HS: Neurotyypilliset potkivat, hakkaavat ja uhkaavat tappaa autistista Niklasta, 10v joka päivä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011975807.html
Ja koulun mukaan mitään ei voi tehdä koska "kiusaajien vanhemmat eivät suostu tulemaan ryhmäkeskusteluihin tai puhumaan mitään lastensa asioista". Niklas on kertonut olevansa itsetuhoinen ja miettivänsä itsemurhaa.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Neurotyypilliset? Mistä hitosta hesari tietää, mitä he ovat?
Tästä eteenpäinkö kiusaaja on synonyymi neurotyypilliselle? Kuulostaapa taas uhriutumisuskonnon aivopesulle.
"Neurotyypillinen" on kyllä yksi typerimpiä uudissanoja mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisivat pois slummista.
Jos ei ole rahaa.
Rikosilmoitus suoraan poliisille ja lasut kiusaajista. Lapselle mahdollisuus vaihtaa koulua ja asuinpaikkaa, jos itse niin haluaa. Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen woke-juttu woke-Hesarilta...
ketään ei saa kiusata tai potkia oli woke tai ei.
heikot kiusaa muita ja heikot ei osaa hallita tunteitaan ja tekojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha juttu. Usein kiusaajien vanhemmat on itsekin sekaisin, joten sitä kautta ei apua tule. Eikö poikaa voi siirtää jonnekin muualle käymään koulua? On väärin että kiusattu joutuu lähtemään, mutta tuo on jo mennyt niin pahaksi että ei se siitä muulla muutu. Pahan mielen juttu.
Aika usein ovat kyllä niitä vähän parempien perheiden lapsia, jotka kiusaavat huonommiksi kokemiaan. Selittää myöskin sen, miksi koulu ei tosissaan pistä kiusaajia tilille.
jep, lääkäreiden ja insinöörien kakaroita, jopa itse opettajien tai rehtorin kakaroita. Pahimpia on muuten aina ne papin pojat.
Eipä heitä uskoisi tai haluta päätä pölkylle...
Semmoiset porvarivihat sitten sieltä :D
ihan omakohtaista kokemusta. Olen itse muuten "työtön" opettaja ja mun lapset ei kiusaa. Olen tosi tarkka siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juttu opetetaan jo päiväkodissa lapsille. Älä koske muita, älä heitä hiekkaa muiden päälle, älä sano toisille ikävästi, ole hiljaa jos ei ole mitään kaunista tai järkevää sanottavaa. Myös opetetaan pukeutumista.
Moni ei osaa vieläkään pukeutua sään mukaisesti tai hallita itseään ja pitää turvaväliä muihin. Sellainen huutelu muille ja ilkeily on työelämässäkin ihan arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
hassu yhteiskunta, kun asia josta joutuisi linnaan aikuisena saa harjoittaa täysin ilman seuraamuksia koulussa.
Kyllä aikuisetkin osaa vältellä noista tilanteista puhumista, eivät myönnä mitään ja väittävät että kaikki on hyvin ja silti jatkavat kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei olla Yhdysvalloissa jossa aseita on joka piirongin sisällä. Tulisi ruumiita
Joo. Tulisi päivittelyä miten taas yksinäinen ja hiljainen lapsi ihan yllättäen ampui koululaisia. Ihan yllättäen.
Noissa kouluampumísissa on sellainenkin puoli että pistää vakavasti miettimään kannattaako kiusata.
Vierailija kirjoitti:
"Neurotyypillinen" on kyllä yksi typerimpiä uudissanoja mitä tiedän.
Kuulostaa ihan höpösanalta. Samaa sarjaa kuin cis-sukupuoli.
Saadaanko kohta pakolliset tutkimukset joilla tutkitaan jokaisen kansalaisen aivojen tyypillisyysaste?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juttu opetetaan jo päiväkodissa lapsille. Älä koske muita, älä heitä hiekkaa muiden päälle, älä sano toisille ikävästi, ole hiljaa jos ei ole mitään kaunista tai järkevää sanottavaa. Myös opetetaan pukeutumista.
Moni ei osaa vieläkään pukeutua sään mukaisesti tai hallita itseään ja pitää turvaväliä muihin. Sellainen huutelu muille ja ilkeily on työelämässäkin ihan arkipäivää.
Enpä sanoisi että on, varmaan aloissa on eroja. Oma työnantaja ohjeistaa ja teroittaa uuvuttavuuteen asti korrektista käytöksestä. Suoritamme pakollisen testinkin käytössääntöjen ymmärtämisessä. Että kaukana ollaan siitä että voisit möläytellä tai nyrpistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ja juuri siksi onkin peffasta että tämäkin aihe täytyy mä dät tää wokeluokitteluilla.
Semmoiset porvarivihat sitten sieltä :D