Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vapaaehtoisesti lapsettomat ja "lapsikato" aiheuttavat triggeröitymistä ja vihaa? Outoa!

Vierailija
15.05.2026 |

Olipa sitten mies tai nainen, mitä väliä sillä on, haluaako saada omia lapsia vai ei? Jokaisen oma asia. Muut ei siitä päätä, onneksi (eletään oikeusvaltiossa). Mitä vapaampia ja älykkäämpiä ihmiset ovat, sitä vähemmän lapsia halutaan, näin sanoo tilastot. Asiasta on muiden helppoa valittaa, mutta heillä ei itsellään ole panosta pelissä mukana, koska heidän ei tarvitse maksaa ja kasvattaa muiden lapsia. Siksi sellainen "lapsikato" öyhötys on röyhkeää ja todella itsekästä. Triggeröityjät voisivat itse johtaa omalla esimerkillä ja korjata "ongelmaa" töräyttämällä tähän maailmaan lisää omia lapsia. Vain ihminen joka ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä, voi jaksaa purkaa vihaansa vapaaehtoisesti lapsettomiin. Milloin ihmisiä aletaan onnitella lapsettomuuspäätöksestä samaan tapaan kuin toivotusta raskausuutisesta? Ihmisarvoa ei mitata lapsiluvun perusteella.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on jo aivan liikaa pallolla. Lapsettomat suojelevat luontoa, lisääntyjät ovat sitä vastaan! Itsekkäitä olentoja!

Vierailija
42/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinua sitten hoitaa, kun olet vanha, kysyvät nämä triggeröityjät ja samalla kommentoivat muulla somekeskusteluissa, että eivät todellakaan hoitaa omia vanhoja vanhempiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän pelkästään positiivisena, että jotkut ovat tajunneet jättää lisääntymättä. Kiitos.

 

(Vielä parempi olisi, jos tämä olisi pälkähtänyt päähän jo sukupolvea aikaisemmin. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.)

Kuvitteletko että ne parhaat olisivat aina lisääntyneet? Ja vitut. Röyhkeimmät ja omahyväisimmät lisääntyvät. Aina. Juuri sellaiset, joista ei ole vanhemmiksi.

Vierailija
44/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elänkö jossain fiksumpien ihmisten kuplassa, kun en tunne ketään, joka toisten lapsettomuudesta mitään kyselisi tai motkottaisi? En myöskään tunne ketään, joka kyselisi toisilta, milloin nämä menevät naimisiin tai saavat lapsia. Kukaan tuntemani ei hauku toisten asumisratkaisuja eikä ruokaa, lomakohteita tai harrastuksia. 
 

Tämä. Anonyymin keskustelun vääristymiä kaikki eipäs-juupas -jankkaamiset tälläkin palstalla ovat. Suurin osa ihmisistä ei osallistu moisiin keskusteluihin ihmisiä tavatessaan kasvokkain eikä edes käy palstoilla huutelemassa. Iso osa palstahuutelijoista tekee sitä tosiaan ainoastaan palstalla, tuskin alkavat samanlaista juttua heittää esim. vapaaehtoisesti lapsettomalle (tai mikä aihe ikinä onkaan) työkaverille tai sukulaiselle. Täällä käyvät purkamassa vitutusta, mikä ikinä siihen sitten syynä onkaan, riitelemällä ja trollaamalla. 

Vierailija
45/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vapaaehtoisesti lapsettomista virallista, rekisteröityä tietoa? Miksi kohkata koko asiasta ?

Vierailija
46/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän pelkästään positiivisena, että jotkut ovat tajunneet jättää lisääntymättä. Kiitos.

 

(Vielä parempi olisi, jos tämä olisi pälkähtänyt päähän jo sukupolvea aikaisemmin. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.)

Kuvitteletko että ne parhaat olisivat aina lisääntyneet? Ja vitut. Röyhkeimmät ja omahyväisimmät lisääntyvät. Aina. Juuri sellaiset, joista ei ole vanhemmiksi.

Kuten sanoin, että parempi olisi, jos olisi pälkähtänyt päähän jo sukupolvea aikaisemmin. Ei olisi teitä traumatisoituneita ihmisvihaajia niin paljon myrkyttämässä ilmapiiriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan triggeröidy. Jokainen saa elää omaa elämäänsä. Se on vain niin surullista, että suomalaisuus (en tarkoita kansalaisuutta) väistämättä katoaa aika pian.

Vierailija
48/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän pelkästään positiivisena, että jotkut ovat tajunneet jättää lisääntymättä. Kiitos.

 

(Vielä parempi olisi, jos tämä olisi pälkähtänyt päähän jo sukupolvea aikaisemmin. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.)

Kuvitteletko että ne parhaat olisivat aina lisääntyneet? Ja vitut. Röyhkeimmät ja omahyväisimmät lisääntyvät. Aina. Juuri sellaiset, joista ei ole vanhemmiksi.

Kuten sanoin, että parempi olisi, jos olisi pälkähtänyt päähän jo sukupolvea aikaisemmin. Ei olisi teitä traumatisoituneita ihmisvihaajia niin paljon myrkyttämässä ilmapiiriä.

Et tainnut edes huomata, että sinä olet se traumatisoitunut ihmisvihaaja joka myrkyttää ilmapiirin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan triggeröidy. Jokainen saa elää omaa elämäänsä. Se on vain niin surullista, että suomalaisuus (en tarkoita kansalaisuutta) väistämättä katoaa aika pian.

Aikansa kutakin. Historian kuluessa on valtava määrä kansoja ja kulttuureita "hävinnyt", eli ne ovat tavalla tai toisella sulautuneet muiden kulttuurien kanssa sotien, kansainvaellusten yms. myötä. Minoalaiset, mykeneläiset, mayat, etruskit, khmerit, jne jne. lista on todella pitkä. Jossain vaiheessa myös suomalaiset liittyvät tähän, kuten monet muutkin nykykansat tai -kulttuurit.

Vierailija
50/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama tekeekö joku lapsia vai ei mutta on tietysti aika turha elää siinä harhassa, että esim. eläkejärjestelmä pysyisi pystyssä ilman jälkikasvua. Itse olen eläkkeen kynnyksellä, joten tämä ongelma ei varsinaisesti enää kosketa minua. Itselläni on kaksi jälkeläistä.

Eläkejärjestelmä on ponzi-huijaus. Tiedettiin jo ainakin 70-luvulta alkaen että maailman syntyvyys vähenee, kun koulutustaso, älykkyys nousevat. Silti haluttiin luoda järjestelmä, vaikka tiedettiin ettei se kestä ja että maksajat loppuu ennen pitkää. Käytännössä ainoat hyötyjät ovat boomer-sukupolvi.

Jos maksajat loppuu, niin loppuu kaikki muukin ja viimeinen sammuttaa valot. 

Jos eläkejärjestelmä on ponzi-huijaus, niin koko maailma ja yhteiskunnat ovat sitä. Kaikki perustuu siihen, että tulee aina uusi sukupolvi entisen vanhenevat ja pois kuolevan tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama tekeekö joku lapsia vai ei mutta on tietysti aika turha elää siinä harhassa, että esim. eläkejärjestelmä pysyisi pystyssä ilman jälkikasvua. Itse olen eläkkeen kynnyksellä, joten tämä ongelma ei varsinaisesti enää kosketa minua. Itselläni on kaksi jälkeläistä.

Eläkejärjestelmä on ponzi-huijaus. Tiedettiin jo ainakin 70-luvulta alkaen että maailman syntyvyys vähenee, kun koulutustaso, älykkyys nousevat. Silti haluttiin luoda järjestelmä, vaikka tiedettiin ettei se kestä ja että maksajat loppuu ennen pitkää. Käytännössä ainoat hyötyjät ovat boomer-sukupolvi.

Jos maksajat loppuu, niin loppuu kaikki muukin ja viimeinen sammuttaa valot. 

Jos eläkejärjestelmä on ponzi-huijaus, niin koko maailma ja yhteiskunnat ovat sitä. Kaikki perustuu siihen, että tulee aina uusi sukupolvi entisen vanhenevat ja pois kuolevan tilalle.

Olet väärässä. Kaikki perustuu siihen, että ihmiset saavat elää sellaista elämää kuin itse haluavat. Ei niin, että joku naapuri tulee määräämään ja moralisoimaan, miten toisen tulee elää. Se vasta itsekästä ja röyhkeää onkin. Jättäisivät ihmiset rauhaan.

Vierailija
52/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääri-idividualismi on vienyt tähän pisteeseen. Näillä mennään ja kohta täällä ei ole ketään huolehtimassa kenestäkään, kun minä, minä ja minun elämäni ja rahani.

Juuri näin. Jos kaikki jättäytyväisivät lapsettomiksi, olisi kaikilla lapsettomilla aika tuskainen loppuelämä kunnes yhteiskunta romahtaisi. Ainakin minulla on lapsettomuuden syynä laiskuus, hedonismi ja pelkuruus, kuten varmasti monella muullakin. Siksi en ihmettele jos saan jotain vihaa niskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan triggeröidy. Jokainen saa elää omaa elämäänsä. Se on vain niin surullista, että suomalaisuus (en tarkoita kansalaisuutta) väistämättä katoaa aika pian.

Olisi hauska tietää mitä suomalaisuudesta kerrotaan 1000 vuoden kuluttua.

Vierailija
54/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 60v vela mies, koskaan kukaan ei ole ihmetellyt, ainakaan minulle ääneen valintaani ja vaikka olisi, ei se kiinnostaisi minua pätkääkään mitä naapurin Reiska ja Pirkko on mieltä asiasta. En tajua miksi tästä on ketjuja jatkuvasti, tämä hyvä minulle, en jaksaisi lapsia edes 10 minuuttia joku muu niitä jaksaa ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 60v vela mies, koskaan kukaan ei ole ihmetellyt, ainakaan minulle ääneen valintaani ja vaikka olisi, ei se kiinnostaisi minua pätkääkään mitä naapurin Reiska ja Pirkko on mieltä asiasta. En tajua miksi tästä on ketjuja jatkuvasti, tämä hyvä minulle, en jaksaisi lapsia edes 10 minuuttia joku muu niitä jaksaa ja hyvä niin.

Suurinta osaa ihmisistä ei muiden tekemiset kiinnosta. Luulen, että tällä palstalla tietyistä asioista syntyvät provokatiiviset keskustelut ovat hyvin pienen porukan tekeleitä. Samat ihmiset käynnistävät näitä keskusteluja päivästä toiseen. 

Vierailija
56/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 60v vela mies, koskaan kukaan ei ole ihmetellyt, ainakaan minulle ääneen valintaani ja vaikka olisi, ei se kiinnostaisi minua pätkääkään mitä naapurin Reiska ja Pirkko on mieltä asiasta. En tajua miksi tästä on ketjuja jatkuvasti, tämä hyvä minulle, en jaksaisi lapsia edes 10 minuuttia joku muu niitä jaksaa ja hyvä niin.

Suurinta osaa ihmisistä ei muiden tekemiset kiinnosta. Luulen, että tällä palstalla tietyistä asioista syntyvät provokatiiviset keskustelut ovat hyvin pienen porukan tekeleitä. Samat ihmiset käynnistävät näitä keskusteluja päivästä toiseen. 

Joo palstalla on näitä ihmisiä, harvoin tosielämässä kukaan ihmettelee toisen lapsettomuutta

Vierailija
57/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääri-idividualismi on vienyt tähän pisteeseen. Näillä mennään ja kohta täällä ei ole ketään huolehtimassa kenestäkään, kun minä, minä ja minun elämäni ja rahani.

Juuri näin. Jos kaikki jättäytyväisivät lapsettomiksi, olisi kaikilla lapsettomilla aika tuskainen loppuelämä kunnes yhteiskunta romahtaisi. Ainakin minulla on lapsettomuuden syynä laiskuus, hedonismi ja pelkuruus, kuten varmasti monella muullakin. Siksi en ihmettele jos saan jotain vihaa niskaan.

🤣🤣🤣🤣

Vierailija
58/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä ei nykyään vihapuhetta aiheuttaisi? Joillakin on vain niin kapea maailmankatsomus, että ei nähdä asioita kuin vain ja ainoastaan oman navan kautta. Vaikka sitten tekisikin lapsia, niin lapsiperheiden saamat Kela-tuet aiheuttaisi nekin vihaa. Niin tai näin, niin ikinä ei mitään positiivista sanottavaa useimmilla ole yhtään mistään aiheesta. Valittaminen on helppoa ja siksi sitä kuulemme niin paljon. Järkevä, toisenkin näkökantoja kuunteleva keskustelu vaatii molemmilta keskustelun osapuolilta älykkyyttä.

59/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut tuollaista. Mutta sitä ihmettelen, että vapaaehtoisesti lapsettomat ovat hurjan tuohtuneita, kun heille ei ole seuraa juhlapyhinä, ihmiset viettää aikaa perheittensä kanssa eikä halua esim. juhannuksena lapsivihamielisiä mukaan mökille.

Miksi aina oletetaan, että me velat vihataan lapsia? 🤔 

Vierailija
60/71 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vapaaehtoisesti lapsettomista virallista, rekisteröityä tietoa? Miksi kohkata koko asiasta ?

On. Voit aloittaa esim wikipediasta ja googlesta.