Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulehti: Tamperelainen Luka Ranta kertoo, mikä nuoria miehiä nyt ahdistaa: "En ole pitkä, komea tai atleettinen"

Vierailija
16.05.2026 |

https://www.aamulehti.fi/ihmiset/art-2000011993620.html

"Luka Rannan mielestä nuoret miehet voivat tällä hetkellä todella huonosti. 17-vuotias lukiolainen harmittelee, että myös hän joutuu pinnistelemään paineiden keskellä eikä voi olla täysin oma itsensä."

"Rikas. Komea. Atleettinen. Pystyvä. Pitkä. Maskuliininen."

"Pinnalla oleva mieskuvasto ahdistaa 17-vuotiasta tamperelaista. Nuoriin miehiin liitetään tällä hetkellä suuria persoonallisuuteen ja ulkonäköön liittyviä odotuksia ja vaatimuksia. "Aika pahaltahan se tuntuu. Olen tapellut oman ulkonäköni kanssa paljon, sillä en ole pitkä, komea tai atleettinen. Ulkonäköpaineet vaikuttavat itsetuntoon. Vertaan itseäni muihin, ja minun on pitänyt tosissaan miettiä, kelpaanko kenellekään.""

Minua alkoi ihan aikuisena miehenä itkettämään, kun luin tuon jutun. Siis miten tässä maassa on poikien ja nuorten miesten asema päästetty noin huonoon jamaan? Että noin nuoret miehet jo ahdistuvat siitä, että kelpaavatko kenellekkään?

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ruma mies sentään sai vain pakit, nyt voi vähäisestäkin kiinnostuksen osoitukseksi tulkittavasta eleestä tai sanomisesta tulla rikossyyte.

Tämä on woke-yhteiskunnan varjopuolia, se turvallinen tila...

Jos tulee rikossyyte siitä, niin silloin kannattaa katsoa peiliin. 

Vierailija
42/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukakin olisi ihan komea poika, jos

-ajaisi naamahaituvat

-kävisi parturissa

-hymyilisi

Mitä ihmeen ulkonäköpaineita? Ihmettelee nainen, joka haukkuu teinin ulkonäköä netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin vauvapalstalla nariseva ns mies. Tai Aamulehdessä. 

Teini-ikään on aina kuulunut epävarmuus ja itsensä etsiminen.  Uutta on se, että pojatkin uskaltavat puhua tästä.

Uutta taas ei ole se, että aikuiset naiset sheimaavat poikia tästä. 

Aikuiset naiset????? Ei, vaan aikuiset miehet, kuten Amdrew Tate ja Lookingmaxxx. 

Turha syyttää naisia tästä. 

Vierailija
44/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset! Teidän syytänne!

Samanikäiset tytöt keskittyvät opintoihin eikä niitä kiinnosta pätkääkään jonkun ruikuttavan veetin lihakset. 

Eikä varmaan heilläkään mitään ulkonäköpaineita ole? Kaikki draivi opinnoissa.

Vierailija
45/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Samaa murehdin itse 20 vuotta sitten, kun tytöt kiinnostuivat aina kaveriporukkamme samasta pojasta/miehestä. Pitkä, komea ja semiatleettinen. No kävin itsekin salilla, mutta ei lihaksilla voinut kompensoida naamaa ja lyhyyttä.

Luuletko, että se oli tytöillä yhtään sen kummempaa? Itse olin ujo ja hiljainen tyttö, eikä minua kukaan poika huomannut, kaikki olivat kiinnostuneita vain niistä samoista iloisista ja puheliaista ja sosiaalisista tytöistä. Ja olivathan he toki nätimpiäkin kuin minä.

Silloin ajattelin ihan samoin, että en ikinä kelpaa kenellekään. No, olen kelvannut. Ja samoin tulevat kelpaamaan nekin teinit, jotka nyt ovat epätoivon syövereissä, vaikka sitä voikin heidän olla tällä hetkellä vaikea uskoa. 

Vierailija
46/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ruma mies sentään sai vain pakit, nyt voi vähäisestäkin kiinnostuksen osoitukseksi tulkittavasta eleestä tai sanomisesta tulla rikossyyte.

Tämä on woke-yhteiskunnan varjopuolia, se turvallinen tila...

Jos tulee rikossyyte siitä, niin silloin kannattaa katsoa peiliin. 

Ai, nytkö se onkin minun vikani? Tai siis onhan se minun vikani kun sattui syntymään rumaksi.

Vierailija
47/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivan näköinen poikahan tuo oli. 

Niinhän tuo on. 

Vierailija
48/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Samaa murehdin itse 20 vuotta sitten, kun tytöt kiinnostuivat aina kaveriporukkamme samasta pojasta/miehestä. Pitkä, komea ja semiatleettinen. No kävin itsekin salilla, mutta ei lihaksilla voinut kompensoida naamaa ja lyhyyttä.

Oi voi, Ihanko totta, nyyh....jännä, kun naisilla on sama ilmiö: miehet aina kiinnostuvat siitä kaveriporukan kaunottaresta. 

Vierailija
49/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset! Teidän syytänne!

Samanikäiset tytöt keskittyvät opintoihin eikä niitä kiinnosta pätkääkään jonkun ruikuttavan veetin lihakset. 

Herra Keskisarjan mukaan nuoret naiset eivät opiskele, he juhlivat, teetättävät kynsiään ja täytättävät huuliaan ja ottavat tatuointeja. Sellaista bling blingiä - ja vielä jumalauta opintolainalla!

Vierailija
50/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Tuolla selitetään vain se ettei uskalleta lähestyä naisia. Pituus/rumuus tekee asioista hiukan hankalampia mutta se pitää silloin kompensoida persoonalla. Maailma on täynnä rumia ja lyhyitä miehiä jotka silti ovat saaneet itselleen naisia. 

Eivät he ole jääneet nettiin itkemään ettei kukaan halua... Heillä on pilkettä silmäkulmassa, he voivat olla vakavia filosofeja tms. Yhteistä heille on se, että he erottuvat positiivisesti joukosta. Positiivinen erottautuminen ei ole itkeä kuinka kukaan ei huoli kun minä olen tällainen.

Vierailija
51/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan miehille tärkein asia naisessa on ulkonäkö ja parisuhteessa se, että saa pillua. Naisillw miehen arvot ja yhteensopivuus muuten. Nuo eivät ole miehille niin tärkeitä. 

Vierailija
52/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Myös miehillä ja pojilla on paineita. Ne on ihan konkreettisia vaatimuksia menestyä ja saavuttaa asema yhteisössä. Ja parisuhdemielessä. Ja hyvä että niitä avataan. Se ei ole marinaa , vaan osoitus siitä, että miehet pyrkivät kehittymään. Ja kuinka tärkeitä naiset miehille yleensä ovat. 

Muistan itsekin teininä kun siirryin pienenä ja hintelänä poikana yläasteelle. Luokan tytöt katsoi pitkin nenänvartta, kun olin vielä vähän hermostunut ja hengailin ns. Nörttien kanssa. Esim. Liikuntatunnilla sain ihan suoraa palautetta, että ei haluttaisi tanssia työllaisen velton paskan kanssa. Kun enhän minä mitään viedä osannut ja olin hermostunut. Satuttihan se. Ja tällaisia sanottiin myös kesken tunnin yms. Muuta syytä siihen ei ollut kuin vähän heikon pojan kiusaaminen. 

Homma korjaantui kun lopulta löysin paikkani ja omat juttuni yhteisössä. Ja vähän miehistyin. Lukiossa meno oli jo ihan aikuismaista, mutta aina on ollut selvää että naisrintamalla en oo ykköstykki. Mutta nykyisin se ei haittaakaan. Se MGTOW on ihan hyvä juttu kun siitä jättää misogynian ja katkeruuden pois. Pitää löytää omat juttunsa ja elää sen näköistä elämää kuin on. Siitä tulee itseään ruokkiva kehä. 

Vierailija
53/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai poikia itkettää etteivät pääse ilmaisr aiskaamaan jotain raukkaa naista läpi elämänsä. Hehe. No sitten pitää itkeä, se kuulemma tekee hyvää

Vierailija
54/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Tuolla selitetään vain se ettei uskalleta lähestyä naisia. Pituus/rumuus tekee asioista hiukan hankalampia mutta se pitää silloin kompensoida persoonalla. Maailma on täynnä rumia ja lyhyitä miehiä jotka silti ovat saaneet itselleen naisia. 

Eivät he ole jääneet nettiin itkemään ettei kukaan halua... Heillä on pilkettä silmäkulmassa, he voivat olla vakavia filosofeja tms. Yhteistä heille on se, että he erottuvat positiivisesti joukosta. Positiivinen erottautuminen ei ole itkeä kuinka kukaan ei huoli kun minä olen tällainen.

Kyllä näin on. Esimerkiksi Aristoteles Onassis oli helvetin ruma p ygmi, mutta niin vaan sai naisen.

Taisi saada useammankin...

Vierailija
55/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa nyt ole mitään uutta. Itsekkin mietin tuossa iässä samoja asioita, että olenko tarpeeksi komea ja atleettinen, että kelpaan kenellekkään. Varsinkin kun yleensä ne komeat ja atleettiset tuntuivat aina löytävän tyttöystävän ja muut jäivät rannalle ruikuttamaan. Hieman kun tuli ikää lisää niin jäi taakse noi mietteet ja keskityin eka työntekoon, sitten opiskeluun. Löysinkin ensimmäisen tyttöystävän opiskelujen aikana 25 vuotiaana joten ihan hyvin meni. Ei kaikki pojat ole nuorina sen näköisiä että kelpaisi poikaystäväksi, mutta kannattaa keskittyä sitten muihin asioihin kuin tyttöystävän etsintään.

Vierailija
56/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin hyötyisi jos laittaisi sen somen kiinni ja lakkaisi lukemasta sitä toksista oikeistopaskaa mitä siellä suolletaan. Kyseessä on manipulointi, pyramidihuijaus. Näitä nuoria miehenalkuja kusetetaan ja huipulla nostetaan voitot. Sitten nämä masentuu ja alkaa tökkiä itseensä testoa ja munat vaan surkastuu. Sitten lopulta ollaan itsemurhayksiössä työttömänä ja vihataan. Koskaan nämä eivät tajua tulleensa kusetetuiksi, nimittäin sen manosfäärin puolesta jota he palvoivat puolijumalinaan..

Naisillekin suolletaan vastaavasti provider-paskaa jossa pitäisi löytää se yksisarvismies jolla on rahaa kuin roskaa ja joka palvoo maata naisen jalkojen alla. Todellisuudessa tuollaisia miehiä on olemassa jokin promillen promille. Koko agendan idea on se, että naiset jättävät perheet perustamatta kun tuollaisia ei ole olemassa. 

Tästä on toki myös olemassa trad wife-fantasiamuunnelma kotivaimosta joka on tuon providerin vaimon konservatiivisempi versio. Ideana näissä on se, että jostain tulee se robottiin verrattava puoliso joka tekee toisen eteen kaiken mahdollisen pyytämättä vastalahjaksi mitään.

Vierailija
57/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset! Teidän syytänne!

Herra Keskisarjan mukaan nuoret naiset eivät opiskele, he juhlivat, teetättävät kynsiään ja täytättävät huuliaan ja ottavat tatuointeja. Sellaista bling blingiä - ja vielä jumalauta opintolainalla!

Keskikaljahan se totuuden kertoo. Kummasti  vaan naiset silti ovat koulutetumpia,kuin miehet Suomessa....

Vierailija
58/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin vauvapalstalla nariseva ns mies. Tai Aamulehdessä. 

Teini-ikään on aina kuulunut epävarmuus ja itsensä etsiminen.  Uutta on se, että pojatkin uskaltavat puhua tästä.

Uutta taas ei ole se, että aikuiset naiset sheimaavat poikia tästä. 

Aikuiset naiset????? Ei, vaan aikuiset miehet, kuten Amdrew Tate ja Lookingmaxxx. 

Turha syyttää naisia tästä. 

Te olette juuri nyt tällä palstalla pilkkaamassa teinejä ulkonäköpaineita.  Ettekä edes tajua tätä.

Minä en syytä kaikki aikuisia naisia vaan SINUA. Koetko olevasi aikuinen ja nainen.

Vierailija
59/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena sanoisin, että suomalaisissa miehissä tökkii lähinnä maskuliinisuuden puute. Ja nyt ei ole puhe ainoastaan ulkonäöstä, vaan käytöksestä. Suomalainen mies ei ole lainkaan maskuliininen, vaan kuin jokin sukupuoleton olento. Suomalainen mies ei ole henkisesti vahva, huolehtivainen ja luotettava. Hän on kuin jokin perässä vedettävä heikko ja heiveröinen vätys, ja se on minulle täysi turn-off. Haluan tuntea itseni naiseksi, ja että minusta huolehtii ja minulle antaa turvaa mies. Siksi minulla on venäläinen mies, joka luontaisesti ottaa tuon roolin.

Vierailija
60/211 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on. Esimerkiksi Aristoteles Onassis oli helvetin ruma p ygmi, mutta niin vaan sai naisen.

Taisi saada useammankin...

Niin. "Rahalla saa ja hevosella pääsee."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan