Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vapaaehtoisesti lapsettomat ja "lapsikato" aiheuttavat triggeröitymistä ja vihaa? Outoa!

Vierailija
15.05.2026 |

Olipa sitten mies tai nainen, mitä väliä sillä on, haluaako saada omia lapsia vai ei? Jokaisen oma asia. Muut ei siitä päätä, onneksi (eletään oikeusvaltiossa). Mitä vapaampia ja älykkäämpiä ihmiset ovat, sitä vähemmän lapsia halutaan, näin sanoo tilastot. Asiasta on muiden helppoa valittaa, mutta heillä ei itsellään ole panosta pelissä mukana, koska heidän ei tarvitse maksaa ja kasvattaa muiden lapsia. Siksi sellainen "lapsikato" öyhötys on röyhkeää ja todella itsekästä. Triggeröityjät voisivat itse johtaa omalla esimerkillä ja korjata "ongelmaa" töräyttämällä tähän maailmaan lisää omia lapsia. Vain ihminen joka ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä, voi jaksaa purkaa vihaansa vapaaehtoisesti lapsettomiin. Milloin ihmisiä aletaan onnitella lapsettomuuspäätöksestä samaan tapaan kuin toivotusta raskausuutisesta? Ihmisarvoa ei mitata lapsiluvun perusteella.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut oikeasti elävät tätä elämää tavallaan valtiolle, eikä itselleen. He ajattelevat kaikessa valtiota, seuraavat kokoajan nenä kiinni uutisia, ihailevat poliitikkoja ja heidän koko elämänsä pyörii yhteiskunnallisen keskustelun ympärillä. Ei sellanen ihminen oikeasti voi edes ymmärtää sitä, että joku toinen elää elämäänsä itselleen.

Vierailija
2/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elänkö jossain fiksumpien ihmisten kuplassa, kun en tunne ketään, joka toisten lapsettomuudesta mitään kyselisi tai motkottaisi? En myöskään tunne ketään, joka kyselisi toisilta, milloin nämä menevät naimisiin tai saavat lapsia. Kukaan tuntemani ei hauku toisten asumisratkaisuja eikä ruokaa, lomakohteita tai harrastuksia. 
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole naiset koskaan näyttäneet minua kohtaan mitään alkeellistakaan kiinnostusta,, joten aika turha on nelikymppisenä vauvasta enää edes haaveilla.

Vierailija
4/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ovat sosiaalisessa yhteisössä alempiarvoisessa asemassa, ei se ole vihaa, eikä nämä asiat muutu niin kauan kuin ihmiset kasvattaa lapsia. 

Vierailija
5/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, ja mä ymmärrän hyvin ettei toiset halua lapsia. Jokainen elää omannäköisen elämän. 

Vierailija
6/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät aiheuta. Ainoastaan incel-väki, joka ei saa pillua koska on homoseksuaalista sitä itse tajuamattaan (kuten kuvan tyyppi   https://share.google/JH8i0TjYX8eevipXr), vinkuu kun ei sille anniskella missinaisen sukuelintä tarjottimella.

INCEL-nasut haluavat tunkea yrpäänsä johonkin pehmeään, lämpimään reikään eivätkä uskalla myöntää, että unelmissa siintää tosiasiassa toisen incelin ruskea takareikä.

Hyvin noloa sinällään, koska homous on ihan ok eikä kellään muulla kuin näillä itsensä kieltävillä ääliöillä ole ongelmaa asian kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elänkö jossain fiksumpien ihmisten kuplassa, kun en tunne ketään, joka toisten lapsettomuudesta mitään kyselisi tai motkottaisi? En myöskään tunne ketään, joka kyselisi toisilta, milloin nämä menevät naimisiin tai saavat lapsia. Kukaan tuntemani ei hauku toisten asumisratkaisuja eikä ruokaa, lomakohteita tai harrastuksia. 
 

Pohdin ihan samaa. Tosin minulla on työkaveri, joka kaikissa mahdollisissa käänteissä muistuttaa, että hän on vapaaehtoisesti lapseton, joten häntä ei saa syrjiä kesälomajärjestelyissä tms.. Mikä on sinänsä kummallista, koska meillä on koko yritys heinäkuun lomalla, siinä ei kysellä, koska lomasi haluat.

Vierailija
8/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääri-idividualismi on vienyt tähän pisteeseen. Näillä mennään ja kohta täällä ei ole ketään huolehtimassa kenestäkään, kun minä, minä ja minun elämäni ja rahani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama tekeekö joku lapsia vai ei mutta on tietysti aika turha elää siinä harhassa, että esim. eläkejärjestelmä pysyisi pystyssä ilman jälkikasvua. Itse olen eläkkeen kynnyksellä, joten tämä ongelma ei varsinaisesti enää kosketa minua. Itselläni on kaksi jälkeläistä.

Vierailija
10/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Milloin ihmisiä aletaan onnitella lapsettomuuspäätöksestä samaan tapaan kuin toivotusta raskausuutisesta?"

Mutta mitä tuossa olisi onniteltavaa? Onnittelut siitä, että päätit tuhota sinun suvun? Eihän tuhoutuminen ja kuolema ole mikään hyvä asia josta pitäisi onnitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Milloin ihmisiä aletaan onnitella lapsettomuuspäätöksestä samaan tapaan kuin toivotusta raskausuutisesta?"

Mutta mitä tuossa olisi onniteltavaa? Onnittelut siitä, että päätit tuhota sinun suvun? Eihän tuhoutuminen ja kuolema ole mikään hyvä asia josta pitäisi onnitella.

Olipas höpsö kommentti.

 

Ihminen valitsee itselleen onnellisen elämänvalinnan? Olisiko ehkä siksi?

 

Ei ole mitään sukua joka voisi tuhoutua koska mielikuvituslapsia ei ole olemassa. Ei ole olemassa leijuvia mielikuvituslasten sieluja jotka odottavat syntymistään. Yksikään mielikuvituslapsi ei kuole, koska heitä ei ole olemassa.

Vierailija
12/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita kiva ammatti, että jaksaa olla siinä kasikymppiseksi asti 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama tekeekö joku lapsia vai ei mutta on tietysti aika turha elää siinä harhassa, että esim. eläkejärjestelmä pysyisi pystyssä ilman jälkikasvua. Itse olen eläkkeen kynnyksellä, joten tämä ongelma ei varsinaisesti enää kosketa minua. Itselläni on kaksi jälkeläistä.

Eläkejärjestelmä on ponzi-huijaus. Tiedettiin jo ainakin 70-luvulta alkaen että maailman syntyvyys vähenee, kun koulutustaso, älykkyys nousevat. Silti haluttiin luoda järjestelmä, vaikka tiedettiin ettei se kestä ja että maksajat loppuu ennen pitkää. Käytännössä ainoat hyötyjät ovat boomer-sukupolvi.

Vierailija
14/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole naiset koskaan näyttäneet minua kohtaan mitään alkeellistakaan kiinnostusta,, joten aika turha on nelikymppisenä vauvasta enää edes haaveilla.

Miten tämä liittyy aiheeseen? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi tunne yhtäkään niin sydämeltään ja sieltultaan vammaista, joka arvottaisi toiset ihmiset sen mukaan, onko heillä lapsia vai ei, haluavatko ylipäätään lapsia jne. joten kenenkään toisen ihmisen henkilökohtaiset valinnat eivät hetkauta sen enempää kuin syyt niiden takana vaan jokainen saa elää juuri omanlaista elämää. 

Vierailija
16/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan eu triggeryidy tälläisestä

Vierailija
17/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita kiva ammatti, että jaksaa olla siinä kasikymppiseksi asti 😄

What? 😀

 

Sama eläkelaki se on kaikille, riippumatta onko lapsia vai ei. Paitsi veloilla on rahaa säästynyt tilille isosti, joten voivat eläköityä muita ennemmin.

Vierailija
18/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsia ja en siltikään ymmärrä. Ei minua haittaa muiden aikuisten ihmisten muutkaan henkilökohtaiset päätökset. Olen itsekin ollut vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti, joten ymmärrän sen puolen. 

Kun ei tässä pelkästään muita ihmisiä varten eletä tai heidän tykkäyksiään kerätä.

Vierailija
19/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja en siltikään ymmärrä. Ei minua haittaa muiden aikuisten ihmisten muutkaan henkilökohtaiset päätökset. Olen itsekin ollut vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti, joten ymmärrän sen puolen. 

Kun ei tässä pelkästään muita ihmisiä varten eletä tai heidän tykkäyksiään kerätä.

Et ole ollut vela vaan lapseton.

Vela on lapseton koko elämänsä. Sinä et ollut.

Vierailija
20/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääri-idividualismi on vienyt tähän pisteeseen. Näillä mennään ja kohta täällä ei ole ketään huolehtimassa kenestäkään, kun minä, minä ja minun elämäni ja rahani.

Kumpi on itsekkäämpää:

 

1) ihminen päättää omasta kehostaan

2) ulkopuolinen ihminen tulee moralisoimaan ja painostamaan miten muut ihmiset saavat käyttää kehojaan.

 

Toinen näistä on yksilönvapautta, toinen on diktaattorimaista ajattelua.