Käykö sun kissa töissä?
Vai saako se ruokarahaa KELAsta (kissojen elatusavusta)
Kommentit (459)
Kovasti kyllä olisi hiirenmetsästyshaluja, mutta kovin vaikea kissojen työllistyä sillä alalla nykyään kun päättäjät vaativat, että pitää olla ulkona häkissä tai kytkettynä.
Kissojen eläkkeestä on jo ketju :)
Sen kanssa on paikallinen sopimus. Palkka maksetaan kalanpäinä.
Helppo kusettaa kun ei osaa lukea suomen työlainsäädäntöä. Asuu navetassa.
Vierailija kirjoitti:
Kissojen eläkkeestä on jo ketju :)
Tässä pohditaankin kissojen työllisyystilannetta tämän päivän Suomessa 😻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin kissa!!!!!!!!!!
Niin haluaisin minäkin, rakkaan kisuni pois mentyä 3v. sitten, mutta se tuska, kaipaus, suru, tyhjyys jonka se viimeinen lähtö jättää jälkeensä on sen verran raskas kantaa että en pysty uudelleen sitä ottamaan vastaan. Joten olen tuomittu kissattomaksi.
Hei, minulla oli sama pelko ja se piti kauan otteessaan, mutta se rakkaus on suurta. Elämän suurin tarkoitus on rakkaus 🥲Katsele hei kodittomat kissat sivua, ehkä siellä on joku persoona jonka tarkoitus olisi tulla luoksesi. Ja osanotot suruun🙏
Kiitos kauniista sanoistasi. Alkaa olla ikää itselläkin jo sen verran, että kissan elinaika saattaa ylittää omamme, niin kuka siitä sitten huolen pitää. En halua kiertoon laittaa ties mihin joutumaan, joten pysymme varmaankin kissattomina. On onneksi pari kissallista joilla voimme käydä hellimässä heidän kissojaan.
Meidän kissa väittää, että hänen tassunsa ovat liian pyöreät ja liukkaat mihinkään työhön. Viiksisärystäkin valittaa. Tekee se silti jotain pimeitä töitä kai välillä. En viitsi kysyä tarkemmin kun ei halua kertoa. Toivottavasti ei ole mitään rikolliskissojen juttuja, mutta en usko 🤔
Ei käy. Joskus tuo terassille hiiren tai päästäisen. Muuten makaa ja syö.
Raksalla Kirvesmiehenä.
Koulutukseltaan DI mutta ei tykännyt niistä hommista. Tykkää tehdä miesten töitä.
Ei perusta leikkeleistäkään vaikka olisi kuinka montaa sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy. Joskus tuo terassille hiiren tai päästäisen. Muuten makaa ja syö.
sitten kun hän alkaa avustaa ruuanlaitossa, niin kannattaa olla tarkkana, mitä hän sinne soppaan laittaa...toistaiseksi on jättänyt terassille, mutta kun huomaa ettet noteeraa hänen tuomaansa lihalahjaa, niin sujauttaa sen itse sinne soppaan
Puolet tekee kissatöitä, osa myös yövuoroa. Tiedättehän, perhoset, hiiret, rusakot, muurahaiset, koppakuoriaiset ja jopa lepakot on pidettävä kurissa. Toinen puolisko elää tuilla. Ja nuo tuella elävät yrittävät pomottaa. Kehtaavatkin.
Mun kissa johtaa tällä hetkellä Vantaan ratikan töitä Länsimäessä. Kyllä siis sanoisin, että se työssä käynniksi lasketaan, vaikka työmaa onkin parvekkeen alla eikä kisu siis varsinaisesti poistu kotoa työtä suorittaakseen.
MInulla kaksi kissaa toinen 13v ja näyttii eläkeläiskissan kaikista eduista. Toinen vuoden ja on niin kiireinen, että vuorokausi ei oikein riitä, vaan joutuu yölläkin jatkaan hommiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun kissa johtaa tällä hetkellä Vantaan ratikan töitä Länsimäessä. Kyllä siis sanoisin, että se työssä käynniksi lasketaan, vaikka työmaa onkin parvekkeen alla eikä kisu siis varsinaisesti poistu kotoa työtä suorittaakseen.
Elikkäs tekee etätöitä, onko muistanut verotukseen ilmoittaa työhuonevähennyksen
Meidän kolli suorittaa liikennelaskentaa kotiportilla, etätöissä siis. Auton tai muun moottoriajoneuvon suhahtaessa ohi, kissa raapaisee kynnellä viivan maahan. Virhemarginaali saattaa olla suurikin, sillä minusta näyttää siltä, että toisinaan raapaisulla jää kaikkien kynsien jäljet. Siitä en ole päässyt vielä selvyyteen, miten hän ilmoittaa merkinnät työnantajalleen.Noh, tarvitseeko mun sitä tietääkään?
Nyt ei ole kissaa, mutta lapsuuden kissat olivat kaikki loistavia hiirestäjiä. Maatilalla sellaisille oli oikea tarve.
Kiirettä pitää. Aurinkoiset päivät menevät seuraneitinä talon eläkeläisille puutarhassa ja illat siivotaan pihapiiristä hiiret ja myyrät pois. Pysyy nurmikko kunnossa, kun maamyyrät eivät tee kumpujaan. Sadepäivät kuluvat huoltotöissä lähinnä turkin puhdistusta ja pesua, siihen kuluu järjettömästi aikaa. Välillä on venyttelytreenejä ja leikkejä, että lihakset pysyvät kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut elämäni aikana 60 v. Itse hankittuja kaksi lemmikkikissaa, kolmannnen sain perintönä ja nyt neljäs joka on 13 v. Tämä neljäs on uskomattoman älykäs eläin, vai johtuuko se siitä, että olen itse ikääntyessäni tyhmentynyt? Kissa haluaa olla kaikissa toiminnoissa mukana, esim. ompelukoneella ompelu, polttopuiden pilkkominen ja pinoaminen, vuodevaatteiden vaihto. Kun lähden ovesta ulos, tulee se saattamaan minut ja jää itse sisäpuolelle.
Kyllähän lemmikit, kuten lapsetkin, ovat perheen ihmisaikuisia viisaampia.
Tuolla nuo just ny navetan edustallla hiiriä jahtaa ja pistää ne matkoihinsa. Se työ ei täällä peltojen keskellä kateilta lopu. 7 kollii pitää pihapiirin ja talon hiirettomänä, ei tartte niitä loukuttamaan ruveta. Hyvä duuni palkitaan hyvällä pöperöllä ja raikkaalla vedellä, ja hyvin maistuu. Ite päättävät koska duuni riittää ja heittäytäytyvät "eläkepäiville", vaan uusia "duunareita" aina löytyy, ei tartte kun kilauttaa kaverille. Torppa on kissoilta pyhitetty, kaikissa muissa tiloissa saavat peuhata vapaasti, talvella majailevat peruslämmössä olevassa aitassa, ei ne oikeen pakkasista tykkää, mutta siellä viihtyvät yönsä ja päivällä tekevät työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole kissaa, mutta lapsuuden kissat olivat kaikki loistavia hiirestäjiä. Maatilalla sellaisille oli oikea tarve.
Ja niitä tuotiin myös riviin portaille isäntäväelle lahjaksi 🥰
Hei, minulla oli sama pelko ja se piti kauan otteessaan, mutta se rakkaus on suurta. Elämän suurin tarkoitus on rakkaus 🥲Katsele hei kodittomat kissat sivua, ehkä siellä on joku persoona jonka tarkoitus olisi tulla luoksesi. Ja osanotot suruun🙏