiä vielä löytyy. Toivotaan, ettei byrokraattinen EU vie Liljan elantoa.
Käyhän se. On kunnon maatiais kissa joka pitää hiiret ja jyrsijät kurissa ja loitolla maatalossa kun asutaan. Joskus jahtailee myös tiluksilta räkättejä ja olenpa nähnyt sen myös käyvän urheasti ajamaan kasvimaan kulmille pyrkineen rusakon pakosalle.
Minun kissani on töissä aina. Se on minun henkivartijani.
Meillä kissa huolehtii huoltajansa liikunnasta. Talvella ei tarvitse taluttaa ulkona, mutta sitäkin ahkerammin kesäsäällä. Joka ikinen aamu, päivä, ilta ja yö hiekkalaatikon putsaus, vesikupin tuore vesi, ruoan tarjoaminen. Kissanhiekkojen siivoaminen lattialta ja karvojen poisto vaatteista. Tuoreitten lihojen hakeminen kaupasta kun on tarjolla, säilykkeen ohelle. Leikittäminen, on siinä hommaa.
Vaimo hoitaa lapsia kotona, mutta mun Kissa käy duunissa. Mä poikkeen siellä duunien jälkeen duunaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kukkapurkkien multien ilmaajana toimii. Olen yrittänyt hillitä työmäärää, mutta työhaluja katilta löytyy vuorokauden ympäri.
Jotkut vain eivät osaa jouten.
Kummallakin kissalla on useampi ammatti: hiirenmetsästäjä, kehrääjä, leipuri, sylinlämmittäjä, seuraneiti ja pihan vartiointi.
Vierailija kirjoitti:
Käy, hiirijahdissa joka päivä. Hyvä on työssään ja tekee tulosta.
vuosilomallakin?
Minulla on ollut elämäni aikana 60 v. Itse hankittuja kaksi lemmikkikissaa, kolmannnen sain perintönä ja nyt neljäs joka on 13 v. Tämä neljäs on uskomattoman älykäs eläin, vai johtuuko se siitä, että olen itse ikääntyessäni tyhmentynyt? Kissa haluaa olla kaikissa toiminnoissa mukana, esim. ompelukoneella ompelu, polttopuiden pilkkominen ja pinoaminen, vuodevaatteiden vaihto. Kun lähden ovesta ulos, tulee se saattamaan minut ja jää itse sisäpuolelle.
Upsalan ekonomeja on. Pilli ja Pulla olivat kurssikavereina.
Meillä ei kela-elätit asustele. Meidän kissa tienaa ruokapalkalla olemassaolonsa pitämällä hiiret ympäristöstä loitolla.
Konstaapeli Viiksi toimii työssään pedanttisesti kun taloon tuodaan matkalaukkuja, reppuja tai muita kasseja. Ne on tarkastettava vaarallisten aineiden, aseiden, alkoholin ja huumeiden osalta tarkasti ja viipymättä. Laukut auki ja sassiin. Muina aikoina Konstaapeli suorittaa muita tehtäviä kuten märkien pyykkien viikkausta ja lajittelua.
Työnjohto hommia lähinnä. Jos meillä on remonttia tvs on kissani Jesse heti pyörimässä ympärillä. Ruokapalkalla se on.
Mun kissojen(3 kpl) raskaana työnä on olla mun pomo! Vaatia ruokaa, ulkoilutusta, ulkohäkkiin pääsyä, seuraa , hellyyttä, leikitystä jne lähes vrk:den ympäri. Olen väsynyt tähän pomottamiseen! Ja kuitenkin teen kaikkeni heidän eteensä, rakastan heitä! Ihmisiin olen pettynyt ja viisaana kissanaisena näen ihmisten ilkeyden, typeryyden ja vallanhalun läpi.
Minun kissa jakelee alueen aamupostin😻