Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö sun kissa töissä?

Vierailija
16.05.2026 |

Vai saako se ruokarahaa KELAsta (kissojen elatusavusta)

Kommentit (459)

Vierailija
201/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä. Viimeksi pyyti kolme harakkaa, kun annoin luvan. Huomasin, että nuoret harakat kiusasivat sitä lentämällä läheltä yli. Kotikissa aivan taatusti ymmärtää aivan kaiken puheen, mutta ei osaa itse puhua!"

Olikohan yksi niistä nimeltään Timo?

Vierailija
202/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murulla oli töitä, tuli joka ilta syliin nukkumaan. 💕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun Markiisi-kissani käyttäytyy herrasmiesmäisesti, kolli kun on ( joskin leikattu ) ja muistuttaa minua aina siitä minkä tein ( vein sen kastroitavaksi ). Hän nuolee alapäätään ja sitten katsoo minuun syyllistäen, vielä vuosienkin päästä. Hän käyttäytyy kuin jokin ylhäinen arvokas herra ja pitää minua palvelijanaan ja toiveidensa toteuttajana.

Hänellä on paljon eri äänensävyjä eri tilanteeseen, omaisuutta tavaroina jne. Hän käyttäytyy arvokkaasti ja kouluttaa minua ehdollistamalla. Jos hän on tyytyväinen, tulee puskemista ja kehruuta. Jos lupaan jotain namia tai herkkuruokaa hän ymmärtää kyllä sen ja hänen on saatava sitä ensisijassa. Myös omasta ajastaan hän on hyvin tarkka.

Hän ei anna minulle yksinoikeutta edes sänkyyni vaan hän osoittaa ylevyytensä nukkumalla aina mahdollisimman paljon minun sängyssäni ja menee omaan sänkyynsä vasta yöllä. Hän osaa torua "pavelijaansa" jos ei saa nopeampaa palvelua. Jos hän Markiisi on pahalla päällä niin hän paiskoo vessansa luukkua ja metelöi muuten kolistelemalla tai tiputtelemalla tavaroita ( onneksi harvoin ) ja käymällä raapimatolppaansa raapimassa. Mutta jos kaikki sujuu kellontarkkuudella hän on todella ihana ja seurallinen ja hyvä terapeutti. Hän haluaa olla herra ja hidalgo "talossaan". 

Minusta hän on niin hurmaava ja sallin kaiken tämän, olenhan itse hemmotellut sen vartavasten. Kissani tuntee oman arvonsa ja osaa arvostaa palvelijaansa sallimalla silitykset ja kehumiset aina, sekä seuraamalla häntä joka paikkaan jopa samaan huoneeseen lepäämään missä palvelijakin on. Molemminpuolista arvostusta. 

Älä vain anna katsoa Youtubesta Simon's cat -sarjaa (tosin vaikuttaisi siltä, että on jo saattanut katsoakin). 

Siitä se voisi saada lisää melko raisuja virikkeitä rauhallisen kotielämänne järkyttämiseksi.

Vierailija
204/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Viimeksi pyyti kolme harakkaa, kun annoin luvan. Huomasin, että nuoret harakat kiusasivat sitä lentämällä läheltä yli. Kotikissa aivan taatusti ymmärtää aivan kaiken puheen, mutta ei osaa itse puhua!

Meidän luonteikas kolli leikki harakoiden kanssa. Olivat kavereita. :)

Hyvin paljon on vuosia tästä, mutta yhä kaipaan sitä Karvisen punaturkkista kaksoisolentoa. ;(

Vierailija
205/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytäisin kissan, joka kävisi töissä puolestani? Onko kyseessä jokin harvinainen rotu, vai ovatko työtä tekevät yksilöt vain niin harvinaisia, ettei ole osunut kohdalle?

Mjaa. Täytyy olla erityisen huolehtivainen ihmisolento, jotta saa kissansa käymään puolestaan töissä. Mutta toki on mahdollista löytää tämmöinen suurpiirteinen kissahenkilö, joka vähintään hankkii sapuskat ihmisensäkin pöytään. Voi sitten kehitellä maukkaita hiiri- ja rottaruokareseptejä - isompiin juhliin kissaltaan voi tilata kunnon oravapaistin.

Vierailija
206/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On assistenttina mulle etätöissä.

Nuo etätyön assistentit ovat todella tärkeitä. Mikä kohottaisi tunnelmaa enemmän kuin Teams kokouksessa odottamatta vilahtava kissa.

Vierailija
207/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani tekee ahkerasti kotitöitä: leipoo, kehrää. Vartioi myös epäilyttäviä ääniä rappukäytävästä. Valvoo mitä pihalla tapahtuu ja raportoi minulle, jos näkee jotain outoa. Myöskin näyttää mieltään, jos olen ottanut alkoholia: ei tule syliin. Näin muistuttaa raittiuden tärkeydestä.

Vierailija
208/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju ...Kissani siamilainen on geriatrinen lähihoitaja, omaa myös psykoterapeuttisia taitoja ja käytännön viisautta.Laulaa mukana: Sun on mun sydämein....Aarre vanhukselle 83 v.

Vierailija
209/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mun kissani sai juuri paikan Royal Canin raksujen testisyöjänä. Lihoo koko ajan, mutta suurin osa maistuu.

Vierailija
210/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miilustaa ja saa tulospalkkiota. Kuhan muistaa olla tuomatta töitä kotiin.

Vierailija
211/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 16 vuotiaana metsästää joka yö/päivä niin kuin tähänkin saakka. Yöksi pistetään ulos (pakkasraja ollut -15 astetta) ja päivät saa olla sisällä/ulkona halunsa mukaan. Ei ole kissalla vielä haluja eläkkeelle ja hyvin on pitänyt pikkujyrsijät poissa tontilta.

Vierailija
212/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on oma leipomo, yksityisyrittäjä.

Vierailija
213/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ehdolla suostui kissakseni ettei tarvitse itse pyydystää ruokaansa, eikä käydä kaupassa. Kirjallinen sopimus tehtiin ja molemmat sen tyytyväisenä kehräten allekirjoitti. Kisssallani on täydet oikeudet jääkaappiini ja rahoihini sekä huoneisiin ja huonekaluihini. Minut velvoitti olemaan 24/7 valmiudessa palvelemaan ja paijaamaan.  Eläinlääkärissä käyntejä vain kun tilanne vakavasti sitä vaatii.

Vierailija
214/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttais että käy.  Aina kovin rasittunut vaikka tekee vissiin lyhyempää päivää.

Vierailija
215/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käy. Tekee ilmaisduunia.

Kuuntelee huolia, kehrää sairauksien helpottamisessa, välillä myös leipoo (hieroo) hartioita....

Vierailija
216/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kissa käy töissä. Avaan aamulla pation oven ja kas illalla on iso kasa pikkulinnun raatoja, seassa toki hiiriäkin jotka grillaamme.😋😋

Vierailija
217/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kisua ei ole, mutta naapurin kiltti peräkammarin poika toimii meidänkin omenapuiden suojelijana. Sillä on vain niin paljon töitä, ettei ehdi joka ilta meidän pihaan.

Vierailija
218/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo käy. Se on ihan raksalla. Nyt on lomilla. Neonkeltainen pieni liivi roikkuu henkarissa.

Vierailija
219/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYH ! Tuossa se makaa passattavana ja piereskelee kuin kokoomukselainen osakkeiden omistaja.  Pitää siis itseään parempana :(  Ollapa haulikko... (jupinaa)

Vierailija
220/459 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötyöläinen. Laittaa perheen johto asiat uuteen järjestykseen ja pitää huolen, että omistajat saavat uuden ja asianmukaisesti toimivan latausjohdon noin kuukausittain. Päätoimenkuva on yli kuukauden vanhojen usb-c kaapeleiden poistaminen käytöstä.