HS: Neurotyypilliset potkivat, hakkaavat ja uhkaavat tappaa autistista Niklasta, 10v joka päivä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011975807.html
Ja koulun mukaan mitään ei voi tehdä koska "kiusaajien vanhemmat eivät suostu tulemaan ryhmäkeskusteluihin tai puhumaan mitään lastensa asioista". Niklas on kertonut olevansa itsetuhoinen ja miettivänsä itsemurhaa.
Kommentit (74)
Nykyään ei osata edes kuperkeikkaa. Jos porukka käy joukolla kimppuun joka suunnasta, niin voit tehdä nopean kuperkeikan haarojen välistä tai rivin välistä ja välttää alle jäännin. Kiusaajat tulee aina joukolla kimppuun, niin kuperkeikka toimii tähän ja siitä juoksuun. Minun pravuuri oli tehdä muulinpotku kuperkeikan jälkeen taaksepäin tukien kahdella kädellä maata vastaan ja ponnistaa siitä juoksuun hypäten hondan selkään ja metsäpolkuja pitkin mummon mökille turvaan kiusaajia. Pitkään ne ajeli mökin ympärillä ja heilutteli nyrkkiä.
Kiusaaminen jatkuu niin kauan kun se on kiusaajille jollain tavalla palkitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää että joku on niin debiili, että asuu vapaaehtoisesti Itä HeLLsingissä, ja sitten itkee kun poikaa kiusataan
Mietin miten surkeasti sulla menee, kun tuollaisia kirjoittelet.
Onneksi menee niin hyvin ettei tarvitse asua Hellsingin slummissa
Mikään määrä lässytystä ei tule muuttamaan yhtäkään kiusaustilannetta. Oma äiti kävi aikanaan koulumatkalla jututtamassa veljeä kiusannutta lasta.
Viesti oli, että homma loppuu nyt tähän, tai ensi kerralla tullaan moikkaamaan niin, että mukana on kaikki suvun miehet, ja sitten sattuu.
Ei varmasti mennyt yhyy-sääntöjen mukaan, mutta kiusaaminen loppui siihen, ja kiusaaja jopa moikkasi äitiämme sen jälkeen joka kerta, kun näki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun aikana osattin tapella itse. Oli japanilaisia kouluttajia japanista asti tullut opettamaan jaloa jujutsua ja karateita. Oli korelaisia mestareita jotka hyppi yli muurien ja saksipotki omenoita ihmisten päiden päältä.
Kasarina me opeteltiin tappelemaan kuin amerikan ninjat elokuvissa ja meitä pelättiin.
Yksikään ei kiusanut ja jos vähän näytti miten jalka nousee, niin lähti mammarit kotiin häntä koipien välissä.
Nykyään ei harrasteta liikuntaa, joka tuo itsevarmuutta seistä suorana kiusaajan edessä ja kohottaa käden eteen ja sanoa ei!
Eli te olitte niitä kiusaajia silloin?
Amerikan Ninjoja. Siinä on ero.
Ole saalistaja tai saalistettu. Haasteita otettiin vain koviksia vastaan, ei heikkoja kiusattu koskaan. Mopolla ajaltiin ilman pitaa hikipanta otsalla vain risaiset farkut jalassa hiukset hulmuten tuulessa. Meitä pelkäsi kyläpoliisitkin.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen woke-juttu woke-Hesarilta...
Neurotyypilliset kiusaavat? Eli tuostako se ilkeys johtuu? Mitä vattua?
Paha juttu. Usein kiusaajien vanhemmat on itsekin sekaisin, joten sitä kautta ei apua tule. Eikö poikaa voi siirtää jonnekin muualle käymään koulua? On väärin että kiusattu joutuu lähtemään, mutta tuo on jo mennyt niin pahaksi että ei se siitä muulla muutu. Pahan mielen juttu.
Neurotyypillinen on täysin eläinvaistojensa varassa, itsekuria eikä mitään muutakaan ihmisen ominaisuuksia ei ole kehittynyt.
Koskelasta ei opittu mitään. On vain ajan kysymys milloin käy uudelleen. Nuo idän alueen koulut on muutenkin ihan täysiä viidakoita, joissa on viidakon lait. Olen vierestä katsonut sitä touhua ja ihan sairastahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Paha juttu. Usein kiusaajien vanhemmat on itsekin sekaisin, joten sitä kautta ei apua tule. Eikö poikaa voi siirtää jonnekin muualle käymään koulua? On väärin että kiusattu joutuu lähtemään, mutta tuo on jo mennyt niin pahaksi että ei se siitä muulla muutu. Pahan mielen juttu.
Aika usein ovat kyllä niitä vähän parempien perheiden lapsia, jotka kiusaavat huonommiksi kokemiaan. Selittää myöskin sen, miksi koulu ei tosissaan pistä kiusaajia tilille.
On se kumma että neurotyypilliset ovat vielä tänäänkin päivänä tuollaisia nynnyjä että heikkojen kimppuun käydään. Mikä siinä on ettei ne ymmärrä että alfa pitää kukistaa laumasta? t: ex-koulukiusattu
Vierailija kirjoitti:
Mikään määrä lässytystä ei tule muuttamaan yhtäkään kiusaustilannetta. Oma äiti kävi aikanaan koulumatkalla jututtamassa veljeä kiusannutta lasta.
Viesti oli, että homma loppuu nyt tähän, tai ensi kerralla tullaan moikkaamaan niin, että mukana on kaikki suvun miehet, ja sitten sattuu.
Ei varmasti mennyt yhyy-sääntöjen mukaan, mutta kiusaaminen loppui siihen, ja kiusaaja jopa moikkasi äitiämme sen jälkeen joka kerta, kun näki.
Minulla kävi vähän samalainen tilanne. Tämä "veli" ei nössönä uskaltanut sanoa että minä en ollut itseasiassa kiusaaja, vaan ne jotka oli ohjanneet tämän äidin pitämään puhetta minulle, joka oli väitetysti kiusaaja... Ne kiusasi myös minua. No sain tämän äidin uhkailut ja haukut niskoille, koska tää "veli" oli minuakin suurempi vellihousu.
Kiusaajien lisäksi sain tämän toisen kiusatun äidin niskoille ja hän jopa nipisti minua. Muistan tämän kaltoinkohtelun koko ikäni. Älkää vanhemmat puuttuko näihin asioihin, jos ette oikeasti ota selvää lapsestanne tai ota selvää tilanteesta kuka on se oikea kiusaaja. Muutenkin tän "veljen" kotona oli ilmeisesti niin kova kuritus, että kaveri oli ihan säikkynä pienestäkin. Kun kysyin että miksi et auttanut minua ja kertonut äidille ketkä on oikeita kiusaajia, niin se vain änkytti noku noku muku mutku.
Niin päätin siitä lähtien leikkia koulun pihalla ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen linkin avaamista olin varma, että kyseessä on TAAS Etelä-Pohjanmaa; siellähän koulun henkilökuntakin kunnostautuu kiusaamalla ja rääkkäämällä autisteja. Vaasa on toinen täydellinen katastrofi ja pussinperä erilaisuuden suhteen. Mutta tällä kertaa pääkaupunkiseutu. Ihmisyys on kuvottavaa.
Ihmisyys ei ole kuvottavaa. Kuvottavia ovat ihmiset, joista puuttuu ihmisyys, eli matalaotsaiset nasut tyyliin tämä: https://share.google/JH8i0TjYX8eevipXr Nämähän ne ihmisiä kiusaavat, potkivat ja haluavat uunittaa.
Haluavat uunittaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein ovat kyllä niitä vähän parempien perheiden lapsia, jotka kiusaavat huonommiksi kokemiaan. Selittää myöskin sen, miksi koulu ei tosissaan pistä kiusaajia tilille.
jep, lääkäreiden ja insinöörien kakaroita, jopa itse opettajien tai rehtorin kakaroita. Pahimpia on muuten aina ne papin pojat.
Eipä heitä uskoisi tai haluta päätä pölkylle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhutaan Itä-Helsingistä, joten en usko.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusattiin rajusti koko ala-aste. Vanhemmat, opettajat vähättelivät, enkä saanut mitään apua tai tukea. Sain yläasteella kiusaamisen loppumaan iskemällä aina takaisin. Kun omat lapset syntyi päätin, etteivät tule kokemaan samaa. Olin valmis tekemään ihan mitä vaan. Onneksi ei tarvinnut. Vieläkin jotain kuohahtaa sisälläni, kun mietin niitä aikoja, kun jätettiin yksin selviytymään.
Vierailija kirjoitti:
Neurotyypillinen on täysin eläinvaistojensa varassa, itsekuria eikä mitään muutakaan ihmisen ominaisuuksia ei ole kehittynyt.
Kuulostaa propagandalta. Koko neurokirjolla ihmisiä luokittelu alkaa haiskahtaa yhä enemmän yhdenlaiselta hyvät-pahat- lajittelulta - mitä tarkoitusta varten?
Kaikki ihmiset pystyvät kiusaamiseen ja väkivaltaiseen käytökseen kun olosuhteet ovat otolliset. Miksi tätä asiaa koetetaan niin omituisesti nykyään kiistää?
Jonain päivänä Niklas rökittää kiusaajansa.
Ei se vastaan tappelukaan aina auta. Ala-asteella kiusattiin yhtä poikaa (en osallistunut mutta katsoin vierestä), joka sai sitten raivareita ja yritti pistää vastaan. Porukka vaan innostui enemmän "kun se hullu kilahtaa". Siitä tuli yleistä hupia kiusata tämä raivoon. ;yönnän että olin monesti katsomassa kun tätä poikaa ärsytettiin ja nykyään se tuntuu pahalle kun sitä ajattelee. Luulisin että hän oli jollakin kirjolla. Hän tuli kouluun jostakin muualta ja puhuttiin että hän olisi ollut tuetummassa koulussa aikaisemmin. Tämä siis 35 vuoden takaa tämä muisto. Toivottavasti hänellä menee hyvin nykyään. Sen verran on kuitenkin todettava, että pari kertaa tämä tyyppi sai iskettyä veret nenästä vastapuolelta. Vaikka se ei isoon kuvaan vaikuttanutkaan niin ei myynyt nahkaansa ilmaiseksi.
Eli te olitte niitä kiusaajia silloin?