Käykö sun kissa töissä?
Vai saako se ruokarahaa KELAsta (kissojen elatusavusta)
Kommentit (459)
Ei se käy töissä. Olen eläkkeellä ja se koskee myös kissaa, joten sen ei tarvitse enää stressata. Välillä pelataan jotain kissapelejä tai sitten se katselee youtubesta kala tai hiirivideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kissa on virallinen teloittaja, kyyt pääsee hengestään ja syö ne lopuksi.
Kissakin saattaa menettää henkensä ja kyy muuten on rauhoutettu eläin. Sitä ei kissakaan saa tappaa!
kyy on myöskin hyödyllinen, jyrsijöitten hävittäjä...kokeeko kissasi kyyt kilpailijana samoista ruoka-aineksista
Oi! Kas kummaa, kun kissavihaajat löysivät ketjun....
Ei todellakaan käy. Pahimman luokan sosiaalidemokraatti ja -pummi se on. Ruuan ja asunnon on saanut ilmaiseksi, ja terveydenhuollon. Kyytikin lääkäriin oli järjestetty ja silti valitti koko matkan sinne ja takas. Rintsikoita ei käytä, ja kainalokarvat rehottaa valtoiminaan. Lapsiakin sai vähän joka miehen kanssa, ja jätti ne yksin kotiin ihan vastasyntyneinä kun lähti viihteelle, tai tiiä minne (siksi sinne lääkäriin piti viedä kun ei osannu hallita himojaan). Joskus kun jonkun pienen saaliin on saanu, niin sitten elvistelee kuin Euroopan omistaja kuunaan... ja silti tykkään siitä ihan hirveesti😅
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkoholisoitunut vakuutusyhtiön lääkäri . Etänä teen töitä ja kissa naputtelee suurimman osan päätöksistäni kävelemällä näppäimistöllä . Hyvin mennyt läpi jo vuodesta korona .
No tää selittääkin, että nykyisin edes jotkut hakemukset menee läpi, kun on yksi järjellinenkin tyyppi niitä päätöksiä tassuttelemassa.
Mitä jos hiiret oli kellarissa valmiina?
Vierailija kirjoitti:
Pyydystää jyrsijöitä ja saa palkaksi ruokaa ja majoituksen sekä työterveyshuollon.
Jos olisin kissa, menisin noin surkeilla ansioilla lakkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkoholisoitunut vakuutusyhtiön lääkäri . Etänä teen töitä ja kissa naputtelee suurimman osan päätöksistäni kävelemällä näppäimistöllä . Hyvin mennyt läpi jo vuodesta korona .
No tää selittääkin, että nykyisin edes jotkut hakemukset menee läpi, kun on yksi järjellinenkin tyyppi niitä päätöksiä tassuttelemassa.
Vakuutusyhtiöiden lääkäreistä tulee mieleen Mengele - sillä erotuksella, että rotutohtori oli vähemmän kieroutunut.
Kissat vetää lonkkaa, mutta 3 koiraa vartioi laumaa ja 1 opiskelee paimeneksi.
Vierailija kirjoitti:
Kissat vetää lonkkaa, mutta 3 koiraa vartioi laumaa ja 1 opiskelee paimeneksi.
Kissanne ovat siis perehdyttäneet koiranne hyvin, kunkin kykyjensä mukaisiin hommiinsa ja velvollisuuksiinsa. :)
Ei tuosta kissasta ole työntekoon, sillä on pissivaivoja ja kyllähän tuollainen diagnoosi kaiken työnteon estää. Eikä se mitään sairauseläkehakemuksia ole jaksanut laittaa menemään nin minähän tuon aikamiespojan joudun elättämään. Nyt se olisi jo eläkeiässä, mutta kun ei se ole töitä tehnyt niin eihän sitä eläkettäkään ole kertynyt.
Ei käy. Ei tarvitse. Kunhan on oma itsensä. Pieni sisäkissa. Ilona meille ihmisille.
Käy, hällä on leipomoalan erikoisammattitutkinto. 🐾
Vierailija kirjoitti:
Käykö teillä kello?
Sulla ei näköjään käy mikään...🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kissa huolehtii huoltajansa liikunnasta. Talvella ei tarvitse taluttaa ulkona, mutta sitäkin ahkerammin kesäsäällä. Joka ikinen aamu, päivä, ilta ja yö hiekkalaatikon putsaus, vesikupin tuore vesi, ruoan tarjoaminen. Kissanhiekkojen siivoaminen lattialta ja karvojen poisto vaatteista. Tuoreitten lihojen hakeminen kaupasta kun on tarjolla, säilykkeen ohelle. Leikittäminen, on siinä hommaa.
Eli hän on personal trainer!
Voisi noin sanoa. Kukaan muu ei työllistä minua noin paljon. Olen ollut lammastilalla ja vuohitilalla töissä, mutta kotikissa vie voiton varmaan siinä huolenpidon järjestämisessä, liekö siksi että se jää työkoirien ja tuotantoeläinten varjoon? Kissan työ jyrsijöiden eliminoijana on kuitenkin ammattimaista ja tärkeää.
On taitava käyttämään rahojani itseensä, enkä edes purnaa. Hän on myös mentalisti, kun sanon käyväni kaupassa niin kissanruokien ja -lelujen kohdalla iskee voimakas ajatus, josko jotain pientä yllätystä toisin mukanani.
Vanha kissa on jo eläkkeellä, se ei paljoa enää jaksa. Eikä sen tartte. Nuori kissa alkais olla työikäinen, mutta eipä tuota tunnu kiinnostelevan! Kärttää vaan jatkuvasti leikkimään niinkuin ruoka tippuisi ilmaiseksi taivaasta! Tosin sen vinkkelistä se tippuukin.
Eikös kissat ole terapeutteja ja parantajia? Eli tekevät luonnostaan töitä, vähentävät omistajan stressiä ja niille on mukava jutella huoliaankin. Kalliimmaksi se ihmisterapeutti vasta tulisikin.
Käy paskantamassa pihalla ja tulee takaisin sisälle. Kinuaa ruokaa. Syö ja menee nukkumaan. Eikun siis tää olikin mun emäntä. Meidän Mirri käy joka päivä tunnollisesti töissä läheisellä meijerillä. Kylmäkkönä työskentelee. On jopa suorittanut hygieniapassin.