Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö sun kissa töissä?

Vierailija
16.05.2026 |

Vai saako se ruokarahaa KELAsta (kissojen elatusavusta)

Kommentit (459)

Vierailija
301/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy. Herättää minut joka aamu, pitää huolta päivittäisen pusu- ja hierontakintiön täyttämisestä. Saattaa illalla nukkumaan ja varmistaa, että on peitto kunnolla päällä. Aamulla pitää huolta siitä, että sänky pedataan ja sitten sen jälkeen koemakaa sängyn ja testaa, että tuli varmasti hyvin pedattua. Tosinaan tuo näytteitä ulkoa sisälle, että millaisia petoja siellä liikkuu. Etenkin käy hiiriä näyttämässä, koska haluaa varmistaa, että minä tiedän, että hän pitää ne minusta loitolla. Ennen hiiret tuotiin kuolleina, nykyisin elävinä (koska olen pyytänyt). Pitää huolta myös päivittäisitä liikuntatuokioistani vaatimalla minua leikkimään. ei hän itse tietenkään leikkimistä harrastaisi, mutta kun hän haluaa, että nousen tuolilta ylös säännöllisesti. Aika aktiivisia työtehtvääiä hänellä on. Aika usein myös vahtii uunissa tai hellalla olevaa ruokaa, etenkin, jos on lihapainoteista, ettei se vain mene pilalle (tai vääärään suuhun). Postien luvussakin hän avustaa ja yrittää aina saada revittyä laskut nopeammin kuin minä ehdn ne maksaa. 

Vierailija
302/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy. Herättää minut joka aamu, pitää huolta päivittäisen pusu- ja hierontakintiön täyttämisestä. Saattaa illalla nukkumaan ja varmistaa, että on peitto kunnolla päällä. Aamulla pitää huolta siitä, että sänky pedataan ja sitten sen jälkeen koemakaa sängyn ja testaa, että tuli varmasti hyvin pedattua. Tosinaan tuo näytteitä ulkoa sisälle, että millaisia petoja siellä liikkuu. Etenkin käy hiiriä näyttämässä, koska haluaa varmistaa, että minä tiedän, että hän pitää ne minusta loitolla. Ennen hiiret tuotiin kuolleina, nykyisin elävinä (koska olen pyytänyt). Pitää huolta myös päivittäisitä liikuntatuokioistani vaatimalla minua leikkimään. ei hän itse tietenkään leikkimistä harrastaisi, mutta kun hän haluaa, että nousen tuolilta ylös säännöllisesti. Aika aktiivisia työtehtvääiä hänellä on. Aika usein myös vahtii uunissa tai hellalla olevaa ruokaa, etenkin, jos on lihapainoteista, ettei se vain mene pilalle (tai vääärään suuhun). Postien luvussakin hän avustaa ja yrittää aina saada revittyä laskut nopeammin kuin minä ehdn ne maksaa. 

Sun kissa ei halua järkyttää sinua laskuilla! 🥰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kissa ei halua järkyttää sinua laskuilla! 🥰

Eikä halua, että iskä/äiskä saa tietää ihan kaikkia juttuja, joita kisuli on tullut tilanneeksi yön unettomina tunteina kun ihmistö kiskoo hirsiä. Hankkikaa hoitoa siihen kuorsaukseenne!

Vierailija
304/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimii testaajana. Esim. WC -paperin kiertosuunta rullassa täytyy testata purkamalla rulla auki. Kosketushana testataan huitomalla tassulla, että lähteekö tulemaan vettä. WC -pöntön painikkeen toimivuus on paras testata, kun palvelija istuu istuimella.

Yksinkertaisia nikkerihammastustestejä tekee mm. leipäpusseihin, omaan hiekkasäkkiin ja kukkien lehtiin (kaikki huonekasvit kissoille myrkyttömiä) Kaikki mahdollinen on testattu, meneekö hampaat läpi.

Henkilökunnan tarkkaavaisuutta testaa varsinkin aamuyöstä. Tassulla poskeen läps, ja miukuna päälle. Herääkö, vai onko koomassa.

Meillä eka kissa leikki vedellä tiskialtaassa ja kerran se sai hanan auki, altaassa oli joku lautanen vielä virtauksen hidasteena. Puoliso vei minut töihin ja meinasi mennä asioilleen mutta päättikin mennä kotiin ja siellä se kissa täysinäisen altaan reunalla vettä läiskytteli. Ei montaa minuuttia kauempaa olisi tarvinut poissa olla kun vesivahinko olisi ollut tosiasia. Tuon tapauksen jälkeen puolisoni, putkimies kun on, laittoi samana päivänä väliventtiilin pannuhuoneeseen.Se käännettiin aina kiinni  kun jonnekin lähdettiin, ettei ole mitään märkiä ylläreitä kotia tultua odottamassa. Siinä oli vielä lappu 'muista kissasulku'. Pannuhuoneen läpi kuljetaan autotalliin,  siksi se väliventtiili sinne.

Muutaman kerran näimme kun kissa sitä keittiön hanaa renkkasi opittuaan että sieltä sitä vettä tulee.

Vierailija
305/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ehdi töihin, se on pääsuunnittelija maailmanlaajuisessa salaliitossa kissojen nostamiseksi hallitsijoiksi. Harva tietää NWO:n oikeasti olevan kissojen salajuoni.

Vierailija
306/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ehdi töihin, se on pääsuunnittelija maailmanlaajuisessa salaliitossa kissojen nostamiseksi hallitsijoiksi. Harva tietää NWO:n oikeasti olevan kissojen salajuoni.

tämä se vielä puuttuikin....kerrankin oikeaa asia koko NWO.sta mutta sitä ei pidä liikoja leviltellä ettei asiat paljastu kaikille. Osaahan kissasi pitää salaisuudet itsellään. 

Vierailija
307/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta se tappaa huvikseen lintuja pesimäaikaan ja kuseksii öisin naapurin lasten hiekkalaatikkoon. Annan tietenkin sen liikkua öisin vapaana ettei oma uneni höiriinny.

Vierailija
308/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kissoista elättää ihmistä youtubessa näytäytymällä ja temppuilemalla. 

Vierailija
309/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten orjuuttaminen on selkeästi jo alkanut.

Vierailija
310/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan työ on kehrätä ja keväällä mouruta. No hiiret saa kyytiä kuin myyrät se on niiden työtä. Parasta laatua kastroitu kolli. 

Vierailija
311/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissä taitaa käydä yötöissä, kun se on aina poissa.

Vierailija
312/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joo, mun kissa käy töissä. lv-hommia ja sähköasentajana toimii myös.

harrastuksena on ruokakriitikko ja kokki.

Vierailija
313/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis joo, mun kissa käy töissä. lv-hommia ja sähköasentajana toimii myös.

harrastuksena on ruokakriitikko ja kokki.

Tuosta tuli mieleeni, että meidän kissa mielellään aina kyttäsi putkimiesta tai sähkömiestä, tai nuohoojaa, jos olivat meillä kotona tekemässä hommia. Tunki nokkansa joka paikkaan ja katsoi tarkkaan mitä siellä oikein tehdään. Sanottiin aina, että jos kissasta tulee häiriötä tai haluat sen muuten vaan kauemmas, niin sano vaan. kaikki oli eläinrakkaita, joten rapsuttelivat sitten kisua ja parasta oli kerran kun putkimies alkoi selittämään kissalle mitä tekee ja mikä on minkäkin työkalun nimi. kissa istui siinä ihan hijaa ja korviaan höristellen selvästi kuunteli.  Tuolla putkarilla oli kuulemma itsellään kotona kissa ja saoi, että ainahan noille pitää puhua, niin pyysvät pahanteosta poissa :D

Vierailija
314/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö asiaan ehkä Kissapuolue?

Vierailija
315/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonsuojelulaki kieltää rauhoitettujen eläinten tappamisen. Jos kissa tappaa rauhoitetun linnun ja omistaja on tahallisesti tai huolimattomuuttaan päästänyt kissan vapaaksi saalistamaan, omistaja voidaan määrätä maksamaan valtiolle lajin korvausarvo sekä saada sakko. (AI) 

Koira tappaa päivässä jopa 10 sopulia, siitä tehtiin ylistävä lehtijuttu takavuosina Hesariin. Sopulien kappalehinta on metsäsopulilla 34 euroa, tunturisopulilla 67 euroa. Sakot tulee tietystti tämän päälle. Lintuluodolle irti päästetty koira tuhoaa puolessa tunnissa kaikki maapesät. 

Aut armias, jos kissa nappaa loukkaantuneen linnun maasta, niin heti ollaan huutamassa kissojen tappamista linnuista. Tää ei muuten liity asiaan, mutta kun keskustelu on niin epätasa-arvoista ja yksipuolista. 

Minullakin sananen, milloin olette kuulleet että irti juossut kissa on hyökännyt ja tappanut hihnassa olleen lajitoverinsa, omistajansa, hyökännyt lenkkeilijän kimppuun tai raadellut lapsen kuoliaaksi? Niin ihania eläimiä kuin monet koirat ovatkin niin vähän mietittävä onko kissat niin vaarallisia kuin kissanvihaajat haluaa antaa olettaa? 

Niin ja missä on kissapuistoja? Missä KISSARAUHA? Tarvitaan pikaisesti Kissapuolue!

Vierailija
316/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten orjuuttaminen on selkeästi jo alkanut.

Kissat osaa...käyttää pehmeitä keinoja ettemme huomaakaan kuinka äkkiää olemme heidän alaisiaan.

Vierailija
317/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy töissä kokopäiväisesti talonkissana ( kuten talonmiehenä ).

Meidän pihaoravakin käy töissä, on puistossa oravana ja lähtee sinne sekä saapuu kotiin viidentoista minuutin tarkkuudella joka päivä. Näkyy käyvän ainoastaan päivävuorossa.

Vierailija
318/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei hanki lisäansioita milläkään moraalittomalla kaupankäynnillä?

Vierailija
319/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei hanki lisäansioita milläkään moraalittomalla kaupankäynnillä?

Eihän nyt kissat sellaista, sen moraalisempia ei olekaan kuin kissat on. He ovat aina rehellisiä, mitä nyt joskus jotain vilunkia tehtyään näyttelevät viatonta... mitä, en minä mitään ole tehnyt

Vierailija
320/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipurin hommia ja öisin toimii vartiovuorossa parvekkeella