Saitteko te jonkun vaaratiedotteen siis ihan puhelimeen vai miten tuo meni (minä en)?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa tiedotusta. Ei kaikilla ole mitään appeja ladattuna koska moni ei yksinkertaisesti tiedä sellaisen olemassaolosta. Seuraava tilanne voi olla oikeasti vakava mutta mikään ei tule muuttumaan. Me ollaan kuulemma Euroopan varustautuneimpia sotaan🤣🤣🤣
112 sovellus on muutenkin hyvä. jos vaikka itselle tapahtuu onnettomuus, mutta ei tiedä tarkkaan missä on, niin voi soittaa sovelluksen kautta: häke näkee siitä suoraan soittajan sijainnin. Sitä eivät voi tehdä automaattisesti, jos soittaa ilman sovellusta
Jatkuva paikannus syö puhelimen akun nopeasti. Eikä muuten mullekaan mitään ilmoitusta tullut vaikka softa on päivitetty eilen ja 112:lle kaikki luvat annettu. Se Petterin "droonimuurikin" jäi näköjään "hyvän paperin" eli WC-paperin tasolle. VAstuuministerihän on sisäministeri Mari Rantanen (PS), jonka lähin avustaja on Sinimustien johtajanatsi.
Tästä tuli mieleeni, että Purran lähin avustaja on diilerin mutsi, kämpässään kovia huumeita jemmaillut muija ja Jussi Halla-ahon avustaja FSB:n agentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut minäkään mitään tietoa vaikka asun sillä alueella. Tosin minulla ei ole mitään 112 tai suomi.fi sovellusta asennettuna puhrlimeen.
Mutta eikö viestin pitäisi tulla tekstarina tai jotenkin muuten? Suomi.fi on minulla kyllä rekisteröitynä ja saan siihen liittyviä sähköposteja.
No, kävipä sitten selväksi että jos drooneja tulee, minä en niistä tiedä mitään vasta kun kuulen pörinän tai kuulen räjähdyksen tai kuolen räjähdykseen.
112 sovellus tai radion/tv:n uutiset/netti
jos et halua olla nykyajassa ja ladata 112 sovellusta, niin pistät sitten aamun rutiineihin uutiset
Etenkin yötyöläisen pitää tarkistaa puhelin heti nukahdettuaan.
Mulla on 112-sovellus ja ilmoitukset päällä, mutta ilmoitus tuosta vaaratilanteesta tuli vasta äsken, klo 8.30 aikaan, eli sellaisella neljän tunnin viiveellä ja kun vaaratilanne oli jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että Suomi päättäjät kykenevät kyseisen palvelun järjestämään ilman että miettivät asiaa ensin muutaman vuoden mietintä ryhmässä ja tietenkin korkealla rahallisella korvauksella.
Ei se ilmoitus kansalaisille drooneista voi onnistua mitenkään sillä Wiion lakien mukaan viestinnässähän pätee edelleen, kännyköistä ja koronavilkuista yms. huolimatta tuo:
Viestinnän peruslaki:
"Viestintä yleensä epäonnistuu, paitsi sattumalta."
Alalausekkeet: "Jos viestintä voi epäonnistua, se epäonnistuu. Jos se ei voi epäonnistua, se epäonnistuu silti."
Vierailija kirjoitti:
kiitos vastauksista. Minulla on 112 sovellus myös mutta tosiaan ei mitään ilmoituksia päällä.
ap
Mulle tuli kaksi tiedotetta klo 7.30. Se vaaratiedote ja sitten vaara ohi.
Vierailija kirjoitti:
kiitos vastauksista. Minulla on 112 sovellus myös mutta tosiaan ei mitään ilmoituksia päällä.
ap
Sama! Nyt ne on.
Voiko tässä käydä niin, että vauvapalstailu pelastaa loppujen lopuksi hengen?
Ei kovin vahvasti mennyt. Itsellänikin on tämä sovellus, mutta ei se mitään hälyttänyt ja nukuin kuin tukki.
Minulle tuli, vaikka asun Joensuussa. Vaaratiedote klo 3.54 etäisyys xxxx- km
Ja vaaratiedote purettu pe 15.5 klo 7.52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latvialaiset saivat ilmoituksen matkapuhelimiinsa samasta droonista.
Latviassa on kehittynyt matkapuhelinverkko. He saavat solulähetyksenä vaaratiedotteet kaikkiin vaara alueella oleviin matkapuhelimiin vaikka niissä ei olisi SIM korttia. Suomessa ei tiedotus ole samalla tasolla eikä viranomaisilla ei ole tällaisia palveluita.
Toivottavasti tämä Latvian malli saadaan käyttöön meillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vaaratiedote voi näköjään harhautua siinä missä droonikin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 112-sovellus ja ilmoitukset päällä, mutta ilmoitus tuosta vaaratilanteesta tuli vasta äsken, klo 8.30 aikaan, eli sellaisella neljän tunnin viiveellä ja kun vaaratilanne oli jo ohi.
Onko päivitykset ajantasalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se harhautunut, koska tiedotteessa määriteltiin jopa sadan metrin tarkkuudella sijainti, jonka sai myös kartalle näkyviin.
Arvasinkin jo ajat sitten, että eivät ne kaikki droonit sinne Lakulaan (entinen Kouvola) mene vaan voivat eksyä kyllä tiheämminkin asutuille kulmille.
Oletan että sireenit alkavat soida jos pitää jotenkin ottaa lukuun. Tosin tähän ei kovin hyvin edes kuulu ne jokakuukauden ekana maanantaina klo 12 tehtävät testaukset. Seuraava on kesäkuun 7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jäädä suutariksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei kuulepas Häkkänen (kok), eikö se Pyhältä maalta hankittu Daavidin linko ole vielä toimitettu, vai eikö se toimikaan kun pitää jotain Hornetteja lennätellä ihmisiä ja eläimiä pelottelemassa?
Tekoäly sanoo Daavidin lingosta mm. seuraavaa:
"Järjestelmä on suunniteltu torjumaan lentokoneita, drooneja, ballistisia ohjuksia sekä risteilyohjuksia"
"Toimittaja: Israelilainen Rafael Advanced Defense Systems (yhteistyössä yhdysvaltalaisen Raytheonin kanssa). Kaupan arvo: Noin 316–317 miljoonaa euroa."
Eli se onkin jokin Rafaelin enkeli, mielikuvitushahmo.
Vierailija kirjoitti:
se tulee 112 sovelluksen käyttäjille. kannattaa tarkistaa päivitykset
Tämä olikin oikein hyvä harjoitus. Tuli tarkistettua tuokin appi. Oli sijainti pois päältä ja ilmoitukset estetty.
Vierailija kirjoitti:
Vaaratiedote ei tullut vieläkään puhelimiin, vaan varoitus annettiin median kautta.
Tää oli ylen päivittyvässä uutisessa.
Kaikki kansalaiset eivät seuraa mediaa yöllä, josseivät päivälläkään. Aika ontuva systeemi, mutta hyvä että se paljastui tässä vaiheessa.
En saanut. Luin tiedotteen vasta työpaikalla, kun odotellessani tietokoneen käynnistymistä katsoin hesarin otsikot kännykällä. En ikinä lue mitään uutisia ennen töihin lähtöä, eikä ole kännykässä mitään 112-appsia tms.
Mulle tuli kyllä sitten se vaara ohi ilmoitus, kun olin laittanut paikannuksen päälle.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/