Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertooko ihminen humalassa mitä oikeasti ajattelee

Vierailija
07.05.2024 |

Vai ovatko vain kännihorinoita?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että näin olisi, koska tapasin äskettäin yhden (ihanan) puolitutun miehen ja hän oli hieman maistissa ja sanoi minua kauniiksi. Tätä ei ole tapahtunut aikaisemmin.

Vierailija
2/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan sen mitä mieleen juolahtaa. Ei toki tarkoita ettei humalassa voisi tottakin puhua, mutta ei se totuus kyllä aina humalaisen suusta tule, eikä liioin lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan sen mitä mieleen juolahtaa. Ei toki tarkoita ettei humalassa voisi tottakin puhua, mutta ei se totuus kyllä aina humalaisen suusta tule, eikä liioin lapsen.

Tämä. Voivat olla pelkkiä horinoita, ääneen hallusinointia. Tai sitten aivan totta. Jos vastakkainen sukupuoli kehuu humalassa ulkonäköäsi, niin se on luultavasti hänen mielestään oikeastikin ainakin jonkin verran totta. Tietysti eri asia on, mitä se merkitsee, sillä useimmat meistä pitävät suurta joukkoa ihmisistä mukiinmenevän näköisinä, ja nousuhumalassa on mukavaa keskittyä positiiviseen. 

Vierailija
4/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos ihminen puhuu todella loukkaavasti humalassa ja kertoo vaikkapa ettei ole koskaan rakastanut ja yhteistä elämää on ollut vain koska hän "ei ole parempaakaan saanut" ja kuinka jopa vihaa yhteistä elämäämme yms. Niin tämä ei ole totta ( eli hän ei oikeasti ajattele näin)???

Vierailija
5/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain horinoita. Itsekin olen selittänyt vaikka ja mitä roskaa, ei kannata takertua liikaa.

Vierailija
6/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis jos ihminen puhuu todella loukkaavasti humalassa ja kertoo vaikkapa ettei ole koskaan rakastanut ja yhteistä elämää on ollut vain koska hän "ei ole parempaakaan saanut" ja kuinka jopa vihaa yhteistä elämäämme yms. Niin tämä ei ole totta ( eli hän ei oikeasti ajattele näin)???

Joistakin ihmisistä tulee humalassa ihan täysiä mulkkuja, jotka tahtovat vain loukata mahdollisimman pahasti. Ja vaikka sanojaan ei oikeasti tarkoittaisikaan, niin ei humalassa oleminen ole mikään syy, että mitä tahansa saisi sanoa.

Vierailija
7/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joistakin ihmisistä tulee humalassa ihan täysiä mulkkuja, jotka tahtovat vain loukata mahdollisimman pahasti. Ja vaikka sanojaan ei oikeasti tarkoittaisikaan, niin ei humalassa oleminen ole mikään syy, että mitä tahansa saisi sanoa.

Eli ei siis vain puhu siksi, että estot ovat hävinneet ja kerrankin kokee voivansa kertoa  totuuden?

Vierailija
8/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, toiset pystyvät hallitsemaan käytöstään humalasaakin

Vierailija
9/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se voi tottakin olla. Humalassa estot ja pidäkkeet poistuu. Esimerkiksi ikävää totuutta on salattu mutta humalassa sitten tulee paljastaneeksi mitä todella ajattelee. Humalassa ei ajattele tekojensa seurauksia vaan toimii impulsiivisesti. 

Vierailija
10/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalaisen ihmisen juttuja kannata uskoa, usein tulee myös moneen kertaan kuullut jutut ja kohta uudestaan 

Vierailija
11/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että näin olisi, koska tapasin äskettäin yhden (ihanan) puolitutun miehen ja hän oli hieman maistissa ja sanoi minua kauniiksi. Tätä ei ole tapahtunut aikaisemmin.

No hyi!

Vierailija
12/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro, pistää osalla pollan niin sekaisin että kertovat mitä vaan. Ainakin vakaasti uskon, että äiti ei meinannut tappaa koko perhettä eikä sitä todella suunnittele, vaikka niin kännissä riehuessaan huusi.

Vierailija
13/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä painotukset muuttuu, ja saattaa jäädä levy päälle jostain pikkuseikasta johon ei selvin päin välttämättä edes kiinnitä huomiota. Eli ei välttämättä edes itse tajua mitä horisee, jos promilleja on riittävästi. Itsekin olen joutunut känniörinöitäni jälkeenpäin selittelemään ja anteeksi pyytelemään silloin, kun vielä käytin alkoholia. Enää ei viina maistu, osin myös sen aiheuttamista sosiaalisista ongelmista elämässäni johtuen. Nyt pysyttelen selvin päin, ja pyrin aina puhumaan totta.

Vierailija
14/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä humalassa madaltuu kynnys totuudellekin, mutta siihen ei kannata nojautua, iso osa puheista on ihan vaan horinoita. Itsekin olen kännissä sanonut vaikka ja mitä, mitä en selvinpäin ole edes miettinyt enkä ole samaa mieltä. Isäni on humalassa todella kauhea, ilkeä ja keksii asioita omasta päästään, ei ole totuudella eikä selvillä ajatuksillaan mitään yhteyttä näihin juttuihin. 

Vierailija
15/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhun humalassa kyllä vain niitä asioita jotka sisimmässäni on. Ei kiinnosta v*ttuakaan leperrerrä kenellekään - ei selvinpäin eikä humalassa, jos en sitä oikeasti tarkoita. Humalassa olen vain suorempi, silloin en myöskään ajattele loukkaannu toista vaiko en. Selvinpäin niin ajattelen. 

Vierailija
16/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, itse olen jälkikäteen joutunut miettimään omista sanomisistani että mitä h elvataa? Vähensin juomista.

Vierailija
17/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko itse olevasi humalassa sama ihminen kuin selvinpäin? Minusta tulee kyllä ainakin aivan eri ihminen. Humalassa olen jonkinlainen elukka, joka juoksee viettiensä perässä (vaikken niitä silti aivan holtittomasti toteutakaan) ja näkee maailman kuin joku apina. Varmastikin humalainen sanoo suoraan mitä siinä tilassa ajattelee, mutta se ei välttämättä ole sitä, mitä hän selvänä ajattelee. Ajattelen alkoholin tuotteena, joka tekee meistä eläimiä ja sysää syrjään ihmisen meissä.

Vierailija
18/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoona muuttuu humalassa. Eli ihminen ei ole oma itsensä. 

Vierailija
19/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on teollisuusliuotin ja hermomyrkky. Sen päihdyttävä vaikutus perustuu samaan, kuin tinnerin tai muiden liuottimien imppaamisen: Solukalvojen (tehty rasvasta) läpäisevyys muuttuu liuottimen vaikutuksesta.

Ensimmäisenä lamaantuu ahdistus ja masennus, sen vuoksi nousuhumalassa tulee hyvä olo. Sitten alkaa lamaantua  muita osia aivoista. Etuotsalohko on se, jolla arvioidaan oman käytöksen sosiaalista sopivuutta, sen lamaantumisen seurauksia saa katsella useinkin kännitoilailujen yhteydessä. Etuotsalohko myös on se osa aivoja, jolla arvioidaan riskejä, niinpä känniläiset tappavat aina välillä itseään ottamalla riskejä, joita eivät selvin päin ottaisi. 

Tästä voi päätellä kuinka tosissaan mitään kannattaa ottaa alkoholin vaikutuksen alaiselta ihmiseltä. Saattaa sieltä joskus tulla totuuskin, mutta enimmäkseen sieltä tulee soopaa.

Vierailija
20/74 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käynyt itselleni humalassa niin, että olen lähtenyt baarista hyvinkin viehättävältä näyttäneen naisen kanssa jatkamaan iltaa. Seuraavana aamuna selvinpäin totuus onkin ollut aivan muuta ja pieni morkkis siitä, että olen päätynyt sänkyyn ihmisen kanssa, joka ei herätä selvinpäin kuin negatiivisia tuntemuksia. Uskon, etten ole ainoa, jolle on näin käynyt. Eli sanoisin, että humalassa monet ihmiset eivät ole samoja persoonia, kuin selvinpäin. Baarissa ainakin nämä  humalaisilta tulevat vi**u sä oot kaunis ja se*ikäs -puheet eivät välttämättä ole totta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan