Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vapaaehtoisesti lapsettomat ja "lapsikato" aiheuttavat triggeröitymistä ja vihaa? Outoa!

Vierailija
15.05.2026 |

Olipa sitten mies tai nainen, mitä väliä sillä on, haluaako saada omia lapsia vai ei? Jokaisen oma asia. Muut ei siitä päätä, onneksi (eletään oikeusvaltiossa). Mitä vapaampia ja älykkäämpiä ihmiset ovat, sitä vähemmän lapsia halutaan, näin sanoo tilastot. Asiasta on muiden helppoa valittaa, mutta heillä ei itsellään ole panosta pelissä mukana, koska heidän ei tarvitse maksaa ja kasvattaa muiden lapsia. Siksi sellainen "lapsikato" öyhötys on röyhkeää ja todella itsekästä. Triggeröityjät voisivat itse johtaa omalla esimerkillä ja korjata "ongelmaa" töräyttämällä tähän maailmaan lisää omia lapsia. Vain ihminen joka ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä, voi jaksaa purkaa vihaansa vapaaehtoisesti lapsettomiin. Milloin ihmisiä aletaan onnitella lapsettomuuspäätöksestä samaan tapaan kuin toivotusta raskausuutisesta? Ihmisarvoa ei mitata lapsiluvun perusteella.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan triggeröidy. Jokainen saa elää omaa elämäänsä. Se on vain niin surullista, että suomalaisuus (en tarkoita kansalaisuutta) väistämättä katoaa aika pian.

Olisi hauska tietää mitä suomalaisuudesta kerrotaan 1000 vuoden kuluttua.

Ei mitään. Suomalaiset ovat kuolleet sukupuuttoon kauan ennen ja (toivottavasti) toimivat tulevaisuuden koululaitoksissa varoittavana esimerkkinä siitä, miten kansakunta tuhoaa itsensä omalla typeryydellään.

Olettaen että koko idioottilaumaa edes muistetaan.

Vierailija
62/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääri-idividualismi on vienyt tähän pisteeseen. Näillä mennään ja kohta täällä ei ole ketään huolehtimassa kenestäkään, kun minä, minä ja minun elämäni ja rahani.

Toisaalta ihan hyvä ettei lapsia synny niille, joita ei kiinnosta niistä huolehtia. Lapsilla on oikeus syntyä haluttuina.

Lapsia syntyy jatkuvasti sellaisille, jotka niitä haluavat, mutta joita ei kiinnosta pätkääkään niistä huolehtia. Avaatko hieman, miten tämä on hyvä asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ovat sosiaalisessa yhteisössä alempiarvoisessa asemassa, ei se ole vihaa, eikä nämä asiat muutu niin kauan kuin ihmiset kasvattaa lapsia. 

On muuten totta! En ymmärrä kenestä lapsettomasta tällainen kumma buumi on lähtöisin, mutta koko kysymyshän pyörii uusiutuvien sukupolvien ympärillä, eli uusien ihmisten, jotka tuottavat uusia innovaatioita, uutta elämää, jotta maailmasta tulisi parempi paikka! 

Jos joku päättää jäädä eukkonsa kanssa nurkkiinsa pyörimään kaksin valeeksi ei voi mitään, mutta onko se reilua huutaa asiastaan ihmisille, jotka uhraavat tuhansia euroja lapsettomuushoitoihin, jostainhan sekin kertoo!?

Vierailija
64/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ovat sosiaalisessa yhteisössä alempiarvoisessa asemassa, ei se ole vihaa, eikä nämä asiat muutu niin kauan kuin ihmiset kasvattaa lapsia. 

On muuten totta! En ymmärrä kenestä lapsettomasta tällainen kumma buumi on lähtöisin, mutta koko kysymyshän pyörii uusiutuvien sukupolvien ympärillä, eli uusien ihmisten, jotka tuottavat uusia innovaatioita, uutta elämää, jotta maailmasta tulisi parempi paikka! 

Jos joku päättää jäädä eukkonsa kanssa nurkkiinsa pyörimään kaksin valeeksi ei voi mitään, mutta onko se reilua huutaa asiastaan ihmisille, jotka uhraavat tuhansia euroja lapsettomuushoitoihin, jostainhan sekin kertoo!?

Totta kai kertoo. Esimerkiksi siitä, että erinomaisesti vanhemmaksi sopiva henkilö voi jäädä lapsettomaksi piljoonasta sellaisesta syystä, joihin hän ei itse pysty millään tavalla vaikuttamaan. Samalla ihmiset, joita ei ikinä edes kannattaisi päästää samaan huoneeseen, lisääntyvät kuin kanit.

Suurin osa hankkii lapsia äärimmäisen itsekkäistä syistä. Lopputulos on juuri sellainen kuin voisi odottaa.

Vierailija
65/71 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ovat sosiaalisessa yhteisössä alempiarvoisessa asemassa, ei se ole vihaa, eikä nämä asiat muutu niin kauan kuin ihmiset kasvattaa lapsia. 

On muuten totta! En ymmärrä kenestä lapsettomasta tällainen kumma buumi on lähtöisin, mutta koko kysymyshän pyörii uusiutuvien sukupolvien ympärillä, eli uusien ihmisten, jotka tuottavat uusia innovaatioita, uutta elämää, jotta maailmasta tulisi parempi paikka! 

Jos joku päättää jäädä eukkonsa kanssa nurkkiinsa pyörimään kaksin valeeksi ei voi mitään, mutta onko se reilua huutaa asiastaan ihmisille, jotka uhraavat tuhansia euroja lapsettomuushoitoihin, jostainhan sekin kertoo!?

Jos aikuiset opettaa lapsilleen että lapsettomat ovat vähemmän arvokkaita, sitten se malli tulee vallitsevaksi. Jos aikuiset lopettaisi tuollaisen asian opettamisen lapsilleen, lapsettomien väheksyntä loppuisi nopeasti.

Vierailija
66/71 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ovat sosiaalisessa yhteisössä alempiarvoisessa asemassa, ei se ole vihaa, eikä nämä asiat muutu niin kauan kuin ihmiset kasvattaa lapsia. 

On muuten totta! En ymmärrä kenestä lapsettomasta tällainen kumma buumi on lähtöisin, mutta koko kysymyshän pyörii uusiutuvien sukupolvien ympärillä, eli uusien ihmisten, jotka tuottavat uusia innovaatioita, uutta elämää, jotta maailmasta tulisi parempi paikka! 

Jos joku päättää jäädä eukkonsa kanssa nurkkiinsa pyörimään kaksin valeeksi ei voi mitään, mutta onko se reilua huutaa asiastaan ihmisille, jotka uhraavat tuhansia euroja lapsettomuushoitoihin, jostainhan sekin kertoo!?

Totta kai kertoo. Esimerkiksi siitä, että erinomaisesti vanhemmaksi sopiva henkilö voi jäädä lapsettomaksi piljoonasta sellaisesta syystä, joihin hän ei itse pysty millään tavalla vaikuttamaan. Samalla ihmiset, joita ei ikinä edes kannattaisi päästää samaan huoneeseen, lisääntyvät kuin kanit.

Suurin osa hankkii lapsia äärimmäisen itsekkäistä syistä. Lopputulos on juuri sellainen kuin voisi odottaa.

Eli olet ihmisvihaaja. Ok. Suurin osa ei vaan ajattele niinkuin sinä vaikka sitä selvästi toivoisitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/71 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ovat sosiaalisessa yhteisössä alempiarvoisessa asemassa, ei se ole vihaa, eikä nämä asiat muutu niin kauan kuin ihmiset kasvattaa lapsia. 

On muuten totta! En ymmärrä kenestä lapsettomasta tällainen kumma buumi on lähtöisin, mutta koko kysymyshän pyörii uusiutuvien sukupolvien ympärillä, eli uusien ihmisten, jotka tuottavat uusia innovaatioita, uutta elämää, jotta maailmasta tulisi parempi paikka! 

Jos joku päättää jäädä eukkonsa kanssa nurkkiinsa pyörimään kaksin valeeksi ei voi mitään, mutta onko se reilua huutaa asiastaan ihmisille, jotka uhraavat tuhansia euroja lapsettomuushoitoihin, jostainhan sekin kertoo!?

Jos aikuiset opettaa lapsilleen että lapsettomat ovat vähemmän arvokkaita, sitten se malli tulee vallitsevaksi. Jos aikuiset lopettaisi tuollaisen asian opettamisen lapsilleen, lapsettomien väheksyntä loppuisi nopeasti.

Onhan ne. Eihän siitä pääse mihinkään.

Ja olen itse lapseton.

Vierailija
68/71 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluamme että elämä jatkuu uusi sukupolvi on paitsi synnytettävä että kasvatettava.

Jos tällä ei ole mitään arvoa niin silloin kyseinen ihmispopulaatio kuolee hyvin nopeasti. Vaikuttaa että meidät on saatu haluamaan jo tätä. Ei tälläistä olisi voinut kuvitellakaan muutama vuosikymmen sitten. Muista vielä ysärin vuosikymmenenä jolloin ymmärrettiin miksi lapsia on pääsääntönä tehtävä. Ja tähän suuntauduttiin eri lailla. Ei nähty vielä tätä nykyistä aggressiivista syyttely- ja kilpauhriutumishelvettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/71 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itsekkäät paskat ei ymmärrä että valtio tarvitsee lisää työmiehiä kun edelliset kuolee. Kuka teistä huolehtii kun olette vanhuksia?

Vierailija
70/71 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän nuorempi väki ymmärtää omasta historiastaan saati että arvostaisi maataan niin sitä heikopaa näyttää olevan lisääntymishalu.

Olosuhteet on aiemminkin ollet kehnoja mutta se mikä on nyt saatu lähes totaalisesti murskattua on yhteisöllisyys joka perustuu paikkaan, kieleen (murre) ja sukuun. Tilalle on työnnetty identiteettisekoilu ja kummalliset kultit/heimot, jotka jäävät usein sometuttavuden tasolle, joka tapauksessa löyhiksi ja pinnallisiksi silloin kun tarvitsisi kanssaihmisiltään tukea tai apua johonkin. Tästä käytetään nimitystä atomisaatio. Atomisoituneet irralliset yksilöt ovat alttiimpia tunnepitoiselle propagandavaikuttamiselle, mitä tuntuu tulvivan kaikkialta.

 

Tämä kaikki ei voi mitenkään olla sattumaa missä nyt olemme? Silti jotkin kielteisiksi tulkittavat asiat ovat edenneet ripeästi, etenkin 5-10 vuoden aikana. Kyllä pahantahtoiseen ja epäluotettavaan maailmaan lapsen tekeminen vaatiikin aivan erityistä kanttia, ehkä jopa uhmaa - muunlaisten resurssien lisäksi. Sukulaisten tuesta on vaikea nähdä mitään haittaa oli se miten vaatimatonta tahansa. Siitä kokemuksesta että kuuluu johonkin uniikkiin jatkumoon, jolla näkee arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/71 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ovat sosiaalisessa yhteisössä alempiarvoisessa asemassa, ei se ole vihaa, eikä nämä asiat muutu niin kauan kuin ihmiset kasvattaa lapsia. 

On muuten totta! En ymmärrä kenestä lapsettomasta tällainen kumma buumi on lähtöisin, mutta koko kysymyshän pyörii uusiutuvien sukupolvien ympärillä, eli uusien ihmisten, jotka tuottavat uusia innovaatioita, uutta elämää, jotta maailmasta tulisi parempi paikka! 

Jos joku päättää jäädä eukkonsa kanssa nurkkiinsa pyörimään kaksin valeeksi ei voi mitään, mutta onko se reilua huutaa asiastaan ihmisille, jotka uhraavat tuhansia euroja lapsettomuushoitoihin, jostainhan sekin kertoo!?

Vapaaehtoisesti lapsettomien elämäntapa on heidän oma asiansa, ja se ei ole loukkaus ketään kohtaan, esim. tahattomasti lapsettomia kohtaan. Lisääntyminen on jokaisen yksilön ja pariskunnan oma yksityisasia.

Jos vapaaehtoisesti lapsettomat alkaisivat (paradoksaalisesti) lisääntyä, se ei paranna tahattomasti lapsettomien mahdollisuuksia lisääntyä. Siksi spekulaatiot siitä että velaus olisi loukkaus jotain ihmisryhmää kohtaan, on absurdi.