Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vapaaehtoisesti lapsettomat ja "lapsikato" aiheuttavat triggeröitymistä ja vihaa? Outoa!

Vierailija
15.05.2026 |

Olipa sitten mies tai nainen, mitä väliä sillä on, haluaako saada omia lapsia vai ei? Jokaisen oma asia. Muut ei siitä päätä, onneksi (eletään oikeusvaltiossa). Mitä vapaampia ja älykkäämpiä ihmiset ovat, sitä vähemmän lapsia halutaan, näin sanoo tilastot. Asiasta on muiden helppoa valittaa, mutta heillä ei itsellään ole panosta pelissä mukana, koska heidän ei tarvitse maksaa ja kasvattaa muiden lapsia. Siksi sellainen "lapsikato" öyhötys on röyhkeää ja todella itsekästä. Triggeröityjät voisivat itse johtaa omalla esimerkillä ja korjata "ongelmaa" töräyttämällä tähän maailmaan lisää omia lapsia. Vain ihminen joka ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä, voi jaksaa purkaa vihaansa vapaaehtoisesti lapsettomiin. Milloin ihmisiä aletaan onnitella lapsettomuuspäätöksestä samaan tapaan kuin toivotusta raskausuutisesta? Ihmisarvoa ei mitata lapsiluvun perusteella.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja lapsikaappausten sekä lääketieteellisen mutilaation luvatussa yhteiskunnassa muutenkin aika naurettavaa edes porata siitä, etteivät naiset suostu enää synnyttämään. Korjataa paska alusta niin katsotaan sitten, muuten ihan turha kuvitella että pyöräyttelisimme tänne lapsia teidän hirviökoneeseenne tuhottaviksi.

Vierailija
22/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut oikeasti elävät tätä elämää tavallaan valtiolle, eikä itselleen. He ajattelevat kaikessa valtiota, seuraavat kokoajan nenä kiinni uutisia, ihailevat poliitikkoja ja heidän koko elämänsä pyörii yhteiskunnallisen keskustelun ympärillä. Ei sellanen ihminen oikeasti voi edes ymmärtää sitä, että joku toinen elää elämäänsä itselleen.

Sinulla ei ole mitään omaa elämään vaan olet yhteiskunnan ratas tai sitten olet loinen ja tuholainen. Kuten velat jotka ovat jättäneet eläkkeensä maksajat synnyttämättä. Nainen voi aina ottaa miehen jos haluaa kantaa vastuunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut oikeasti elävät tätä elämää tavallaan valtiolle, eikä itselleen. He ajattelevat kaikessa valtiota, seuraavat kokoajan nenä kiinni uutisia, ihailevat poliitikkoja ja heidän koko elämänsä pyörii yhteiskunnallisen keskustelun ympärillä. Ei sellanen ihminen oikeasti voi edes ymmärtää sitä, että joku toinen elää elämäänsä itselleen.

Sinulla ei ole mitään omaa elämään vaan olet yhteiskunnan ratas tai sitten olet loinen ja tuholainen. Kuten velat jotka ovat jättäneet eläkkeensä maksajat synnyttämättä. Nainen voi aina ottaa miehen jos haluaa kantaa vastuunsa.

Aika surullista ja ankeaa jos elämän ainoa merkitys ja saavutus on lasten hankkiminen. 

 

Miten niin loinen? Nyt oli kyllä viikon paras aivopieru. 🤣 jos mietit tosiasioita, niin tajuaisit, että velat nimenomaan vähentävät painetta järjestää kalliita verorahoin maksettuja kalliita palveluita, kouluja ja terveydenhuoltoa uusille kuluttajille, mutta velat maksavat silti toisten kuluttajien laskut. Velat nimenomaan ovat nettomaksajia ja hyväntekijöitä.

 

Jokainen ihminen maksaa itselleen omat eläkkeet. Katso palkkakuittiasi.

 

Veloja on likimain yhtä paljon naisissa ja miehissä. En tiedä miksi vetoat naisiin tässä.

 

Lisääntyminen on vapaaehtoista. Tiedoksi, jos et aiemmin tiennyt. 😄

Vierailija
24/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elänkö jossain fiksumpien ihmisten kuplassa, kun en tunne ketään, joka toisten lapsettomuudesta mitään kyselisi tai motkottaisi? En myöskään tunne ketään, joka kyselisi toisilta, milloin nämä menevät naimisiin tai saavat lapsia. Kukaan tuntemani ei hauku toisten asumisratkaisuja eikä ruokaa, lomakohteita tai harrastuksia. 
 

Olet valinnut hyvin ystäväsi ja sinulla on ollut onnea perheesi kanssa.

 

Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita... kalluja, öyhöttäjiä ja juntteja riittää....

Vierailija
25/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääri-idividualismi on vienyt tähän pisteeseen. Näillä mennään ja kohta täällä ei ole ketään huolehtimassa kenestäkään, kun minä, minä ja minun elämäni ja rahani.

Kumpi on itsekkäämpää:

 

1) ihminen päättää omasta kehostaan

2) ulkopuolinen ihminen tulee moralisoimaan ja painostamaan miten muut ihmiset saavat käyttää kehojaan.

 

Toinen näistä on yksilönvapautta, toinen on diktaattorimaista ajattelua.

Hyvä näkökulma asiaan. Onneksi pakottava kontrolli on tulossa näillä näkymin ihan lakiin tämän vuoden lopulla. Jatkossa painostuksesta voi saada tuomion.

Vierailija
26/71 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja en siltikään ymmärrä. Ei minua haittaa muiden aikuisten ihmisten muutkaan henkilökohtaiset päätökset. Olen itsekin ollut vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti, joten ymmärrän sen puolen. 

Kun ei tässä pelkästään muita ihmisiä varten eletä tai heidän tykkäyksiään kerätä.

Et ole ollut vela vaan lapseton.

Vela on lapseton koko elämänsä. Sinä et ollut.

Olin vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti. Sen ikäisenä päätin sittenkin hankkia lapsen ja hankinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/71 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja en siltikään ymmärrä. Ei minua haittaa muiden aikuisten ihmisten muutkaan henkilökohtaiset päätökset. Olen itsekin ollut vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti, joten ymmärrän sen puolen. 

Kun ei tässä pelkästään muita ihmisiä varten eletä tai heidän tykkäyksiään kerätä.

Et ole ollut vela vaan lapseton.

Vela on lapseton koko elämänsä. Sinä et ollut.

Olin vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti. Sen ikäisenä päätin sittenkin hankkia lapsen ja hankinkin.

Mitä asiaa et tajunnut.

 

Vela on henkilö jolla ei ole koskaan lapsia.

 

Jos hankkii lapsia, ei ole koskaan ollut vela. Olet ollut jotain muuta: aidallaistuja/lapseton. Mutta et vela.

 

Velat kuolevat lapsettomina.

 

Ei tämä oikeasti niin vaikeaa ole.

Vierailija
28/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita kiva ammatti, että jaksaa olla siinä kasikymppiseksi asti 😄

Kasikymppiseksi ollaan töissä, oli lapsia tai ei. Ellei sitten jonkun lapset ala maksaa omille iäkkäille vanhemmilleen eläkettä, jotta vanhemmat voisivat jättäytyä työelämästä aiemmin. En näe sitä todennäköisenä skenaariona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat ovat sosiaalisessa yhteisössä alempiarvoisessa asemassa, ei se ole vihaa, eikä nämä asiat muutu niin kauan kuin ihmiset kasvattaa lapsia. 

Kyllä se nimenomaan on vihaa tai ainakin halveksuntaa lapsettomia kohtaan. Naurettavaa kohdella jotakuta huonosti vain koska tällä ei ole jälkeläisiä.

Vierailija
30/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääri-idividualismi on vienyt tähän pisteeseen. Näillä mennään ja kohta täällä ei ole ketään huolehtimassa kenestäkään, kun minä, minä ja minun elämäni ja rahani.

Toisaalta ihan hyvä ettei lapsia synny niille, joita ei kiinnosta niistä huolehtia. Lapsilla on oikeus syntyä haluttuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole naiset koskaan näyttäneet minua kohtaan mitään alkeellistakaan kiinnostusta,, joten aika turha on nelikymppisenä vauvasta enää edes haaveilla.

Miten tämä liittyy aiheeseen? 😂

Ei mitenkään, kunhan joku möhömahainen ikisinkku pääsi avautumaan.

Vierailija
32/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan eu triggeryidy tälläisestä

Olisipa se noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista. Mutta sitä ihmettelen, että vapaaehtoisesti lapsettomat ovat hurjan tuohtuneita, kun heille ei ole seuraa juhlapyhinä, ihmiset viettää aikaa perheittensä kanssa eikä halua esim. juhannuksena lapsivihamielisiä mukaan mökille.

Vierailija
34/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut oikeasti elävät tätä elämää tavallaan valtiolle, eikä itselleen. He ajattelevat kaikessa valtiota, seuraavat kokoajan nenä kiinni uutisia, ihailevat poliitikkoja ja heidän koko elämänsä pyörii yhteiskunnallisen keskustelun ympärillä. Ei sellanen ihminen oikeasti voi edes ymmärtää sitä, että joku toinen elää elämäänsä itselleen.

Sinulla ei ole mitään omaa elämään vaan olet yhteiskunnan ratas tai sitten olet loinen ja tuholainen. Kuten velat jotka ovat jättäneet eläkkeensä maksajat synnyttämättä. Nainen voi aina ottaa miehen jos haluaa kantaa vastuunsa.

Lapsilla on oikeus syntyä aidosti rakastettuina ja itsessään arvokkaina, eikä pelkiksi veronmaksajiksi ja pyllynpyyhkijöiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut oikeasti elävät tätä elämää tavallaan valtiolle, eikä itselleen. He ajattelevat kaikessa valtiota, seuraavat kokoajan nenä kiinni uutisia, ihailevat poliitikkoja ja heidän koko elämänsä pyörii yhteiskunnallisen keskustelun ympärillä. Ei sellanen ihminen oikeasti voi edes ymmärtää sitä, että joku toinen elää elämäänsä itselleen.

Tuskin elävät valtiolle. Elävät itselleen ja näkevät ongelmaksi sen että ei tule uusia sukupolvia hyväksikäytettäväksi. Joutuvat itse töihin.

Vierailija
36/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja en siltikään ymmärrä. Ei minua haittaa muiden aikuisten ihmisten muutkaan henkilökohtaiset päätökset. Olen itsekin ollut vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti, joten ymmärrän sen puolen. 

Kun ei tässä pelkästään muita ihmisiä varten eletä tai heidän tykkäyksiään kerätä.

Et ole ollut vela vaan lapseton.

Vela on lapseton koko elämänsä. Sinä et ollut.

Olin vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti. Sen ikäisenä päätin sittenkin hankkia lapsen ja hankinkin.

Mitä asiaa et tajunnut.

 

Vela on henkilö jolla ei ole koskaan lapsia.

 

Jos hankkii lapsia, ei ole koskaan ollut vela. Olet ollut jotain muuta: aidallaistuja/lapseton. Mutta et vela.

 

Velat kuolevat lapsettomina.

 

Ei tämä oikeasti niin vaikeaa ole.

Itse asiassa se ei mene ihan noin. Vela on vapaaehtoisesti lapseton, mutta se ei tarkoita etteikö mielipidettään voisi muuttaa. Mikäli biologia sen sallii, voi vela ihan hyvin muuttaa mielensä ja sittenkin hankkia lapsen. Ei se ole sen kummempaa kuin tyyppi joka päättää elää vain tietyllä ruokavaliolla ja sitten päättääkin vaihtaa sen.

Tahattomasti lapseton sen sijaan ei ole valinnut olla lapseton eikä välttämättä voi muuttaa asiaa, jos kyse on ihan vain omasta fysiikastaan.

Vierailija
37/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut tuollaista. Mutta sitä ihmettelen, että vapaaehtoisesti lapsettomat ovat hurjan tuohtuneita, kun heille ei ole seuraa juhlapyhinä, ihmiset viettää aikaa perheittensä kanssa eikä halua esim. juhannuksena lapsivihamielisiä mukaan mökille.

Ei lasten hankkiminen välttämättä noita ratkaise. Elämä ei ole aina kovin siistiä ja lapset voivat silti kadota elämästä jotain kautta tai sitten muuten vain ei yhteiset juhlapyhät maistukaan niin hyvältä.

Vastaavasti lapseton ei todellakaan ole välttämättä onneton ilman lapsia eikä lasten puute tarkoita että olisi muutoinkin yksinäinen.

Vierailija
38/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja en siltikään ymmärrä. Ei minua haittaa muiden aikuisten ihmisten muutkaan henkilökohtaiset päätökset. Olen itsekin ollut vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti, joten ymmärrän sen puolen. 

Kun ei tässä pelkästään muita ihmisiä varten eletä tai heidän tykkäyksiään kerätä.

Et ole ollut vela vaan lapseton.

Vela on lapseton koko elämänsä. Sinä et ollut.

Mielen muuttaminen kielletty? Outoa ehdottomuutta. 

Vierailija
39/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja en siltikään ymmärrä. Ei minua haittaa muiden aikuisten ihmisten muutkaan henkilökohtaiset päätökset. Olen itsekin ollut vapaaehtoisesti lapseton 36-vuotiaaksi asti, joten ymmärrän sen puolen. 

Kun ei tässä pelkästään muita ihmisiä varten eletä tai heidän tykkäyksiään kerätä.

Et ole ollut vela vaan lapseton.

Vela on lapseton koko elämänsä. Sinä et ollut.

Mielen muuttaminen kielletty? Outoa ehdottomuutta. 

Väärät mielipiteetkin on kielletty. Mutta tällaisen maailman ihmiset näköjään haluavat.

Vierailija
40/71 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pelkästään positiivisena, että jotkut ovat tajunneet jättää lisääntymättä. Kiitos.

 

(Vielä parempi olisi, jos tämä olisi pälkähtänyt päähän jo sukupolvea aikaisemmin. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.)